Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Anki på Öland
-1 i natt och 4 nu och växlande molnighet.

Molnen var bara ett gästspel - nu är himlen helt blå! smile.gif
Uggi
CITAT (Uggi @ 11-10-2012, 08:41) *
Falköping: Kallt i natt -3,5 grader men nu stiger tempen, klarblå himmel och lugnt.

Samma väder idag.
hattstugan

Hattstugan: Klart och 2,5 grader nu!
Anki på Öland
7 grader och det har regnat dryga timmen.
Eva i Skåne
7-8 grader här också, men här har det spöregnat sen i natt nån gång sad.gif

[attachment=72862:regn.jpg]
Alexander-VG-zon3
Blåsigt och +7c. Inatt som lägst +0,9c
Myosotis
Synd att regnet är tillbaka, det var så fint i två dagar ju. -6,1 igår morse smile.gif
hattstugan

Hattstugan: 2,8 och mulet! Men det känns snöigt i luften!! Mysko!
Biggan_
Mulet och 8,2°
hattstugan

Hrm! Har du vår Biggan?
Biggan_
Om det ändå hade varit så väl! sad.gif
Anki på Öland
8 grader och mulet.
Ugglemormor
Småregnigt och mörkt ..... endast +5 ute ....... tummenupp.gif
Alba
Regnet det bara öser ner ♪♫♪♫♪
+ 5°
Biggan_
Det regnar här också! sad.gif 8,6°
Eva i Skåne
Jisses, vilken regnig helg! Snacka om höst och hundväder smile.gif

[attachment=72880:hundv_der.jpg]
hattstugan

Hattstugan: 6,4 grader och mulet!
Anki på Öland
7 grader och regnigt
evelina
7 grader och syndaflod!
Alba
Äntligen får vi se solen och en blå himmel. +3.4°
Pia L
4,4 grader, grådisigt men solen gör sina tappra försök att tränga igenom, måttlig vind.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
hattstugan

Hattstugan: Det vräker ner så det dånar i huset! Ca 7 grader!
hattstugan

Hattstugan: Mörkt, blåsigt och 4,4 grader! Har regnat större delen av natten!
Pia L
1,4 grader, snöblandat spöregn och halvstorm :-(

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Anki på Öland
9 grader, solsken och rätt blåsigt smile.gif
Alba
[attachment=72895:Kallt.gif] + 2.6°
[attachment=72897:bl_sigt.gif] blåser som attan
[attachment=72898:sn_.gif] första snön faller
Aqvakul
Eslöv: 11 grader och sol

och jag vill ha denna tråden tillbaks till småprat, där det varje år funnits en sådana här tråd...
Aqvakul

önskar denna tråd tillbaks till småprat!
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 16-10-2012, 14:44) *
Eslöv: 11 grader och sol

och jag vill ha denna tråden tillbaks till småprat, där det varje år funnits en sådana här tråd...

Soligt enda sedan soluppgången men så kom det en liten skur för ett par timmar sedan. Nu soligt igen och nu har vi 9,5 grader , suveränt.

Håller med dig , varför ska vi ha en tråd om vädret i en egen kategori ? Ska det bli såhär uppdelat så vet jag inte om jag är så intresserad att vara kvar trots att jag varit med i nio år .
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 16-10-2012, 14:49) *
Soligt enda sedan soluppgången men så kom det en liten skur för ett par timmar sedan. Nu soligt igen och nu har vi 9,5 grader , suveränt.

Håller med dig , varför ska vi ha en tråd om vädret i en egen kategori ? Ska det bli såhär uppdelat så vet jag inte om jag är så intresserad att vara kvar trots att jag varit med i nio år .

tummenupp.gif Känns inte alls bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 16-10-2012, 14:46) *
önskar denna tråd tillbaks till småprat!

Jag med
pejori
Jag också...
Aqvakul
Malmö: 10 grader och blå himmel... Idag har vi haft härligt höstväder här i södra Skåne.. wub.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 16-10-2012, 17:32) *
Malmö: 10 grader och blå himmel... Idag har vi haft härligt höstväder här i södra Skåne.. wub.gif

Ja i allafall nu på eftermiddagen! Jag har varit ute och tvättat bilen som skall besiktigas på lördag. Jag tänkte att jag kommer att frysa fingrarna av mej men det gick faktiskt smärtfritt. Riktigt skönt i luften! tummenupp.gif
herkules
grått på förmiddagen, eftermiddagen bjöd på blå himmel och sol smile.gif just nu +7 grader i sthlm.
mamamaggan
Soligt , lite regn , soligt , lite regn och nu mulet. Har varit drygt 10 plusgrader som mest.
Anki på Öland
Har varit härligt och soligt här också. Det var bra för jag fick energi att ta tag i städningen som var välbehövlig efter några dagar med regn - 5 långhåriga blöta hundar får mycket sand i pälsen.....
Gossen Ruda
Här regnar det.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 16-10-2012, 20:18) *
Här regnar det.

Vad ovanligt..... whist.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 16-10-2012, 20:18) *
Här regnar det.

Inte att jag gillar allt regnande i år men hellre det än snö
Alba
.... och här föll första snön.
gnon49
Hellre lite snö än det här gråa. Någon minusgrad skulle inte heller göra ont. Om vädret tycker jag inte.
hattstugan

Dagen började med regn för att senare bjuda på sol och sluta med regn! Eller ja nu regnar det inte iaf!
mamamaggan
Nej inte kallt och snö än !!!

Visst är det tråkigt med regn och grått men INTE snö nu .
hattstugan

Nääe!! Ingen snö nu!! Har inte fått alla lökar i jorden än pga regnet!

Snö ja jo men inte kallt så det fryser då blir det problem!
mamamaggan
Sitter här och lyssnar till något som jag faktiskt tröttnat på , tro det eller ej , regnet som ksvalar utanför fönstret.

Hur mycket regn kan det finnas i världen och hur mycket av det kan skvala ner här ?
Anki på Öland
Och jag är glad för här skiner solen idag också och det är 9 grader smile.gif
Pia L
Igår var det alla tänkbara väder.....utom sol då förstås, vindstilla till halvstorm, regn, snö, hagel och kantiga isbitar. Inatt har det varit minusgrader, marken och vägarna håller minusgrader, i luften just nu 0,9 och vad gör det då?? Jo spöregnar!

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Alba
Första frostnatten -3.5°.
Juts nu mulet och -0.1°
Huggorm
Här regnar det förstås, det gör det ju i princip varenda dag. Skillnaden är att det blåser rätt kraftigt också idag. Riktigt höstrusk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon