Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 01-04-2012, 18:54) *
Nu regnar det.

Usch ja, blött, grått och blåsigt . +4,3

I eftermiddags fick vi hagel i stugan, sen regnade det hela vägen hem.
hattstugan

Enköping: - 1,4 soligt men hård nordanvind! Brrr
Aqvakul
Malmö: 2 grader och växlande molnighet
Anki på Öland
Solsken, 0-gradigt och hårda vindar.
Eva i Skåne
Lund. Just nu är himlen blå och solskenet nästan bländande, trots att jag sitter inomhus. Det blåser svinkallt har jag hört av folk som varit ute. För några timmar sedan hade vi ett flertal rikliga snöbyar. Brrr
malcolm
+2°C, mulet coh blåser
hattstugan

Enköping: - 1,4 och halvklart! Har kommit lite snö
sommarhumla
-1,0 grader nu...
Huggorm
-2,5 redan, och det är inte ens mörkt än. Dessutom extremt torrt, så för en gångs skull kunde jag tänka mig lite milda, fuktiga sydvästvindar.
Aqvakul
Malmö: +1 grad och växlande molnighet
Uggi
Falköping: Vilken köldnatt -9 grader, men nu är det nollgradigt och en klarblå himmel samt vindstilla.
Anki på Öland
-8 inatt och nu är det 0-gradigt och strålande sol. Ser inte ut som om det blåser heller smile.gif
malcolm
0°C, sol
Alexander-VG-zon3
-9,3c inatt nu +5,6c och soligt.
sommarhumla
Inte mycket att skryta med.... 0,8 grader...
hattstugan

Enköping: -4 och klart
malcolm
-1°C i skuggan, +5°C i solen strax söder om Sthlm.
Aqvakul
Malmö: 3 grader och sol
Nostalgia
Efter en kall natt med -9 är det nu strålande sol på klarblå himmel med en temperatur på just nu -5 grader i skuggan , det tar sig sa...... smile.gif
Uggi
CITAT (Nostalgia @ 04-04-2012, 08:44) *
Efter en kall natt med -9 är det nu strålande sol på klarblå himmel med en temperatur på just nu -5 grader i skuggan , det tar sig sa...... smile.gif

Samma här i Falköping.
ninnisky
Göteborg hisingen - klarblå himmel och + 0.3. Ser ut att bli ytterligare en härlig dag!
Anki på Öland
En strålande sol har värmt upp till +6 men det blåser kalla vindar.
hattstugan

Enköping: Soligt med svag kall vind och + 7,5
sommarhumla
nu +4,1 grader
Uggi
Åter minusgrader i Falköping.
hattstugan

Enköping: - 2,3 och soligt
Eva i Skåne
0h, vad kallt det var när jag steg upp vid sex-tiden, -6,5.
Säkert har det stigit flera grader nu. Det ser ut att bli en härlig dag, strålande sol och vindstilla
i Lund
Myosotis
-9,9 i morse. Nu +0,9 och sol.
Aqvakul
Malmö: Nollgradigt och sol...
Uggi
Falköping: -8 grader i natt nu runt nollan, klar himmel och det har börjat att blåsa sydvästlig vind.
Anki på Öland
-8 inatt och nu är det +1 och solen strålar men det ser ut att blåsa ganska friskt.
hattstugan

Enköping: Blåser rejält och kallt, halvklart och + 9,2
malcolm
+10°C, sol men blåser en del.
polecat
[attachment=68939:aprilv_dret.JPG]
Barmark förra helgen och nu detta, fast jag vet att det är för tidigt med barmark redan så hoppas man innerst inne att kanske i år...... (egentligen nästan en månad för tidigt).
Gossen Ruda
Vilket underbart påskväder, bara 3 grader och regn som skall övergå i snö. Var är idet?
Aqvakul
Malmö: 5 grader och sol, men regn på väg in...
Mollis
+2 grader och snöstorm i sthlm´s skärgård
Alphaville
+ 3 grader och regn.
Anki på Öland
Plusgrader under natten och +5 nu molnigt och lite blåsigt.
hattstugan

Enköping: + 1,5 och snöar!
Uggi
Falköping: nollgradigt och snöblandat regn, innesittarväder.
ninnisky
Göteborg Hisingen: +7,6, grått, inget regn. Ser om som om solen vill komma fram!
KRT
Lund/S.S: Strålande sol och ett par plusgrader

Var beredd på att det skulle ligga snö i morse så jag blev glatt överraskad, men jag ser hur molnen hopar sig i NV, så skitvädret kommer nog tyvärr smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 06-04-2012, 10:27) *
Göteborg Hisingen: +7,6, grått, inget regn. Ser om som om solen vill komma fram!

Hur kan du ha det så mycket varmare än jag här?

Jag har nu +4 på balkongen och då vet jag att det nästan alltid är kallare nere på gården. Men ljusare blir det här också
Huggorm
Här har det regnat hela natten, men för en gångs skull behövdes det verkligen. Nu är det grått men uppehåll och 5 grader
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-04-2012, 08:41) *
Hur kan du ha det så mycket varmare än jag här?

Jag har nu +4 på balkongen och då vet jag att det nästan alltid är kallare nere på gården. Men ljusare blir det här också

Mystiskt! Kollade en gång till och nu var det + 8.8 och en liten blå fläck på himlen! tummenupp.gif
gnon49
Japp nu kom den efterlängtade whistling.gif snön.
Ugglemormor
Ingen snö här inte, men en jädrans kallblåst är det ----- tempen ligger väl kring nollan ........ whistling.gif
Inga från Närke
Vid 8,30 regnade det här utanför Örebrotrakten sedan ca 9,30 började det att snöa och det ligger kvar för det kommer lite grann hela tiden. Det är nu kl. 16,30 ca 5 cm på gräsmattan men på vägen är det bara slask.
Ca 3+ och lite blåsigt.
malcolm
-2°C och det har snöat. :-(
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon