|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
CITAT (Hannele @ 02-08-2005, 17:45) Tur att vi har ledig kväll, lite mulet, så det får bli tv-soffan. samma här har plockat fram värmeljusstakar och väntar på lite mord
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 19:11) CITAT (Hannele @ 02-08-2005, 17:45) Tur att vi har ledig kväll, lite mulet, så det får bli tv-soffan. samma här har plockat fram värmeljusstakar och väntar på lite mord  Och på Odla.nu kommer lugnet före stormen råda mellan 21-22.35, sen bryter det löst och det ska smidas kalenderplaner
CITAT (pejori @ 02-08-2005, 19:41) Jag kanske får ragga på Solis så hon får visa brädan
CITAT (Reserv @ 02-08-2005, 19:53) CITAT (pejori @ 02-08-2005, 19:41) japp  :D då är det nya offer som gäller  :D Jag kanske får ragga på Solis så hon får visa brädan  det får bli månad sju i kalendern det
Temuggen är fylld och ljuset tänt. Jag har satt videon på inspelning av Alias på TV4. Ikväll är det Morden i Midsomer som gäller!
Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt? Jag tyckte att det var rätt bra men det kändes lite långsökt att den lille pojken skulle vara roten till allt det onda. Annars brukar avsnitten i Midsomermorden ändå vara relativt verklighetstrogna.
Susanna
03-08-2005, 08:44
Jag tyckte också det var lite långsökt. Och ibland blir det lite för många mord i Midsommer. Tänk att så många seriemördare bor just där!
Sommartorparn
03-08-2005, 08:45
CITAT (Rossi @ 03-08-2005, 08:04) Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt? Jag tyckte att det var rätt bra men det kändes lite långsökt att den lille pojken skulle vara roten till allt det onda. Annars brukar avsnitten i Midsomermorden ändå vara relativt verklighetstrogna. Osmakligt slut, tyckte jag. Har tänkt på det förut att då och då i engelska kriminalserier dyker upp "onda barn" som ligger bakom alltihop. Har funderat över om detta speglar en typiskt brittisk syn på barn. Tänker på verkliga exempel när barn som haft ihjäl någon behandlas som om de vore vuxna och ska straffas som om de vore vuxna. Kvällstidningarna hetsar, lynchmobbar på gatorna..... etc. Har svårt att tro att en svensk deckarförfattare ens skulle komma på att koka ihop en historia som gårdagens midsomer.
Smekajsa
03-08-2005, 09:02
Tanken var väl att påvisa att barn kan ha svårt att skilja på dataspel och verkligheten......... Den här grabben var ju verkligt kluven när även de vuxna "lekte samma spel"
I övrigt så är ju engelska deckare bara BÄST
Mmm, jag älskar också engelska deckare!
Såg ni Midsomer-morden igår? Jag tycke om avsnittet! Har väl alltid fascinerats lite av det klärvoajanta bara det inte blir för flummigt. Vi har väl alla läst artiklar om någon som i sista stund avstod från att stiga på flygplanet eftersom man kände att NÅGOT inte stod rätt till och sedan störtade givetvis planet. Slump, eller?
Vad tycker ni förresten om Barnabys fru? Hon har förvisso en taskig roll men jag tycker att hon är så tråkig, slätstruken och motsträvig hela tiden ....
farbror B
10-08-2005, 07:58
För att inte tala om Cully, dottern! Hur gammal ska hon föreställa? Visst måste skådespelerskan ha passerat trettiostrecket med marginal, men är hon i tjugoårsåldern i filmerna?
(Just nu Spelar Laura Howard, som hon ju heter, i teateruppsättningen av Dracula i England.)
CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 08:58)
För att inte tala om Cully, dottern! Hur gammal ska hon föreställa? Visst måste skådespelerskan ha passerat trettiostrecket med marginal, men är hon i tjugoårsåldern i filmerna?
(Just nu Spelar Laura Howard, som hon ju heter, i teateruppsättningen av Dracula i England.)
Hon som spelar Barnabys fru hade passat bättre som Dracula.
farbror B
10-08-2005, 08:00
Haha, du är för rolig! Jane Wymark som Dracula
Konstigt, jag tycker precis tvärtom... Skönt att se något så vardagligt som Barnabys fru, det ökar trovärdigheten för mig! Mulle
Men hon ser ju så sur och besvärad ut hela tiden .... Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig!
