|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Detta hör inte hit men... Gammlnalle, ska inte du skaffa en signaturbild? Vad gömmer sig under den mörka pälsen på nallens huvud (förutom mjäll kanske...?) Det man inte vet vad det är är man rädd för - "Kajakan" i "hipp! hipp!" (Även om detta citat inte passar så jättebra så fick jag åtminstone in ett citat här ändå!) Men att du har mjäll under pälsen, det är osäkert, lika säkert som att du är här framträder som mystisk... Nog med spekulationer? Välj själva... Hur som helst är Nallen en mycket mystisk björn. Ett annat citat av kajakan som passar in här är: "Det som är det farliga är inte elden, utan röken." Så som det ska tolkas just nu ("ingen rök utan eld") skulle det självklart inte tolkas i programet men det passade bra här, eller hur? Tack förresten Blomstertanten för kommentaren för mitt tidigare inlägg! Så tänk på det jag skrev gammenalle: "Det som är det farliga är inte elden, utan röken." Så nu får du framträda som mindre mystisk och hitta en bra signaturbild! Du kan t.ex söka på google efter polarbear om du känner dig riktigt cool, efter brownbear om du känner dig skitig och blackbear om du vill visa dina mörka sidor... Välj själv!!
Blomstertanten
15-07-2004, 21:28
Den som inte kan vara ett gott föredöme kan ju alltid vara ett varnande exempelCatherine Aird CITAT Tack förresten Blomstertanten för kommentaren för mitt tidigare inlägg! Sorry alex men jag minns inte ! Minnet är bra - men kort !
 Jag kan väl citera det då! CITAT CITAT CITAT (alex @ 10-07-2004, 17:20) Det är väl den optimistiska och självgoda, till snudden av egoistiska, beskrivningen av sig själv som alla vill kunna ge?
Jag tror att denna beskrivnig går att finna hos både män och kvinnor, men att den kanske är lite vanligare hos män. Det var klokt sagt av dej !
Blomstertanten
15-07-2004, 21:38
CITAT (alex @ 15-07-2004, 22:31)  Jag kan väl citera det då! CITAT CITAT (alex @ 10-07-2004, 17:20) Det är väl den optimistiska och självgoda, till snudden av egoistiska, beskrivningen av sig själv som alla vill kunna ge?
Jag tror att denna beskrivnig går att finna hos både män och kvinnor, men att den kanske är lite vanligare hos män.
Det var klokt sagt av dej ! Tack för påminnelsen ! Håller med dig fullständigt att gammelnallen är ganska mystisk !
gammelnalle
16-07-2004, 08:56
Hos människor med begränsade gåvor är blygsamheten helt enkelt ärlighet. Hos den som har stor talang är den hyckleri. Arthur Schopenhauer och hur nu ni skall hantera denna inlaga skall bli intressant att se... Annars var ju blomstertantens citat inte helt fel: CITAT Den som inte kan vara ett gott föredöme kan ju alltid vara ett varnande exempel Catherine Aird så illa kanske det är.... insänt av annonym bezzerwisser...
Att beundra sin egen gloria får man bara ont i nacken av Klokboken
Med dygd, duglighet och gott uppförande kan man göra sig odräglig.
Jean de la Bruyère
Eva i Skåne
16-07-2004, 21:25
Le, och världen ler mot dig Snarka, och du får sova ensam
Blomstertanten
16-07-2004, 21:53
Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämmaAnonym fågelskrämma
Friskt stressat, hälften hunnet. Friskt vågat, halva inne. Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. Ju fler kockar desto mer soppa.
Åsikter är som spikar. Lätta att slå i, svårare tt dra ut Arne Hirdman
Det största brott föräldrar kan begå mot sina barn är att ha glömt sin egen barndom
*Felix matte*
18-07-2004, 19:34
Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten.
gammelnalle
18-07-2004, 22:54
Medmänniskors synder ristar vi i koppar, men deras dygder skriver vi i vatten.
William Shakespeare urKing Henry VIII
Hela tråden är bara ordbajseri-Vissa kanske finner nöje i den.
*Felix matte*
19-07-2004, 05:32
CITAT (Svalu @ 19-07-2004, 00:34) Hela tråden är bara ordbajseri-Vissa kanske finner nöje i den. Tråkmåns. Så klart många finner nöje i den...annars skulle den inte finnas till. man måste inte läsa allt.
CITAT (Svalu @ 19-07-2004, 00:34) Vissa kanske finner nöje i den. Jaa jag gör i alla fall det!!! En ung direktör tillfrågades av en god vän, varför han gjort sej av med sin synnerligen behagliga sekreterare. - Jo, ser du, hon stavade så gränslöst illa. - Jaha, men du kunde väl ha rättat till stavfelen, när du skrev under breven. - Det förstår du väl, att jag inte hade tid att sitta och slå i en ordlista hela dagarna.
gammelnalle
19-07-2004, 09:37
Dagens citat 19 juli
Den som enbart letar efter fel hittar ingenting annat.
Engelskt ordspråk
CITAT (Svalu @ 19-07-2004, 00:34) Hela tråden är bara ordbajseri-Vissa kanske finner nöje i den. Många kloka ord sägs på skämt men det är inget mot de dumheter som sägs på fullt allvar.
gammelnalle
20-07-2004, 19:22
Dagens citat 20 Juli
Att hålla fast vid vreden är som att stå och hålla ett glödande kol i avsikt att kasta det på någon- man bränner bara sig själv.
Buddha
*Felix matte*
20-07-2004, 20:28
Kärleken kan göra en människa tjugo kilo lättare.
CITAT (Felix matte @ 20-07-2004, 21:28) Kärleken kan göra en människa tjugo kilo lättare. och lika mycket tjockare
Blomstertanten
20-07-2004, 21:14
CITAT (Svalu @ 19-07-2004, 00:34) Hela tråden är bara ordbajseri-Vissa kanske finner nöje i den. Appropå ordbajseri : Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt bajsnödig ! Okänd  *rodnar bara lite *
*Felix matte*
20-07-2004, 21:19
CITAT (oldwolfie @ 20-07-2004, 21:55) CITAT (Felix matte @ 20-07-2004, 21:28) Kärleken kan göra en människa tjugo kilo lättare. och lika mycket tjockare  Mmmm.
*Felix matte*
20-07-2004, 22:28
Mycket handlar om beslutsamhet.
gammelnalle
21-07-2004, 09:52
Dagens citat 21 Juli
Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem att bygga rede i ditt hår.
kinesiskt
Man gör det så gott man kan, sa myggan som pinkade i Öresund.
dansk
Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer i håg
gammelnalle
23-07-2004, 05:07
CITAT (Betty @ 22-07-2004, 23:49) Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer i håg åh fy tusan... då är det därför jag är så olärd..... Dagens citat /ordspråk 23 juli
"May you live every day of your life."
ung: "Måtte du verkligen LEVA varje dag i ditt liv" Swift, Jonathan (1667-1745) engelsk författare och satiriker, bl.a. Gullivers Resor När vi säger att en person har humor, menar vi då att han lockar oss till skratt eller att vi lockar honom till skratt. Max Frisch
CITAT (gammelnalle @ 23-07-2004, 06:07) När vi säger att en person har humor, menar vi då att han lockar oss till skratt eller att vi lockar honom till skratt. Max Frisch Den var bra! Och svaret tål att tänkas på... Måste väl vara både och?
gammelnalle
23-07-2004, 07:04
CITAT (Berith @ 23-07-2004, 08:02) CITAT (gammelnalle @ 23-07-2004, 06:07) När vi säger att en person har humor, menar vi då att han lockar oss till skratt eller att vi lockar honom till skratt. Max Frisch Den var bra! Och svaret tål att tänkas på... Måste väl vara både och?  Berith; DU observerade väl att det står HAN!!!!! Qvinnor har väl bara humör....
 Humör??! Vad menar du med det??
gammelnalle
24-07-2004, 06:14
Berith har humör..... oftast ett härligt sådant..... Dagen citat 24 juli
Jag föredrar att lita för mycket på folk och därigenom bli bedragen emellanåt, framför att alltid vara misstrogen. I det första fallet lider jag nämligen bara tillfälligt över att ha blivit lurad, men i det andra fallet lider jag ständigt. Paul Gauguin
CITAT (gammelnalle @ 21-07-2004, 10:52) Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem att bygga rede i ditt hår.
kinesiskt den där läste jag på en toalettvägg för trettio år sedan o den har jag hållit i minnet sen dess
CITAT Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem att bygga rede i ditt hår. Känner till det sedan länge. En gång förlänge sedan, klippte jag av håret, just därför, Det hjälpte! Ha, jag lurade sorgfåglarna. /amaira.
CITAT Att hålla fast vid vreden är som att stå och hålla ett glödande kol i avsikt att kasta det på någon- man bränner bara sig själv. Inte nåt ordspråk precis, men nåt som tål att tänka på i samma sammanhang: Hur skulle du göra, om det fanns en glass som du älskade att äta, över allt annat, och det var en varm solig sommardag, och du fick äta så många du ville. Det är bara en hake - din värsta fiende får exakt lika många glassar som du, men om du inte äter någon, så får inte heller han äta! Hur gör du? Vad blir ditt val? CITAT Hela tråden är bara ordbajseri-Vissa kanske finner nöje i den men ... kära nån då... /amaira.
Eva i Skåne
24-07-2004, 21:12
CITAT (amaira @ 24-07-2004, 14:31) Hur skulle du göra, om det fanns en glass som du älskade att äta, över allt annat, och det var en varm solig sommardag, och du fick äta så många du ville.
Det är bara en hake - din värsta fiende får exakt lika många glassar som du, men om du inte äter någon, så får inte heller han äta!
Hur gör du? Vad blir ditt val? Jag har inga bittra fiender utan kan unna även de jag inte gillar så mycket en och annan smaskig glass --- En liten elak historia, som inte hör hemma i citatlänken, jag vet , men här handlar det inte om att fienden får lika mycket, utan någon som får dubbelt upp. En man ska få tre önskningar uppfyllda, men hela tiden måste han vara medveten om att frun får dubbelt upp. "Kan jag önska pengar?" Javisst. "Då önskar jag mig en miljon." Du har en miljon, men din fru har två. "Kan jag önska en bil?" Javisst. "Då önskar jag mig en läcker Porsche." Du har en Porsche, men din fru har två. "Kan jag önska mig en liten, liten hjärtinfarkt?" ?????? Kan man ana en viss fiendeskap mellan mannen och hans hustru??? Eller handlar det vara om hagalenskap?
CITAT Jag har inga bittra fiender utan kan unna även de jag inte gillar så mycket en och annan smaskig glass Låter skönt! Jag tror ... att sens moralen av min berättelse, ska vara, att har man så bittra fiender, att man inte kan unna sig själv något av livets goda - så är man sin egen värsta fiende... Gillar roliga historier, här kommer en till: Bellman, en tysk och en engelsman hade lidit skeppsbrott på en öde ö. En dag flöt en flaska iland på ön, och när de öppnade den, kom det en mycket tacksam ande ur ur flaskan. som tack lovade han dem att uppfylla var sin önskning. Först önskade tysken: "Åååh vad jag önskar att jag var hemma i mitt kära Berlin..." uttryckte han drömmande - POFF så var han borta.Sedn engelsmannen, som önskade sig till London, och POFF så var han borta. Ensam kvar var Bellman, som sorgset sa: "Åh vad tomt det blev! Vad jag önskar att mina båda vänner var tillbaka här..."
gammelnalle
25-07-2004, 08:53
Dagens Citat 25 juli
"I hope life isn't a big joke, because I don't get it."
Handey, Jack
ung: Hoppas att livet inte är ett skämt, för jag fattar inte poängen...
Det vore allt bra sorgligt om man inte förstod poängen med livet.
gammelnalle
25-07-2004, 13:47
CITAT (Berith @ 25-07-2004, 10:10) Det vore allt bra sorgligt om man inte förstod poängen med livet.  men om man inte förstår poängen på andra saker tex: CITAT Kan du den här då? Vilken handel är mest uppskattad av oss kvinnor? får man leva ändå??? När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel. Oscar Wilde alias Oscar Fingal O'Flahertie Wills född Oct. 16, 1854 - Dublin, Irland Dog: Nov. 30, 1900 - Paris, Frankrike
"Frukta inte när dina fiender kritiserar dig. Men se upp när de applåderar." - Vo Dong Giang.
gammelnalle
25-07-2004, 19:28
CITAT (Berith @ 25-07-2004, 18:03) Nalle lilla! :( "får man leva ändå??? "Inget kul om du blir ledsen av mina knasiga frågor.... :( :( :( inte ledsen för dina knasiga frågor..... värre än så får det nog bli... men jag undrar ju över ditt svar..... "Don't take life seriously because you can't come out of it alive." Miller, Warren
Livet är inte så dumt om man betänker alternativet. Tror Tage Danielsson sa detta.
Eva i Skåne
25-07-2004, 19:52
CITAT (gammelnalle @ 25-07-2004, 14:47) När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel.
Oscar Wilde alias Oscar Fingal O'Flahertie Wills född Oct. 16, 1854 - Dublin, Irland Dog: Nov. 30, 1900 - Paris, Frankrike Nu får vi vara lite försiktiga med Gammelnalle flickor!!! Håller vi med honom för ofta får han kanske dåligt självförtroende till slut.
*Felix matte*
25-07-2004, 19:56
Många har svårt att förstå vad glädje andra har av livet.
Frithiof Brandt
CITAT (gammelnalle @ 25-07-2004, 20:28) inte ledsen för dina knasiga frågor..... värre än så får det nog bli... men jag undrar ju över ditt svar.....  :lol: :rolleyes: :P Ok då!  Joo, jag gillar de flesta han- delar - i alla fall dom som sitter på min hane.
Men hur sjuttifaderallan hamnade den frågan i den här tråden??
gammelnalle
26-07-2004, 09:16
CITAT (Berith @ 26-07-2004, 08:02) Men hur sjuttifaderallan hamnade den frågan i den här tråden??  Det är la ett citat.... Vi ber om råd, men vi menar gillande. Charles Caleb Colton (1780 - 1832) och det har INGET att göra med ovan nämnda.....
Eva i Skåne
26-07-2004, 23:09
Människan vill gärna umgås med naturen men det enda i naturen som vill umgås med människan är myggen.
Läst i Kvp 26/7
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|