|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Ett bra avsnitt  Perfekt avslutning på juldagen. För det är väl juldagen? All julstress har gjort att man tappat dygnsuppfattningen känns det som  Får hoppas midsumer återkommer. Samt den där serien som utspelar sig under kriget. Vad den nu hette.
Och jag som hade sett så fram emot det här avsnittet av Midsomer-morden och så visar det sig att jag trots allt redan har sett det ... Måste ha varit på dansk TV tidigare i år.
Tänkte bara tipsa er som har tillgång till dansk TV om att de ikväll sänder ett Barnaby-avsnitt. Jag tror att det är nya avsnitt. Kan ju vara värt att kolla in!
Farbror Blå
07-01-2006, 14:41
Men hallå!!
Bara för att en del bor i fd Danmark då! Gick inte Brömsebrofredens avtal fram hos er?
CITAT (Farbror Blå @ 07-01-2006, 14:41) Men hallå!!
Bara för att en del bor i fd Danmark då! Gick inte Brömsebrofredens avtal fram hos er?
Erkänn!! Du är såååååå avundsjuk! Ska jag spela in avsnittet och skicka bandet till dig?
Farbror Blå
07-01-2006, 23:51
JA lite kanske. Särskilt om det är ett avsnitt jag inte sett, så är det klart at jag blir avundsjuk
Det är väl inget att vara avundsjuk på.  Morden i Midsomer hör sommaren till. Så det så!
CITAT (Berith @ 08-01-2006, 08:58) Det är väl inget att vara avundsjuk på.  Morden i Midsomer hör sommaren till. Så det så!  Håller inte med! Men det kan ju bero på att jag inte tittar så mycket på TV på sommaren. Tittar inte så mycket på vintern heller men i alla fall mer än på sommaren.
För Bergeracfans... Ikväll kl 22.00 på Hallmark kommer Morden i Midsomer, "The killings of Badgers Drift.
CITAT (ingmet @ 08-01-2006, 18:28) För Bergeracfans... Ikväll kl 22.00 på Hallmark kommer Morden i Midsomer, "The killings of Badgers Drift. Bergerac?! Du menar väl ändå Barnaby?
Jag har inte hunnit titta på avsnittet än (spelade in det) men det verkar trots allt som om det är gamla avsnitt som de börjar sända nu. När jag som hastigast bläddrade förbi så såg jag nämligen att Troy var med. Eller så har han kommit tillbaka - men det betvivlar jag.
Farbror Blå
09-01-2006, 13:57
Killings of Badger's drift är gammalt. Då behöver jag inte vara så jalu som dansken och skåningarna säjer
CITAT (Rossi @ 09-01-2006, 12:30) Jag har inte hunnit titta på avsnittet än (spelade in det) men det verkar trots allt som om det är gamla avsnitt som de börjar sända nu. När jag som hastigast bläddrade förbi så såg jag nämligen att Troy var med. Eller så har han kommit tillbaka - men det betvivlar jag. Japp, tror att avsnittet var från 1997 eller så. Går kanske att se gamla avsnitt på nätet?
CITAT (Farbror Blå @ 09-01-2006, 13:57) Killings of Badger's drift är gammalt. Då behöver jag inte vara så jalu som dansken och skåningarna säjer  Nja, jalu är inget ord som vi slänger oss med här i Skåne .....
Är det någon som vet vilka dagar i sommar de nya avsnitten av Morden i Midsomer ska sändas? Miss Marple i alla ära men jag föredrar Barnaby!
Tisdagen den 11/7 är det premiär så då är det nog tisdagar som gäller
CITAT (adamos @ 06-07-2006, 10:55) Tisdagen den 11/7 är det premiär så då är det nog tisdagar som gäller Oj då! Redan på tisdag! Mums! Har för mig att det var nio avsnitt de skulle visa. Tack för infon!
Bettson
06-07-2006, 10:04
CITAT (Rossi @ 06-07-2006, 10:49) Är det någon som vet vilka dagar i sommar de nya avsnitten av Morden i Midsomer ska sändas? Miss Marple i alla ära men jag föredrar Barnaby!  Vet inte det, Jag gillar miss Marple. Men däremot så tycker jag att inspelningarna har tappat så mycket av nyanserna som finns i böckerna. Det är ungefär lika stor skillnad mellan inspelningarna och de engelska böckerna som mellan den engelskspåkiga och den svenska varianten.
CITAT (Bettson @ 06-07-2006, 11:04) CITAT (Rossi @ 06-07-2006, 10:49) Är det någon som vet vilka dagar i sommar de nya avsnitten av Morden i Midsomer ska sändas?
Miss Marple i alla ära men jag föredrar Barnaby! :) Vet inte det, Jag gillar miss Marple. Men däremot så tycker jag att inspelningarna har tappat så mycket av nyanserna som finns i böckerna. Det är ungefär lika stor skillnad mellan inspelningarna och de engelska böckerna som mellan den engelskspåkiga och den svenska varianten. Jag tyckte också att det första avsnittet av Miss Marple var bra och jag kommer att se de andra avsnitten också men jag tycker att Barnaby är ännu bättre. Hoppas att de nya avsnitten inte gör mig besviken. Ibland kan det ju bli lite urvattnat när de ska krama så mycket som möjligt ur en succé.
CITAT (Rossi @ 18-12-2005, 00:41) CITAT (Farmor @ 17-12-2005, 23:39) Julmord i Midsomer sänds i Svt den 25 december kl 22.
Antar att det är vad du väntar på Rossi. Jag ser också fram emot en riktigt trevlig engelsk mordhistoria, om det nu finns några överlevande i Midsomer.
Anne Oh, tack! Det hade jag missat i TV-bilagan! De boende i Midsomer är precis som Särimner!  Ni vet, grisen i bibeln som blir slaktad men ändå kommer tillbaka varje dag! Gulle dej Särimner hör till den *nordiska mytologin* och slaktades varje kväll i *Valhall* dit alla modiga **vikingar** kom när de dog. Särimmer har absolut inget med Bibeln att göra
CITAT (Ramoth @ 06-07-2006, 11:11) CITAT (Rossi @ 18-12-2005, 00:41) CITAT (Farmor @ 17-12-2005, 23:39) Julmord i Midsomer sänds i Svt den 25 december kl 22.
Antar att det är vad du väntar på Rossi. Jag ser också fram emot en riktigt trevlig engelsk mordhistoria, om det nu finns några överlevande i Midsomer.
Anne Oh, tack! Det hade jag missat i TV-bilagan! De boende i Midsomer är precis som Särimner!  Ni vet, grisen i bibeln som blir slaktad men ändå kommer tillbaka varje dag! Gulle dej Särimner hör till den *nordiska mytologin* och slaktades varje kväll i *Valhall* dit alla modiga **vikingar** kom när de dog. Särimmer har absolut inget med Bibeln att göra  Du är för sent ute! Detta har redan Månskensbonden upplyst mig om. Titta på sidan 10 i den här tråden. Men bara påminn mig du!
Sorri Rossi. Hittade denna underbara tråd idag först och har inte läst alla sidorna än  Ps. Å så han fick till det med att "tryna i Bibeln" osv
CITAT (Ramoth @ 06-07-2006, 11:16) Sorri Rossi. Hittade denna underbara tråd idag först och har inte läst alla sidorna än :D Nej, du hittade bara direkt mitt feltramp! (Även det på sidan 10 bör påpekas!) Du, det är lugnt!
Rossi: Såg det när jag gick tillbaka och läste färdigt allt. ................................................................................ .....................................
Vet någon förresten om det går att köpa serien på DVD?
CITAT (Ramoth @ 06-07-2006, 11:22) Rossi: Såg det när jag gick tillbaka och läste färdigt allt. ................................................................................ .....................................
Vet någon förresten om det går att köpa serien på DVD? Ja, jag bara retas lite med dig. Det är lugnt, som sagt! Gå in på www.cdon.com och leta på Morden i Midsomer så ska du se att du hittar DVD:er!
fruberglund
06-07-2006, 13:51
Äntligen, vad passar bättre än Morden i Midsomer en härlig sommarkväll Bara önskar att det inte var så krångligt att ta med sig tv:n ut i trädgården. Nu vill man ju vara ute så mycket som möjligt
Ni som är intresserade av serien - ni glömmer väl inte att titta ikväll? Det ska bli mysigt att bänka sig där framför TV:n!
Månskensbonden
11-07-2006, 13:22
*gör en piruett av glädje högt uppe på takåsen* Jahohoooooo!!! Jag får in ettan och tvåan med min nya ohemult stora antenn!!! Digitaltevetorkan är besegrad!  Midsommer, welcome to my livingroom! *studsar ner för stegen som en gummiboll*
Ja, bra att vi får se lite Midsomer-mord igen  Blir till att spela in ikväll, då jag har annat för mig, men, perfekt frukost-TV imorgon
krellus
11-07-2006, 13:53
CITAT (Rossi @ 19-07-2005, 10:30) Ni glömmer väl inte att titta på Morden i Midsomer ikväll? Kvällens avsnitt skulle tydligen handla om en sällsynt orkidé. Det kan ju passa oss blomstertokiga här på Odla, eller hur?  Hm, det ska vara nyinspelade avsnitt och det där med "sällsynt orkidé" har gått förrut... Gillar Midsomer men vill inte bo där. Man överlever väl MAX i några veckor där!
CITAT (krellus @ 11-07-2006, 14:53) CITAT (Rossi @ 19-07-2005, 10:30) Ni glömmer väl inte att titta på Morden i Midsomer ikväll? Kvällens avsnitt skulle tydligen handla om en sällsynt orkidé. Det kan ju passa oss blomstertokiga här på Odla, eller hur? :) Hm, det ska vara nyinspelade avsnitt och det där med "sällsynt orkidé" har gått förrut... Gillar Midsomer men vill inte bo där. Man överlever väl MAX i några veckor där!  Men du Krellus. Nu citerar du från fel år. Avsnittet med orkidéen skrev jag om i juli ifjor. Kvällens avsnitt ska handla om royalty på ett musikstycke. Passar ju mig som handen i handsken - jag som jobbar med juridik!
Ja, orkidén gick väl som synes förra året. Det finns förresten en sida med alla mord i Midsummer, jag tror jag länkade till den tidigare i tråden. (Men titta inte där, om ni vill ha spänningen kvar!)  Tror åtminstone att det rör sig om bortom 100 döda iaf
CITAT (Pirum @ 11-07-2006, 14:56) Ja, orkidén gick väl som synes förra året. Det finns förresten en sida med alla mord i Midsummer, jag tror jag länkade till den tidigare i tråden. (Men titta inte där, om ni vill ha spänninen kvar!)  Jäpp, det var ifjor. Krellus letade upp ett ett år gammalt inlägg och citerade .... Såvitt jag vet är de avsnitten som ska sändas nu nya för svensk television. Risk finns att jag har sett dem på dansk TV men jag känner inte igen det där med royalty så de här avsnitten är nog nya för mig också.
krellus
11-07-2006, 14:44
Sorry, det blev lite knas verkar det som
Månskensbonden
11-07-2006, 23:34
Lady Hamilton
11-07-2006, 23:38
Och Gossen kanske även skall akta sig för att bli för full på Puben så att han måste stanna på en bro och kräkas....................... Då kan han bli blöt
Månskensbonden
11-07-2006, 23:41
Yup! Där ser man vad farliga broar kan vara! Man skall ALLTID ha flytväst när man går på engelska pubar!!
Lady Hamilton
11-07-2006, 23:47
Jag gillar serien men idag reagerade jag på de "tvära" väder kasten. Än var det snö än var det gröna gräsmattor. Är det så i England på vintern?
Månskensbonden
12-07-2006, 00:06
Tja, och ändå sade husvagnsgubben att han höll på och "vårstädade"! (Å här har jag klagat på 'slarvfelen' i 'Saltön' i en annan tråd...hehe...nån SNÖ var det i alla fall inte i den!  )
Lilla My
12-07-2006, 11:42
Aprilväder finns även i England, enligt en kompis till mig som bor där... Så det var nog inte helt omöjligt att det var vårstädning i husvagnen!
krellus
12-07-2006, 11:50
Nåja, det var ett gulligt slut i alla fall.
Telefonen ringde igårkväll mitt under sändningen. Vi hann bara se kanske 20 minuter. Jag fick trycka på REC-knappen så får vi se resten ikväll. Jag intalade mig själv imorse att jag inte skulle gå in i den här tråden för det fall att ni diskuterade/avslöjade handlingen. Men jag kunde inte låta bli ...  Men jag tror inte att jag har "tagit skada".
Månskensbonden
12-07-2006, 12:12
CITAT (Rossi @ 12-07-2006, 12:55) Telefonen ringde igårkväll mitt under sändningen. Vi hann bara se kanske 20 minuter. Jag fick trycka på REC-knappen så får vi se resten ikväll. Jag intalade mig själv imorse att jag inte skulle gå in i den här tråden för det fall att ni diskuterade/avslöjade handlingen. Men jag kunde inte låta bli ... :lol: Men jag tror inte att jag har "tagit skada". :) Jaha...joho....ja, då skall vi väl inte avslöja att det var betjänten som skjöt svärfar!  Och du hann se 20 minuter sa du?! Du hann du se att kusinen inte alls var död som alla hade trott? Nej vänta, det var visst inte förrän 30 minuter in.....  Hur som helst, man TROR att gamla faster Heather är en oskyldig gammal raring, åsså mördar hon och maler ner pensionatsgästerna i källaren! Huvva! Men som sagt. Vi avslöjar ingenting, Rossi! *nickar*
CITAT (Månskensbonden @ 12-07-2006, 13:12) CITAT (Rossi @ 12-07-2006, 12:55) Telefonen ringde igårkväll mitt under sändningen. Vi hann bara se kanske 20 minuter. Jag fick trycka på REC-knappen så får vi se resten ikväll. Jag intalade mig själv imorse att jag inte skulle gå in i den här tråden för det fall att ni diskuterade/avslöjade handlingen. Men jag kunde inte låta bli ...  Men jag tror inte att jag har "tagit skada".  Jaha...joho....ja, då skall vi väl inte avslöja att det var betjänten som skjöt svärfar!  Och du hann se 20 minuter sa du?! Du hann du se att kusinen inte alls var död som alla hade trott? Nej vänta, det var visst inte förrän 30 minuter in.....  Hur som helst, man TROR att gamla faster Heather är en oskyldig gammal raring, åsså mördar hon och maler ner pensionatsgästerna i källaren! Huvva! Men som sagt. Vi avslöjar ingenting, Rossi! *nickar*  Nu när jag har sett inspelningen och hela avsnittet så kan jag skratta åt ditt inlägg!  (Innan gnisslade jag tänder lite för jag visste ju inte .... )
Månskensbonden
14-07-2006, 08:26
CITAT (Rossi @ 14-07-2006, 08:04) CITAT (Månskensbonden @ 12-07-2006, 13:12) CITAT (Rossi @ 12-07-2006, 12:55) Telefonen ringde igårkväll mitt under sändningen. Vi hann bara se kanske 20 minuter. Jag fick trycka på REC-knappen så får vi se resten ikväll. Jag intalade mig själv imorse att jag inte skulle gå in i den här tråden för det fall att ni diskuterade/avslöjade handlingen. Men jag kunde inte låta bli ...  Men jag tror inte att jag har "tagit skada".  Jaha...joho....ja, då skall vi väl inte avslöja att det var betjänten som skjöt svärfar!  Och du hann se 20 minuter sa du?! Du hann du se att kusinen inte alls var död som alla hade trott? Nej vänta, det var visst inte förrän 30 minuter in.....  Hur som helst, man TROR att gamla faster Heather är en oskyldig gammal raring, åsså mördar hon och maler ner pensionatsgästerna i källaren! Huvva! Men som sagt. Vi avslöjar ingenting, Rossi! *nickar*  Nu när jag har sett inspelningen och hela avsnittet så kan jag skratta åt ditt inlägg!  (Innan gnisslade jag tänder lite för jag visste ju inte .... )   Jag ber hundra gånger om tusen, men kunde ju bara inte låta bli! (-Fast kanske avsnittet blev ännu bättre, eftersom du nu satt och väntade på gamla faster Heather och hennes köttkvarn hela tiden?!  Jag menar, det brukar vara svårt nog att hänga med och försöka gissa rätt utan att icke-karaktärer stör ens resonemang...  ) Sorry, Rossi...hehe...ja, jag skäääääms! (-Fast bara lite...  )
Hannele
08-08-2006, 09:45
Och Ernts kommer samtidigt...
Attans, men Ernst får nog inreda utan mej i kväll.
fruberglund
08-08-2006, 12:22
Flummiga Ernst står sig inte på långa vägar mot Barnaby Kvällen är vikt för Midsomer såklart Vad tycker ni om Barnabys nya medhjälpare Jones? Gillar honom inte lika mycket som den förra. Vart tog han vägen förresten, i första avsnittet sa Barnaby att han var sjuk...kommer han inte tillbaka alls tror ni?
Lady Hamilton
08-08-2006, 20:00
Då bänkar vi oss då..............med lite "gott" framför Tv:n och Rossi! Glöm inte att lägga av telefon luren  så du inte blir störd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|