|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Ett ogräs är bara en oälskad blomma. Ella Wheeler Wilcox Den damen hade bergis inte någon trädgård med nästan igenvuxna rabatter för att det var så förbenat mycket annat som skulle tas hand om.
Eva i Skåne
12-05-2004, 12:47
Jag deltog för några år sedan i en grupp där man skulle lära sig att tänka positivt och där fick vi div material med kloka ord.
Människan är sin egen lyckas smed. Svenskt ordspråk
Skratten är den kortaste vägen mellan två människor. Victor Borge.
Humor är sinnets solsken. Bulver-Lytton
Livet är det som händer medan du gör upp andra planer. John Lennon
Det bästa botemedlet för hypokondri är att glömma sin egen kropp och intressera sig för någon annans. Goodman Ace
Låt inte domaren inom dig komma till tals förrän artisten gjort sitt.
Om du inte kan lära dig att göra det bra - lär dig åtminstone att njuta av att göra det dåligt!
För att kunna ta emot lyckan - måste du först kunna känna igen den.
Dessa kloka ord kommer från en liten bok som heter Positiva Tankar av Lars-Eric Uneståhl. Jag antar att de icke signerade citaten är hans egna ord.
-----------------
Glömde ett klokt ord på vägen från samma tid i mitt liv
Att våga är att förlora fotfästet för en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. Sören Kierkegaard
"En arkeolog är den bäste make en kvinna kan ha. Ju äldre hon blir, desto mer intresserad blir han av henne." Agatha Christie
Eva i Skåne
12-05-2004, 14:44
"I saw that friend of mine, he said "You look different somehow". I said "Everybody´s got to leave the darkness sometime". Sting
Blomstertanten
12-05-2004, 19:25
DEN SOM HÅLLER ORDNING ÄR FÖR LAT FÖR ATT LETA En som orkar leta hur mycket som helst
*Felix matte*
12-05-2004, 22:05
Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är!
Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån.
Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls.
evelina
13-05-2004, 06:46
Försök att variera så finns det något för alla!!
gammelnalle
13-05-2004, 11:54
TACK alla ni som håller tråden igång... (datorn är inne IGEN på service..., kan datorer bli överansträngda???) hoppas att den är fit for fight nästa vecka.... men de lovar inget (precis som orsa kompani) och de har inte ens besökstid..... tur att det finns bibliotek björn
Den som inget gör skall heller inte arbeta.
Funderade på varför den senaste veckan varit så lugn och skön.... Nu fick jag förklaringen!
*Felix matte*
15-05-2004, 21:27
Så länge man inte ger upp; har man inte förlorat. Livets stormar ger starkare rötter.
Man lever bara en gång och många inte ens det.
*Felix matte*
16-05-2004, 06:55
Naturens skönhet är ny varje morgon om bara vi förmår vår blick att vara ny.
MaggieA
16-05-2004, 08:23
Ingen kan göra allt men alla kan göra något...
MaggieA
16-05-2004, 08:24
Använder du din tid eller förbrukar du den bara?
Faktiskt eget filosoferande om hur vi människor ränner runt...
gammelnalle
16-05-2004, 20:19
Men hörrududu!  Det var ju inte din frånvaro jag menade. Fanns ju andra som var borta över en vecka...
*Felix matte*
16-05-2004, 21:41
Först genom respekt för sig själv kommer man till respekt för andra Vilhelm Ekelund
Eva i Skåne
17-05-2004, 12:08
"Var mer av den du verkligen är, och mindre av den du tror du ska vara" okänd
gammelnalle
17-05-2004, 13:36
CITAT (Eva i Skåne @ 17-05-2004, 13:08) "Var mer av den du verkligen är, och mindre av den du tror du ska vara" okänd Ja du Eva!!! Tänk om jag också kunde bli lite mindre..... framförallt käften... HEJA NORGE!!!!!
Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.
En dikt ur poesi albumet från barndomen.
Skaffa dig en gubbe eller kanske två en som hugger ved och en som tittar på
Okänd författare
Annika
Notis från 1954: Lögnrekord I Burlington, Wisconsin, USA har man en lögnarklubb som årligen håller världsmästerskap i lögn. För att bli mästerlögnare för året krävs att man berättar en så otrolig historia som möjligt. En av de senaste mästarna tog hem segern med att berätta om trädgårdsmästaren som korsade vanligt gräs med svärdgräs för att hans gräsmattor skulle slå sej själva när det blåste.
Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats, den sista fisken fångats, kommer den vite mannen förstå att man inte kan äta pengar. Indianskt ordspråk
myskmadra
19-05-2004, 22:16
"Släpp foten från gasen, en snigel på vägen"
I brist på bättre är bra bäst.
Det är dumt att slita sitt hår i förtvivlan som om skallighet skulle göra sorgen mindre Marcus Tullius Cicero mvh
Kärlek är själens tandvärk.
gammelnalle
24-05-2004, 13:18
CITAT (Betty @ 24-05-2004, 00:24) Kärlek är själens tandvärk.
VA???? Detta får du nog förklara... Kärlek är väl det finaste som finns??? Visst gör det ont när knoppar brister men tandvärk????
gammelnalle
24-05-2004, 13:57
Dagens citat 24 maj Den sanna kärleken liknar cirkeln, och cirkeln har inget slut. / Ryskt ordspråk
Säkert därför man blir yr i huvvet! Det går runt och runt och runt och runt....
*Felix matte*
24-05-2004, 20:57
Nu är det synd om de döda, som ej få sitta i vårens tid och värma sig i solen på ljus och ljuvlig blomsterlid. Men kanske viskade de döda då ord till vivan och violen, som ingen levande förstår
De döda veta mer än andra Och kanske skulle de, när solen går, då med en glädje, djupare än vår bland kvällens skuggor ännu vandra i tankar på den hemlighet, som bara graven vet. Verner Von Heidenstam
CITAT (gammelnalle @ 24-05-2004, 14:18) CITAT (Betty @ 24-05-2004, 00:24) Kärlek är själens tandvärk.
VA???? Detta får du nog förklara... Kärlek är väl det finaste som finns??? Visst gör det ont när knoppar brister men tandvärk???? Ja, hur ont gör det egentligen när knoppar brister...? Jag borde ha skrivit så här i stället: Förälskelse är själens tandvärk. Hur smärtsam kan inte obesvarad kärlek eller osäker tonårsförälskelse vara! - Som tandvärk!
CITAT (Felix matte @ 24-05-2004, 21:57) Nu är det synd om de döda, som ej få sitta i vårens tid och värma sig i solen på ljus och ljuvlig blomsterlid. Men kanske viskade de döda då ord till vivan och violen, som ingen levande förstår
De döda veta mer än andra Och kanske skulle de, när solen går, då med en glädje, djupare än vår bland kvällens skuggor ännu vandra i tankar på den hemlighet, som bara graven vet. Verner Von Heidenstam Vilken vacker dikt, den ska jag spara! Den passar så bra för min far skulle för övrigt fyllt år idag om han hade fått leva...
Hittade bland gamla papper den här dikten av för mej okänd författare.
Hade jag fått vad jag aldrig fick så hade det gått som det aldrig gick. Hade jag mött den jag aldrig mötte och hade jag skött vad jag aldrig skötte, och hade jag känt vad jag aldrig kände hade åskilligt hänt som nu aldrig hände. Ja, hade jag gått dit jag aldrig går så hade jag stått där jag inte står.
vickeva
25-05-2004, 12:26
Hellre nästan rätt än helt fel!
lena:-)
25-05-2004, 13:05
....och ur kaoset talade en röst till mig och sade: "Le och var glad ty det kan vara värre!" Och jag log och var glad och det blev bara värre.
Den sysslolöse är lik en klocka som saknar båda visarna - lika onyttig vare sej han går eller står.William Cowper ...eller.... En klocka som stannat går rätt två gånger om dagen, minst.Nallen igen
Eftersom det är den officiella Towel-day idag så tänkte jag att detta uttrycksätt som är mycket vanligt inom liftarslangen kunde passa...
"Du, har du brämat den där snablade Ford Prefect? Där har du en lyftkran som vet var han har handduken." (Bräma = känna, vara medveten om, träffa, ha samlag med; snablad = verkligt juste polare, lyftkran, här = en verkligt otroligt juste polare.)
*Felix matte*
25-05-2004, 21:03
Barnet i trädgården är ett underligt ting: ett litet djur en liten blomma. Det myser som en katt åt nejlikorna och skrubbar sitt huvud mot solrosens jättestängel. Tänker kanske: sol är gott - grönt är gräsfärg. Vet kanske: jag växer. Elmer Diktonius
Cogito ergo sum (Jag tänker alltså finns jag till) Latinskt uttryck
Samma här! Åh jämrarns vad jag tänkt på de där jordgubbarna!
Tänk inte bara, köp en låda!!! Bettyskt uttryck
Tanken är handlingens moder.
gammelnalle
26-05-2004, 13:45
Dagens Citat 26 Maj Att skylla sina motgangar pa andra ar ett tecken pa okunnighet. Att ge sig sjalv skulden ar begynnande visdom. Att varken skylla pa andra eller sig sjalv ar visdom. Epiktetos, grekisk filosof (ca 50-130 e.Kr.)
jag ber om ursäkt att bibblans dator inte visar a med en ring ovanfor det blir å istället
evelina
26-05-2004, 13:55
Med dygd och gott uppförande kan man göra sig odräglig.
Jean de la Bruyere
*Felix matte*
26-05-2004, 22:10
Gryning
Jag sitter i tidig morrontimma ser solen gå upp och glimma Tänk vad skönt att sitta och filosofera livet är ju ändock så mycket mera än att var dag slita och stressa och sin kropp till det yttersta pressa Varje männska behöver en stund för dig själv Kanske sitta och meta på strand vid en älv Eller sitta och försöka rimma i morronens tidiga timma
*Felix matte*
27-05-2004, 06:02
Ogräs plockade av ett barns hand förvandlas till de vackraste buketter.
kopernikus
27-05-2004, 06:28
Sanna Vänner Är Som Diamanter. Sällsynta & Dyrbara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|