Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Uggi
Falköping: 18 grader och ett lätt regn, men snart kommer nog solen sa metrologen helt nyligen.
hattstugan

Enköping: Har kommit lite regn under natten/morgonen! Nu 18,8 och mulet!
malcolm
+22°C, mulet
hattstugan

Enköping:Åskat på långt håll men kommit ca 5 mm regn! Nu är det +20 och kvalmigt!
malcolm
+23°C, sol och en del stora vita moln.
Anki på Öland
24 grader och härligt solsken smile.gif
hattstugan

Enköping: Dagen började med en helmulen himmel men varmt och kvavt! Nu på em har det klarnat upp och är +21 nu!
hattstugan

Enköping: Nu börjar det mullra här! Temp +17,7
Alphaville
+18 grader och molnfritt.
Bengalow
Det rullar in mörka moln från sydväst. Vi har haft en utmärkt dag med sol/moln. Igår mullrade det lite söderöver, och jag hoppades på lite häftigt regn...men icke sa Nicke. Nån skvätt då och då, som knappast märktes. Under hela juni fick vi 40 mm, och hitintills i juli ca 10-12 mm. Det är torrt så det ryker ur marken. Måtte det komma en riktig rotblöta...det behövs härnere.
hattstugan

Enköping: +14,6 och duggregnar!
Eva i Skåne
15 grader, grått, blåsigt med kall vind men ändå klibbigt
Lund
Anki på Öland
18 grader, växlande molnighet och ganska frisk vind.
silos
Mulet och det har regnat under natten!
hattstugan

Enköping: + 14,2 och mulet! Har kommit några rejäla skurar ikväll!
Anki på Öland
18 grader och en ganska blå himmel.
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 11-07-2012, 08:58) *
18 grader och en ganska blå himmel.

Det är fantastiskt hur fint väder det är på Öland trots att Kalmar län håller på att flyta bort. Att det lilla sundet kan göra så stor skillnad
Aqvakul
Stenungsund: 17 grader och molnigt
malcolm
+19°C, mulet strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: Mulet och det har börjat att blåsa en del! + 18,4
Eva i Skåne
Jisses vad det regnar nu i Lund sad.gif Mörkt så jag fick tända skrivbordslampan för att kunna läsa.
13 grader.

Jag körde från stugan i morse och där (mellersta Skåne) var det sol och blå himmel.
En mil från Lund syntes de svarta molnen och störtregnet kom när jag kom in mot stan.
Satt en stund i bilen och hoppades att det skulle avta, men det var att kasta sig ut i skyfallet. Tur jag har en bautastor paraply, men fötterna i sandalerna fick ett gratis fotbad.
Aqvakul
"Bästkusten": 15 grader och regnskurar
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 11-07-2012, 09:18) *
Det är fantastiskt hur fint väder det är på Öland trots att Kalmar län håller på att flyta bort. Att det lilla sundet kan göra så stor skillnad

Ja, ingen är gladare än jag för det, men tror det är mest södra Öland som slipper regnet när det sneddar upp åt nordost.

Även idag 18 grader och halvsoligt.
Gossen Ruda
Rätt vad det regnar kommer det en skur. Det har nog regnat lite eller lite mer varje dag nu sen helgen. Fast det kommer lite sol då och då, igår em kunde jag göra en stekelinsamlartur. Nyss mullrade det lite.
malcolm
+22°C, sol med stora vita moln.
hattstugan

Enköping: Ett växlande väder idag! Åskan har mullrat lååångt borta men det har kommit en skur på 3 mm! Nu skiner solen och det är + 18,4
malcolm
+18°C, mulet
Anki på Öland
Soligt och varmt hela dagen men med en frisk luft och ganska blåsigt.
malcolm
+20°C, grått men de har det värre i Japan.

http://www.expressen.se/nyheter/240-000-fl...ovader-i-japan/
Anki på Öland
Fick en regnskur i natt men nu är det 19 grader och solen skiner och lite blåsigt.
Eva i Skåne
Riktigt behagligt väder idag. ca 20 grader, lite mer när solen tittar fram. Lätt molnighet mellan varven, men vindstilla. Behagligt att sitta ute och läsa smile.gif

Önske-semesterväder för mig yes.gif

Mellersta Skåne

(åskmuller hörs avlägset, men jag ignorerar det tills vidare)
Huggorm
14 grader, ibland skiner solen, ibland kommer det en regnskur. Åskan mullrar i fjärran. Har nog varit så här i flera veckor nu, så jag börjar bli lite less. Det hinner nästan torka till på marken, och så kommer det en ny regnskur och blöter ner igen
Eva i Skåne
Du slipper vattna Huggorm flirting.gif
Huggorm
Härligt, en positiv aspekt smile.gif
Anki på Öland
Just nu regnar det på mig.... och förmodligen på kronprinsessan och alla som firar födelsedagen i Borgholm också.
hattstugan

Enköping: Regnar
Anki på Öland
Regnade till och från under natten men nu är det uppehåll, molnigt och 16 grader.
evelina
Upplandskusten 15 Grader och ösregn.
malcolm
+19°C, grått
Anki på Öland
Solen tittade fram på förmiddagen och har hållt sig framme resten av dagen också.
hattstugan

Enköping: + 14 och soligt men det blåser!
Anki på Öland
16 grader här, sommarblå himmel och blåser rejält.
Eva i Skåne
12,8 grader, störtregn (för en liten stund sedan) och blåsigt

mellersta Skåne
malcolm
+22° sol och blåst
hattstugan

Enköping: Dagen har varit varm men blåsig! Nu är det mulet och + 13! Har kommit litet regn också
hattstugan

Enköping: Dagen började soligt! Men efter lunch mulnade det på och senare kom det ett åskväder! Nu ff mulet och +16,9
Anki på Öland
Strålande fin dag utom 2 korta intensiva regnskurar, en vi 10 och en vid 14.
hattstugan

Enköping: Svarta moln runt om och endast 11,7 grader nu! Brrr
hattstugan

Enköping: Mulet och 13,7
Anki på Öland
16 grader och molnigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon