Full version: Morden i Midsomer
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
råse-marie
sleep.gif ahm...... Hur gick det jag somnade visst laugh.gif
Bettson
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 08:51)
Vad tycker ni förresten om Barnabys fru? Hon har förvisso en taskig roll men jag tycker att hon är så tråkig, slätstruken och motsträvig hela tiden ....

Men Rossi, Vad tyckte du om frun i gårdagens avsnitt.

Inte så sur och inte så slätstruken. Jag gillar hennes raffinerade hämnd som av Barnaby vekligen uppfattades som hämnd, curryrätten laugh.gif
Rossi
CITAT (Bettson @ 17-08-2005, 08:22)
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 08:51)
Vad tycker ni förresten om Barnabys fru? Hon har förvisso en taskig roll men jag tycker att hon är så tråkig, slätstruken och motsträvig hela tiden ....

Men Rossi, Vad tyckte du om frun i gårdagens avsnitt.

Inte så sur och inte så slätstruken. Jag gillar hennes raffinerade hämnd som av Barnaby vekligen uppfattades som hämnd, curryrätten laugh.gif

Nä, igår var hon väl till sin fördel men det hjälper liksom inte .... Jag kan inte riktigt med henne bara. sad.gif Så är det ju bara med vissa personer.

Avsnittet igår var bra. Vilka "fantasifulla" och utstuderade mordmetoder...

Den som var bäst igår var kvinnan i rullstol. laugh.gif Hon var ju för härlig om än dock en aning makaber, hm, hm.
Reserv
CITAT (råse-marie @ 17-08-2005, 07:10)
sleep.gif ahm...... Hur gick det jag somnade visst laugh.gif

Det var "betjänten" som var mördaren, förstog du inte det? Det är väl alltid "betjänten" som är den skyldiga? tongue.gif Närå, det var han som dog först, Nick som var mördaren, synd att avsnitten inte går i repris. rolleyes.gif
råse-marie
Å ...typiskt ..... sad.gif att jag alltid ska somna ........
Jag älskar ju deckare i engelskstil men är så trött på kvällarna
Rossi
Om ni har tillgång till dansk TV så sänds Midsomer-morden på dansk TV1 på lördagkvällar. De är ett eller två avsnitt efter oss i Sverige så vill ni se gårdagens avsnitt så kan ni titta på det där nu på lördag eller nästa lördag.
råse-marie
Törs man säga att vi bara har kanal 1 , 2 och 4 smile.gif
farbror B

Morden denna gång var tämligen mer spekulativa och djävulska än i tidigare program! Brukar ju handla om "slå-i-huvet-med-trubbigt-föremål-i-ilska"-mord, men denna gången hade dom verkligen fläskat på med utstuderade metoder.
Med en annan regi och annan sättning, kunde historien varit grund för en riktigt otäck thriller.

Skönt att Barnaby är en sån mysputte att man inte blir rädd.
rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (råse-marie @ 17-08-2005, 09:23)
Törs man säga att vi bara har kanal 1 , 2 och 4 smile.gif

mej med....

fast ibland är jag helt utan.....

sleep.gif sleep.gif

och n'är det blir digital TROR jag att jag avstår från teve----

hinner ändå så sällan med..

b
liv
ohmy.gif Jag började titta på avsnittet igår kväll .

Såg kanske halva avsnittet , sen pyste jag till datoren . Det blev för mycket för min stackars känsliga själ .
Ack ,ack .

Det är ju tur inte alla är så känsliga som en annan . ohmy.gif
Rossi
Tänk nu på att Morden i Midsomer är ikväll redan. Vi sitter väl bänkade framför TV:n? smile.gif
Hannele
CITAT (gammelnalle @ 17-08-2005, 13:04)
och n'är det blir digital TROR jag att jag avstår från teve----  

Ja, det ska vi också testa.
Vi har varit helt nöjda med 1, 2, 4.
Smekajsa
Hade ett stort M (som i Midsomer) i almanackan på jobbet !!
Så jag inte skulle missa det sista avsnittet.
Pirum
Ja, det här ska inte missas. Bra att SVT ligger så väl i fas med de brittiska avsnitten, detta avsnitt (nummer 44 i serien) sändes i mars i år. Just nu verkar det som att ännu en säsong spelas in smile.gif

Men, avsnitt 44 som sagt...har det verkligen gått så många avsnitt på SVT ohmy.gif Jag vet inte, för jag har följt serien mestadels på NRK tror jag.
Berit
CITAT (råse-marie @ 17-08-2005, 09:23)
Törs man säga att vi bara har  kanal  1  , 2 och 4  :)

Samma här rolleyes.gif och inte vill jag ha fler kanaler heller tongue.gif . Tittar nästan aldrig på TV, iaf inte på sommaren smile.gif
jendah
1 , 2 och 4 här med.
Var lite av en chock när vi flyttade från kabeltv med massor av kanaler till bara 1 , 2 och 4... men det var sommar då så vi tänkte ta det till hösten. Det är över ett år sen nu och vi har fortfarande inte brytt oss. Kanske blir av någon gång... tongue.gif
Gillan
Har alla kanaler man kan önska, men tittar nästan aldrig på
TV, mellan april/maj och aug/sept.
Ibland kan det tom vara pinsamt wub.gif , då jag missar program
som jag faktiskt tycker om och vill se laugh.gif laugh.gif
Pirum
Hm, under dessa 44 avsnittt så har det ju skett en del mord, så jag googlade lite, och fann dessa statistiska data om Midsomer smile.gif

Some statistics on Midsomer Murders...

Total amount of deaths 131
Murders 115
Suicides 7
Accidental deaths 8
Natural deaths 1
Percentage of male victims 69% (90)
Percentage of female victims 31% (41)
Percentage of female murderers 48% (27)
Percentage of male murderers 52% (29)

Det som är förvånande är ju hur många naturliga dödsfall det varit, någon som kommer ihåg när det var?
annama
Vi här nere har nån slags atmosfäriska störningar på SVT 1 ikväll. Men Brnaby klarar säkert att lösa sina mordgåtor trots det... smile.gif smile.gif
Pirum
Hm, jag blev aningen besviken på det här avsnittet... Men det var väl rätt ok. Synd bara att det skulle sluta så tragiskt, med träd som fälls för att ge plats åt mer trångbygd.
Anki på Öland
Tillhör tydligen någonting utrotningshotat....... Har inte sett ett enda avsnitt av Morden i Midsomer. Började titta på ett avsnitt för några veckor sedan efter att ha läst den här tråden men tröttnade, efter nån halvtimme........
Anki
Hannele
Hur blev det med nattvakten? Kom han ut ur kylrummet? blink.gif
mulle
CITAT (Hannele @ 22-08-2005, 23:27)
Hur blev det med nattvakten? Kom han ut ur kylrummet?  :blink:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det kan man ju undra!
mulle
Rossi
Ja, det var ett tämligen okomplicerat fall den här gången. Bara ett mord och inte så mycket förvecklingar att hålla reda på. Helt OK avsnitt tyckte jag ändå.

Ni hörde väl att det fanns ett avsnitt kvar men att de väntar med att sända det till jul?
Bettson
Jag fnittrade åt slutkommentaren, måste vi jobba på "riktigt nu". tongue.gif
Yin o Yang
Om man har tillgång till kanalen Hallmark, kan man titta på gamla avsnitt av Morden i Midsomer smile.gif wub.gif
Pirum
CITAT (Rossi @ 23-08-2005, 07:23)
Ni hörde väl att det fanns ett avsnitt kvar men att de väntar med att sända det till jul?

Ja, aningen synd... jag tror det beror på att det inte sänts i Storbritannien än, det ska sändas i november eller så. Orsaken är att avsnittet utspelar sig på vintern. Det kallar jag realism det smile.gif
Rossi
Är det någon som har läst när i jul de ska sända Morden i Midsomer? Det finns ju ett avsnitt kvar som de har sparat.
zaaritha
Synd om de som ej klarar av att se ett helt avsnitt. De har ju tydligen
inget intresse för polisserier, överhuvudtaget.......
De får väl titta på såpoperor--istället!!
Rossi
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 22:46)

Hur menar du nu Zaarita? Jag hänger inte riktigt med. smile.gif
zaaritha
Avsett som svar till "Anki på Öland".
Rossi
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 22:50)
Avsett som svar till "Anki på Öland".

Aha! Jag återupplivade en gammal tråd från i somras och trodde att du svarade på mitt inlägg så jag hängde inte med riktigt där!

Men finns det ingen som vet när de ska sända det sista avsnittet? Det hade varit så mysigt att titta på det i mellandagarna så jag hoppas att det kommer då!
zaaritha
Hoppas jag också!!
Har tittat på avsnitt på brittisk TV, men de är ju "gamla".........
Rossi
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 22:54)
Hoppas jag också!!
Har tittat på avsnitt på brittisk TV, men de är ju "gamla".........

Ja, och det här sparade avsnittet som SVT "tjuvhåller" på har gått på dansk TV men jag missade det då ....
zaaritha
Shit!!!!!!!
Anki på Öland
CITAT (zaaritha @ 17-12-2005, 22:46)

Jodå, en del polisserier kan jag nog titta på. Såpor får du behålla dom vill jag inte ha alls! Tittar inte speciellt mycket på TV.
Anki
zaaritha
Menade absolut inget illa!! Alla kan ju inte vara soffpotatisar--som jag--tyvärr är!!!!!
Johan K
Fattar jag rätt!!!
Är det sista avsnittet som kommer att visas.
Ska dom inte spela in fler avsnitt.
Tråkigt i så fall. Midsomer är en riktig klassiker som hör sommaren till.
Men för övrigt gick det många bra deckar serier i sommras.
Rossi
CITAT (Johan K @ 17-12-2005, 23:30)
Fattar jag rätt!!!
Är det sista avsnittet som kommer att visas.
Ska dom inte spela in fler avsnitt.
Tråkigt i så fall. Midsomer är en riktig klassiker som hör sommaren till.
Men för övrigt gick det många bra deckar serier i sommras.

Det är i varje fall det sista avsnittet i den omgången som de började visa i somras.
Farmor
Julmord i Midsomer sänds i Svt den 25 december kl 22.

Antar att det är vad du väntar på Rossi. Jag ser också fram emot en riktigt trevlig engelsk mordhistoria, om det nu finns några överlevande i Midsomer.

Anne
Rossi
CITAT (Farmor @ 17-12-2005, 23:39)

Antar att det är vad du väntar på Rossi. Jag ser också fram emot en riktigt trevlig engelsk mordhistoria, om det nu finns några överlevande i Midsomer.

Anne

Oh, tack! Det hade jag missat i TV-bilagan!

De boende i Midsomer är precis som Särimner! laugh.gif Ni vet, grisen i bibeln som blir slaktad men ändå kommer tillbaka varje dag!
zaaritha
Håller med; det borde väl inte finnas så värst många levande--i Midsomer...... wub.gif
Berith
Äh Midsomer är ju stort, som ett ordinärt landskap sådär.... Finns många att ha ihjäl innan dom kan lägga ner den serien. biggrin.gif

Noterat 25 dec kl 22. wub.gif

Har ni tänkt på förresten att både byn och människorna där har speciella namn i varje program. Att dom heter nåt som passar ihop med handlingen.
Månskensbonden
[Anne[/QUOTE]
Oh, tack! Det hade jag missat i TV-bilagan!

De boende i Midsomer är precis som Särimner! laugh.gif Ni vet, grisen i bibeln som blir slaktad men ändå kommer tillbaka varje dag![/QUOTE]

blink.gif Vill ju inte framstå som någon petimeter i dessa 'cross culture' tider, men den goda (!) galten Särimner känner sig nog lite säregen om du låter honom tryna i Bibeln. biggrin.gif Han tycker nog livet är mindre grymt i Valhall, där han är mer van att sätta knorr på tillvaron! tongue.gif
Det är alltså i den gamla hedniska Asa-tron denna eviga fläskkotlett står att finna... rolleyes.gif
fruberglund
Ahhh, får inte missas! Tack för upplysningen biggrin.gif
Biggan_
CITAT (fruberglund @ 18-12-2005, 12:25)
Ahhh, får inte missas! Tack för upplysningen biggrin.gif

Då får lille Isak mord till modersmjölken kanske? ohmy.gif laugh.gif
Allt väl med den lille gossen? Äter, bajsar och sover utan komplikationer och med jämna mellanrum ? smile.gif
fruberglund
CITAT (Birgitta P @ 18-12-2005, 13:54)
Då får lille Isak mord till modersmjölken kanske? ohmy.gif laugh.gif
Allt väl med den lille gossen? Äter, bajsar och sover utan komplikationer och med jämna mellanrum ? smile.gif

Jodå, han är en riktigt snäll och lugn gosse. Tror jag i alla fall för jag har ju inget att jämföra med biggrin.gif

Han har nog fått se det mesta på tv nu, synd det inte är något mer Gröna rum så han hade kunnat lärt sig lite sånt också tongue.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Månskensbonden @ 18-12-2005, 12:20)
blink.gif Vill ju inte framstå som någon petimeter i dessa 'cross culture' tider, men den goda (!) galten Särimner känner sig nog lite säregen om du låter honom tryna i Bibeln. biggrin.gif Han tycker nog livet är mindre grymt i Valhall, där han är mer van att sätta knorr på tillvaron! tongue.gif
Det är alltså i den gamla hedniska Asa-tron denna eviga fläskkotlett står att finna... rolleyes.gif

Oh, javisst är det så!!! Tack, tack för att du upplyste mig. Jag är emellanåt helt förvirrad och blandar ihop äpplen med morötter! smile.gif
anna_rispan
nej det där med namnen som passar med handlingen har jag inget minne av... är det någon som har exempel??
Hannele
CITAT (Farmor @ 17-12-2005, 23:39)

Det får man inte missa, lite glögg & pepperkakor till. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon