Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
hattstugan

Altuna: +11 och stjärnklart!
hattstugan

Altuna: Just nu skiner solen men det finns elaka moln i horisonten! Svag vind!
Anki på Öland
14 grader och växlande molnighet.
Eva i Skåne
Grått men alldeles vindstilla efter gårdagens blåsande. 14 grader här också.

mellersta Skåne
hattstugan

Altuna: Nu blåser det rätt friskt här men solen skiner och bara enstaka moln!
Ugglemormor
Det har börjat småregna, men det blåser inte och var +14 .......... tummenupp.gif
hattstugan

Altuna: Nu är det mulet och vindstilla! Känns som det tänker bli regn!
hattstugan

Hattstugan: Duggar och är 13,6 grader!
hattstugan

Hattstugan: Regnar och blåser! ca 12 grader
Anki på Öland
15 grader och rätt mycket blått på himlen fast det ser ut att blåsa rätt bra också...
Pia L
9,6 grader, mulet och rått i luften.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Ugglemormor
Mörkt och regnigt, ingen blåst .....+ 13 ......
gunsta
Omväxlande väder, ganska milt, regnskurar och just nu skiner solen så vackert. Kraftig vind (östra Svealand).
hattstugan

Hattstugan: Kraftig vind, soligt och 17,3 i skuggan!
hattstugan

Hattstugan: Gråa moln men solen försöker rå på! 10,8 grader!
Anki på Öland
16 grader och mulet.
Biggan_
15° och gråväder!
Pia L
Efter en minst sagt kall start på dagen (ynka 2 grader) står nu termometern på 12, 1 grad och solen försöker att tränga igenom molntäcket. Efter gårdagens storm känns det nästan vindstilla.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Anki på Öland
CITAT (Anki på Öland @ 18-09-2012, 08:52) *
16 grader och mulet.

Behövdes inte så lång tid tills himlen blev blå och det är nu 19 grader - men det blåser alldeles väldigt.
Ugglemormor
Lite lagom otrevlig svammelväder med sina +12 ........ tummenupp.gif
hattstugan

Hattstugan: Nu lyser solen med svag vind och 13,5 grader! Men det har regnat i ett par timmar nu på em så där rök min planering för att sätta lökar!
Biggan_
Här har varit halv storm idag! Växlande molnighet och just nu 14,5°
Anki på Öland
En härlig sensommardag med blå himmel smile.gif
hattstugan

Enköping/Hattstugan: Fm var solig och bra! Men em har bjudit på rejäla skurar och en del vind! Nu halvklart och 7,8 grader!
hattstugan

Hattstugan: 6 grader blåsigt men klart! Har varit rätt kyligt i natt!
Anki på Öland
10 grader och sol men väldigt blåsigt.
Pia L
9,5 grader, strålande sol och bara en lätt bris.......än så länge.

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Uggi
Falköping: I natt var det bara 3,6 grader men nu är det 11 grader och halvmulet.
hattstugan

Hattstugan: På ena sidan huset strålande sol men blåsigt! Andra sida tornar molnen upp sig blåsigt där med! Ca 14 grader!
hattstugan

Hattstugan: Ca 5 grader och stjärnklart! Frost varning!!!
hattstugan

Hattstugan: 3-4 grader och mulet! Dimman rullar in eftersom det regnade i går kväll och varit kyligt i natt!
Aqvakul
Eslöv: 12 grader och duggregn
Uggi
Falköping: Endast +2,5 grader i natt, nu är det 7 grader mulet och nästan vindstilla.
Anki på Öland
11 grader och duggregn här.
Alphaville
9 grader och regn. Höstrusk... thumbdown.gif
Iren
6 grader och det har regnat hela dagen :-(
hattstugan

Hattstugan: Mulet och drygt 9 grader men vindstilla!
hattstugan

Hattstugan: Regnar sen nån timme och är 8,7 grader nu! Höstväder!
hattstugan

Hattstugan: Här har det regnat mest hela natten och regnar fortfarande! Ca 11 grader!
hattstugan

Hattstugan: Lite blåsigt men uppehåll nu! Solen försöker rå på molnen och det är ca 12 grader!
Anki på Öland
9 grader och har regnat hela morgonen men nu verkar det som om det är färdigregnat och molnen ljusnar.
Pia L
3,8 grader, sol och lite blåsigt

ca. 2 mil söder om Ö-vik
Anki på Öland
9 grader och växlande molnighet.
Aqvakul
Eslöv: 10 grader och sol (Malmö i morse: 5 grader)
Biggan_
12° och solen kämpar för att kika fram emellanåt. Brrrr....kallt, enda positiva med detta vädret är att getingarna är borta! tummenupp.gif
hattstugan

Hattstugan: Har varit en skaplig dag med en del sol! Kan behövas efter de senaste dagarnas regn! Slog ur 31 mm idag!
Nu är det 6,9 grader och känns som det tänker bli riktig kallt i natt!
Alexander-VG-zon3
Själv slängde jag ur min regnmätare 96mm för mycket regn!

Vädret här; blåser en hel del med kastvindar som slog omkull en massa krukväxter på uteplatsen temp +9,6c. varit en blåsigdag med sol ibland och mulet ibland.
Myosotis
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 24-09-2012, 22:48) *
Själv slängde jag ur min regnmätare 96mm för mycket regn!

ohmy.gif Oj! Hur många dagar var det? Här hällde jag ut 36 mm igår, men då hade jag glömt att tömma så det var tre dygns nederbörd eller så. Nu regnar det igen. Och blåser.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 24-09-2012, 22:52) *
ohmy.gif Oj! Hur många dagar var det? Här hällde jag ut 36 mm igår, men då hade jag glömt att tömma så det var tre dygns nederbörd eller så. Nu regnar det igen. Och blåser.

En veckas nederbörd. Och här är det klass ett varning för mer nederbörd. Vill inte ha mer.
hattstugan

Hattstugan: 8 grader och mulet! Ingen frost!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon