Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
hattstugan

Enköping: +12 regnar och blåser! Men ingen åska iaf!
silos
Här i Strängnäs ösregnad det och jag tackar regnet och sjunger när jag är på promenad med mina hundar! biggrin.gif
gnon49
+8 gr. och regn. Satt på elementen och tänker förtränga vädret genom att inte titta ut.
Eva i Skåne
Inget regn än så länge här i sydvästra Skåne. Mycket tunga moln, men det blåser också så emellanåt ser man en glimt av sol och blå himmel. 15 grader.
Myosotis
Hällt ut 30½ mm ur regnmätaren, det kommer fortfarande skurar.
ninnisky
Här i Götet regnar det så mycket att inte ens mördarsniglarna vågar sig "ut". Har inte sett någon sedan igår em!

Alexander-VG-zon3
+12c och skyfall mer än ett dygn
Gossen Ruda
Jag är hjärtligt trött på detta förbenade regn.
Uggi
9 grader och det har inatt och på dan kommit 57 mm regn, nu kan jag nog gå ut och göda gräsmattan.
hattstugan

Enköping: hittills har det kommit 25 mm regn men ser ut att komma mera! Är väldigt mörkt och grått! Blåser gör det också men inte lika hårt som tidigare! + 13,8 grader nu!
Eva i Skåne
Fint småregn de senaste timmarna, ca 12 grader.

Vi verkar hyfsat förskonade från regnet denna dagen.
Anki på Öland
Regnade i går kväll och i natt sen har det varit uppehåll hela dagen men blåst alldeles väldigt. Nu på kvällskvisten har det börjat regna igen.
Gossen Ruda
Igår regn och kallt, idag vaknade jag till en blå himmel med fullt solsken. Tempen närmar sig 20 grader. Får kanske tillfälle att motionera insektshåven. biggrin.gif
Uggi
Falköping: Har klarnat upp betydligt, lite solsken och 14 grader, det kanske går att klippa gräsmattan.
hattstugan

Enköping: + 16 och halvklart med svag vind! Slog ur ytterligare 7 mm ur regnmätaren för en stund sedan!
Anki på Öland
18 grader och ordentligt blåsigt, mest molnigt men en och annan solstråle tittar fram då och då.
malcolm
+18°C, grått strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
Solen steker. Den kommer nog snart till er andra också.
Eva i Skåne
mest grått, men inget regn. ca 18 grader
Alexander-VG-zon3
Innan soligt och kvavt och en 22-23grader, nu soligt +20,4c och åskan kommer och går en skur kom det med för en stund sen.
hattstugan

Enköping: Har kommit en regnskur men nu är det uppehåll och väldigt mörkt! Åska på gång kanske?
malcolm
+12°C, lugnt, halvklart strax söder om Sthlm.
gunsta
Solen skiner, det blir sommarmat idag: Nizzasallad och rosévin.
malcolm
+18°C, växlande molnighet men mest moln.
Eva i Skåne
uppehåll men grått hela dagen. 16 grader
Anki på Öland
21 grader och solen har lyst hela dagen smile.gif
hattstugan

Enköping: Har varit en bra dag utan regn men mer moln än sol! Behaglig temperatur på 17 grader! Nu är det + 13,5 0ch klarare!
Uggi
CITAT (Anki på Öland @ 27-06-2012, 15:50) *
21 grader och solen har lyst hela dagen smile.gif

Även här i Falköping har vi haft en strålande dag.
evelina
Klarblå himmel 13 grader SOL Upplandskusten.
Anki på Öland
17 grader och solsken smile.gif
Uggi
Falköping: Klarblå himmel med en härlig sol. 17 grader.
[attachment=71010:sol_298x300.jpg]
malcolm
+18°C, soligt med en del vita molntussar strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: +10,7 och soligt och fint!
Gossen Ruda
Morronen började med klar himmel och sol men nu tätnar molnen. Ett ordentligt regnväder med åska närmar sig från sydväst. På DMI:s åskkarta är nästan hela Danmark täckt av åskmarkeringar. Tor har mycket att göra.

Uppdatering kl 7:10, regnstänk på rutorna.
Anki på Öland
17 grader och strålande sol smile.gif
merlin68
Strålande sol och 22,5 grader tummenupp.gif

ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 29-06-2012, 05:05) *
Morronen började med klar himmel och sol men nu tätnar molnen. Ett ordentligt regnväder med åska närmar sig från sydväst. På DMI:s åskkarta är nästan hela Danmark täckt av åskmarkeringar. Tor har mycket att göra.

Uppdatering kl 7:10, regnstänk på rutorna.

Första regnstänken 11.45 men nu har det slutat regna! Ser med spänning framemot Tor!
malcolm
+21°C, sol och varma vindar.
Anki på Öland
Ett hejdundrande åskväder inatt och störtskurar. Men nu är ordningen återställd och solen skiner och det är 20 grader smile.gif
Alexander-VG-zon3
åskade igår vid 20-21tiden varit en mild natt +13,4c som lägst, nu soligt och +19,9c.
Ugglemormor
Helt underbart, soligt och vindstilla..... ser till sjön fr. mitt fönster och det är nästan spegelblankt, dock inte samma tryckande hetta som igår....... tummenupp.gif
malcolm
+20°C, soldis
Eva i Skåne
24,7 grader.
För varmt för att sitta på terassen så just nu har jag gått in en stund.
gunsta
Soligt men inte klart, 21 gr - östra Svealand.
Huggorm
Växlande molnighet, enstaka solglimtar, 18 grader. En enda regnskur har det kommit idag, men den var av storleken "syndaflod" och kom just när jag satt i kanadensaren ute på sjön. Inte ett enda av mina plagg hade någon torr fläck efteråt
ninnisky
CITAT (Huggorm @ 30-06-2012, 14:39) *
Växlande molnighet, enstaka solglimtar, 18 grader. En enda regnskur har det kommit idag, men den var av storleken "syndaflod" och kom just när jag satt i kanadensaren ute på sjön. Inte ett enda av mina plagg hade någon torr fläck efteråt

Va! Slog du runt ?!?! biggrin.gif
Huggorm
Jag hade nog inte blivit blötare om jag slagit runt wink.gif
Aqvakul
Malmö: 20 grader och gråmulet, nyss regnade det...
Anki på Öland
18 grader och ganska molnigt.
silos
Härlig solsken...vattendropparna glittrar på blommor och blader!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon