|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
anna_rispan
31-08-2006, 07:05
CITAT (Hannele @ 30-08-2006, 15:42) Han sa ju, att han sysslar med mord... inte kvinnoaffärer. mm, men om man funderar på hur det är i verkligheten,,, är det så där då. jag menar borde inte en polis typ anmäla det då till den rotel som är ansvarig. om det är uppdelat. en polis tycke rman ju nnars borde ta ta i allt som är brottsligt. men somjag sa också, det är ju på tv. ingen dokumentär.
Hannele
31-08-2006, 08:12
CITAT (anna_rispan @ 31-08-2006, 08:05) om man funderar på hur det är i verkligheten,,, är det så där då. jag menar borde inte en polis typ anmäla det då till den rotel som är ansvarig. Poliser anmäler bara om man slänger stekpannor fel, eller cyklar mot rött..
Farbror Blå
31-08-2006, 14:02
Men om han är den enda polisiära myndigheten i området måste han ju ingripa vad det än gäller tycker man.
anna_rispan
31-08-2006, 16:34
mhm, men så är det nog inte. fast vi tror det.....
Igår var det ännu ett bra avsnitt, tycker jag. Men lite rörigt i slutet när det visade sej att flera var skyldiga.
anna_rispan
14-09-2006, 12:52
senaste avsnittet var bra tycker jag. annorlunda att det var ett "gammalt" fall som barnaby började luska i igen. och så slutade det med en kryptisk kommentar även denna gång...
fruberglund
14-09-2006, 15:44
Tyckte det var skittråkigt när de nästan bara var i rätten hela tiden. Satt bara och halvkollade, saknade spänningen som brukar vara. Synd när det var sista avsnittet
Eva i Skåne
14-09-2006, 16:29
CITAT (fruberglund @ 14-09-2006, 16:44) Tyckte det var skittråkigt när de nästan bara var i rätten hela tiden. Satt bara och halvkollade, saknade spänningen som brukar vara. Synd när det var sista avsnittet  Instämmer. Inte alls kul när det mesta utspelade sig i en domstol.
anna_rispan
14-09-2006, 17:48
o nej!!!! var det sista avsnittet. *sorg*
Japp, och när Morden i Midsomer är slut så är också sommaren slut. Känns det som iaf. Men Kommissarie Morse fortsätter ett tag till, det är ju också ett brittiskt pussel.
anna_rispan
15-09-2006, 18:35
vilken tid är Morse??
Morse är på söndagar kl. 20 på kanal ONE. Vems kanal det nu är, reklamfri är den i alla fall.
anna_rispan
06-06-2007, 12:39
Om svt.s hemsida är uppdaterad ordentligt så ska Morden i Midsomer börja 26 juni!! Jippi!
fruberglund
06-06-2007, 16:11
Hurra, när engelska deckare i trädgårdsmiljö börjar, DÅ är det sommar
Kajsa i Arvika
06-06-2007, 22:35
Ååååhh, vad härligt!!! NU blev det sommar ordentligt!! Älskar serien och har det mesta bandat..
26 juni -- ÄNTLIGEN -- Finns ingen som slår Morden i Midsomer  nu börjar sommaren på allvar Fattas bara Sommartorpet och Gröna rum
CITAT (Azola @ 08-06-2007, 13:38)  26 juni -- ÄNTLIGEN -- Finns ingen som slår Morden i Midsomer  nu börjar sommaren på allvar Fattas bara Sommartorpet och Gröna rum  Japp, ikväll smäller det  Mums och mys. Missa det inte, kl 21 på SVT1 Avsnittet ska avnjutas med en stor kopp te, och något smaskigt därtill...kanske chokladbollar...
 Ska snart boka mig i soffhörnet med kudden och filten. En av veckans höjdpunkter!!!!
Vad härligt!  Efter en dag med bara regn och regn och mer regn så är det här precis vad jag behöver!
Hannele
26-06-2007, 21:38
CITAT (Azola @ 08-06-2007, 13:38)  Fattas bara Sommartorpet  Har du missat Ernst, han är snart klar med ladan..
Nej då, har inte missat sommartorpet...men det skrev jag den 8-6 och då hade det inte börjat ännu Ja nu har Midsomer äntligen börjat ... 1:a avsnittet var väl sisådär...bättre kan de!
Jag tyckte avsnittet var jättebra!
CITAT (Azola @ 26-06-2007, 22:50)  1:a avsnittet var väl sisådär...bättre kan de!  Det var inte precis jättespännande. Och inte så många mysiga miljöer heller. Lite besviken, men nästa avsnitt blir nog bättre.
Såg ni deras prunkande Blåregn, jag blev grön av avundsjuka..
/ Wilma
Jag tyckte avsnittet var sisådär, för mycket dans och romantika, eller tja...för lite mysterier på nåt sätt. Inte många man kände sympati heller för, typ. Är lite vag, men får hoppas på mer nästa avsnitt.
CITAT (Berith @ 18-12-2005, 13:07)  Har ni tänkt på förresten att både byn och människorna där har speciella namn i varje program. Att dom heter nåt som passar ihop med handlingen. Kollade inte alla namn igår, men det mördade paret hette ju Bright och Sharp. Tycker också att det var ganska sisådär, kunde varit mer gissaskurken. Men det kanske kommer!
CITAT (Wilmer @ 26-06-2007, 23:15)  Såg ni deras prunkande Blåregn, jag blev grön av avundsjuka..
/ Wilma Japp! Det såg jag.............och dregel, dregel, dregel För övrigt tyckte jag programmet hade lite för lite av deckare över sig. Men det är en charmig serie som man kan titta på när man kommer ihåg det
tiagirl
27-06-2007, 08:51
CITAT (Wilmer @ 26-06-2007, 23:15)  Såg ni deras prunkande Blåregn, jag blev grön av avundsjuka..
/ Wilma Var det det som hängde ner över/från taket(eller vid väggen!)och så var det något stort vitt bredvid? Det såg iaf jag och tyckte var sååå fint!!!
Gossen Ruda
27-06-2007, 10:34
Hmmm, vad är det som fascinerar med en massa mord?  Midsomer har jag aldrig tittat på men jag följde Morse även om det fanns en del bottennapp där. Beträffande Ernst så fick jag avsmak för honom när han inredde ett kök med klarrött och en fasansfull svartvitrutig vägg. Jag har definitivt inte samma smak. Man kan få mardrömmar för mindre. Fö tycker jag att det går för snabbt och lätt när han håller på, lite snuttifierat. Fast jag är ju inte en gammal suktande tant...
anna_rispan
27-06-2007, 12:08
CITAT (Berith @ 27-06-2007, 07:21)  Kollade inte alla namn igår, men det mördade paret hette ju Bright och Sharp. Tycker också att det var ganska sisådär, kunde varit mer gissaskurken. Men det kanske kommer!  Hade velöat få med det första citat i den där rutan också. Det har jag aldrig tänkt på att de har namna som passar!! Minns ni några exemple?? Nu kommer jag sitta o lyssna jätenoga efter deras namn i fortsättningen. Hehehe. Edit: letade upp bertihs första citat. hahaha, redan då frågade jag efter exemple. minnet är bra men kort! hahahaha
Hannele
27-06-2007, 18:55
CITAT (Tezzla @ 26-06-2007, 23:09)  Jag tyckte avsnittet var jättebra!  Yes, och de gick förbi den underbara trädgården med gullregn minst två gånger.  s
CITAT (tiagirl @ 27-06-2007, 09:51)  Var det det som hängde ner över/från taket(eller vid väggen!)och så var det något stort vitt bredvid? Det såg iaf jag och tyckte var sååå fint!!! Minns inget vitt, såg bara det blåa.. Men, ja, det var det som liksom vällde ner från taket. På ett otroligt charmigt engelskt stenhus dessutom, pricken över i! / Wilma
Kajsa i Arvika
27-06-2007, 21:59
Blåregnet var ju underbart och visst var det väl en vit ros som växte bredvid? Satt och var helt fascinerad över hur de måtte tajma in inspelningsdatum med blomningen... Helt otroligt vackert!!
Nu är det sommar,först allsång på Skansen och sedan höjdpunkten:Morden i Midsommer.Avsnittet var väl sisådär,men mysigt miljö som det brukar vara ,det fattades bara salta pinnar som jag brukar har när det är Morden i Midsommer.Glömde handlar de.
Ja, Kajsa I A, DET tänkte jag också på! För det blommar alltid så perfekt där de håller till.. Mjo, just det, svagt minne av en vit ros nu när du säger det. Blir sugen på att åka till södra England en sväng. Farligt, dyrt men härligt!!
Har ni tänkt på att det alltid är samma djurläten de lägger till? Kraxande skator dagtid, skällande räv nattetid, något mer jag inte minns vad.. Rätt irriterande när man kommit på det!
/ Wilma
CITAT (anna_rispan @ 27-06-2007, 13:08)  Hade velöat få med det första citat i den där rutan också. Det har jag aldrig tänkt på att de har namna som passar!! Minns ni några exemple?? Nu kommer jag sitta o lyssna jätenoga efter deras namn i fortsättningen. Hehehe. Edit: letade upp bertihs första citat. hahaha, redan då frågade jag efter exemple. minnet är bra men kort! hahahaha Ha ha!  Ja några exempel från tidigare omgångar har jag inte, förutom ett! - kommer ihåg att när det handlade om växter så hette en dotter/flicka/kvinna Flower. Byn i det här avsnittet hette ju Morton Fendle, vet inte om det "betyder" nåt. Nån som är hajjare på engelska och kan översätta?
Gossen Ruda
28-06-2007, 08:34
Tja, mort har ju med död att göra i alla dess former och fend betyder avvärja, klara sig själv. Tänk på en båtfender som används för att skydda båtar mot skador.
anna_rispan
28-06-2007, 09:51
Då var ju bynamnet jättebra eftersom de hade en flygflotilj där under kriget.
CITAT (Gossen Ruda @ 28-06-2007, 09:34)  Tja, mort har ju med död att göra i alla dess former och fend betyder avvärja, klara sig själv. Tänk på en båtfender som används för att skydda båtar mot skador. Jaa!  Smart tänkt. Och staden som Barnaby utgår från heter ju Causton, kan ju komma från cause - orsak. Nu måste jag ju kolla extra noga vad allt heter nästa gång, både folk, platser, hus och annat.
Kajsa i Arvika
03-07-2007, 12:43
Glöm inte!! Ikväll e det dags igen! Ska ila som en skållad råtta hem från jobbet ikväll.... Nu ska jag riktigt sitta och analysera ljud, namn, blomsorter, musik etc etc... själva intrigen kommer jag antaglgen inte ha mycket behållning av men den kanske nån av er kan hålla koll på??!!
krellus
03-07-2007, 14:15
Förresten, en arbetskamrat gav en intressant kommentar som jag inte har tänkt på tidigare... trots att det sker så många mord i området så finns det uppenbarligen inga intresserade journalister i trakten.
aanderss
03-07-2007, 20:58
är de egentligen sååååååååååå himla bra
CITAT (aanderss @ 03-07-2007, 21:58)  är de egentligen sååååååååååå himla bra Jaaaaaaaaaaaaaaa!
 Ansnittet i kväll var super bra!! Mycket bilder förlagd på dagtid så man kunde se alla trädgårdar!!
myskmadra
03-07-2007, 22:21
Såg nån den vackra vitblommande - var det en klematis som vällde kring dörröppningen?
CITAT (myskmadra @ 03-07-2007, 23:21)  Såg nån den vackra vitblommande - var det en klematis som vällde kring dörröppningen? Du menar den med nästan präskrageliknade blommor? Jag funderade också över den eftersom blommorna var så enorma...
mamamaggan
03-07-2007, 22:32
Va konstigt !  Den la jag också märke till och tror nog att den kan vara en klematis. Tyckte den var så vacker.
Ok avsnitt. Var ett par ord jag inte riktigt uppfattade som den där damen som bevittnade testamenten använde sig av. Klantigt av mig, jag borde försökt lägga dem på minnet.
Annars gläds jag åt att Foyle's War återvänder. Tycker egentligen att den serien är bättre än Midsomer-morden.
CITAT (Pirum @ 04-07-2007, 00:09)  Ok avsnitt. Var ett par ord jag inte riktigt uppfattade som den där damen som bevittnade testamenten använde sig av. Klantigt av mig, jag borde försökt lägga dem på minnet.
Annars gläds jag åt att Foyle's War återvänder. Tycker egentligen att den serien är bättre än Midsomer-morden. Tycker också att FW är en bra serie. När börjar den igen? Och ikväll är det Miss Marple - bra ibland - men för det mesta lite för tamt framförande i min smak. Jag hade inte möjlighet att se gårdagens avsnitt  men är nyfiken... hur var det nu med namnen?
krellus
04-07-2007, 11:30
CITAT (Pirum @ 04-07-2007, 00:09)  Annars gläds jag åt att Foyle's War återvänder. Tycker egentligen att den serien är bättre än Midsomer-morden. Hurra!!!!!!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|