Bettson
10-08-2005, 08:17
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:05) Men hon ser ju så sur och besvärad ut hela tiden .... Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig!  Om man vore gift men en karl som i stort sett aldrig kom i tid för en date med sin fru och när han gör det avviker pga av arbete då ska man vara sur. Dessutom så tar hans arbete aldrig hänsyn till varken almenacka eller klocka. Jag tycker nog hon är ganska naturlig i sin roll. Jag hade i alla fall varit skitsur i hennes situation.
gammelnalle
10-08-2005, 08:20
Tyvärr bidde jag avbryten av den där mackapären som ringer så jag missade tyvärr lite... men VÄL många mord och lite väl mycket ESP... och en del saker som INTE förklarades huruvida det skulle föreställa ESP eller bluff... men annrar gillar jag upplägget OCH skådisarna... tycker tex INTE att frun är motsträvig (men jag har inte heller sett alla avsnitten)... inte mer än vad FRUAR är i allmänhet.... håller med mulle: trevligt med "riktiga" roller... men OK dottern verkar ju ha passerat 30 ... fast bor inte ungarna hemma rätt länge numera?? och Herr och Fru är väl knappast under 55+ ??? b
Har för mig att det ska föreställa att dottern flyttat hemmifrån och kommit tillbaka igen... Tycker hon ser ganska lagom gammal ut för att vara deras dotter. Ca 30, något över, med 55+ föräldrar... ungefär som jag  Tyckte avsnittet igår var ok, inte det bästa jag sett, men inte dåligt heller. Fast jag var ganska okoncentrerad iofs. Förresten.... Jag hade varit ännu surare än frun om min man gjort så mot mig...
farbror B
10-08-2005, 08:31
CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:17) CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:05) Men hon ser ju så sur och besvärad ut hela tiden ....
Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig! :) Om man vore gift men en karl som i stort sett aldrig kom i tid för en date med sin fru och när han gör det avviker pga av arbete då ska man vara sur. Dessutom så tar hans arbete aldrig hänsyn till varken almenacka eller klocka. Jag tycker nog hon är ganska naturlig i sin roll. Jag hade i alla fall varit skitsur i hennes situation.  Har aldrig förstått den klichén i polisserier. Efter att ha varit gift med en polis i tjugå år eller mer(de flesta kommissarier i serierna är minst femtio) borde man ha lärt sej att aldrig förvänta sej punktlighet.
Gift med en läkare kan man aldrig förvänta sej att han/hon kan boka in sin tid , utan att då och då bli avbruten för jour eller olycksfall, eller hur?
Tröttsam bild detta, att frun sitter hemma och väntar på att mannen ska komma hem. Men såna är ju serierna att bifigurerna sällan har så mycket eget att syssla med.
Skönt tycker jag i alla fall, att Barnaby inte röker och dricker hela tiden, som så många andra poliser i serier. I amerikanska polisfilmer sups det hejdlöst och liknande beteende skulle aldrig accepteras inom en modern poliskår.
DNA-analyser är jag nyfiken på! I danska mordkommissionen, i Midsomer och andra filmer/serier, så plockar man ur materia fram DNA:t på en dag eller så. På SKL i Sverige tycks det ju, som i Anna Lindh-fallet, ta veckor eller månader! Nån som vet vad som är rimligt? (där tappade jag tråden lite)
Barnaby är , helt enkelt, okomplicerad, trevlig och gemytlig, utan att vara alltför bunden av modern polisteknik.
CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:17) CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:05) Men hon ser ju så sur och besvärad ut hela tiden ....
Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig! :) Om man vore gift men en karl som i stort sett aldrig kom i tid för en date med sin fru och när han gör det avviker pga av arbete då ska man vara sur. Dessutom så tar hans arbete aldrig hänsyn till varken almenacka eller klocka. Jag tycker nog hon är ganska naturlig i sin roll. Jag hade i alla fall varit skitsur i hennes situation.  Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur.
CITAT (gammelnalle @ 10-08-2005, 09:20) Tyvärr bidde jag avbryten av den där mackapären som ringer så jag missade tyvärr lite... men VÄL många mord och lite väl mycket ESP... och en del saker som INTE förklarades huruvida det skulle föreställa ESP eller bluff... men annrar gillar jag upplägget OCH skådisarna... tycker tex INTE att frun är motsträvig (men jag har inte heller sett alla avsnitten)... inte mer än vad FRUAR är i allmänhet.... håller med mulle: trevligt med "riktiga" roller... men OK dottern verkar ju ha passerat 30 ... fast bor inte ungarna hemma rätt länge numera?? och Herr och Fru är väl knappast under 55+ ??? b Samma avsnitt går på Dansk TV1 på lördag kväll men du kanske inte bor i närheten?
CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 09:31) DNA-analyser är jag nyfiken på! I danska mordkommissionen, i Midsomer och andra filmer/serier, så plockar man ur materia fram DNA:t på en dag eller så. På SKL i Sverige tycks det ju, som i Anna Lindh-fallet, ta veckor eller månader! Nån som vet vad som är rimligt? (där tappade jag tråden lite) DNA tar några veckor att analysera i verkligheten. I TV-serier har de kortat denna tid avsevärt. Ganska förstårligt när det handlar om en timmes avsnitt, blir konstigt med flera veckors utfyllnad som man ska klämma in på en timme ju.
Bettson
10-08-2005, 08:45
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:35) [Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur.  Fast hon kanske inte alltid är sur. Jag menar de har väl inte tre mord om dagen alltid. Det finns nog stunder däremellan också. Fast om jag satt på en restaurang och väntade på min man och han inte dök upp så skulle jag bli sur. OCh sedan när han väl kommer så sticker han igen. Oups. Fast jag läper ingen större risk för att röka ut för det. Min man bjuder aldrig mig på resturang. Fast jag är stor fan av engelska deckare så slåsl jag ofta av den hierarki som råder i engelska poliskåren. Överordnade tar sig rätten att vara riktigkt taskiga mot sina underordnade. De behandlas som privatchaufförer, springpojkar och bankomater som skall betala ölen för sina överordnade. Så genomgående mysiga tycker jag inte att de är.
CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:45) CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:35) [Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur. :) Fast hon kanske inte alltid är sur. Jag menar de har väl inte tre mord om dagen alltid. Det finns nog stunder däremellan också. Fast om jag satt på en restaurang och väntade på min man och han inte dök upp så skulle jag bli sur. OCh sedan när han väl kommer så sticker han igen. Oups. Fast jag läper ingen större risk för att röka ut för det. Min man bjuder aldrig mig på resturang. Fast jag är stor fan av engelska deckare så slåsl jag ofta av den hierarki som råder i engelska poliskåren. Överordnade tar sig rätten att vara riktigkt taskiga mot sina underordnade. De behandlas som privatchaufförer, springpojkar och bankomater som skall betala ölen för sina överordnade. Så genomgående mysiga tycker jag inte att de är. Just det , det var din man som var lite svårstartad.  Du får locka och pocka. Jo, det är nog sant det du säger om hierarkin. Vi har det nog trots allt bra här i Sverige när det gäller den biten även om det minsann märks av här också, dock inte lika uttalat och självklart. Jag har en arbetskamrat som har en kompis som bor och jobbar i USA och det är faktiskt så där att chefen kan be en underställd att åka och klippa hans gräsmatta eller fixa en present till hans fru. Men jag tycker om Barnabys stil!
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:52) Jag har en arbetskamrat som har en kompis som bor och jobbar i USA och det är faktiskt så där att chefen kan be en underställd att åka och klippa hans gräsmatta eller fixa en present till hans fru. En av mina (f.d) kollegor fick åka och tvätta chefens bil för ett litet tag sen... Han var s**t sur. Nu är det dessutom så lätt att kicka folk, så vägra är inte så lätt det heller... Här i fantastiska sverige
CITAT (jendah @ 10-08-2005, 09:56) CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:52) Jag har en arbetskamrat som har en kompis som bor och jobbar i USA och det är faktiskt så där att chefen kan be en underställd att åka och klippa hans gräsmatta eller fixa en present till hans fru. En av mina (f.d) kollegor fick åka och tvätta chefens bil för ett litet tag sen... Han var s**t sur. Nu är det dessutom så lätt att kicka folk, så vägra är inte så lätt det heller... Här i fantastiska sverige  Fast du kan inte bli uppsagd för att du vägrar att tvätta chefens bil såvida det inte ingår i dina ordinarie arbetsuppgifter. (I Sverige alltså.) Däremot kan du ju såklart efter att ha vägrat få diverse andra förmåner, som du eventuellt har, indragna. Jag menar, vill chefen jäklas med en så kan han/hon. Men bli uppsagd för en sådan sak kan du inte.
Det var ju ett avsnitt där frun fick en aktiv roll då det mördades på hennes konstläger. Då levde hon ju upp och framstod dessutom som en klarsynt och vettig kvinna. Och är hon nu så rysligt sur egentligen? Jag ser henne mera som lite inbunden - typen som har accepterat sin roll i äktenskapet med en suck! Mulle
CITAT (mulle @ 10-08-2005, 10:00) Det var ju ett avsnitt där frun fick en aktiv roll då det mördades på hennes konstläger. Då levde hon ju upp och framstod dessutom som en klarsynt och vettig kvinna. Och är hon nu så rysligt sur egentligen? Jag ser henne mera som lite inbunden - typen som har accepterat sin roll i äktenskapet med en suck! Mulle Det kan vara så att det är hennes utseende som gör att jag tycker att hon ser sur ut. Det är bara min subjektiva mening att jag tycker att hon ser så långtråkig ut och agerar så slätstruket. Andra kan säkert tycka att hon är en liten läckerbit.
Läckerbit????? Hm, nu ska vi väl inte överdriva ändå....! Mulle
CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:59) Fast du kan inte bli uppsagd för att du vägrar att tvätta chefens bil såvida det inte ingår i dina ordinarie arbetsuppgifter. (I Sverige alltså.)
Däremot kan du ju såklart efter att ha vägrat få diverse andra förmåner, som du eventuellt har, indragna. Jag menar, vill chefen jäklas med en så kan han/hon. Men bli uppsagd för en sådan sak kan du inte. Njae... jag menade mer att det är lite "farligt" att bli oense med chefen. Om chefen vill säga upp dig hittar han ett "lagligt sätt" utan problem, oavsett vad den riktiga orsaken är. Alltså kan du i praktiken bli av med jobbet för en sådan sak som att vägra tvätta hans bil - men självklart är det inte det som står som orsak på pappret, och det är upp till dig (facket) att bevisa det... (sen tror jag inte särskilt många blir uppsagda just för att de vägrat tvätta en bil iofs....) Fast nu var det midsummer
farbror B
10-08-2005, 10:47
CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:45) CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:35) [Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur. :) Fast hon kanske inte alltid är sur. Jag menar de har väl inte tre mord om dagen alltid. Det finns nog stunder däremellan också. Fast om jag satt på en restaurang och väntade på min man och han inte dök upp så skulle jag bli sur. OCh sedan när han väl kommer så sticker han igen. Oups. Fast jag läper ingen större risk för att röka ut för det. Min man bjuder aldrig mig på resturang. Fast jag är stor fan av engelska deckare så slåsl jag ofta av den hierarki som råder i engelska poliskåren. Överordnade tar sig rätten att vara riktigkt taskiga mot sina underordnade. De behandlas som privatchaufförer, springpojkar och bankomater som skall betala ölen för sina överordnade. Så genomgående mysiga tycker jag inte att de är. Nej, så idylliskt kanske det inte är i England på det viset. Man missförstår ofta den engelska artigheten och tror att dom alltid bara är artiga, belevade och väluppfostrade. Det ligger djupt i den engelska själen att uppföra sej på detta vis, men dom är annars j inte mer annorlunda än vi andra, fast dom kanske inte visar sej som hos oss.
Artighetsfraser från chefen: "please, sit down!" betyder ju knappast att det är valfritt att sitta om man vill, utan en ren order: "sitt!" "after you, sir! " kan ju också betyda "men rör på påkarna för fan"
Annars tror jag ett starkt hierarkiskt system vore att föredra, framför det svenska flumminga, där alla är du och tjenis med varann, ingen har nåt ansvar inför sin chef och kan uppföra sej som han/hon vill!
Bettson
10-08-2005, 10:53
Hade en jobbarkompis som skicka betalningpåminnelser till utlandet via fax. Jag skulle vikariera för henne och frågade lite om formuleringarna, hälsnings och avskedfraser osv. Fick till svar. Första gången: Best regards NN Andra gången: Regards NN Tredje gången: Send my money N. Knappast gångbart enligt England kutym men roligt lät det. Jag frågade henne på vilken betalningspåminnelse hon fick betalt. Svar tredje gången betalar dom alltid. Annars har jag nog förstått att engelsmän kan ha en iskall överdriven artighet ibland som egentligen är en förolämpning. Fast andra kanske inte förstår det.
farbror B
10-08-2005, 11:05
CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 11:53) Hade en jobbarkompis som skicka betalningpåminnelser till utlandet via fax. Jag skulle vikariera för henne och frågade lite om formuleringarna, hälsnings och avskedfraser osv. Fick till svar. Första gången: Best regards NN Andra gången: Regards NN Tredje gången: Send my money N. Knappast gångbart enligt England kutym men roligt lät det. Jag frågade henne på vilken betalningspåminnelse hon fick betalt. Svar tredje gången betalar dom alltid. Annars har jag nog förstått att engelsmän kan ha en iskall överdriven artighet ibland som egentligen är en förolämpning. Fast andra kanske inte förstår det. Precis min poäng! Har varit i Storbritannien under femton resor dit, talar engelska flytande och lever "mitt andra liv" i den engeslak kulturen och ändå är det svårt att uppfatta deras ironiska pikande. Man kan tro att man får en artighetsbetygelse, när man egentligen får en pik som folket omkring förstår, men inte du själv.
Jag har också i UK mött en del vansinnigt rolig humor, helt respektlös, som aldrig skulle ha gått hem nån annanstans:
På ett Whiskeybränneri (världens minsta) var det visning och med på turen var en engelsk pensionärsgrupp, som var som alla andra pensionärsgrupper, lätt oregerlig. Guiden, en tjugufemårig skotte i kilt, manade på oss till nästa station och tilltalade en äldre dam som satt sej ner " Come on, love, do you think this is a vacation? till de andras förnöjelse. En man som hjälpte honom att hålla upp ett lock, fick en avbasning passande en femåring och alla bara log och skrattade. Likadant bemötande mot en svensk pensionärsgrupp hade säkerligen mött stormande protester!
Likaså var jag i White Scar caves, europas längsta naturliga grottsystem. Guiden berättade hur långt in i berget vi var, att man lätt kunde komma vilse, att luften ibland var full av radon, att grottorna ibland översvämmas och att man då inte alltid hinner ut i tid att gå torrskodda..... Lagom uppskrämda, går hon mot nästa stopp och säjer glatt till oss.: "Well I'll just nip ahead and turn off all the lights, then, shall I?" (Jamen då går jag å fimpar alla lumor dårå, för 08:or)
CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 12:05) "Well I'll just nip ahead and turn off all the lights, then, shall I?" (Jamen då går jag å fimpar alla lumor dårå, för 08:or)  Vilken tur att det fanns en engelsk översättning... hade aldrig förstått den "svenska" versionen av det där
Anki på Öland
10-08-2005, 20:57
CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 12:05) Jag har också i UK mött en del vansinnigt rolig humor, helt respektlös, som aldrig skulle ha gått hem nån annanstans: Gillar skarpt humorn i UK. Jag och min f.d. som var skotte var på en engelsk film i Stockholm "nån gång i forntiden". Minns inte vad det var för film och det var ganska tunnsått med publik, men vid åtskilliga tillfällen brast han och jag ut i gapskratt och hela övriga biosalongen vände sig och glodde på oss och undrade vad vi skrattade åt. Anki
Ni håller er väl vakna ikväll och kollar in Midsomer-morden?
Självklart  Det är ju dubbelt bra på tisdagar nu, midsummer och myskväll med maken missa inte att det är midsummer på måndag kväll nästa vecka förresten...
CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 12:05) Jag har också i UK mött en del vansinnigt rolig humor, helt respektlös, som aldrig skulle ha gått hem nån annanstans:
På ett Whiskeybränneri (världens minsta) var det visning och med på turen var en engelsk pensionärsgrupp, som var som alla andra pensionärsgrupper, lätt oregerlig. Guiden, en tjugufemårig skotte i kilt, manade på oss till nästa station och tilltalade en äldre dam som satt sej ner " Come on, love, do you think this is a vacation? till de andras förnöjelse. Jösses, där fick du mig att fundera  Jag som alltid tyckt att vi svenskar har en humor som så mycket liknar det brittiska. Men det där skämtet hade nog inte fungerat alls lika bra i Sverige, åtminstone tror jag inte det. Liknar den typ av "brutala" humor som man kan höra från judiska komiker i USA också. Min bästa kompis är född & uppvuxen i England, tycker vi har ganska lika humor, fast det beror väl på alla jämra brittiska komedier man är uppfödd på  Sitter och funderar på om ovanstående skämt kanske hade fungerat bättre i Norge...de säger sig ju också ha en ganska "brittisk" humor, även om jag själv har svårt att se på vilket sätt. Vill minnas att Mel Smith, från humorduon Smith & Jones, berömde norskarnas humor när han var där för att göra reklam för sin senaste bok, eller nåt sånt. De skrattade och var glada hela tiden. Annat än svenskarna det, de var sura och tråkiga tyckte Smith. Inte för att skämta, utan han menade det verkligen  Själv tyckte jag att Mel verkade köra med ganska barnsliga, plumpa, välrepeterade och tråkiga skämt, och att det inte var förvånande att folk i Sverige inte skrattade. Men det gjorde de i Norge alltså. Så kanske är humorn annorlunda även mellan så nära grannar som Sverige och Norge. Eller så hade Mel baksmälla när han var i Sverige och gjorde dåligt ifrån sig (jag såg bara hans framträdande i norsk media). Hur som helst, för att återgå till Midsumer, jag tycker att kommisariens fru är bra och trovärdig, jag upplever henne inte som kuvad, resignerad, eller nåt åt det hållet. Kan möjligen peka på en dold manschauvinism hos mig, men jag tycker att hon är realistisk och en bra skådis. Det är skönt med brittiska serier där inte alla ska ha de senaste frisyrerna, tonvis med smink, och det ena med det andra. (jämfört med många amerikanska alltså). Annars är som sagt Foyle's War min favorit av de brittiska serier vi sett i sommar, men Midsumer är bra den också. Ett "problem" jag har med Midsumer, och många andra "deckare", är att så många dör. Jag tycker att det är ett "billigt" knep att skapa dramatik och spänning. Påminner om hur amerikanska serier så ofta måste ha med skjutvapen för att skapa "action". Blir ren rutin att se sådant. Den gamle gode Sherlock Holmes kunde ju använda tre skålpund tobak för att reda ut vem som hade snott en näsduk, typ, jag tycker det vore intressant med ett "icke-mord i Midsumer", där spänningen ligger i att någon INTE ska mördas. Exempelvis.
CITAT (Pirum @ 16-08-2005, 19:54) Annars är som sagt Foyle's War min favorit av de brittiska serier vi sett i sommar, men Midsumer är bra den också. Foyle's War var bra ja Synd att det var så få avsnitt... önskar det varit fler.
Ja...en tröst är ju åtminstone att det FINNS fler, antar att SVT vill sända dem nästa sommar.
Det kan inte va´långt kvar tills dom lyckats tömma byn  Midsommer, ska inte det föreställa att va´en liten byhåla?
CITAT (Reserv @ 16-08-2005, 22:43) Det kan inte va´långt kvar tills dom lyckats tömma byn  Midsommer, ska inte det föreställa att va´en liten byhåla?  Ja det är väääldigt många som dör där... dom måste ta slut tycker man
CITAT (Reserv @ 16-08-2005, 22:43) Det kan inte va´långt kvar tills dom lyckats tömma byn  Midsommer, ska inte det föreställa att va´en liten byhåla?  Ja de borde ju vara döda allihop snart. I dagens avsnitt var det verkligen utstuderade mord, usch man får ju rysningar.
Måste vara världens farligaste plats ja. Bra avsnitt idag, men jag störde mig på att de var så korkade att de gömde sig i ett hus de ägde.
CITAT (Pirum @ 16-08-2005, 21:09) Ja...en tröst är ju åtminstone att det FINNS fler, antar att SVT vill sända dem nästa sommar. Visste inte att det fanns fler. Håller tummarna  Dagens midsummer var bättre än förra veckans
Smekajsa
17-08-2005, 05:34
Lika bra som vanligt Angående att så många mördas i just Midsomer så tror jag att det är ett större "grevskap" eller liknande med en massa små orter. Det är ju olika pubar,kyrkor osv i nästan varje avsnitt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|