|
Full version: Dagens Citat
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
CITAT (Berith @ 26-03-2004, 10:36) Jag har ingen aning om precisa ursprunget, fick en bunt kloka ord av min man.  En till: En kvinna utan man är som en fisk utan cykel. Paul Geraldy Förstår inte den!!!  alltså berit fisken behöver ingen cykel förstår du nu
Hittat på nätet, kategori: Nonsens. - Hur fångar man en kanin? - Man ställer sig bakom ett träd och låter som en morot.
CITAT (oldwolfie @ 26-03-2004, 11:03) alltså berit fisken behöver ingen cykel förstår du nu  :lol: :D Ahaa! Nu förstår jag. Kvinnor har humor, annars skulle de aldrig gifta sej med en man. Sigurd Langberg
gammelnalle
26-03-2004, 20:10
CITAT (gammelnalle @ 26-03-2004, 20:10) felstavning: inte humor; humör......  :angry: :angry: och henne glirar du inte för att hon har tappat h:et är det könsdiskriminering ???? VA!!!! Om du tittar riktigt riktigt noga så har hon lämnat plats för ett h. Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. Min favvo-nalle igen....
gammelnalle
27-03-2004, 07:25
gammelnalle
27-03-2004, 07:33
Jag blev så distraherad av Berit.s (ser du mellanrummet!!!!! B) feministiska inlägg att jag glömde att skriva Dagens Citat 27 Mars
Vad kvinnor än tar sig för måste de göra det dubbelt så bra som männen för att anses hälften så dugliga. Lyckligtvis är det inte särskilt svårt. Charlotte Whitton Ska vi röka fredspipa Berith ????
CITAT (gammelnalle @ 27-03-2004, 07:33) Ska vi röka fredspipa Berith ????  :) :) Jag visste inte ens att vi var oense....  Och liiiite olika åsikter måste vi väl kunna ha, vore ju jättetråkigt om du hela tiden tyckte som jag. Ingens listighet är över kvinnors listighet. Bibeln igen Bättre att bo i en vrå på taket än att ha hela huset gemensamt med en trätgirig kvinna. Ut supra
gammelnalle
27-03-2004, 09:52
CITAT (Berith @ 27-03-2004, 09:08) Jag visste inte ens att vi var oense.... -_- Och liiiite olika åsikter måste vi väl kunna ha, vore ju jättetråkigt om du hela tiden tyckte som jag. Ingens listighet är över kvinnors listighet. Bibeln igen Bättre att bo i en vrå på taket än att ha hela huset gemensamt med en trätgirig kvinna. Ut supra  ja fy för den lede , om jag tyckte som du !!!!!!!! "Om den oförnuftige tege, så aktades också han för vis" Ordspråksboken
CITAT (gammelnalle @ 27-03-2004, 07:25) den man älskar agar man
CITAT (gammelnalle @ 26-03-2004, 20:10) hehehe vilken tur att du såg platsen för h fniss
MRLINDELL
27-03-2004, 12:31
Alkoholen dödar långsamt men vem fan har bråttom!
Hmm.. råkade på detta idag .. ursprunget okänt.
I´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomi.
gammelnalle
28-03-2004, 00:17
Dagens Citat 28 Mars
Det som en man har grubblat över i ett helt år kullkastar en kvinna på en dag
Demosthenes (384-322 f.Kr) athensk stadsman och vältalare
gammelnalle
29-03-2004, 00:03
Dagen citat 29 mars
Man och kvinna äro två paralelle linjer, och det ligger i paralella linjers natur, att de aldrig mötas.
August Strindberg som utöver sitt skrivande även var en hängiven odlare av bl.a köksgrönsaker.....
CITAT (gammelnalle @ 29-03-2004, 00:03) August Strindberg som utöver sitt skrivande även var en hängiven odlare av bl.a köksgrönsaker..... Antar att han odlade i långa raaaaaader?
