Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
mamamaggan
Blött , grått och trist . Temp 10 grader så det är ju trevligt iaf men det blåser en krafitg ostlig vind.
pejori
Efter ett X antal regniga dagar, har vi idag sol.
Men i gengäld blåser det småspik... crying.gif
mamamaggan
Skicka då hit lite sol med den där " småspiksvinden " .
hattstugan

Här är det grått och trist! Solen visade sig ett kort ögonblick men sen kom molnen och regnet! Bara svag vind ännu så länge men drygt + 10 grader!
pejori
CITAT (mamamaggan @ 17-10-2012, 13:27) *
Skicka då hit lite sol med den där " småspiksvinden " .

Nähä du, den solen är MIN!!! BARA min... kompiskram.gif
gnon49
CITAT (mamamaggan @ 17-10-2012, 05:43) *
Sitter här och lyssnar till något som jag faktiskt tröttnat på , tro det eller ej , regnet som ksvalar utanför fönstret.

Hur mycket regn kan det finnas i världen och hur mycket av det kan skvala ner här ?

Ser du arken så har det regnat rejält. fear.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 17-10-2012, 13:28) *
Nähä du, den solen är MIN!!! BARA min... kompiskram.gif

Men jag har den nu.....
Alba
Ni som har sol kan väl dela med er. Jag behöver inte hela solen. Jag är nöjd med 1 stråle.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 17-10-2012, 13:44) *
Ser du arken så har det regnat rejält. fear.gif

mamamaggan
Det skulle inte förvåna mig om jag ser Arken i morgon bitti , det har skvalat till och från i dag.
Anki på Öland
9 grader och en blå- och vitstrimmig himmel smile.gif
Aqvakul
Eslöv: 12 grader och sol! wub.gif
Ugglemormor
Mörkt och kulet väder, dock inte under nollan .......+5 .......
mamamaggan
13 grader varmt , grått , trist , fuktigt , regn, regn, regn.

Alldeles nyss vräkte regnet ner men nu " bara " regnar det.

Inte sjutton är jag det minsta avundsjuk på er som sett solen i dag. whistling.gif
Aqvakul
Eslöv: Idag 15 grader och sol.. wub.gif
mamamaggan
Hur ser det ut på bostadsmarknaden i Eslöv ?
Anki på Öland
11 grader och molnigt men solen tittar fram då och då.
Alba
+3,8° och ännu en dag med regn.
Det kan i alla fall inte bli brist i vattenreservoarerna i år.
Elisabeth-Västkustkolonisten
+11 men blöt
Alba
CITAT (Alba @ 19-10-2012, 09:55) *
+3,8° och ännu en dag med regn.
Det kan i alla fall inte bli brist i vattenreservoarerna i år.

En liten rapport......om man bannar regnet tillräckligt mycket så kommer solen till sist.
Nu har vi klar himmel och sol - 'njuter'.
hattstugan

Här är det grått och skumt! Inatt vräkte det ner regn! Än har det inte regnat iaf idag!
gnon49
Småregnat hela dagen. Så här blött i gräsmattan var det längesedan det var. Fryser det på nu kan jag ta fram skridskorna o åka en sväng på tomten.
Huggorm
Kollar man tiodygnsprognosen så avtar regnet under natten till måndagen, och sedan är hela veckan torr. Men söndag kväll upptäcker de väll något nytt lågtrycksområde och så blir det fortsatt regn...
hattstugan

Började regna igår kväll och har så gjort sedan dess! Är dryg 8 grader varmt dock!
Aqvakul
Här i Malmö med omnejd har vi haft helt underrbart sensommarväder med upp till 18 grader och strålande sol... wub.gif
Huggorm
Här har varit ytterligare en dag av regn från gryning till skymning
Uggi
Falköping: Ser ut att bli en något torrare idag, mulet men ändå inget regn och ca 10 grader varmt.
Berith
Hoppas att jag inte går alltför OT nu - Vill ha tillbaka ordningen! - cool.gif Ringaktar absolut inte den här tråden, men ser ingen anledning till flytten av gamla tråden.

Igår när jag tömde regnmätaren 17.30 hade det kommit 26 mm. Puh! Produceras det nytt regn om det inte räcker till eller fattas det en massa regn på nåt annat ställe i världen nu? ohmy.gif
badabing
Regnat hela helgen där jag bor, ibland mer ibland mindre.
Anki på Öland
9 grader och molnigt, men riktigt skönt ute smile.gif
hattstugan

Enköping: Solen har visat sig!!! Men nu är det mer moln än sol! Ca 8 grader!
Aqvakul
Eslöv: Grått och 9 grader
hattstugan

Enköping: Solen kikar fram genom grenverket! Men endast 2-3 grader varmt!
Anki på Öland
8 grader och molnigt.
Noak
Äntligen molnfri himmel och SOL, lätt frost och tyvärr blixthalka.
hattstugan

Enköping: Har varit en fin höstdag med sol och knappt någon vind! Nu sjunker kvicksilvret stadigt nedåt! Just nu knappt +4!
hattstugan

Enköping: Grått och ser ut vara nederbörd på väg! Endast 5,5 grader nu!
Anma
Då jag klantat mig (se här) gör jag en tillfällig vädertråd som man kan använda tills jag fixat mitt misstag.

Slår ihop denna med den gamla när den gamla väl finns på plats igen.
xlxl67
Mulet i Göteborg som vanligt denna höst/sensommar men höstfärgerna börjar bli ultimata här ute nu! smile.gif
Blomstertanten
Solsken just nu med spridda skurar av köttbullar naughty.gif
Myosotis
CITAT (Blomstertanten @ 25-10-2012, 12:01) *
Solsken just nu med spridda skurar av köttbullar naughty.gif

laugh.gif

Jag hittar inte blandtråden, vill också läsa det roliga!!
Blomstertanten
CITAT (Myosotis @ 25-10-2012, 14:24) *
laugh.gif

Jag hittar inte blandtråden, vill också läsa det roliga!!

Titta i tråden Vad blir det middag naughty.gif
Aqvakul
Efter regn kommer sol, 8 grader i Malmö... (börjar bli llite hungrig...)
Anki på Öland
3,5 grader, regnigt och iskall nordanvind i morse - nu lyser solen från en vackert blå himmel.
Alexander-VG-zon3
Snöar! första för säsongen dock smälter det när det på marken. +5,4c och blåser kallt.
Aqvakul
Malmö: Regn, strålande sol, halv storm och nu regn igen... 7 grader April? wink.gif
Motti
Första snön kom i dag på småländska höglandet plus en riktig hagelskur nu när jag tittar ut i halvmörkret så är det vitt ute och snön vräker ner thumbdown.gif
Gossen Ruda
Hagel och regn om vartannat här också.
Motti
Inget regn här inte, bara hagel och snö ! Nässjö ligger ganska högt och vi brukar vara dom första här i Jönköpings län som får snö ! Men ljust och fint blev det smile.gif
maramara
Kortvarig snöstorm, ca 15 min, men tillräckligt för att det blev ett tunnt vitt flor på marken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon