|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Om vi möjligt viss få vara själva i morgon så blir det en "Morden i midsomer" som slapp film i morgon vi har 30 stycken att välja på  Föresten hissade jag flaggan för vår Kronprinessa i dag  nja i förgår va det nog
Vi har tydligen pratat Foyles War här förut så jag pratar vidare...  Nån som såg igår? Skönt med nåt annat är skjutaskjutadeckare. En sak som jag tänkte på var detsamma som jag märkt i en del Midsomeravsnitt (har ju också nämnt det ett par gånger här) att några namn på dom medverkande passade in på handlingen. Igår var det ju biskopen som hette Wood - mordet skedde ju i skogen. Kanske bara som jag inbillar mej...
Kajsa i Arvika
05-08-2009, 09:56
Kollade lite sporadiskt, tycker inte man får samma känsla för karaktärerna i den här serien.. men kan ju inte låta bli att titta iaf.. älskar den lummiga engelska växtligheten..
Jaa kollar också in omgivningarna. Såååå snyggt med tegelröda väggar med gröna växter. Eller en mur med en klängande ros. Finns mycket sånt fint i både Midsomer och hos Miss Marple...
Foyle's war är en fin serie med underbara miljöer. Tänk bara på den (nästan) totala avsaknaden av modern plast. Samt de snygga kläderna, vackra bilarna och intressanta kriminalfallen såklart.
Någon som tittar på "Tillbaks till Aidensfield "den serien gillar jag  mycket sextiotal i klädsel möbler miljö och musik,man känner igen sig i mycket där !och så har den en härlig humor  Morden i Midsomer är tyvär slut just nu på TV !men som tur har man sina DVD filmer att nostalgera med Mvh Motti
Lady Hamilton
06-08-2009, 22:11
Hur många Morden i Midsommer äger du Motti?  förhoppningsvis är du inte lika "galen"  som vi i våran familj..........vi köpte alla som kom ut med tidningen...........
 Jag missade några tyvär !har inte räknat dom men en tjugo eller så !vi har en del utlånade till sommargästerna i byn !Måste skaffa namnetiketer och sätta på dom så man inte blir av med några  För det vore ju hemskt !
Lady Hamilton
06-08-2009, 22:18
Ja märk filmerna noga  Så de som lånta vet till vem de kan lämna tillbaka till Var och kollade på filmryggarna.......... på den sista stod det Nr 59.........
Herregud !va Expressen du måste ga blivit tvingad att läsa då  Gisses va det så många DVD som kom ut ?
Anki på Öland
07-08-2009, 09:12
CITAT (Motti @ 06-08-2009, 23:08)  Någon som tittar på "Tillbaks till Aidensfield "............................ En favorit!!! Behöver nästan inte titta, det räcker att lyssna..... Anki
Missa inte att TV8 börjar sända Morden i Midsomer på söndag 6 sep kl. 20.00. Första säsongen, del 1 av 5.
CITAT (Berith @ 01-09-2009, 13:09)  Missa inte att TV8 börjar sända Morden i Midsomer på söndag 6 sep kl. 20.00. Första säsongen, del 1 av 5. aha avsnitt av orginalförfattaren!
Meriona
01-09-2009, 18:40
Det får vi försöka kika på!!
Kajsa i Arvika
02-09-2009, 08:23
 Har inte TV8 längre... Vilken tur att jag började spela in serien redan 2002.. Blev så glad när jag var på bibblan igår, hittade en DVD box med 4st av Minette Walters deckare  "Eko", "Iskällaren", "Mörkt rum" och "Blomsterkronan".. har antagligen både sett och läst alla men det gör ingenting! Dessutom följde "Damernas detektivbyrå" med hem..
Spela in ja... Fast det är väl inte så kul med reklamavbrotten. Undrar om man kommer ihåg vem som är the bad guy?
Nu när det börjar på TV8 hoppas man ju på nya avsnitt och inte gammla repriser !vi har tolv filmer här hemma och vi har sett dom ett anntal gånger !plus på TV.Fast å andra sidan kan man lätt genomlida en repris
Aqvakul
02-09-2009, 21:23
den här tråden är snart lika lång som serien...
To de !men vi är ju" Morden i Midsomer" Fans också
ikväll kanal 8 kl 20 allra första avsnittet!!
 Ska kolla noga om deltagarna heter nåt som passar in i handlingen. Ja, jag vet att jag pepåkat det flera gånger men i början var det så...
CITAT (Berith @ 06-09-2009, 19:24)   Ska kolla noga om deltagarna heter nåt som passar in i handlingen. Ja, jag vet att jag pepåkat det flera gånger men i början var det så...  http://akas.imdb.com/title/tt0307058/http://www.youtube.com/watch?v=YTZK9FNgK74...feature=relatedJag tycker intstrumentet är läskigast av allt i den serien!
CITAT (Ralf @ 06-09-2009, 19:28)  Aaah...! Ser att några heter Rainbird... Får se om det har nåt med mordet att göra.  Hoppas bara att jag inte kommer ihåg vem som är den skyldige från början.
