|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Andra lever för att äta, jag äter för att leva. Sokrates
En fisk som skall smaka rätt, ska simma tre gånger: i vatten, i smör och i vin. Polskt ordspråk
Jag misstror kameler. Och för den delen alla andra som kan klara sig utan en drink en hel vecka. Joe E. Lewis
Ett ägg gör ingen omelettoch Man ska inte kasta ägg i hönshus Norge
CITAT (Berith @ 10-04-2004, 19:57) Vad kom först - hönan eller ägget?  ja det är verkligen en fråga att ställa sej men tänker man för djupt så måste man ju börja fundera över frön från blommor vad kom först fröt eller plantan o allt annat som börjar som litet embryo hur i hela fridens dar gick de till inte bara ägget alltså
Oj vad livet blev komplicerat helt plötsligt.... Men det blev i alla fall väldigt fint!
gammelnalle
11-04-2004, 06:52
Dagens Citat Påskdagen 11 April
Var inte rädd för motstånd - kom ihåg det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger.
och
Det är bara döda laxar som flyter med strömmen.
hittar inga upphovsmän/kvinnor till dessa
CITAT (Berith @ 10-04-2004, 22:53) Oj vad livet blev komplicerat helt plötsligt.... Men det blev i alla fall väldigt fint!  fniss ,,,,,,,,,,,,,,,,,, visst blev det men precis som du säger så blev det ganska bra
gammelnalle
11-04-2004, 11:30
CITAT (oldwolfie @ 11-04-2004, 10:28) CITAT (Berith @ 10-04-2004, 22:53) Oj vad livet blev komplicerat helt plötsligt.... :unsure:
Men det blev i alla fall väldigt fint! :) fniss ,,,,,,,,,,,,,,,,,, visst blev det men precis som du säger så blev det ganska bra  skall vi röra till det ännuvärre , eller har ni för mycket äggröra redan??? Kan slumpen ha avgjort ??? "Gud kastar inte tärning" (Albert Einstein). fundera nu inte för mycket på detta utan gå ut i era trädgårdar/balkonglådor/friska luften istället !!
Copycat
11-04-2004, 11:48
VÄNSKAP UTAN FÖRTROENDE ÄR SOM EN BLOMMA UTAN DOFT (Laure Conan)
Ljusalfheim
11-04-2004, 21:44
Droppen urholkar stenen inte genom sin kraft utan genom att den ofta faller. (Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo)
gammelnalle
12-04-2004, 03:20
Dagens Citat 12 April
Det första steget mot kunskapen, är kännedom om vår okunskap. Cicero
Om Ni tror Er veta allt, komer Ni säkert aldrig att lära något. Många människor som skryter med sina rikedomar känner det ofta på det sättet. För dem tycker jag att vårt moderna ordspråk: ”Om ni är så intelligent, varför är ni då inte rik?” borde utbytas mot : ” Om ni är så rik, varför är Ni inte intelligent?”
Harry Lorayne : Intellektets Hemlighet
Ett bra år är bestämt av dess vår, så går våren, så går året. (Tecken och kvalitet visar sig tidig). Afghanskt ordspråk
Blomstertanten
12-04-2004, 19:30
Några små sk**saker så här på nattkröken... Det är svårt att leva, det är svårt att dö. Det är svårt att sk**a i meterdjup snö. Kyssen är en munfull av ingenting som smakar himmelskt och låter som när en ko drar upp foten ur dynga. Killar är som toaletter - antingen fulla med sk** eller också upptagna Om jag kunde sk*** guld, skulle jag betala min skuld, inte skriva mer på krita, bara sitta här och sk***. Det finns så mycket sk** där ute på nätet...
gammelnalle
13-04-2004, 06:30
CITAT (Betty @ 13-04-2004, 00:24) Några små sk**saker så här på nattkröken... Det är svårt att leva, det är svårt att dö. Det är svårt att sk**a i meterdjup snö. Kyssen är en munfull av ingenting som smakar himmelskt och låter som när en ko drar upp foten ur dynga. Killar är som toaletter - antingen fulla med sk** eller också upptagna Om jag kunde sk*** guld, skulle jag betala min skuld, inte skriva mer på krita, bara sitta här och sk***. Det finns så mycket sk** där ute på nätet...Det var förskräckligt vad mycket sk** -snack!!! Ni borde väl veta att att sånt skall ner i jorden !!!!! Dagens Citat 13 April
Jag har tydligen kommit upp i medel- åldern. Av två frestelser väljer jag den som jag kommer hem tidigast ifrån. hittar ingen upphovskvinna till detta... (jag tycker det låter kvinnligt...´  )
evelina
13-04-2004, 06:33
Det finns ingen gräns för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi.
Ove Hoff
Blanda klokheten med dårskap emellanåt; galenskap på sin plats är skön. Horatius
Den som inte är en smula galen, är inte så klok som han tror. Turkiskt ordspråk
Den som lever utan dårskap är inte så vis som han tror. Francois de La Rochefoucauld
Det som skiljer dumma och kloka åt är, att de dumma hela tiden begår samma dumheter medan de kloka alltid hittar på nya. Karl Heinrich Waggerl
Dumheten är den egendomligaste av alla sjukdomar. Den sjuke lider aldrig av den. Det är de andra som lider svårt. Paul-Henri Spaak
Ingen av de dumheter jag har begått har gjort mig någon skada eftersom jag bara har begått dem som har roat mig och för att vara dumheter är det ju inte så illa. Jeanne Aubert
Copycat
13-04-2004, 21:58
Skjut inte upp till morgondagen, vad du kan göra idag. ( har inte en aning ) Men jag försöker få till ett album idag men det vill sig inte så väl. Jag VILL inte skjuta upp det till morgondagen. Please, please , please vill någon gå in på support och hjälpa en okunnig själ.
Copycat
14-04-2004, 06:13
DENNA DAG; INTE ETT LIV (farbror Melker) (och mitt fotoalbum)
evelina
14-04-2004, 07:06
Var inte rädd för morgondagen för jag har sett gårdagen och älskar nuet.
Ha en härlig vårdag
Copycat
14-04-2004, 07:12
ANTINGEN ÄR MAN EN DEL AV LÖSNINGEN ELLER EN DEL AV PROBLEMET ( E. Cleaver) T.ex. INGEMAR är en del av lösningen och JAG är en del av problemet.  Jag har säkert fått många att skaka på huvudet åt mina dumma saker, men erkänn......ni har skrattat. Och......ett gott skratt förlänger ju livet.
"Våren är här grodorna kväka var liten räka gormar och svär" /sollan
Ingen känner dagen förrän solen gått ned. Danskt ordspråk
*Felix matte*
14-04-2004, 18:09
Själens högsta fullkomlighet ligger i förmågan att glädjas. Vauvenargues
Blomstertanten
14-04-2004, 20:58
Vissa människor för lycka med sig vart de än går, andra när de går.
Oscar Wilde När du talar med Ugglor, bör du hålla i minnet att de tycker det är under deras värdighet att tala om små kakor med skärt socker på Från en av våra favoritnallar
En del favoritväxter stannar länge andra är lika flyktiga som trollsländor.
Nyckeln till framgång är uppriktighet. När du väl en gång lärt dig spela uppriktig ligger alla vägar öppna framför dig...
Det går inte att bromsa sej ur en uppförsbacke.Sally
*Felix matte*
15-04-2004, 07:04
Ge dig tid att njuta av småglädjorna lite oftare. Ge dig tid att stanna upp och njuta av blommorna vid vägen. Det bästa kan inte jäktas fram.Efter en middagslur börjar dagen på nytt.
Inget försummar vi så ofta och oåterkalleligt som det tillfälle som erbjuds oss varje dag. Marie von Ebner-Eschenbach
*
Att leva är så häpnadsväckande att det inte blir mycket tid över till något annat. Emily Dickinson
Ljusalfheim
15-04-2004, 15:56
?bor edra gråvita fat i vår garderob?
Blomstertanten
15-04-2004, 21:01
Om vi står emot våra passioner beror det snarare på att de är svaga än att vi är starka Ingen aning om vem som sagt det, men det är bra sagt.
Han rörde på mun, strök mössan av som en bön mot höjden han sände - Nu vet jag varför vår Herre gav oss mygg och allt annat elände.
Det är så vackert i sommartid gubben satt helt betagen Vågen är ljum och luften blid och natten är ljus som dagen.
Den grönskande jord av örter full i fägring står utan like och vore det inte för myggens skull hon vore ett himmelrike! K.A. Melin Var är nallen nu då...?
gammelnalle
16-04-2004, 13:31
CITAT (Betty @ 16-04-2004, 01:07) Han rörde på mun, strök mössan av som en bön mot höjden han sände - Nu vet jag varför vår Herre gav oss mygg och allt annat elände.
Det är så vackert i sommartid gubben satt helt betagen Vågen är ljum och luften blid och natten är ljus som dagen.
Den grönskande jord av örter full i fägring står utan like och vore det inte för myggens skull hon vore ett himmelrike! K.A. Melin
Var är nallen nu då...? :huh: :unsure: Nallens dator har havererat !!!! Kommer inte ut på intrenet !!! Sitter just nu på biblioteket och kollar upp så att ni sköter er !!! Och det gör ni ju!! Kanske "någon" tycker att jag skall jobba i trädgården också??? Fortsätt med era citat ... annars ... Första myggbettet i går. "Den som gräver en grop åt andra , kallas entrepernör " björn
lavendel
16-04-2004, 14:53
Älskar den här strofen av William Blake..den beskriver vad naturen och växterna betyder för mej: To see a world in a grain of sand and a heaven in a wild flower hold infinity in the palm of your hand and eternity in an hour! Lavendel
lavendel
16-04-2004, 15:22
Och..bara för att jag inte kan låta bli..en vårdikt av William Wordsworth: I wandered lonely as a cloud that floats on higher wales or hills when all at once I saw a crowd..a host of golden daffodils beside the lake..beneath the trees fluttering and dancing in the brezze The waves beside them danced but they outdid the sparkling waves in glee A poet could not be but gay in such a jocum company I gazed and gazed..but little thought what wealth the show to me had brought but then when on my couch I ly in wacant or in pensive mood I see upon that inward eye which is the bless of solitude And all my heart with pleasure fills...and dances with the daffodils!!
Blomstertanten
16-04-2004, 22:46
Äntligen har jag jord under naglarna, det är som den bästa manikyr. Naglarna får svarta glädjeband och blir nog inte riktigt rena förrän till hösten igen. Hannu Sarenström  Men det kunde varit jag som sagt det !
gammelnalle
17-04-2004, 12:15
CITAT (Blomstertanten @ 16-04-2004, 23:46) Äntligen har jag jord under naglarna, det är som den bästa manikyr. Naglarna får svarta glädjeband och blir nog inte riktigt rena förrän till hösten igen. Hannu Sarenström  Men det kunde varit jag som sagt det !  men det var ju du som skrev det!!!! Gammelnalle ser er !!!
"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek - så kommer folkvettet av sig självt."
Astrid Lindgren Visste ni förresten att i hennes födelsestad är hon en " Eriksson " och i den staden bodde även en annan mycket känd Lindgrensk författare tillika ledamot av Svenska Akademien : Torgny Lindgren (ormens väg på hälleberget, Pölsan m.fl) Nu bor ingen av dem kvar!! Avdelning för onyttigt vetande.
Blomstertanten
17-04-2004, 18:50
CITAT Gammelnalle ser er !!!  :blink: ;) Det kanske var det som var meningen ! I dag har jag ännu mer glädjeband ! Även om man har ett krävande yrke ska man inte glömma bort konsten att göra ingenting.Evelyn Waugh Arbete är tillflykten för dem som inte har något bättre att sysselsätta sig med. Oscar Wilde
CITAT Om du vill göra en sång lite mera gnolig kan du lägga till några tiddelipomNalle Puh
En trädgårds storlek bestämmer ej dess värde. Det beror snarare på ägarens förmågor; hans hjärtas storlek, hans förmåga att tänka och hans goda vilja är avgörande huruvida trädgården kommer att bli dyster eller full av glädje. Gertrude Jekyll
Halaj!
We can't all, and some of us don't. That's all there is to it. Winnie the Pooh
//T
Hannele
18-04-2004, 21:09
CITAT (Betty @ 17-04-2004, 23:47) En trädgårds storlek bestämmer ej dess värde. Det beror snarare på ägarens förmågor; hans hjärtas storlek, hans förmåga att tänka och hans goda vilja är avgörande huruvida trädgården kommer att bli dyster eller full av glädje. Gertrude Jekyll  Den lånar jag!
gammelnalle
19-04-2004, 12:17
tiddelipom tiddelipom
tiddelipom
tiddelipom VILKET UNDERBART VÄDER !!!!
har säkert någon sagt.... så det blir dagens citat...
tiddelipom
tiddelipom
tiddelipom
Blomstertanten
19-04-2004, 12:44
En bok är som en trädgård som kan bäras i fickan. Arabiskt ordspråk DET ÄR SÅ ROLIGT ATT LEVA, FÖR DÅ FÅR EN SI HUR DET GÅR. Johan Axel Gustaf Acke Det fick bli 2 i dag för jag kunde inte välja  Citerar du dig själv i dag Gammelnalle ?
I lummig skymning jag sitter inunder grönskande dok och vänder vid fågelkvitter ett blad uti livets bok. Ola Hansson
gammelnalle
19-04-2004, 13:37
CITAT (Blomstertanten @ 19-04-2004, 13:44) Det fick bli 2 i dag för jag kunde inte välja :rolleyes:  Citerar du dig själv i dag Gammelnalle ? :P Kanske??? Tror du inte att någon annan sagt DET före mig??? Men annars tar jag på mig det!!! "Även solen har sina fläckar" tiddelipom tiddelipom tiddelipom
nemen e de inte nasse som säger tiddelipom eller kanske puh eller va de ior
*Felix matte*
19-04-2004, 22:00
Verklig livsglädje är att lägga all din kraft på en uppgift du själv tycker är betydelsefull... att få vara en tillgång i stället för någon som helt gräver ner sig i motgångar och bedrövelser, och som klagar över att världen inte vill göra just dig lycklig. Jag anser, att mitt liv är en del av en större gemenskap, och så länge jag lever är det mitt previlegium att göra allt jag kan för den. George Bernard Shaw
"Ska det här föreställa julafton?! Det är ju som en vanlig sketen tisdag...."sa ju Findus en gång Får man bjuda på lite kinesiska talövningar på den osketna tisdagen? (Läs gärna högt...) Small Horse. Tai Ni Po Ni. Your price is too high! No Bai Nut Ding! I bumped into a coffee table. Ai Bang Mai Ni. I got this for free. Ai No Pei. Stay out of sight. Lei Lo.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|