Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
EKLO
Södra Bohuslän: I dag lätt snöfall, solglimtar och minus 6-9. Deppigt. 10-dygnsprognosen på både smhi, yr och bbc säger minusgrader så länge de kan ge väderutsikter. Vi som bor här har nu varit med om 3 vintrar i rad med isläggning på havet (vilket dessförinnan inte skett på närmare 20 år). Försvårar all färjetrafik och mina färdvägar...
evelina
Norra Upplands kusten -7 och snöstorm det känns meningslöst att skotta.
Gossen Ruda
Ibland ett ytterst fint snöfall, ibland uppehåll. Svag vind och solen bryter igenom de tunna molnen. 5-6 grader kallt.
Eva i Skåne
-3, lätt snöfall och grått
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 05-12-2012, 11:03) *
-3, lätt snöfall och grått

Samma här, fast solen gluttade igenom för en stund sedan.
hattstugan

Enköping: Fint snöfall som är perfekt för drivbildning i den tidvis hårda vinden! - 4,2
Eva i Skåne
CITAT (Biggan_ @ 05-12-2012, 11:48) *
Samma här, fast solen gluttade igenom för en stund sedan.

Banne mig Biggan, om det inte är något som lyser bakom molnen här också
Biggan_
yahoo.gif
gnon49
10 minusgrader o ett lätt snöfall som om det blir ihållande kommer att ge en hel del snö. Bara att gilla läget tyvärr.
Anki på Öland
Strålande vackert här!

[attachment=73789:121205.jpg]
Biggan_
Vackert Anki! tummenupp.gif
gunsta
Vidrigt väder - nästan snöstorm - blåser rejält och det är ganska kallt - östra Svealand.
Ugglemormor
Mörkt, snöar och blåser och är kalt --- längtar till värmen .....
gunsta
Utanför mitt fönster - och nu är det värre än någonsin ......
malcolm
-2°C, snöyra och det ser ut som gunstas föregående bild. Brrrrr...!!!
Ingela i Segersberg
6 grader kallt och snöstorm (iallafall nästan). Bilden togs här hemma för en kvart sedan.

Snöstorm

EKLO
Dagens solglimtar byttes ut mot ett ymnigt snöfall i frisk bris här i S. Bohuslän...
Mollis
Herregud säger jag, totalt insnöade, det värsta snöoväder jag varit med om på väldigt många år. Inte tal om att ens försöka ta sig nånstans. Vägar avstängda, båtar på grund, träd fällda och ett allmänt kaos. Allt detta i Stockholms skärgård.
Biggan_
Fy vilket oväder ni har fått! sad.gif

Här är det fortfarande lugnt och fridfullt. Ett lätt snöfall och minus 3,2°
hattstugan

Enköping: Endast - 2,9 nu och vinden har avtagit något! Vet inte om det snöar ännu för det är mörkt här! Ids inte tända ytterbelysningen då inget besök är väntat!
Biggan_
Minus 3,9° nu och fortfarande ett lätt snöfall.
malcolm
Här har det blivit nollgradigt nu och det snöar inte längre.
polecat
-18 grader och snålblåst
Anki på Öland
-7 och solsken smile.gif
Ugglemormor
Mulet, men inte snöfall ännu ....... det såg ut som minus 6.8 om jag nu såg rätt.... men dax att ta ut snömaskinen och köra rent innan det blir för mycket .........
hattstugan

Enköping: Mulet med svag vind men just nu snöar det inte! - 2 grader! Men mer snö är att vänta! Blää
EKLO
Södra Bohuslän: Sol och klarblå himmel, minus 8 och mindre vind än igår.
hattstugan

Enköping: - 5,6 och det har kommit nån cm snö till!
Anki på Öland
-14 och blå himmel med sol smile.gif
Gossen Ruda
Hos mig är det solsken och minus 12. I Buenos Aires flyter tågtrafiken bra. http://www.youtube.com/watch?v=N5cC2qENFBY
hattstugan

Enköping: - 5 grader och mulet men inget snöande och ingen vind!
gnon49
Minus 11 grader o blå himmel. Och visst är det vackert till man måste ut. Som väl är har snösvängen varit här.
malcolm
-4°C, grått men inget snöfall ännu.
hattstugan

Enköping: -5,6 grader och kommit lite snö!
hattstugan

Enköping: - 8,2 och mulet! Har kommit nån cm snö i natt!
Anki på Öland
-7 och mulet.
Eva i Skåne
-7, vindstilla, klart och soligt
Biggan_
En ljuvligt vacker vinterdag med sol och klarblå himmel, vindstilla och just nu 5 minusgrader.
malcolm
-7°C, mulet strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: -15 och en vacker stjärnhimmel!
Gossen Ruda
SMHI har sagt att ett snöfall skulle komma in över Västkusten vid middagstid. Just nu kom en först kontingent lappvantar från skyn. Skall jag skippa frukosten och äta middag istället? Lite för tidigt tycker min mage.

Edit: falskt alarm, det var rimfrost som i en kraftig vindby färdades långt i vågrät läge. Det blev frukost.
Eva i Skåne
-1, grått och blåsigt, men ännu ingen nederbörd
Aqvakul
Malmö: nollgradigt, rejäl vind och snöfall...
hattstugan

Enköping: -16,4 och soligt
Anki på Öland
Har "rusat" från -13 i morse till -5. Grådimmigt och rimfrost överallt och det verkar som om vi slipper snöstormen dom har varnat för. Den verkar hålla sig söder om oss smile.gif
Gossen Ruda
NU har det äntligen börjat. Rena värmeböljan, minus 3 bara.
malcolm
-8°C, grått strax söder om Sthlm.
Biggan_
Här är 0-gradigt och snön yr omkring.
pejori
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2012, 13:37) *
Här är 0-gradigt och snön yr omkring.

-4 och full snöstorm just nu. crying.gif
gnon49
Än är det uppehåll men typiskt väder för ett rejält snöfall. Himmelen är mörkgrå, det är kav lugnt med minusgrader. Såg att rådjuren grävt fram o ätit av murgrönan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon