Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
Anki på Öland
15 grader och solsken smile.gif
malcolm
+16°C, strålande sol strax söder om Sthlm.
Alexander-VG-zon3
+18c och strålande sol. Som lägst inatt +9,3c.
polecat
7 grader och regn, var är värmen ????
malcolm
Den är i Stockholm. flirting.gif
polecat
Snälla, skicka lite till mig....
Alexander-VG-zon3
Lite soldis och halvklart men ändå så solen bryter igenom +22,3c.
Gossen Ruda
Sabla väme. rolleyes.gif 23 grader, solsken och hög luftfuktighet. Vidrigt att jobba, kan vi skruva ner termostaten ca 10 grader?
Ugglemormor
Det har varit soligt, men nu kommer molnen till em. ... + 21 ute, tur att jag fick ner det mesta i landen igår, det är lite för varmt just nu ...... måste få tid att vänja sig med det ...... whistling.gif
Aqvakul
Malmö: 22 grader och strålande sol!
hattstugan

Enköping: + 20 och det mulnar på!
sommarhumla
+21,3 grader här nu, ett par mil söder om Stockholm.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 20-05-2012, 13:08) *
Sabla väme. rolleyes.gif 23 grader, solsken och hög luftfuktighet. Vidrigt att jobba, kan vi skruva ner termostaten ca 10 grader?

Jag har använt de här dagarna till att gräva dike, så nu är i alla fall porerna ursköljda sweatingbullets.gif
Alexander-VG-zon3
+18,1c och mulet.
hattstugan

Enköping: +11 och soligt
Uggi
Strålande solsken i Falköping!
Anki på Öland
CITAT (Uggi @ 21-05-2012, 08:31) *

Samma här! smile.gif
Alexander-VG-zon3
+20c och blå himmel med strålande sol. En lätt bris.
Myosotis
Blää inomhusväder thumbdown.gif [attachment=70044:hei_.gif]
malcolm
+20°C, strålande sol och riktigt sommarväder idag också. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
+25,4c och strålande sol men blåser lite.
Krolliljan
25 grader och molnigt. tummenupp.gif
Myosotis
26,1 och sol thumbdown.gif dags att gå i ide sick.gif
Krolliljan
Hoppsan nu är det 29 grader sweatingbullets.gif
Gossen Ruda
Bara 27 här. Kan man få beställa lite snöfall? sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif
Huggorm
26,7 coolgleam.gif Efter fyra timmar i skogen med motorsåg klarade jag inte mer. Trots att jag drack litervis fick jag massiv huvudvärk av vätskebrist.

Underbart väder för naturen, nu kommer det igång på riktigt.
hattstugan

Enköping:Växlande molnighet och + 21,6 och svaga vindar
Alexander-VG-zon3
+27c och åskan dånar himlen är mörk. Varit en het och solig dag.
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 21-05-2012, 16:13) *
Underbart väder för naturen, nu kommer det igång på riktigt.

Ja, nu trivs fästingarna wacko.gif
Alexander-VG-zon3
Åskoväder närmar sig, vindar med rejälare åskmuller
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 21-05-2012, 17:41) *
Ja, nu trivs fästingarna wacko.gif

Jag har haft tre fastsittande hittills, så de trivdes tyvärr innan värmen kom också. Men flugorna och bromsarna lockas nog fram desto mer av värmen whistling.gif
Myosotis
Säg till om du behöver knott så skickar jag några milliarder alldeles gratis. Jag kan tom tänka mig att betala portot.
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 21-05-2012, 17:53) *
Säg till om du behöver knott så skickar jag några milliarder alldeles gratis. Jag kan tom tänka mig att betala portot.

Fånga in en miljard så skall jag ta emot, men skicka i väl tillsluten behållare wink.gif

Edit: Fast du tänker väll inte beröva fåglarna sin mat? ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
Litet lagom kort värmeoväder, kom några blixtar både neråt och på tvären och några rejäla smällar. Nu hårt regn och +15c.
sommarhumla
17,6 grader visar termometern nu smile.gif
Huggorm
Över femton grader ute fortfarande, inatt blir det till att sova med öppna fönster
omk
Just nu, +16 gr !! (Kl 00:20).

Tidigare idag nådde termometern upp till +27 gr. På kvällskvisten, kring 17:30, så började det blåsa ordentligt och mörka moln tornade upp sig. Temperaturen sjönk 5 gr på 15 min ! Åska, regn och jättestora hagel. Det blev riktiga snödrivor kring utkasten !

Edit; 5 mil SO Göteborg
hattstugan

Enköping: +11 och växlande molnighet med svag vind
Alexander-VG-zon3
+14,6c som lägst inatt nu +16c och soligt.
Uggi
CITAT (Uggi @ 21-05-2012, 08:31) *

Anki på Öland
15 grader och lite soldis ännu så länge.
Krolliljan
20 grader och sol
Myosotis
I natt kl. 0.47 var det 18,3°
Ugglemormor
Soligt och varmt, och tempen stiger hela tiden ...... men just nu + 17 gr ...... whistling.gif
Eva i Skåne
26,2 grader och det är en termometer som sitter i norr. Soldis är det - kan undra hur varmt det varit annars sweatingbullets.gif

Nu hugger de flesta antagligen, men jag tycker det är alldeles för varmt och har satt mig inomhus med dörrarna stängda.

mellersta Skåne
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 22-05-2012, 13:36) *
Nu hugger de flesta antagligen, men jag tycker det är alldeles för varmt och har satt mig inomhus med dörrarna stängda.

Samma här, men det är för varmt inomhus också och hur som helst är dagen förstörd efter en så varm natt BLÄÄÄ vad jag hatar detta -cry-.gif Och så säger de först att det "bara" ska bli 20° i morgon... för att sedan tilllägga: förutom i sydväst där det blir 25° ranting.gif Någon som har en sommarstuga på antarktis att låna ut?!
Huggorm
Jamen tänk på naturen. Ekarna har varit extremt sena med lövsättning i år, men de sista två dagarna har de blivit grönare så det syns från timme till timme. Det växer så det knakar överallt just nu
Alexander-VG-zon3
+27c och sol blåser en del.

CITAT (Huggorm @ 22-05-2012, 14:31) *
Jamen tänk på naturen. Ekarna har varit extremt sena med lövsättning i år, men de sista två dagarna har de blivit grönare så det syns från timme till timme. Det växer så det knakar överallt just nu

Tycker ekarna här varit normal tid kanske faktiskt lite tidigare. Men visst har det slått ut snabbt i värmen, dom värmekrävande trivs nu.
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 22-05-2012, 14:31) *

Det blir säkert sen frost minst en gång till.
Huggorm
Knappast någon mer nattfrost, tiodygnsprognosen visar enbart nätter med över 10 grader smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon