Full version: Vädertråden - 2012
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58
EKLO
Göteborg: minus 4 och snöfall och stark vind.
Anki på Öland
Nu är det snart 0-gradigt men känns lika kallt som i morse för nu blåser det smådjäv.... istället.
Gossen Ruda
Det svänger ordentligt. Nu i två nätter har det varit ner åt -10 men nu är det precis under 0. Fast det blåser.
hattstugan

Enköping: -10,5 och mulet! Kommit nån cm snö igen inatt!
Anki på Öland
-1 och så grått. Har snöat en del i natt och ska visst fortsätta under dagen med snöbyar.
malcolm
-4°C, grått och det har kommit en dm snö inatt.
gnon49
Japp, nu har det börjat snöa runt Uddevalla. Tänk om man kunde gått i ide o vaknat samtidigt som Snödropparna.
Eva i Skåne
Jag håller med Gnon. Tänk om man kunde gått i ide

Här har vi -1 och just nu ett tätt snöfall. Bläää thumbdown.gif
hattstugan

Enköping: - 9,3 och såg en stjärna nyss när jag släppte in kisse!
Anki på Öland
Snööööö...... nån som vill ha lite?? -4 och massor av både blåst och snö sad.gif Skulle lämnat in min bil idag men det kan jag glömma, får vara glad om jag får fram verandan och kan öppna grinden och pulsa ut ge fåglarna mat.....
hattstugan

Enköping: -2 och mulet! En och annan vindpust far förbi!
Biggan_
3 minusgrader och soligt vackert vinterväder är det nu! Bara en svag vind så det är perfekt promenadväder idag.
hattstugan

Enköping: - 2,5 och mulet men ännu inget snöande!
malcolm
-2°C, snö bestående av ettriga små flingor strax söder om Sthlm.
Eva i Skåne
Klart och -5, blir nog en kall natt
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2012, 19:16) *
Klart och -5, blir nog en kall natt

Ja det knarrade bra under kängorna nu ikväll när jag gick hem från jobbet.
omk
-7. Vindstilla. Förmodligen mulet, för jag kunde inte se några stjärnor.

5 mil so Gbg.
Anki på Öland
-4, en mörkgrå himmel och det blåser fortfarande men. peppar,peppar... inget snöfall ännu...
hattstugan

Enköping: Snöar och är - 5,4
Anki på Öland
Vinden har lagt sig och molnen har dragit bort och solen skiner på den gnistrande snön! Härligt vackert! smile.gif
gnon49
Relativt fint vinterväder men vad kallt. -15 vid 10-snåret.
Biggan_
Ännu en vacker vinterdag! Just nu 9,8 minusgrader och solen är på väg ner!
pejori
Här har det börjat snöa. sad.gif
Eva i Skåne
En kall, men underbar dag med mycket sol och gnistrande snö.
Hemma hade vi -10 i förmiddags, körde två mil till Malmö. Där var det bara -6, men på väg mot Österlen var det vid Dalby -14. Så stora skiftningar bara inom några mil och under en timme.

-10,5 nu. Det blir en kall natt till.
Biggan_
14 minusgrader är det här nu och stjärnorna glimmar på himlavalvet.
pionkvinnan
Vid halvsju i kväll var tempen nere på 22 grader men nu är det "bara" -19,6 grader kl 23.35 i nordöstra Skåne.
Anki på Öland
-7 och en blekblå himmel med sol smile.gif
hattstugan

Enköping: -16,6 och halvklart!
Biggan_
Efter en natt med 16,9 minusgrader så har temperaturen stigit till 8,9 minusgrader just nu. Relativt vindstilla, rätt så grått just nu men det har varit en och annan lucka i molnen innan. En och annan snöflinga dalar så sakta ner.
Myosotis
-24,9° som lägst, nu -14,6°, blå himmel och rimfrost, det är såå vackert!!
malcolm
-6°C, grått strax söder om Sthlm.
malcolm
-7°C, en och annan solglimt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Blå himmel och sol, ca -7 grader.

Men till natten lovar dom snö
Anki på Öland
-2 och molnigt - ingen ny snö ännu så länge....
gnon49
I morse var det -20grader. Nu är det -13 grader. Himmelen börjar bli allt mörkare så kanske är det snö i faggorna.
Biggan_
Här är det nollgradigt nu och det har börjat blåsa och snöa!
Gossen Ruda
-3 och kraftig vind. Rätt upp ser jag stjärnor men utåt havet i väster ser det mulet ut.
hattstugan

Enköping: På fm snöade det lätt sen kom solen och det blev ca -12! Nu är det -6,6 och kommer nån flinga!
Gossen Ruda
Huga. Vinden ökar och när jag tjuvkikade på väderradarn såg jag ett nederbördsområde som snabbt närmar sig med siktet inställt på Västkusten. Har precis nått södra Danmark. Vad gäller varningar så äv det bara norra Norrland som INTE har någon varning utfärdad. Annarrs är det snöfall över land och kuling till sjöss.
Alexander-VG-zon3
+0,4c och blåser (15,5m/s öst enligt trafikverket). Dönar mycket på balkongen (östläge) i vindarna.
Nu ser det inte roligt ut ute.......

Snödrivor överallt. Nu är det bara -1
Gossen Ruda
Det har blåst som 17 i natt men nu har det lugnat lite men det snöar fortfarande. +1
Huggorm
Här snögar det också, men relativt stilla och lugnt. Ingen orsak till någon klass 1-varning i alla fall. -0,6 grader, rena vårtemperaturen.
Nu rasar snön ner från taket.......

Ser från balkongen ner i en carportlänga. På dom platserna där bilarna inte var inne, är nu snödrivor. Dom blir nog inte så glada när dom kommer hem.

Elisabeth
Anki på Öland
+1, grått och jätteblåsigt. Snön har sjunkit ihop och det ser smutsigt ut igen....
gnon49
Snöat i natt en del, men inte alltför mycket. 3-4 minus. Däremot var strömmen borta i natt. Hade bara 13 grader inne när jag vaknade. Har redan haft flera strömavbrott om än bara nattetid.
Bara det inte blir plusgrader ute så det ljusa vintertäcket försvinner. Dessutom skyddar det ju växterna.
Här snöar det lite lätt igen men eftersom der är o grader så tror jag det är mera regn än snö. Man skall nog inte ge sig ut på vägarna idag
Alexander-VG-zon3
Har blåsigt hela natten nu lugnt och snöar +1,7c.
gnon49
Ja nu har det börjat snöa igen. Ganska mycket faktiskt. Är ju kramsnö så att skotta blir tungt.
hattstugan

Enköping: Här blåser det ordentligt och har även börjat att snöa! ca + 1 grad är det också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon