Full version: I slutet av sommaren
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
yla
oki ett stycke kran utan badräkt
nu va jag modig va man ser ju rakt in ju wub.gif
wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 21:11)
oki ett stycke kran utan badräkt
nu va jag modig va man ser ju rakt in ju wub.gif
wub.gif wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
du snöt dej tydligen innan laugh.gif laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Tufft!!
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 21:11)
oki   ett  stycke  kran  utan  badräkt
nu va jag modig va man ser  ju rakt in ju wub.gif
wub.gif  :wub:

trodde ju först att det var två ögon på ...nån laugh.gif laugh.gif laugh.gif ... hat sagt det tidigare... Dags att byta glasögon tongue.gif laugh.gif
modigt.. njae wink.gif unsure.gif tongue.gif
fruberglund
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 14:31)
CITAT (fruberglund @ 06-08-2005, 14:28)
Nä, allvarligt talat kan jag inte skylta med att vara så smal och smäcker som vissa andra här inne i vanliga fall heller men nu har jag ju faktiskt en inneboende i magen också biggrin.gif

Härligt frugan! Vilken vecka är du i nu? Jag tog kort på min gravidmage varannan vecka i slutet av graviditeten. sista tog jag just innan jag åkte in på BB. Jag hade en rolig magform, t.o.m barnmorskorna skrattade lite åt mig! Jag såg ut som ett mumintroll! smile.gif

Tack för alla komplimanger *rodnar lite i tysthet* wub.gif

Muminmage...hehe, den hade jag velat sett smile.gif Fram med bilden Magdis!!!

Är i v. 26 nu men de räknar ju så jädra konstigt de där barnmorskorna. Är i alla fall ca 3½ månad kvar till "nedsläpp", känns som en evighet...vill ju ha den lille parveln i famnen nu wub.gif

Fast allt har ju sin charm och mår nästan oförskämt bra just nu så det är ju bara att njuta biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (fruberglund @ 06-08-2005, 21:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 14:31)
CITAT (fruberglund @ 06-08-2005, 14:28)
Nä, allvarligt talat kan jag inte skylta med att vara så smal och smäcker som vissa andra här inne i vanliga fall heller men nu har jag ju faktiskt en inneboende i magen också biggrin.gif

Härligt frugan! Vilken vecka är du i nu? Jag tog kort på min gravidmage varannan vecka i slutet av graviditeten. sista tog jag just innan jag åkte in på BB. Jag hade en rolig magform, t.o.m barnmorskorna skrattade lite åt mig! Jag såg ut som ett mumintroll! smile.gif

Tack för alla komplimanger *rodnar lite i tysthet* wub.gif

Muminmage...hehe, den hade jag velat sett smile.gif Fram med bilden Magdis!!!

Är i v. 26 nu men de räknar ju så jädra konstigt de där barnmorskorna. Är i alla fall ca 3½ månad kvar till "nedsläpp", känns som en evighet...vill ju ha den lille parveln i famnen nu wub.gif

Fast allt har ju sin charm och mår nästan oförskämt bra just nu så det är ju bara att njuta biggrin.gif

Passa på och njut wub.gif äldsta dottern vår har mått illa så det stod härliga till.. nu är det över och vi väntar med spänning på en liten till i februari wub.gif
pejori
som sagt njut!!!
dom sista veckorna är inte kul...snacka om val då laugh.gif
yla
joho då sista veckorna e kul man städar o fixar o donar o väntar som en tok
får massor gjort för man gå r ju o vääääääääääääääääääntar
pejori
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 22:00)
joho då sista veckorna e kul man städar o fixar o donar o väntar som en tok
får massor gjort för man gå r ju o vääääääääääääääääääntar

för att inte tala om alla som ringer sad.gif sad.gif "har du inte fått än"
"är du inte på sjukhuset än"
"är du hemma"
klart jag är hemma...jag svarar ju!!!! mad.gif sad.gif unsure.gif wub.gif smile.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 22:03)
joho då  sista  veckorna  e kul man  städar o fixar  o donar o väntar  som en tok
får massor  gjort  för man  gå r  ju o vääääääääääääääääääntar

"är du hemma"
klart jag är hemma...jag svarar ju!!!! mad.gif sad.gif unsure.gif wub.gif smile.gif rolleyes.gif

och hon som nu är i väntans tider... beräknades till att komma allra senast till midsommar... Gissa om jag stampade i väntan... Hon kom i slutet på Juli tongue.gif wub.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 06-08-2005, 22:06)
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 22:03)
joho då  sista  veckorna  e kul man  städar o fixar  o donar o väntar  som en tok
får massor  gjort  för man  gå r  ju o vääääääääääääääääääntar

"är du hemma"

och hon som nu är i väntans tider... beräknades till att komma allra senast till midsommar... Gissa om jag stampade i väntan... Hon kom i slutet på Juli tongue.gif wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
snacka om felräknig laugh.gif laugh.gif
fy så hemskt rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 22:07)
biggrin.gif  :D  :D  :lol:
snacka om felräknig laugh.gif  :lol:
fy så hemskt rolleyes.gif

jamen det berodde ju på att jag eg inte skulle få några barn alls enl läkarvetenskapen... iaf inte mer än max 50% chans till det... doktorerna på den tiden var ju också "experter" som visste bäst... trodde de tongue.gif biggrin.gif
pejori
visst.
enligt beprövad vetenskap smile.gif smile.gif
HA!!!! rolleyes.gif
netaave
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 16:25)
vad det såna som fattades? laugh.gif

Åh en till med guldgröna ögon, det har jag också wub.gif
yla
ha min sista låg o drog sej en månad över tiden
han e bra fin nu välgjord på nå sätt rolleyes.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (oldwolfie @ 06-08-2005, 23:26)
ha min sista låg o drog sej en månad över tiden
han e bra fin nu välgjord på nå sätt rolleyes.gif laugh.gif

Alla våra har haft mer eller mindre bråttom ut. Det vart väl för trångt för dom så dom ville väl ha en lite bekvämare lya rolleyes.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 23:32)
ha  min sista låg o drog  sej en  månad över tiden
han  e  bra fin nu  välgjord  på nå  sätt rolleyes.gif  :lol:

Alla våra har haft mer eller mindre bråttom ut. Det vart väl för trångt för dom så dom ville väl ha en lite bekvämare lya rolleyes.gif

Alla våra hur många har du?
Själv har jag aldrig gått tiden ut, äldsta kom 3 dar för tidigt, Elle i v 36 och den yngsta dagen före.
Reserv
CITAT (netaave @ 06-08-2005, 23:36)
han  e  bra fin nu  välgjord  på nå  sätt rolleyes.gif  laugh.gif

Själv har jag aldrig gått tiden ut, äldsta kom 3 dar för tidigt, Elle i v 36 och den yngsta dagen före.

Sex stycken, fast gubben är gammal (gammal man gör så gott han kan....) och ungarna utspridda mellan -73 och -98 rolleyes.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 23:44)
CITAT (netaave @ 06-08-2005, 23:36)
han  e  bra fin nu  välgjord  på nå  sätt rolleyes.gif  laugh.gif

Sex stycken, fast gubben är gammal (gammal man gör så gott han kan....) och ungarna utspridda mellan -73 och -98 rolleyes.gif

Oj då är du värre än mig, jag har mina mellan -75 och -93, men då är det två förhållanden.
Reserv
:wub:Vi startade tidigt och slutade sent, sambon var 43 tror jag när lilljänta kom, en 7 åring som har en munsvada så man skulle kunna få skavsår i öronen. Käften går i ett från att ögonen slås upp tills hon dalar i bingen på kvällen, hon är pappas lilla prinsessa wub.gif rolleyes.gif
zaaritha
Va´gott att höra!
netaave
CITAT (Reserv @ 06-08-2005, 23:53)
:wub:Vi startade tidigt och slutade sent, sambon var 43 tror jag när lilljänta kom, en 7 åring som har en munsvada så man skulle kunna få skavsår i öronen. Käften går i ett från att ögonen slås upp tills hon dalar i bingen på kvällen, hon är pappas lilla prinsessa wub.gif rolleyes.gif

känner igen det där exakt, men du efter 6 barn....sambo.... är det inte dags att legalisera? tongue.gif laugh.gif
Fialotta

Va gulligt det lät...pappas lilla prinsessa wub.gif
Magdis
Här är muminmagen! Den ser ganska skojig ut va? Bebisen låg så långt ner i magen men jag har också väldigt gott om plats där eftersom jag har så lång överkropp....barnmorskan sa att jag var perfekt för tvillingar, bara att stapla dem på varann!

pejori
CITAT (netaave @ 06-08-2005, 23:56)
:wub:Vi startade tidigt och slutade sent, sambon var 43 tror jag när lilljänta kom, en 7 åring som har en munsvada så man skulle kunna få skavsår i öronen. Käften går i ett från att ögonen slås upp tills hon dalar i bingen på kvällen, hon är pappas lilla prinsessa  :wub:  :rolleyes:

känner igen det där exakt, men du efter 6 barn....sambo.... är det inte dags att legalisera? tongue.gif laugh.gif

det har dom väl gjort så det räcker laugh.gif rolleyes.gif wub.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 23:57)
Här är muminmagen! Den ser ganska skojig ut va? Bebisen låg så långt ner i magen men jag har också väldigt gott om plats där eftersom jag har så lång överkropp....barnmorskan sa att jag var perfekt för tvillingar, bara att stapla dem på varann!

Ja det var verkligen en muminmage biggrin.gif
Reserv
CITAT (netaave @ 06-08-2005, 23:56)
:wub:Vi startade tidigt och slutade sent, sambon var 43 tror jag när lilljänta kom, en 7 åring som har en munsvada så man skulle kunna få skavsår i öronen. Käften går i ett från att ögonen slås upp tills hon dalar i bingen på kvällen, hon är pappas lilla prinsessa  :wub:  :rolleyes:

Vi har vart inne på det, men alla som vi känner som gift sig har även genomgått slitsamma skilsmässor. Så då bestämde vi oss för att våra barn minsann inte skulle bli några skilsmässobarn, sen är det så lätt att slänga i ansiktet på varann om man bråkar "men skilj dig då", sånt slipper vi. Sen har vi faktiskt aldrig haft nåt riktigt gräl heller, oense ja, men inte så man sårat varann eller höjt rösterna mot varandra. Vi har tyckt att barnen ska ha en lugn och trygg uppväxt, och barnen reagerar kraftigt på hur det är i kompisarnas hem, där föräldrarna dricker och skriker åt varann, fast barnen har kompisar hemma. För våra barn så är juh ett lugnt hem nåt naturligt, för deras kompisar så är det en oas att komma till. Kanske därför alla skämtar om att vi alltid haft öppet hus och privat ungdomsgård tongue.gif
netaave
Låter härligt!
Privat ungdomsgård, ja det skulle då inte gå på våra 85 kvadrat biggrin.gif
Reserv

Det var verkligen en ........... blink.gif wink.gif originell mage huh.gif Du kan inte ha gått upp nå många kilon va? Det är juh bara din smala kropp och en nerhasad boll mitt på. Sambon har mest liknat en flodhäst varje gång tongue.gif Våra bekanta liknade hene med "du är juh lika vig som ett kassaskåp" tongue.gif
farbror B

Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var
Lilla MY
biggrin.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 00:08)
Det var verkligen en ........... blink.gif wink.gif originell mage huh.gif Du kan inte ha gått upp nå många kilon va? Det är juh bara din smala kropp och en nerhasad boll mitt på. Sambon har mest liknat en flodhäst varje gång tongue.gif Våra bekanta liknade hene med "du är juh lika vig som ett kassaskåp" tongue.gif

Haha...nej jag gick upp kanske 10 kg som jag sen gick ner på en gång. Det var lika omöjligt att gå upp i vikt då som vanligt. Såg ut som en mask som svalt en ärta!
Magdis
CITAT (farbror B @ 07-08-2005, 00:10)
Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var[/color] Lilla MY[/b] biggrin.gif

Verkar jag sååå ettrig tycker du? huh.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-08-2005, 00:14)
Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var[/color] Lilla MY[/b]  :D

Liten söt och nätt heter det, inte ettrig tongue.gif
farbror B
Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var[/color] Lilla MY[/b]  :D

Hade inga synpunkter på detta alls!
men Snorkfröken låter värre... laugh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 00:18)
Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var[/color] Lilla MY[/b]  biggrin.gif

Liten söt och nätt heter det, inte ettrig tongue.gif

Tack Reserv! Fast jag kan ha lite hett humör ibland så det kanske stämmer ändå. tongue.gif
Magdis
CITAT (farbror B @ 07-08-2005, 00:20)
Muminmage?
Å jag som trodde det var du som var[/color] Lilla MY[/b]  biggrin.gif

Hade inga synpunkter på detta alls!
men Snorkfröken låter värre... laugh.gif

Ja men muuuumin låter väl bra också? Jag kommer från Muuuuumindalen!! Oops!
Rossi
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 00:02)
Vi har vart inne på det, men alla som vi känner som gift sig har även genomgått slitsamma skilsmässor. Så då bestämde vi oss för att våra barn minsann inte skulle bli några skilsmässobarn,

Men du - om ni nu skulle dela på er - tror du då att barnen mår bättre av att ni inte var gifta utan "bara" sambo? Det är väl separationen som är det jobbiga oavsett om man är gift eller sambo.

Och om du är rädd för kommentaren "skilj dig då" när ni bråkar - då är det väl bara att säga "stick då" om man är sambo, eller? Innebörden är ju densamma.

Hoppas att ni har sett över den familjejuridiska biten med så många barn och "bara" sambo. För det kan jag säga dig att det är värre vid en infekterad separation om man har barn och "bara" är sambo än om man är gift. En av parterna kan hamna ordentligt på pottan. (Sen spelar det ingen roll om man har 1 eller 6 barn.)

Själva gifte vi oss efter 1 år och åtta månader. (Och vi bråkade inte mycket innan giftermålet och om möjligt ännu mindre efter. smile.gif )
Magdis
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 21:05)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 20:15)
Här är mina ögon, hehe!  :D

FUSK!!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Ja okej...lite fusk är det väl! Det är en bild på maken med såna där negerkyssar bakom glasögonen.
Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-08-2005, 11:09)
CITAT (pejori @ 06-08-2005, 21:05)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-08-2005, 20:15)
Här är mina ögon, hehe!  biggrin.gif

FUSK!!!!! biggrin.gif biggrin.gif

Ja okej...lite fusk är det väl! Det är en bild på maken med såna där negerkyssar bakom glasögonen.

Går din karl ofta omkring så där? rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 07-08-2005, 11:15)
Går din karl ofta omkring så där? rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Ja..han är lite tokig serru.
farbror B
Nu var det ett tag sen någon ny, modig figur (nymodig kanske laugh.gif )
lade in bild till Drömkalendern, tycker ni inte?

yenny
Jo det är sant!! biggrin.gif
Jag har väl typ lagt ut alla vinklar man kan... rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (farbror B @ 07-08-2005, 12:28)
Nu var det ett tag sen någon ny, modig figur (nymodig kanske laugh.gif )

Jo det håller jag med om. Hoppas det dyker upp nån ny stjärna snart. Somliga av oss har ju snart visat allt som går! laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Rossi @ 07-08-2005, 08:33)
CITAT (Reserv @ 07-08-2005, 00:02)
Vi har vart inne på det, men alla som vi känner som gift sig har även genomgått slitsamma skilsmässor. Så då bestämde vi oss för att våra barn minsann inte skulle bli några skilsmässobarn,

Men du - om ni nu skulle dela på er - tror du då att barnen mår bättre av att ni inte var gifta utan "bara" sambo? Det är väl separationen som är det jobbiga oavsett om man är gift eller sambo.

Och om du är rädd för kommentaren "skilj dig då" när ni bråkar - då är det väl bara att säga "stick då" om man är sambo, eller? Innebörden är ju densamma.

Hoppas att ni har sett över den familjejuridiska biten med så många barn och "bara" sambo. För det kan jag säga dig att det är värre vid en infekterad separation om man har barn och "bara" är sambo än om man är gift. En av parterna kan hamna ordentligt på pottan. (Sen spelar det ingen roll om man har 1 eller 6 barn.)

Själva gifte vi oss efter 1 år och åtta månader. (Och vi bråkade inte mycket innan giftermålet och om möjligt ännu mindre efter. smile.gif )

Tror inte att dom 5 vuxna barnen skulle påverkas nämnvärt, det är lillan i så fall, men det är inget sånt som är på gång så vi står nog ut med varann tills vi hamnar i samma russinburk (familjegraven tongue.gif )
Magdis
*Kastar ett öga*

Nähäpp...inga nya stjärnor!
Biggan_
CITAT (Birgitta P @ 06-08-2005, 10:14)
Dags för killarna att fota fötterna fötter
laugh.gif  :lol:  :lol:

CITAT

CITAT
Nu var det ett tag sen någon ny, modig figur (nymodig kanske  )

Nähä, lilla gubben, försök inte fibbla bort detta laugh.gif
Det är faktiskt din och Reservs tur nu sleep.gif sleep.gif smile.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 07-08-2005, 15:17)
Nähä, lilla gubben, försök inte fibbla bort detta laugh.gif
Det är faktiskt din och Reservs tur nu sleep.gif sleep.gif smile.gif laugh.gif

Hehe...tycker du verkligen att det är farbrorns tur igen, han har ju visat nästan allt redan! Inte för att det gör mig nåt i och för sig! laugh.gif laugh.gif

Reservs tur är det definitivt, han är skyldig oss ett helt album vid det här laget! laugh.gif
pejori
JAPP::: nu vill vi se valda delar av reserv åsså rolleyes.gif rolleyes.gif
yla
reservdelar
hhahahahahahahahah wub.gif
pejori
CITAT (oldwolfie @ 07-08-2005, 16:23)
reservdelar
hhahahahahahahahah wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
den var bra!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon