Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
gnon49
Minusgrader o ett lätt snöande hela långa dagen. Skönt att elräkningen är betald. Go värme i stugan är gött för stela leder o sovande katter.
Alexander-VG-zon3
+1,2c och blåsigt en vass och kall vind.
gunsta
Här är vitt - förhållandevis mycket snö har kommit, säkert bortåt 1 dm. Onödigt enl mitt enkla tyckande. Kallt också, usch. Och allt detta i östra Svealand.
hattstugan

Enköping: - 1,5 grad och mulet! Inget snöfall än iaf!
Anki på Öland
-1 grad och mulet - frost på bilen....
malcolm
-1°C, grått, snö på bilen.
gnon49
Ett vitt landskap, men inget snöfall, och 5 minusgrader är det runt Uddevalla.
gunsta
Mer snö har kommit inatt och det snöar fortfarande - det är ett rejält lager, säkert 1,5 dm om inte mer och nästan tre minusgrader - allt detta elände i östra Svealand.
hattstugan

Enköping: - 4 grader och kommit ca 7 cm snö sen igår! Just nu uppehåll!
Biggan_
Ingen snö här än så länge, men en isig vind som går genom märg och ben! Brrrrrr.... +0,9°
Uggi
Falköping: -5 grader men ingen snö att tala om.
Biggan_
....och nu snöar det här också!
Gossen Ruda
Att det kan vara sån stor skillnad mellan några grader över 0 och nu när det bara är någon minusgrad! Jag har fått ha på mig vinterfodrade handskar vid vedsågandet.
Mollis
Börjar närma sig halvmetern snö nu, ska väl bli ännu en fimbulvinter...
hattstugan

Enköping: - 5,1 grader och mulet men inget snöfall än!
Aqvakul
Malmö: minus 1 grad och lite vitt puder på marken...
Anki på Öland
-4 och strålande sol. Ingen snö...
malcolm
-4°C, grått och ca. 15 cm snö på backen strax söder om Sthlm.
gnon49
Någon cm snö och 12 minusgrader just nu.
hattstugan

Enköping: - 8,5 grader och ett lätt snöande!
Anki på Öland
Och så har vi också fått en släng med av sleven...... -5 grader och 4-5 cm snötäcke som fortsätter att fyllas på.
polecat
-15 grader och snålblåst
Aqvakul
Malmö: nollgradigt, ymnigt snöfall, en halv dm på marken...
Elisabeth-Västkustkolonisten
drygt minus 9 och solen är framme
hattstugan

Enköping: -8 och solen försöker sig fram!
Gossen Ruda
Ja, vintern är här. Drygt minus 7 i morse när det var som kallast. Bara enstaka lätta moln.

Det är så kallt att sjön håller på att frysa till vid kanterna. Det skall bli intressant att se hur det går för rörrallarna. Det skall läggas ner en vattanledning på längden i Landvettersjön. En rörlängd på några hundra meter ligger redan och plaskar. Man har börjat förse den med tyngder fast går väl säkert åt 10 såna längder så var är de övriga? Hinner man bli klara innan sjön fryser till ordenligt?
Alexander-VG-zon3
-9,5c inatt och barmark soligt och fint.
malcolm
-6°C, grått strax söder om Sthlm-
hattstugan

Enköping: - 9,8 och soligt!
Ugglemormor
Mörkt ute ..... mer ser jag inte ur min säng ...........
hattstugan

Enköping: -12,2 och klart!
hattstugan

Enköping: -15,4 och klart!
Elisabeth-Västkustkolonisten
- 8,8 och lite vit och snöar
EKLO
I Göteborg lätt snöfall och några cm på marken, -7 gr. Jag ställer in en längre bussresa pga av trafikstörningar.
Anki på Öland
-8 grader och det har slutat snöa men det ligger någon dm på marken.
Ugglemormor
Snöigt och det verkar vara kallt ute, men trotts snön är det inte ännu så värst ljusare ........ tummenupp.gif
Anma
En härligt gnistrande kall vinterdag har vi här i norra Roslagen. - 14 grader är det. Förförs fingrarna när jag plockade upp efter hundarna.
Vi har fått över en halvmeter snö senaste dagarna.
malcolm
-9°C, solen tittar fram.
Alexander-VG-zon3
Snöar och yr ca 3-5cm snö på marken -4,6c.
herkules
snö på backen och på träden, -15 grader
hattstugan

Enköping: Har varit en solig och fin dag men kall! Nu är det - 17,8! Men än har inte vattnet frusit eller avloppet! Håller tummarna!
hattstugan

Enköping: -12 och ett lätt snöfall!
Anki på Öland
o-gradigt och ännu så länge uppehåll men väldigt grå himmel.
hattstugan

Enköping: -9 och tätnande snöfall!
EKLO
Södra Bohuslän: -6 och lite yrsnö i luften. Tunn is i grunda vikar på läsidorna i havet.
Tjälen har dessvärre knipit till runt mina kvarglömda rotfrukter.
malcolm
-6°C, enstaka snöflingor strax söder om Sthlm.
gnon49
minus 13 grader o ett lätt snöfall. Såphalt på vägen så nu får bilen stå tills nöden kräver att varor måste inhandlas.
Ugglemormor
Massor av snö som kommer fortf. och det verkar vara rätt så kalt o det blåser runt knutarna ........
Anki på Öland
Ingen snö har fallit här, har varit -8 i natt så blötsnön från igår har frusit. Nu är det -5 och solen lysen från en vacker blekblå vinterhimmel smile.gif
hattstugan

Enköping: Full snöstorm så här blir det inne jobb idag! - 4,6
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon