|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
En dåre säger vad han vet en vis vet vad han säger.
Eva i Skåne
15-08-2004, 20:28
"Att inte cykla är att gå för långt"
okänt ursprung
*Felix matte*
16-08-2004, 08:52
En fördel med det dåliga minnet är att man kan njuta en del goda saker som primörer. Nietzsche
Eva i Skåne
17-08-2004, 21:20
Med lögner kan du ta dig fram i livet - men aldrig vända åter.
Ryskt ordspråk
gammelnalle
17-08-2004, 21:57
jasssså det är inte bara jag som skrevar i denna tråd......
Det gläder mig Eva , Betty, Agneta m.fl.
men jag får väl ändå visa MIN goda inställning, den här tråden har varit min livsnerv nu i mer än ett halvt år.....
"Bara två saker är oändliga: universum och den mänskliga dårskapen. Fast det första tvivlar jag på."
A. Einstein
*Felix matte*
17-08-2004, 22:07
Ibland är det fördel att svälja en lögn än att konfrontera densamma. Lögner har inga ben.
Misstag är bra som dåliga exempel. okänd
Eva i Skåne
18-08-2004, 12:09
Och ur kaoset talade en röst till mig och sade Le och var glad ty det kunde vara värre Och jag log och var glad Och det blev värre... okänt ursprung
*Felix matte*
19-08-2004, 06:51
Uråldrig är den väg vår tanke följer, i urtidsdunkel sig dess början döljer, i mänskohåla, som var djurs förut. Medveten blev vår värld blott dels, till slut. Pär Lagerkvist
gammelnalle
19-08-2004, 08:04
CITAT (Felix matte @ 19-08-2004, 07:51) Uråldrig är den väg vår tanke följer, i urtidsdunkel sig dess början döljer, i mänskohåla, som var djurs förut. Medveten blev vår värld blott dels, till slut. Pär Lagerkvist godmorgon Agneta... har du inte petat in detta under fel avdelning??? du är på "citat" nu , inte Veckans Dikt!!! Men visst, du har rätt, det är ju Pär Lagerkvist du citerar...
*Felix matte*
19-08-2004, 08:56
CITAT (gammelnalle @ 19-08-2004, 09:04) godmorgon Agneta... har du inte petat in detta under fel avdelning??? du är på "citat" nu , inte Veckans Dikt!!! Men visst, du har rätt, det är ju Pär Lagerkvist du citerar...  :) :D Godmorgon Björn! Hoppas du har en lika god med sol som jag Fel och fel.... vet jag väl inte  .... dikten...den stoppade jag in i rätt länk, hoppas jag. ovanstående är taget från boken Bra sagt genom tidernahär kommer en till från samma källa: Vad vi uppfattar som oförsonlighet i åsikter, är ofta ingenting annat än olikheter i temperament. Schnitzler
gammelnalle
19-08-2004, 09:48
CITAT (Felix matte @ 19-08-2004, 09:56) CITAT (gammelnalle @ 19-08-2004, 09:04) Godmorgon Björn! Hoppas du har en lika god med sol som jag Fel och fel.... vet jag väl inte  .... dikten...den stoppade jag in i rätt länk, hoppas jag. ovanstående är taget från boken Bra sagt genom tidernahär kommer en till från samma källa: Vad vi uppfattar som oförsonlighet i åsikter, är ofta ingenting annat än olikheter i temperament. SchnitzlerHoppas inte senaste citatet var HELT riktat mot mig!!!  jag sa ju att det inte var HELT fel!!! Nej här nere i södern lyser solen med sin frånvaro. DÄREMOT om man nu skall vara lite positiv: regnar det!!! Och ingen surströmming så långt näsan räcker !!! Men ni skall väl ha mandelpotatis, smör , rå lök, ljusugnsbröd, till middag idag!!! Be gubben ta fram bälgaspelet och spela "Surströmmingspolkan" av Tore Skogman. Sen kan du sjunga Itsybitsy teeny weeny........ (Hoppas jag tackade ordentligt) Sköt om er däruppe i midnattsolens land !!
*Felix matte*
19-08-2004, 17:11
CITAT (gammelnalle @ 19-08-2004, 10:48) Hoppas inte senaste citatet var HELT riktat mot mig!!!  :D :D jag sa ju att det inte var HELT fel!!! Nej här nere i södern lyser solen med sin frånvaro. DÄREMOT om man nu skall vara lite positiv: regnar det!!! :D :D :lol: Och ingen surströmming så långt näsan räcker !!! Men ni skall väl ha mandelpotatis, smör , rå lök, ljusugnsbröd, till middag idag!!! Be gubben ta fram bälgaspelet och spela "Surströmmingspolkan" av Tore Skogman. Sen kan du sjunga Itsybitsy teeny weeny........ (Hoppas jag tackade ordentligt)  :lol: :rolleyes: Sköt om er däruppe i midnattsolens land !! Förlåt att du fått vänta på svar.... är nyss hemkommen från byarundaNej... citatet råkade vara det som kom upp när jag öppnade boken (sid.73) alltså inte alls riktat mot vare sig dig eller någon annan Solen... stack iväg och skickade hit regnet... nu är marken tvättad = helgstädat Surströmming..... näääääää  Strömmingspolkan var obekant... blev potpurri på gamla godingar istället och så klart itsy bitsy....
Eva i Skåne
19-08-2004, 21:08
"Med fikonlöven började civilisationens historia" Eugen Gurster "För mycket av det goda kan vara underbart" Mae West
gammelnalle
20-08-2004, 21:01
Dagens Citat 20 Augusti
De avskyvärdaste lögnerna är de som kommer sanningen närmast. Oscar Wilde
Min signatur!
Halaj!
"Inte så illa sa han som missade hyndan, träffade svärmor med stenen."
Plutarkos
//T
Eva i Skåne
21-08-2004, 08:35
"Arbete är bra - så länge man inte glömmer bort att leva"
afrikanskt ordspråk
Eva i Skåne
24-08-2004, 20:15
Att dra nytta av goda råd kräver mera förnuft än att ge dem.
John Churton Collins
*Felix matte*
24-08-2004, 20:25
Ibland måste man låta ambitionen vila.
Med risk för att något upprepas..
Den som håller sig väl med alla är inte vän med någon. Drottning Kristina
Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att få tillbringa livet på ett ben. Kinesiskt ordspråk
Lär av andras misstag, ty du kan inte leva tillräckligt länge för att hinna begå dem alla. Martin Vaubee
Den som gapar över galen fågel ser inte skogen för alla ben.
*Felix matte*
25-08-2004, 07:02
Nuet är det viktigaste att ta vara på.
När du känner dig fullständigt utslagen, dyker det alltid upp något. Vanligtvis är det dina "vänners" nästippar. - Orson Welles
"De hetaste platserna i helvetet är förbehållet dem som i tider av stor moralisk kris behåller sin neutralitet." Dante
Eva i Skåne
27-08-2004, 20:16
Behärska din vrede och du fattar kloka beslut.
Abi Taleb
*Felix matte*
28-08-2004, 07:40
Ett gott skratt är en bra början på dagen.
Eva i Skåne
28-08-2004, 10:14
Oberoende kallar man folk som är beroende av sin penningpåse.
tyskt ordspråk
Det är illa att inte ha några pengar, för då tror folk att man är fattig. Danskt ordspråk
Du skall aldrig missunna en rik man, det är bara en fattig man med mycket pengar Okänd
Eva i Skåne
30-08-2004, 20:51
Ordning är när man genast vet var man absolut inte behöver söka.
tyskt ordspråk
Om du måste fatta beslut under stark press så ska du använda dej av gamla beprövade, pålitliga metoder.N.P.
*Felix matte*
31-08-2004, 07:56
Hoppet är vanligen en dålig vägvisare men utgör ett mycket trevligt sällskap på vägen.
Halifax
Eva i Skåne
01-09-2004, 17:36
Det svåraste med att göra bra affärer, det är att avstå från de dåliga. Simon Spies ----------- Heja tjejer!!!  . Detta har visst blivit vår tråd. Gammelnalle sviker
*Felix matte*
01-09-2004, 20:21
Det är inte fel att hasta sakta. AgnetaNej... inte sviker nalle oss... vad jag förstått så har han nå vajsing med datorn
*Felix matte*
01-09-2004, 20:28
åsså en till som jag hittade i dagens Allers och som jag bara måste få sprida vidare Barnet har som regel fått sitt förstånd från pappan. Eftersom mamman fortfarande har sitt i behåll.Gloria Seymor
Eva i Skåne
01-09-2004, 22:38
CITAT (Felix matte @ 01-09-2004, 21:28) åsså en till som jag hittade i dagens Allers och som jag bara måste få sprida vidare  :lol: Barnet har som regel fått sitt förstånd från pappan. Eftersom mamman fortfarande har sitt i behåll.Gloria SeymorKan man göra annat än le åt detta? ------ Jag tror också att gammelnalle återkommer när han har möjlighet
Dagens horoskop för alla Jungfrur (24/8 - 23/9) "Du känner dej lite konstig och känslorna följer inte riktigt alla logiska regler. Du vill gärna ut och varför inte göra det du innerst inne vill."(Lokala bladet...)
Eva i Skåne
02-09-2004, 17:36
Varje människa vet att all världens tankar väger lättare än en enda kärleksfull handling.
James Russel Lowell
gammelnalle
02-09-2004, 17:52
CITAT (Berith @ 02-09-2004, 06:57) Dagens horoskop för alla Jungfrur (24/8 - 23/9) "Du känner dej lite konstig och känslorna följer inte riktigt alla logiska regler. Du vill gärna ut och varför inte göra det du innerst inne vill."(Lokala bladet...)  nej jag är inte jungfru (iallafall inte i almanackan...  ) men nog stämmer det in på mig... speciellt motsägelserna... vill ut /innerst inne...
CITAT (Berith @ 02-09-2004, 06:57) Dagens horoskop för alla Jungfrur (24/8 - 23/9) "Du känner dej lite konstig och känslorna följer inte riktigt alla logiska regler. Du vill gärna ut och varför inte göra det du innerst inne vill."(Lokala bladet...)  Ja hur blev din dag Berith? Kände du dig lite konstig och hade du några ologiska känslor? Kom du dig ut idag och gjorde du det du innerst inne ville? Enligt mitt horoskop för idag så tycker jag tydligen att "djärvhet i spel bidrar till tur i kärlek", vad som nu menas med det...
Du känner dej lite konstig och känslorna följer inte riktigt alla logiska regler - brukar inte sånt kallas PMS? Joodå jag kom ut men inte sjutton fick jag gjort det jag ville! Myggh-vetena var ivägen. Men annars har det varit en härlig dag!
Eva i Skåne
03-09-2004, 09:47
Att handla skapar inte alltid lycka, med det finns ingen lycka utan handling.
Benjamin Disraeli
CITAT (gammelnalle @ 16-02-2004, 18:39) Dagens 16-feb 2004 "Ont krut förgås inte så lätt" Vi vet alla när det används ,men vad är ont krut??? oj vad fel det kan bli!!!! Förklaringen är faktiskt ganska pinsam. Ursprungligen kommer talesättet från Tyskland och lyder "Unkraut vergeht nicht". Det betyder "Ogräs förgås inte", och plötsligt klarnar bilden. En dålig översättare har alltså varit i farten, och alla svenskar har genom historien hjälpt till att hålla hans misstag vid liv. http://magazine.magnus.se/artikel.asp?artikel=unkraut [QUOTE] Et annet navn for ugress (ogräs?) på norsk er ukrutt. Ukrutt forgår ikke, heter uttrykket på norsk. Hilsen Hild
Eva i Skåne
03-09-2004, 15:58
Även ett krystat skämt kan föda ett skratt. läst i någon dagstidning
Smekajsa
03-09-2004, 16:43
Lärde mig ett nytt ordspråk på semestern i år myntat av en inbiten ungkarl "bättre en kråka i näsan än en skata i sängen"
*Felix matte*
03-09-2004, 20:04
Mindre än något annat behöver nöjen ett rättfärdigande. Brecht
Eva i Skåne
03-09-2004, 20:09
Genom att försöka kan man vinna allt.
Theokritos
Oskuld kan botas om den upptäcks tidigt. engelskt
*Felix matte*
04-09-2004, 21:57
Den, som har pengar, har dem som inte har några, i sin ficka. Tolstoj
Det är bättre att tända ett ljus än att klaga över mörkret.
Kinesiskt ordspråk (via min gamla mamma)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|