|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
gammelnalle
25-02-2004, 10:43
Errare humanum est.
Det är mänskligt att fela.
eller heter det möjligen Errare Ursus Polaris est. ????? "det är inte lätt att vara en björn med en mycket liten hjärna...." fritt efter Nalle Puh Inte fick jag någon fastlagsbulle i går... åså strular det när man datoriserar ... åså hackar fruntimren på en... och FNISSAR!!!... är det så konstigt om taggarna blir åt fel håll ???
På bokrean finns "Världens elakaste citat" 39kr .
Jag "smygläste" några sidor. Verkligen kul.
Åja, det bjuder du säkert på. Kan behöva något som ljusar upp min tillvaro för tillfället.
Kan: Navigare necesse est passa, eftersom du var ute och seglade?
CITAT Kan: Navigare necesse est passa, eftersom du var ute och seglade? Passar inte, var inte ute o seglade
gammelnalle
25-02-2004, 12:34
CITAT (Ewa L @ 25-02-2004, 11:35) Åja, det bjuder du säkert på. Kan behöva något som ljusar upp min tillvaro för tillfället.
Kan: Navigare necesse est passa, eftersom du var ute och seglade? Inte jag heller..... Isjaktssegling är för kallt!!!! Bjuder på vadå??? Semlor???
gammelnalle
26-02-2004, 07:07
Dagens citat 26 Feb.
"Den som ställer en fråga är dum i 5 minuter; Den som aldrig ställer frågor är dum för livet." Harry Lorayne : Intellektets Hemlighet
Osså har vi denna min absoluta favorit
... giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra Mod att förändra det jag kan Och förstånd att inse skilnaden
Fast egentligen ska de tre prickarna ersättas av Gud men det lilla ordet bara sticker i ögonen och förstör allt.
gammelnalle
26-02-2004, 11:59
Lördag 28 februari:
Redskap är bäst nya, men vänskap bäst då den är gammal. (Pythagoras)
CITAT (gammelnalle @ 26-02-2004, 11:59) På mig
*Felix matte*
28-02-2004, 21:41
Folk förlåter mycket hellre blygsamheten dess inkompetens än kompetensen dess framfusighet. Arnold Ljungdal
Ingen vind är gynnsam för den som inte kan bestämma sig till vilken hamn han skall. Montaigne
Bestigningens möda är ingen måttstock med vilken man mäter bergets höjd. Nietzsche
Lördag 28-2-04
*Felix matte*
29-02-2004, 10:02
Kalla dig inte fattig för att dina drömmar ej gått i uppfyllelse; verkligt fattig är bara den som aldrig drömt.
Söndag 29-2-04
gammelnalle
01-03-2004, 00:21
TACK BERIT och Felix Matte för att ni hållit igång citaten....
det värmer i idet....
skall försöka att ta tillbaka det senare idag.....
STORA BAMSEKRAMAR till er !!!
"Den som aldrig kramat har aldrig kännt sig omt®yckt"
Annonym gammelnalle
gammelnalle
01-03-2004, 16:50
Dagens Citat 1 Mars:
Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt.
okänd (iallafall för mig)
gammelnalle
02-03-2004, 04:49
Dagens citat 2 Mars och idag är jag tidigt ute (fast jag sitter just nu inne...) klockan är bara 04:49
Saven stiger på våren
trodde jag ja!!! Men:
Saven stiger inte på våren och sjunker inte på hösten, trots talesättet. Den rör sig horisontellt, från stammens mitt till ytan och tillbaka igen, inte upp och ner.
majjister Besserwisse Mezzerschmidt har slagit till igen
CITAT (gammelnalle @ 02-03-2004, 04:49) (fast jag sitter just nu inne...) ----- majjister Besserwisse Mezzerschmidt har slagit till igen Det hade jag ju inte gissat om dej! Här passar kanske ett annat citat: Släpp fångarne loss - det är vååår!
gammelnalle
02-03-2004, 16:41
CITAT (gammelnalle @ 02-03-2004, 16:41)  :angry: :angry:
gammelnalle
02-03-2004, 21:12
CITAT (Berith @ 02-03-2004, 06:30) CITAT (gammelnalle @ 02-03-2004, 04:49) (fast jag sitter just nu inne...) ----- majjister Besserwisse Mezzerschmidt har slagit till igen Det hade jag ju inte gissat om dej! Här passar kanske ett annat citat: Släpp fångarne loss - det är vååår!  jag är lös nu!!! släpp fångarne loss det är svårt....
Om du inte hittar vägen-Bygg en! Julius Ceasar
Jag lever hellre över mina tillgångar än att mina tillgångar överlever mig-Gårdagens GP
gammelnalle
03-03-2004, 06:52
Dagens Citat 3 mars 2004
kanske nåt för trädgårdslandet???
Framgång i livet är mindre beroende av talang och tur
än av koncentration och ihärdighet.
C.W. Wendte
Success in life is a matter not so much of talent as of concentration and perserverance.
(Dock var det värre att hitta vem denne Wendte egenteligen var/är ... men det hänvisas friskt till detta citat, både här och där)
annchapanncha
03-03-2004, 10:19
"Jag behöver inte inledas i frestelse, Jag kan gå själv." Good old Winston Churchill igen. Alltså kanske inget, typ DAGENS citat, men ett citat som är ganska bra, för att bli frestad är ju lätt. Att motstå ibland är svårare. Och se nu inte vråldjupt på detta, för man blir frestad av en semla, eller choklad och man skall inte alltid motstå den frestelsen, eller... Annchapanncha
gammelnalle
03-03-2004, 16:04
CITAT (annchapanncha @ 03-03-2004, 10:19) "Jag behöver inte inledas i frestelse, Jag kan gå själv." Good old Winston Churchill igen. Alltså kanske inget, typ DAGENS citat, men ett citat som är ganska bra, för att bli frestad är ju lätt. Att motstå ibland är svårare. Och se nu inte vråldjupt på detta, för man blir frestad av en semla, eller choklad och man skall inte alltid motstå den frestelsen, eller...  :lol: :rolleyes: Annchapanncha annchapanncha ! Tack för ditt inlägg.... Om du läser hela trådens namn ser du att det inte behöver vara "citat" . Goda råd, Ett ord på vägen eller något annat tankvärt..... duger så bra. Jag skämtar friskt med många här på odla.nu , men jag KAN vara seriös... (men inte för ofta) (BORDE kanske vara det!!! ???) Att jag som besserwisser har startat just denna tråd och FÖRSÖKER hitta ett "ordstäv" varje dag, innebär inte att det jag som måste skriva varje dag.... och alla inlägg emotages vänligt men bestämt. Men när jag gjorde en sökning på "citatet" verkar inte Winston vara fader till uttrycket, utan Birgitta Andersson (Teskedsgumman) vara dess moder ...??? Fast gamle herr Churchill var inte dålig han heller att inledas i frestelse...
annchapanncha
03-03-2004, 21:30
Jamen du ÄR en riktig Messerschmidt Och det var VISST Winston Churchill......det har i alla fall JAG hört.....  Kram påre Gammelnalle. Jag gillar skämt Annchapanncha
gammelnalle
03-03-2004, 23:28
"Jamen du ÄR en riktig Messerschmidt " självklart!!! är inte du??? Vem som har sagt vad har jag inte den blekaste aning om (eller som en bekant alltid sa: "Inte den anaste Bleking om") så visst kan V-winston vara upphov till "citatet" men knappast på svenska va??? Är du en hyena eller asgam , enär du gillar skämt??? Själv vill jag nog ha färskare saker... Kram på dig själv!!
gammelnalle
04-03-2004, 06:47
Dagens Citat 4 Mars
Älskar Ni livet?
Slösa då inte bort tiden, ty det är av den som livet är gjort.
Benjamin Franklin
Livet är som en promenad med grus i skorna.
gammelnalle
05-03-2004, 00:13
Dagens citat 5 Mars
you'll never get a second chance to make a good first impression
okänd
blir inte lika bra på svenska , men ung så här:
du får inte en andra chans att göra ett gott första intryck
Han var så lärd att han kunde säga häst på 10 olika språk. Men när han skulle köpa en häst köpte han en ko
Leendet du sänder ut kommer ofta åter till dig
annchapanncha
05-03-2004, 12:26
I min almanacka den 5 mars: Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd F.de la Rochefoucauld. (vem nu det är) Ja sen har vi ju: Den som bäddar får man ligga med......  (hoppsan) Gammelnalle, jag är en SKRATTHYENA, samt en KAKELGAM............ Annchapanncha
En kvinna bör följa sin man - vart hon vill! Franskt ordspråk
Blomstertanten
05-03-2004, 23:16
Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa livet på ett ben Kinesiskt ordspråk
Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd
*Felix matte*
06-03-2004, 06:29
Passioner är lika nyttiga för själens hälsa som blodets cirkulation för kroppen. Ludvig Holberg
"Jag tycker att det är roligt att städa, men jag roar mig inte så ofta" är en devis jag ärvt av min mormor
gammelnalle
06-03-2004, 14:22
CITAT (Unn @ 06-03-2004, 06:43) "Jag tycker att det är roligt att städa, men jag roar mig inte så ofta" är en devis jag ärvt av min mormor  kunde ha vart jag!!! Roligt att ni fyller på !!! Och av besökssiffrorna är det tydligt att det inte bara är jag som läser... men jag gör väl som jag brukar: skriver TYDLIGT datum.... (jo jag vet att det dateras ändå... men jag är väl lite extra knäpp...) Dagens citat 6 mars:
”De som inte finner tid för förstöelser, måste finna den förr eller senare för sjukdom”
John Wanamaker
jajadå.. dagens citat 6 Mars Att bli gammal är att hellre umgås med döda som lever än med levande som är döda Bo Bergman
Blomstertanten
06-03-2004, 22:02
CITAT (Unn @ 06-03-2004, 06:43) "Jag tycker att det är roligt att städa, men jag roar mig inte så ofta" är en devis jag ärvt av min mormor  Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare
*Felix matte*
06-03-2004, 22:10
Hur länge du än lever, skall du ej därigenom kunna korta av något på den tid du är död. Montaigne
gammelnalle
07-03-2004, 07:28
Dagens citat 7 mars
"Vanan är antingen den bästa av alla tjänare Eller den sämsta av alla häskare."
"Habit is either the best of servants or the worst of masters."
Nathaniel Emmons Amerikansk predikant 1795 ? - 1870
*Felix matte*
07-03-2004, 07:38
7 mars 2004
Vanans fjättrar är så lätta att man upptäcker dem först när de fastnat och ej kan avskakas. Samuel Johnson
Vill gärna bidraga till denna underbara tråd. Ofriheten är lika dyr att betala som friheten. Susanne Brögger Det finns en levande kärna i varje människa som man inte får undertrycka eller misshandla. Susanne Brögger
myskmadra
07-03-2004, 18:32
En till klok dansk kvinna: Ge mig en motgång som inte knäcker mig men som gör mig starkare. Vita Andersen
abborrmaster
07-03-2004, 19:05
"ät gul snö, det kan vara öl"
Blomstertanten
07-03-2004, 19:09
I BRIST PÅ FANTASI FÅR MAN IMPROVISERA
CITAT (abborrmaster @ 07-03-2004, 19:05) "ät gul snö, det kan vara öl" ... eller så har nån rastat sin hund just där!
abborrmaster
07-03-2004, 21:13
berith, det e det man brukar utgå från... Man får tänka ett steg längre för o haja den... =)
CITAT (abborrmaster @ 07-03-2004, 21:13) berith, det e det man brukar utgå från... Man får tänka ett steg längre för o haja den... =)  "ät gul snö, det kan vara öl" Aha, du menar att nån redan druckit öl och sen... ja, att det trängde på och... Neej! Tacka vet jag riktiga aforismer!
Man hoppas på morgondagen endast så länge som idag inte har hunnit bli igår. Faulkner
kerstin z5-6
07-03-2004, 22:11
I consider All plants hardy , until I ve killed them myself
Blommorna är jordens skratt. R W Emerson 1803-1882
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|