Full version: Morden i Midsomer
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Irene_L
Jag har nog sett alla avsnitt men minnet är vääääldigt kort. Jag sitter varje avsnitt och tänker...vem var det nu som var mördaren....och som tur är så minns jag det inte giggle.gif
aanderss
går inte den på tv 8 nu
Irene_L
Jo det var igår, söndag kl 20.00.
Ralf
NUUU kanal 8
Alphaville
Fler avsnitt på SVT. Någon som tittar?
Meriona
Jag tittade igår. Men jag tyckte det var ett lite segt avsnitt.

Dessutom är jag övertygad om att det där övergivna huset varit med i ett avsnitt förut.
theseraphim
CITAT (Meriona @ 03-01-2011, 22:00) *
Jag tittade igår. Men jag tyckte det var ett lite segt avsnitt.

Dessutom är jag övertygad om att det där övergivna huset varit med i ett avsnitt förut.

Ja morden i midsommer har inte varit sådär överdrivet bra de iaf 10 senaste avsnitten men å andra sidan så bör det vara ganska svårt som manusförfattare att komma på något riktigt nytt som inte setts innan. Tycker det hade varit bättre de lagt ner serien nu när Barnaby lägger av istället för att den blir någon form av brittisk deckar "Glamour" som bara mal på för den måste.
Berith
Kommer att se dom här fyra avsnitten också. Har jag sett alla andra så ger jag inte upp så här i slutet. tummenupp.gif

(Tycker bara det är synd att dom inte kan piffa upp frun lite... wink.gif )
Bettis
CITAT (Irene_L @ 22-09-2009, 08:27) *
Jag har nog sett alla avsnitt men minnet är vääääldigt kort. Jag sitter varje avsnitt och tänker...vem var det nu som var mördaren....och som tur är så minns jag det inte giggle.gif

samma här giggle.gif, jag ser dom på TV8 och SVT tycker allt att dom är bra fortfarande.
renate
CITAT (Bettis @ 04-01-2011, 08:42) *
samma här giggle.gif, jag ser dom på TV8 och SVT tycker allt att dom är bra fortfarande.

Klart jag ska titta på de 4 nya avsnitten.Då och då blir det gamla avsnitt med tv3 eller tv 8.En del minns man en del mindre.
malcolm
Nu skall Expressen tydligen börja sälja Morden i Midsomer som bilaga igen, undrar om det är samma avsnitt som de sålde för några år sedan, jag har fö. 23 av dessa.
Berith
Tror att det är dom fyra sista dom säljer nu?
theseraphim
CITAT (malcolm @ 06-01-2011, 14:08) *
Nu skall Expressen tydligen börja sälja Morden i Midsomer som bilaga igen, undrar om det är samma avsnitt som de sålde för några år sedan, jag har fö. 23 av dessa.

Frågan är om det är billigare att köpa dem på det sättet, när de sålde en annan filmserie via bilagan så blev det bra mycket dyrare än att beställa de på DVD boxar från tex discshop:-)
malcolm
59 kr/st tog de för filmena förra gången men jag kommer nog inte att köpa några nu, har inte ens sett de 23 jag redan har men ser de avsnitt som kommer på TV.
ingrids
Någon mer än jag som njöt av att morden utspelades delvis i trädgården på Sissinghurst smile.gif ?
Bettis
Japp njöt i fulla drag yes.gif
fuchsian
Håller mer er för jag gillar just denna sortens välgjorda, engelska filmer, det blir mer karaktär på skådesspelarna om man jämför med de amerikanska, även att jag ser på dom ibland.

Hoppas att det blir fler engelska serier, även "kostymfilmerna kan vara underhållande. ......Fuchsian .....
Berith
Vad kan du om Morden i Midsomer? - Jag hade ett fel, gissade fel på hur många som såg första avsnittet i England.

Vad vet du om Tom Barnaby? - Där hade jag två fel, jag gissade fel på vad hans hela namn är och vilken bil han kört mest.
Iren
CITAT (ingrids @ 10-01-2011, 08:30) *
Någon mer än jag som njöt av att morden utspelades delvis i trädgården på Sissinghurst smile.gif ?

Jaså det var där det var - ursäkta min okunnighet rolleyes.gif men jag undrade just var den underbara trädgården kom i från! Det är halva nöjet med den serien att få gotta sig åt alla vackra trädgårdsmiljöer. Tappar tråden lite ibland just därför whistling.gif
theseraphim
Kul att John Nettles inte kan fatta varför vi i Sverige är så begeistrade i MIM när vi har så bra deckare i form av Wallander som han själv tycker är mycket bättre:-) Det är väl klart att i England är MIMK vardagsmat för där har deckare alltid varit på samma sätt överlag medans när Wallander dök upp i England så är den ny och annorlunda till skillnad från deras egna deckare.
Sylvia
Hoppas att det blir fler engelska serier, även "kostymfilmerna kan vara underhållande. ......Fuchsian .....
[/quote]
Idag kommer en riktig kostymfilmserie, Förnuft och känsla, i repris på ettan kl 22.00. Underbar!
Berith
Vad tyckte ni om sista avsnittet?

Jag är glad att dom valde det "snälla" slutet iaf. Är det så att det blir inspelningar med kusinen nu? Hoppas i så fall att dom kommer att sändas här också.
theseraphim
CITAT (Berith @ 25-01-2011, 07:53) *

Jag är glad att dom valde det "snälla" slutet iaf. Är det så att det blir inspelningar med kusinen nu? Hoppas i så fall att dom kommer att sändas här också.

JA de ska fortsätta som vanligt fast med kusinen och de avsnitten går väl till sommaren kan jag tänka mig. Känner igen kusinen däremot, har sett han någon stans???? Någon som vet?
Irene_L
Kusinen har varit med i ett annat avsnitt. Kommer inte ihåg vilket...det var så när någon frågade efter "Kommissarie Barnaby" Så svarade båda "Jaaaa".
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 25-01-2011, 07:53) *

Jag tror jag kommer sakna Tom Barnaby, men det återstår att se. Kanske kusinen blir lika mysig.

Vad gäller sista avsnittet eller egentligen nästan alla dom 4-5 som varit i sista omgången så tycker jag inte dom varit lika bra som tidigare, men kanske beror det på min mentala förberedelse för att serien byter skepnad confused.gif
I alla fall somnade jag från ett avsnitt nyligen och det har aldrig hänt förr. Dessutom tyckte jag inte det avsnittet som utspelade sig på en musikskola höll måttet. Men givetvis finns det bättre och lite sämre avsnitt i alla långkörar-serier.
Berith
Jag känner också så väl igen kusinen från tidigare, inte bara i Midsommer alltså.

Letade på nätet och enligt imdb så har han lite av varje på sin meritlista. Till och med en annan roll i ett tidigt Midsomeravsnitt! giggle.gif

Men jag kommer inte på vilken serie han varit med i förut...
Berith
Kan iofs vara en serie som heter Mrs Bradleys mysterier där han spelar chaufför till en dam som löser mordgåtor.

herkules
visst är han väl snut i serien ett fall för frost?
theseraphim
CITAT (Eva i Skåne @ 25-01-2011, 08:58) *
Jag tror jag kommer sakna Tom Barnaby, men det återstår att se. Kanske kusinen blir lika mysig.

Vad gäller sista avsnittet eller egentligen nästan alla dom 4-5 som varit i sista omgången så tycker jag inte dom varit lika bra som tidigare, men kanske beror det på min mentala förberedelse för att serien byter skepnad confused.gif
I alla fall somnade jag från ett avsnitt nyligen och det har aldrig hänt förr. Dessutom tyckte jag inte det avsnittet som utspelade sig på en musikskola höll måttet. Men givetvis finns det bättre och lite sämre avsnitt i alla långkörar-serier.

kan nog hålla med där, de sista avsnitten har faktiskt varit riktigt...usla på något sätt, de har gått på tomgång och saknat finessen men som tidigare nämt så är det nog svårt att behålla den så länge. Frågan är hur länge till de logiskt kan hålla på för snart KAN det inte finnas någon kvar i liv i Midsommer County:-)
Ramoth
Inte konstigt om "kusin Barnaby" varit med i tidigare avsnitt.
Såg en dokumentär om serien där de berättade att de var "tvugna" att "återanvända" skådespelare för att serien varit så lång. whistling.gif
Avsnittet där kusinen var med som kusinen var vid ett besök i en vänort där han arbetade.
Komunpamp som var en fulfisk och gjorde privata affärer på kommunens bekostnad. Byggde hus på mark som skulle vara naturskyddad har jag för mej. Kommer inte ihåg mordet dock.

Men visst har senaste omgången varit avslagen!
Har köpt serien från början.v(ni vet via expressen och kompani)
Ni som har den på DVD - sätt er och njut av de första. Helt underbara. Dialogen och karaktärerna är så himla bra! Tål att ses om många gånger tummenupp.gif
theseraphim
CITAT (Ramoth @ 11-03-2011, 12:46) *
Inte konstigt om "kusin Barnaby" varit med i tidigare avsnitt.
Såg en dokumentär om serien där de berättade att de var "tvugna" att "återanvända" skådespelare för att serien varit så lång. whistling.gif
Avsnittet där kusinen var med som kusinen var vid ett besök i en vänort där han arbetade.
Komunpamp som var en fulfisk och gjorde privata affärer på kommunens bekostnad. Byggde hus på mark som skulle vara naturskyddad har jag för mej. Kommer inte ihåg mordet dock.

Men visst har senaste omgången varit avslagen!
Har köpt serien från början.v(ni vet via expressen och kompani)
Ni som har den på DVD - sätt er och njut av de första. Helt underbara. Dialogen och karaktärerna är så himla bra! Tål att ses om många gånger tummenupp.gif

de första säsongerna var riktigt bra och engelsk lant-mordsidyll som saknar jämförelse, sedan blev den lite mer förutsägbar och de sista säsongerna blev slöa och tröga plus att man faktiskt nästan kunde gissa mördaren för manuset blev så uppenbart.
PÅ något sätt känns det lite som att det hade varit bättre att lägga ner när Nettles la av för att bara byta polis men behålla miljön och stilen runtomkring känns som om det inte hjälper i längden.
Överbölingen
Vill gärna återknyta till att det dessutom är ett "himla bra trädgårdsprogram". Nästa alla avsnitt visar någon häftig trädgård.
Iren
CITAT (Överbölingen @ 11-03-2011, 16:37) *
Vill gärna återknyta till att det dessutom är ett "himla bra trädgårdsprogram". Nästa alla avsnitt visar någon häftig trädgård.

Här kan jag bara hålla med! Helt underbara miljöer ibland!!
Alphaville
Nya säsongen börjar på tisdag kl. 21:00 i kanal 1.
Biggan_
CITAT (Alphaville @ 24-06-2011, 17:06) *

Dom ger sej inte förrän alla är "döa" angel_not.gif
Berith
CITAT (Alphaville @ 24-06-2011, 17:06) *

Japp! tummenupp.gif Ska bli jättespännande att se hur den nye Barnaby är. Han fick inte så högt betyg i tv-tidningen men det bryr inte jag mej om, jag ska se den i alla fall. Jag har inte missat ett enda avsnitt hittills i serien, tror inte att jag missat ett enda reprisavsnitt heller så det spelar ingen roll om det inte är som man är van. Om dom så hade gjort nya avsnitten på finska utan text så hade jag tittat! naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon