Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Gossen Ruda
Ordning och reda, vädret på rätt plats. Här har det regnat hela dagen.
Huggorm
Då vill jag vara först ut och rapportera om mina +6,7 grader och regn
Alexander-VG-zon3
Just nu uppehåll men har regnat innan +6,4c och mulet.
Uggi
CITAT (flaxss @ 01-01-2012, 18:53) *
Just nu uppehåll men har regnat innan +6,4c och mulet.

Ja det var vädermässigt en urusel början på året.
Gossen Ruda
Har kommit 10 mm regn idag. På onsdag är det fö dags för nästa oväder med stormbyar. biggrin.gif
hattstugan

Enköping: + 3 grader och snön snart borta igen!
Alexander-VG-zon3
+7,3c och mulet.
Uggi
Falköping: +4 grader och lätt regn.
Myosotis
Värst är att det är så halt. Jag har aldrig varit med om sån geggamoja så länge, det går knappt att gå, det är precis som om vattnet inte kan sjunka undan, men mycket har det ju inte regnat och det är ingen tjäle heller, jag fattar inte vad det beror på. När det var minusgrader häromdagen kunde man äntligen gå som vanligt på gräsmattan trots rimfrosten, nästan inte halt alls.
Anki på Öland
6 grader, lite mulet och lite blåsigt.
Meriona
7 plus, regn och uschligt.
Ugglemormor
Grått och mulet men +7 gr ute........ tummenupp.gif
malcolm
+4°C, regn strax söder om Sthlm.
gnon49
Visst är det träligt väder men kunna ta en skogspromenad den 2 jan. är inte fy skam. Knappast tänkbart för ett år sedan vid den är tiden.
Huggorm
Det sjönk från 4 grader till 1 grad i samband med en rätt kraftig hagelskur, men nu är det på väg upp igen
sommarhumla
+3,6 grader nu efter en gråregnig dag...
hattstugan

Enköping: Stjärnklart efter dagens regnande! + 2 grader så än är det inte så stor risk för halka!
omk
Halvklart, några stjärnor syns. Lätt vind från SV. +4.

Hattstugan, det är inte alls säkert att det inte är halt, bara för att det är plusgrader på termometern ! Vägbanan är oftast kallare. Så +2 i luften, kan vara -2 på vägen. Speciellt om vägbanan är lite fuktig / våt ! Ta det försiktigt !

Edit; naturligtvis ingen snö ... biggrin.gif
Huggorm
CITAT (omk @ 03-01-2012, 01:08) *
Halvklart, några stjärnor syns. Lätt vind från SV. +4.

Hattstugan, det är inte alls säkert att det inte är halt, bara för att det är plusgrader på termometern ! Vägbanan är oftast kallare. Så +2 i luften, kan vara -2 på vägen. Speciellt om vägbanan är lite fuktig / våt ! Ta det försiktigt !

Edit; naturligtvis ingen snö ... biggrin.gif

Fast det beror ju på vad det varit för väder de sista dagarna. Har det var kallt men stigit till +2 eller har det varit plusgrader i flera dagar? Sedan finns det vissa platser där det alltid är kallare, och där bör man se upp när det är så nära nollan
hattstugan

Enköping: + grader och en molnbank i sydöst! Lugnt
Uggi
Falköping: +2 grader mulet och än så länge svag vind.
Anki på Öland
3,5 grader, en blå-och-vitflammig himmel och inte mycket vind alls.
mamamaggan
Helmulet en liten liten svag sydlig vind och 2,6 grader plus.
Ugglemormor
Helt mulet här också, men inget regn .... ute +3 grader ........ tummenupp.gif
malcolm
+3°C och solen tittar fram strax söder om Sthlm.
Eva i Skåne
+4 och grått. Vinden verkar vara tilltagande som utlovat sad.gif
Anki på Öland
Klass 2-varning här till i morgon bitti sad.gif
Gossen Ruda
Häruppe i Götet har vinden börjat friska i ordentligt. Vi skall tydligen få det värst i natt. Regnet är bara någon timme bort. Ca 5 grader.
Gossen Ruda
Regnet har börjat...
gnon49
Här verkar vara lugnet före stormen just nu. Stilla, inget regn, men en olycksbådande horisont.
Huggorm
Regnskurar, 3 grader varmt och allt mera vind. Helt som vanligt alltså.
hattstugan

Enköping: + 2,4 grader och det blåser en isig vind nu!
Huggorm
Runt nollan och snögar
sommarhumla
+3,5 grader och det låter som om det börjat blåsa lite utanför...
Anki på Öland
Ösregnar och stormar ordentligt.....väder
Biggan_
Riktigt busväder här också!
Gossen Ruda
Nu har det slutat regna och även blåsten har lugnat ner sig, förmodligen passerar stormens öga i närheten. Barometern har fallit till 974, millibar eller vad det heter, och faller fortfarande. Jag funderar på att lägga en kudde under så den inte slår sig.
gnon49
Lite snö har fallit och visst blåser det. Men blir inte blåsten värre så är det inte i närheten av storm här hos mig. Om det nu inte tar i under natten.

Eva i Skåne
Ett jäkla blåsande och regnande i eftermiddags/tidig kväll, men nu har vinden lugnat sig och regnet upphört sedan ett par timmar.
Pratade med min bror på Österlen tidigare. När han körde från jobb hade det varit snöstorm, men inget som blev liggande.
Noak
Det viner runt knutarna, men vi har endast klass 1 varning, så förhoppningsvis har vi elen kvar över natten.
Gossen Ruda
Kollade på väderradarn, stormens öga låg kl 22 vid sydspetsen på norska huvudet, dvs vid Kristiansand. Det är först när ögat passerat som det börjar blåsa ordentligt, mest i den sydvästra kvadranten. Det har inte ens börjat än. biggrin.gif
Huggorm
Det blir väll att man vaknar i natt av att man ramlat ur sängen
Gossen Ruda
Nu har det ökat, undrar om det går att somna utan piller?
gnon49
Nu har vinden ökat i styrka. Så inte verkar det över än. Men ju värre oväder ju bättre sover jag av någon anledning.
Huggorm
Enligt Aftonbladet har det mätts upp 31 sekundmeter på uddevallabron, vilket kan jämföras med maximala 29 sekundmeter som det var i stormen Berit som nyligen drog fram över norrland
Edit: Stormen Dagmar var det ju som också drog fram över Norrland, och där var det väll också drygt 30 sekundmeter
Pirum
 Här i Göteborg blåser det, enligt min subjektiva mening, märkbart värre nu än det gjorde (här) under Dagmar och vad de nu hette i december. Rutorna bågnar och slår, huvaligen. Väldigt kastande i vindbyarna.  
Alexander-VG-zon3
Blåser mycket, vaknade nyss av att det knakade och dönar. Tempen +5,8c och regnar.
Alexander-VG-zon3
Full storm ute, dönar och har sig. Regn och runt 5grader, nu ska jag in till Borås undra om det är bättre eller sämre väder där.........
herkules
skitväder, regn och blåst (men ingen storm eller så) +3,8 grader mitt i sthlms innerstad
Aqvakul
Malmö: 7 grader och blåsigt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon