|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
anna_rispan
08-08-2006, 22:09
jag tyckte avsnittet var rätt bra. o slutet var så där finurligt som det väl var förra gången också.. eller minns jag fel??
Lady Hamilton
08-08-2006, 22:12
 Men jag gissade på fel person som vanligt..............
niklaswik
08-08-2006, 22:15
Jag trodde rätt länge att det var pojken... Han var iaf läskig.
Bettson
09-08-2006, 06:29
CITAT (niklaswik @ 08-08-2006, 23:15) Jag trodde rätt länge att det var pojken... Han var iaf läskig.  Min man var hemma för en gång skull och såg avsnittet. Som vanligt kommer han alltid med lite underfundiga kommentarer som tex. Den där Barnaby, det är allt en riktigt klantig polis. Jag trodde han kritiserade serien men till slut säger han:Jamen ska han utreda ett mord så hinner han aldrig få tummarna loss, så det hinner kola minst två stycken till. Det dör alltid tre stycken i varje program. Är det inte en klantig polis så säg. Hm.... vi andra kallar det kanske bra underhållning
Farbror Blå
09-08-2006, 12:42
Ja visst spelade pojken bra? Han var urläskig ju, såg ut som tio år men pratade som en vuxen, med en artonårings röst..
Fast bra underhållning, hörrni...
Detta avsnitt var ju inte precis spännande och det var ett snäpp sämre än De Miss Marple-fallen jag sett nyligen... Nog har midsomer tappat lite?
Jag somnade  ! Fast jag älskar det....
Farbror Blå
09-08-2006, 12:59
Somnade? det blir ju ett slags betyg det med;) Kanske tränar för mycket?
Månskensbonden
09-08-2006, 13:21
Jag jobbade och missade alltihopa, men faktiskt brydde jag mig inte om att banda det heller, eftersom jag också tycker Midsummer har dalat lite i kvalité. *vägrar erkänna att han egentligen inte fått kläm på hur man programmerar videon ihop med digitalboxen* Förra avsnittet jag såg (det med ännu en typiskt engelsk festival etc) saknade tempo, och var inte speciellt spänannde heller. Men man kan ju alltid frossa i den härligt brittiska stämning och miljö de bygger allt omkring!
Farbror Blå
09-08-2006, 14:41
Ha ha näe me maggen full av god mat är det nästan omöjligt att hålla sej vaken framför burken.. vaknar ofta i ettiden och vet inte hur programmet slutade;)
Jag vaknade av att sambon konstaterade: "Du ser ju inte på programmet, nu byter jag kanal." Jag försökte en gång med "jag tittar visst", men sen blev jag avslöjad för han bytte sedan utan att säga något och jag protesterade inte......
Visst var gårdagens avsnitt ett av dom bästa den här omgången? Och kul med "förvarningen" för dom tre sista orden.
Diabolique
16-08-2006, 10:14
Gårdagens avsnitt var mycket bra! Alltid lika roligt. Jag satt och myste med en kille jag gillar och han briljerade med att förutsäga nästan exakt vad som skulle hända... Han borde kanske bli manusförfattare.
fruberglund
16-08-2006, 10:16
CITAT (Berith @ 16-08-2006, 08:12) Visst var gårdagens avsnitt ett av dom bästa den här omgången? Och kul med "förvarningen" för dom tre sista orden.  Min man fattade skämtet men jag såg ut som ett stort frågetecken när han skulle förklara det fyndiga  Sen ramlade poletten ner
linnea-maria
16-08-2006, 10:27
Jag har inte heller kläm på hur man kopplar videon till digitalboxen. ska antennsladden först in genom videnon och sen genom digitalboxen och sen till tvn eller hur har ni andra gjort? Svärmor fick spela in åt mig igår så jag har inte sett.....
Farbror Blå
16-08-2006, 12:12
Min video är paj och kan inte spela in alls, så problemet är löst
fast allvarligt talat så måste man ju ha 2 dosor om man ska spela in nåt man inte tittar på. Mannen eller kvinnan bakom hela klabbet skulle ha stryk!
Iaf, tillbaka till ämnet, så var veckans M-avsnitt bättre än väntat tycker jag=)
Vad var de sista tre orden? Tycker f.ö att avsnittet var sisådär.
krellus
16-08-2006, 15:27
CITAT (linnea-maria @ 16-08-2006, 11:27) Jag har inte heller kläm på hur man kopplar videon till digitalboxen. ska antennsladden först in genom videnon och sen genom digitalboxen och sen till tvn eller hur har ni andra gjort? Svärmor fick spela in åt mig igår så jag har inte sett..... Om jag inte minns fel så har jag kopplat via: 1) DVDn till 2) Boxern till 3) TVn. Snackar Scart nu... DVDn kan ju lika gärna vara en video såklart...
Hannele
16-08-2006, 15:53
Bra avsnitt, full av överraskningar - och den skylldige den man misstänkte minst. Synd bara, att frun måste spela sur, även när hon fick följa med sin gubbe på stranden...
Månskensbonden
16-08-2006, 20:27
Farbror Blå
18-08-2006, 09:43
"Well well well " said the police man to the three headed man....
Bettson
18-08-2006, 09:53
CITAT (Farbror Blå @ 16-08-2006, 13:12) Min video är paj och kan inte spela in alls, så problemet är löst
fast allvarligt talat så måste man ju ha 2 dosor om man ska spela in nåt man inte tittar på. Mannen eller kvinnan bakom hela klabbet skulle ha stryk!
Iaf, tillbaka till ämnet, så var veckans M-avsnitt bättre än väntat tycker jag=)
Nu får du förklara dig Farbror Blå. Har du en hatkärlek till detta progam eller inte. Förut i tråden så tyckte du inte att det var underhållning och ändå verkar du titta på varenda avsnitt. Ligger ditt underhållningsvärde i att du retar dig på programmet eller att lyssna på engelskan och deras inlindade skämt och oförskämdheter. Blir bara lite nyfiken. Själv tycker jag nöjet ligger i att försöka lista ut vem mördaren är som i en hederlig gammaldags pusseldeckare. Klurigheter är underhållning för mig. Men som sagt jag är lite nyfiken på vad du kallar underhållningsvärde?
linnea-maria
18-08-2006, 21:59
Nu har jag också sett det senaste avsnittet. Bandat av svärmor. Vad var det med "well well well"???? Min polett har inte trillat ner. Fru Berglund Hjälp till!!!! Var det tre flugor i en smäll? Tredje gången gillt?? Come oon!!
En liten ledtråd till well well well.  Var hittade dom tjuvgodset? Joo, just det, i -------!
Eva i Skåne
20-08-2006, 18:01
CITAT (Berith @ 16-08-2006, 08:12) Visst var gårdagens avsnitt ett av dom bästa den här omgången? Och kul med "förvarningen" för dom tre sista orden.  Jag hänger inte riktigt med i trådarna här, men jag tyckte också att veckans avsnitt var riktigt bra och skämten fick mig att skratta flera gånger. Igår kväll så jag ett annat avsnitt på dansk tv. Inte nån höjdare faktiskt. Antagligen kommer det på svensk tv också nu i sommar, men då kan jag ju ägna mig åt annat den kvällen
fruberglund
20-08-2006, 21:08
CITAT (linnea-maria @ 18-08-2006, 22:59) Nu har jag också sett det senaste avsnittet. Bandat av svärmor. Vad var det med "well well well"???? Min polett har inte trillat ner. Fru Berglund Hjälp till!!!! Var det tre flugor i en smäll? Tredje gången gillt?? Come oon!! De hittade ju tjuvgömman i brunnen
CITAT (Hamilton @ 08-08-2006, 21:00) Då bänkar vi oss då..............med lite "gott" framför Tv:n och Rossi! Glöm inte att lägga av telefon luren  så du inte blir störd. Ha, ha! Jag var på semester men har bandat tre Midsomer-avsnitt. Vi har betat av två stycken nu. Det första var riktigt bra, det andra OK och det tredje (gårdagens) avsnitt har vi inte sett än.
CITAT (Farbror Blå @ 16-08-2006, 13:12) fast allvarligt talat så måste man ju ha 2 dosor om man ska spela in nåt man inte tittar på. Mannen eller kvinnan bakom hela klabbet skulle ha stryk! Nej, du behöver inte ha två digitalboxar för att spela in något som du inte tittar på. Vi har en digitalbox med hårddisk och dubbla tuners och det går alldeles utmärkt att spela in ett program och titta på ett annat. Det viktiga är just det där med dubbla tuners. Vi kan dessutom titta på ett inspelat program samtidigt som vi spelar in ett annat program. Och vi kan spela in två program samtidigt.
CITAT (Eva i Skåne @ 20-08-2006, 19:01) CITAT (Berith @ 16-08-2006, 08:12) Visst var gårdagens avsnitt ett av dom bästa den här omgången? Och kul med "förvarningen" för dom tre sista orden. :D :rolleyes: Jag hänger inte riktigt med i trådarna här, men jag tyckte också att veckans avsnitt var riktigt bra och skämten fick mig att skratta flera gånger. Igår kväll så jag ett annat avsnitt på dansk tv. Inte nån höjdare faktiskt. Antagligen kommer det på svensk tv också nu i sommar, men då kan jag ju ägna mig åt annat den kvällen  De avsnitt som visas på dansk TV har redan gått på svensk TV.
Lady Hamilton
24-08-2006, 18:23
I går såg jag filmen (Dödens lustgård) som följde med en av kvällstidningarna Men jag tror att det var ett äldre avsnitt För medhjälparen tror jag är den som var med tidigare
Jag tyckte att kvällens avsnitt var hyfsat bra. För att ha sänts i så många avsnitt så håller serien verkligen hög standard.
Vad tyckte ni andra?
fruberglund
29-08-2006, 22:30
Har inte sett det än (har spelat in det SÅKLART), ska nog hålla mig ifrån den här tråden så ni inte avslöjar för mycket
forget-me-not
29-08-2006, 22:43
Jag glömde helt bort att det gick ikväll och inte går det i repris heller.
Månskensbonden
30-08-2006, 07:12
Ja jäklars.....jag somnade på soffan vid tiosnåret, så jag har ingen aning om vem mördaren var!  -Kommungubben kanske?
CITAT (Månskensbonden @ 30-08-2006, 08:12) Ja jäklars.....jag somnade på soffan vid tiosnåret, så jag har ingen aning om vem mördaren var!  -Kommungubben kanske?  Ska jag PM:a dig och berätta?
CITAT (Berith @ 30-08-2006, 08:17) Ja, hon fick ju till det på slutet!  (Annars tycker jag att hon är så himla negativ och tråkig ....)
Månskensbonden
30-08-2006, 07:22
Näe, det spelar inte så stor roll.  Det är liksom hela miljön och persongalleriet och upplägget som är seriens behållning tycker jag. -Så du får i så fall pm:a mig hela sista halvtimmen! Men SVT sänder dem säkert i repris ganska snart, så jag får väl försöka hålla mig vaken då.....även om risken är att jag då tycker det är 'något bekant' över hela avsnittet, och somnar igen av rent ointresse! (-Det VAR kommungubben, eller hur?! Va?!  )
Näääe, det var det inte  Och jodå, jag tittar också På denna eminenta serie ibland. Men jag har nog missat fler än jag sett
CITAT (Månskensbonden @ 30-08-2006, 08:22) (-Det VAR kommungubben, eller hur?! Va?!  ) Ett litet tips: Hjärta och SMÄRTA. Hanky panky!
Månskensbonden
30-08-2006, 07:26
Spökvinnan? Piskpinglan?! *gissar desperat*
CITAT (Månskensbonden @ 30-08-2006, 08:26) Spökvinnan? Piskpinglan?! *gissar desperat*  Ja!!!!!!!!!!!!!!!
Månskensbonden
30-08-2006, 07:40
Yessss!!! *hoppar upp och ger taklampan en 'high five'* host host hmmm......dags att städa märker jag.... (värst vad tredje Advent kom tidigt iår....  )
Hannele
30-08-2006, 08:18
CITAT (Månskensbonden @ 30-08-2006, 08:26) Spökvinnan? Piskpinglan?! *gissar desperat*  Denna gån var möderskan kanske den man misstänkte mest... Iblanf (?) är Midsommer lite ologisk, händer saker, som man inte förstår, men man ska väl int evara så djup. Den här gången gillade jag inte serien jättemycket, men allt såg så engelskt ut, så man gärna vill se.
Farbror Blå
30-08-2006, 08:38
Bottenavsnitt tycker jag! Fick ett gamalt klassiskt avsnitt med TV-tidningen förra veckan och det var mycket bättre, med bättre skådespelare, handling och intrig.
Intrigen igår var lite knäpp tycker jag, dessutom lämnades en del frågetecken ouppklarade och saker som rimligtvis borde rättas till gjordes inte. Nog borde Barnaby ha tagit vodkan från ungarna, alla filmer från de olika kvinnorna och stängt deras verksamheter?
Och jag somnade som vanligt precis när det nästan var slut!  Fast nu vet jag ju att jag hade rätt i mina misstankar...
Farbror Blå
30-08-2006, 08:57
Men det var som sagt inget höjdarprogram, så du behöver inte sörja
Nä, eftersom jag alltid lyckas somna under programmet så tyder väl det på något.....
anna_rispan
30-08-2006, 12:20
men det där med väskor o alkohol har vi väl pratat om i en annan tråd. de stoppade ju ner den innan han såg flaskan, så då hade han ju ingen rätt att ta deras väska o rota iden. eller??
ja du det där med kvinnornas verksamhet kanske till och med var en tankemorot till oss tittare.
det är ju ändå en tv-serie inte en dokumentär...
ja slutet var skojigt.
Hannele
30-08-2006, 14:42
CITAT (anna_rispan @ 30-08-2006, 13:20) ja du det där med kvinnornas verksamhet kanske till och med var en tankemorot till oss tittare. Han sa ju, att han sysslar med mord... inte kvinnoaffärer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|