Alla män är feminister nu för tiden. Det är det enda sättet att få tag i en tjej. Rik Mayall Män är en sorts varelser med två ben och åtta händer. Jayne Mansfield Kvinnor har förvandlat mången bra karl till luffare. Charles Bukowski Ingen vis man har någonsin önskat att han vore yngre. Jonathan Swift Åstundan att bli en stor man, gör mången till den minste på jorden. Friedrich Hebbel
gammelnalle
29-03-2004, 08:32
CITAT (Berith @ 29-03-2004, 06:22) CITAT (gammelnalle @ 29-03-2004, 00:03) August Strindberg som utöver sitt skrivande även var en hängiven odlare av bl.a köksgrönsaker..... Antar att han odlade i långa raaaaaader?  ho ho ho..
Mitt favoritcitat är det här: "Felet med vår värld är att de dumma är så tvärsäkra, och de kloka så fulla av tvivel" (Bertrand Russell), det tänker jag på varenda gång någon påstår nå't sådär tvärsäkert, fast man själv är tveksam till om det är sant...
*Felix matte*
29-03-2004, 21:17
Mítt favoritcitat är...
Jag drömde jag var en liten kerub som gick därute i sommarskrud. Jag såg på var blomma vår Fader danat som om han ej nånsin gjort något annat. Jag kände en glädje så mäktig och stor Tänk, jag är en av dem som här på jorden bor. Vilken glädje, vilken fröjd ! Jag kände mej så otroligt nöjd. Var finns väl en vackrare värld än den här en natur som jag håller så hjärtans kär. Tänk om vi alla kunde vakna utan att allt det materiella sakna. Vi vore nöjda med det vi har vi skulle ej ställa stora krav. Min lycka det är att få vara en liten prick i Guds stora skara En prick som nöjder går på vår jord och inte vaktar på andras ord.
Eva i Skåne
29-03-2004, 21:23
"Åldern spelar ingen roll. Om man inte är en ost." Billie Burke
storleken har ingen betydelse så länge det inte handlar om sex ursprung okänt.
gammelnalle
29-03-2004, 22:51
CITAT (pejori @ 29-03-2004, 23:47) storleken har ingen betydelse så länge det inte handlar om sex ursprung okänt. du menar få in sex personer i en Fiat???
du menar få in sex personer i en Fiat??? japp. två fram två bak och resten i bakluckan
30 mars gud utrustade männen med två huvuden, men bara blod att försörja ett i taget
Eva i Skåne
29-03-2004, 23:04
Är det nattens sena timma som får mig att fnissa???
gammelnalle
30-03-2004, 05:38
CITAT (pejori @ 30-03-2004, 00:00) 30 mars gud utrustade männen med två huvuden, men bara blod att försörja ett i taget  :D :D Jag tror vi måste ha en biologilektion efter detta... 2 huvuden???? Sov ni på lektionerna??? MINST 3 fast i skämtsammanhang brukar det bli 8.... (det ena räknas ju till sex....) Men åtminståne jag har även ett struphuvud...... och det har nog ni fruntimmer också, trots att ni inte har så stort adamsäpple... (det var ju storlek ,,,, och så är vi på odla.nu...) annonym gammel-bezzerwisser-mezzerschmidt
CITAT (gammelnalle @ 30-03-2004, 06:38) CITAT (pejori @ 30-03-2004, 00:00) 30 mars gud utrustade männen med två huvuden, men bara blod att försörja ett i taget  Jag tror vi måste ha en biologilektion efter detta... 2 huvuden???? Sov ni på lektionerna??? MINST 3 fast i skämtsammanhang brukar det bli 8.... (det ena räknas ju till sex....) Men åtminståne jag har även ett struphuvud...... och det har nog ni fruntimmer också, trots att ni inte har så stort adamsäpple... (det var ju storlek ,,,, och så är vi på odla.nu...) annonym gammel-bezzerwisser-mezzerschmidt där är det BARA sorleken som räknas
gammelnalle
30-03-2004, 05:52
jag kommenterar inte den!!!! utan raskt över till
Dagens Citat 30 Mars
Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta.
evelina
30-03-2004, 06:21
Tiden är naturens sätt att hindra allting från att hända på en gång.
Peter Ustinov dog ju häromdan, och jag läste i en artikel att någon frågat honom vad han ville att det skulle stå på hans gravsten..... Gå inte på gräset!
CITAT (gammelnalle @ 30-03-2004, 06:52) jag kommenterar inte den!!!! utan raskt över till
Dagens Citat 30 Mars
Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta. en gång bodde en vacker fjäril på min axel i sex dagar o en hiskelig massa mil,den kom o satte sej på min axel o vägrade flyga iväg så den fick följa med de va en stor o vacker fjäril den satt på min axel i flera dagar o på nätterna sov den på min jacka jag tältade o for omkring ,upp till norrland o tebax satte av den med tvång då jag passerade där den hoppade på jag fick lova att sätta av den flera gånger o sen springa in i bilen o åka iväg för den ville tillbax till min axel hela tiden men jag tyckte den skulle stanna i dalarna där den klivit på för i stockholm finns de inte mycke för en fjäril att hämta nå en sorglig historia för man fäster ju även vid ett sånt djur o jag ville ju gärna behålla den o lite konstig,lappfolket däruppe tyckte jag va en konstiger en som hade en fjäril som vän fast fjärilen gjorde ju att jag blev accepterad på direkten  inget knussel där inte för har man en fjäril som stannar frivilligt så
Heja Färjestad! Jag vet att jag skrivit det förut, men en del citat och kloka ord upprepas säkert av er andra också.
gammelnalle
30-03-2004, 12:12
CITAT (Berith @ 30-03-2004, 10:43) Heja Färjestad! Jag vet att jag skrivit det förut, men en del citat och kloka ord upprepas säkert av er andra också. nähä du Berith!!! Ditt inlägg går under "Nonsens" Ligger inte Färjestaden på Öland???
CITAT (Betty @ 23-03-2004, 09:23) CITAT (Berith @ 23-03-2004, 07:48) Heja Färjestad!! Det där faller väl ändå under kategorin "nonsens" va!!!?  Nonsens förra gången med...
Åh vad bra att så många hejar på Färjestad!  tebax!
Heja HV71...?
gammelnalle
31-03-2004, 06:45
Dagens citat 31 mars : Mäns lekar har kommit att tillmätas så stor vikt att de skildras i daglig nyhetsprogram på tv och kallas för Sportnytt Ann-Charlotte Marteus Expressens ledarsida 10/1 (2003 ?) fast nu gäller det även för kvinnor???
CITAT (gammelnalle @ 31-03-2004, 07:45) fast nu gäller det även för kvinnor!!! Antar att du menar mej? När jag var liten/yngre tyckte jag att ishockey var så spännande! Såg alltid på VM och OS, kunde namn och siffra på alla spelarna i alla länderna som deltog. Och såklart dom som spelade i Tre Kronor, kunde till och med deras adresser och telenummer! Missade inte en match, skrev protokoll och tabeller - har kvar några såna i mina dagböcker från den tiden.  Och då var hjärtelaget Brynäs - "störst, bäst och vackrast" som dom sa i ett TV-program från förra seklet. Nu ligger dom på andra plats mellan trean HV71 och ettan Färjestad!! Skulle väl skrivit ett citat som passade här men hittade inget!
Det mest njutbara sättet att se fotbollslaget Wimbeldon är på text-TV. Gary Lineker
gillar inte sport thihi
*Felix matte*
31-03-2004, 21:10
Att springa, utan att polisen jagar en, är tecken på psykisk obalans.
sagt av gamle stjärnlöparen Dan Waern
evelina
01-04-2004, 09:17
Det finns två sätt att få lugn; det ena att aldrig göra vad man ångrar, det andra att aldrig ångra vad man gör.
August Strindberg
Endast dina verkliga vänner talar om för dej när du är smutsig i ansiktet.Italien
gammelnalle
01-04-2004, 20:44
CITAT (Berith @ 01-04-2004, 21:14) Endast dina verkliga vänner talar om för dej när du är smutsig i ansiktet.Italien  Du har en smutsfläck på vänstra kinden !!!!
Tack!  Kan man få det på italienska?
gammelnalle
01-04-2004, 21:14
Nej , jag tror inte det finns några smutsfläckar på italienska.
Det ENDA jag kan på italienska är (med reservation för felstavning) Fermata Quatorditchi !!! (fonetisk stavning...)
And Italys most famous composer was Joe Green or Guiseppi Verdi!!!!
Jag kan också lite italienska... Spagetti!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|