Och en Bellringer! Det måste ju vara nåt för handlingen.
nu har det börjat!
Jaaa visst är den bra.......
Meriona
06-09-2009, 20:40
Jag missade så klart. Var ju tvungen att se Mitt i Naturen-reprisen som jag missade i torsdags.....
CITAT (Meriona @ 06-09-2009, 21:40)  Jag missade så klart. Var ju tvungen att se Mitt i Naturen-reprisen som jag missade i torsdags..... Hört talas om SVTplay?
Men....!! Usch, vad det var sönderhackat av reklamen. I vanliga fall är väl filmen 1,5 timma men igår hade dom lagt in 45 minuter reklam också!  Och sen det där med namnen... Nu blev jag lite osäker  men hon begravningsentreprenörsmamman hette ju Iris Rainbird. Långsökt kanske men iris sitter ju i ögat och hon låtsades se på fåglar.
Vem var mördaren  jag somnade
CITAT (Bettis @ 07-09-2009, 07:07)  Vem var mördaren  jag somnade  Syskonparet, de hade en relation med varandra. Planen var att hon skulle gifta sig till pengarna med den handikappade mannen (glömde vad han heter), sedan skulle även han mördas. Det började med mannes första hustru, de övriga morden var "nödvändiga" för att inte bli upptäckta. De sköt sig sjäva när de blev upptäckta.
Meriona
07-09-2009, 08:08
CITAT (Ralf @ 06-09-2009, 22:00)  Hört talas om SVTplay? Självklart. Men jag ser så sällan på TV att jag bestämt mig för att se det jag verkligen vill se när det går, antligen första gången eller i när-repriserna, annars får det va.
CITAT (Monaxe @ 07-09-2009, 07:53)  Syskonparet, de hade en relation med varandra. Planen var att hon skulle gifta sig till pengarna med den handikappade mannen (glömde vad han heter), sedan skulle även han mördas. Det började med mannes första hustru, de övriga morden var "nödvändiga" för att inte bli upptäckta. De sköt sig sjäva när de blev upptäckta.  typiskt av mig att somna till en stund och naturligtvis i slutet
Börjar nu i kanal 8, och jag ska inte somna
Mysigt att avsluta veckan med...
Såg just reklam på TV3 att vi får mord där också på fredagar kl 20!
Farbror Blå
17-09-2009, 21:14
Trivia: Upptäckte just att den som skrivit manuset ( frpn Catherine Grahams böcker) är Antony Horowitz. Och varför berättar jag det? Jo, för han är en framgångsrik författare, en av hans storsäljare handlar om en James Bond-liknande tonåring. En annan av hans skapelser handlar om en poliskommisarie under andra världskriget, vid namn Foyle... Är man uppmärksam, kommer man också att upptäcke Honeysuckle Rose ( som spelar Foyles chaufför i Foyle's War) som en av mördarna i en tidig Midsomer.
Hälsar
Farbror Blå ordförande i FVV (Föreningen för värdelöst vetande)
Tack för det Gunnar, nu får vi hyra oss en annan film...
Någon som vet om det är nya avsnitt eller repriser ?
Irene_L
18-09-2009, 19:01
Nuuuu börjar Morden i Midsomer på TV3!
Var det i går fredag som det var ?trodde det var i kväll lördag ?
TV3 fredagar kl 20, och TV8 söndagar också kl 20.
Finns det någon serie som är så förknippad med sin signaturmelodi? http://www.youtube.com/watch?v=YTZK9FNgK74
Kajsa i Arvika
22-09-2009, 07:50
CITAT (Farbror Blå @ 17-09-2009, 22:14)  Trivia: Upptäckte just att den som skrivit manuset ( frpn Catherine Grahams böcker) är Antony Horowitz. Och varför berättar jag det? Jo, för han är en framgångsrik författare, en av hans storsäljare handlar om en James Bond-liknande tonåring. En annan av hans skapelser handlar om en poliskommisarie under andra världskriget, vid namn Foyle... Är man uppmärksam, kommer man också att upptäcke Honeysuckle Rose ( som spelar Foyles chaufför i Foyle's War) som en av mördarna i en tidig Midsomer.
Hälsar
Farbror Blå ordförande i FVV (Föreningen för värdelöst vetande) Sicket härligt namn: Honeysuckle Rose... i vilket avsnitt var hon mördaren..?
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-09-2009, 08:50)  Sicket härligt namn: Honeysuckle Rose... i vilket avsnitt var hon mördaren..? Vill vi verkligen veta det i förväg?  Fast nu vet ju jag det när jag ser henne i Midsomer, att det är hon som är the bad girl.
Egentligen heter hon ju Honeysuckle Weeks men vi vet ändå vem du menar.
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-09-2009, 08:50)  Sicket härligt namn: Honeysuckle Rose... i vilket avsnitt var hon mördaren..? http://www.imdb.com/title/tt0214950/säsong 2 avsnitt 4
Kajsa i Arvika
22-09-2009, 08:25
 Trodde alla här hade sett alla avsnitt utom jag typ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|