Full version: I slutet av sommaren
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
mulle
huh.gif ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
NU FÖRST har jag läst den här tråden och ont i magen av allt skratt fick jag ju förstås...
Knäppskallar, det är vad ni är allihopa!
wub.gif wub.gif wub.gif
Jag kan ju inte vara sämre men eftersom jag inte har något album så måste jag hänvisa till den enda bild som finns på mig på nätet
men på den är jag NAKEN!!!!
Det är en pdf-fil, scrolla till sidan 7 - den till vänster på nummer 10 är jag...
tongue.gif
Mulle
Rossi
Och nu byter han ämne också och inte gick det att blidka honom. Suck!

laugh.gif
yla
CITAT

NU FÖRST har jag läst den här tråden och ont i magen av allt skratt fick jag ju förstås...

Jag kan ju inte vara sämre men eftersom jag inte har något album så måste jag hänvisa till den enda bild som finns på mig på nätet
Det är en pdf-fil, scrolla till sidan 7 - den till vänster på nummer 10 är jag...

Mulle

tog mej friheten att stoppa in bilden för de va den va

snygga ben lite pixliga bara

mulle
Kul att du fick ut bilden, oldwolfie! Jag kämpade men lyckades inte...
Mulle
yla
CITAT (mulle @ 11-08-2005, 10:36)
Kul att du fick ut bilden, oldwolfie! Jag kämpade men lyckades inte...
Mulle

man får köra lite knep så går det vassego
Biggan_
CITAT (oldwolfie @ 11-08-2005, 10:20)
CITAT

Mulle

tog mej friheten att stoppa in bilden för de va den va

snygga ben lite pixliga bara

Schysta spiror laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 09:15)

Tillbaks till huvudämnet!

Nån som har sol och fint väder? Nu har regnet i Dalarna hållit i sej i fem dagar. Inte Ihållande, men alltifrån överhängande, via skurar till ösregn..

/ skägg-grodan mad.gif

inge vidare väder här heller... jämngrått som de sista typ 3½ veckorna sad.gif
yla
CITAT (yenny @ 11-08-2005, 10:41)
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 09:15)

Tillbaks till huvudämnet!

Nån som har sol och fint väder? Nu har regnet i Dalarna hållit i sej i fem dagar. Inte Ihållande, men alltifrån överhängande, via skurar till ösregn..

/ skägg-grodan mad.gif

inge vidare väder här heller... jämngrått som de sista typ 3½ veckorna sad.gif

det gäller att titta ut då solen skiner för de gör den flera gånger om dage
säger optimisten laugh.gif
Ewa L
Oxå återkommen mellan semestrarna och har setat och fnissat/storgarvat emellanåt. Galningar är vi allihopa?

Lite bidrag till kalendern?

(Plåtat mig själv på damtoan! biggrin.gif )

Och en "arbetsbild" när jag fortfarande var brun, nu är det nog bara rost:

farbror B
CITAT (Ewa L @ 11-08-2005, 11:27)
Oxå återkommen mellan semestrarna och har setat och fnissat/storgarvat emellanåt. Galningar är vi allihopa?

Ksrattar åt att du fotat på damtoan, hade man inte sett bilden när man hörde det, kunde ju fantasin skena iväg en smula.... laugh.gif

Är du skådespelare Ewa?
Ser ut att ha fått huvudrollern.... rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 11:34)
Är du skådespelare Ewa?
Ser ut att ha fått huvudrollern.... rolleyes.gif

biggrin.gif laugh.gif

Det var dessutom en monolog, en ren solistföreställning! tongue.gif

Hur jag då har plåtat? Det har jag inte, det gjorde dottern när hon sprang förbi med sin nya kamera.
Magdis
Nu har jag byggt pussel med era kroppsdelar och fått fram den genomsnittliga odlaiten! Den borde ju se ut så här eftersom det är en blandning av oss alla! Min egen dotter fick bidra med söthåret, hon får väl räknas till odlaiterna hon också eftersom hon har en egen pallkrage med grönsaker och en egen liten rabatt utanför sin lekstuga och hon vaktar ständigt så att pappa inte ska gå på mina blommor med gräsklipparen..."du får inte röra mammas blommor....pappa hööör du dååååligt eller!!"

Jag ska försöka göra en bild bakifrån senare också!

Rossi
Det liknar ju Tutanchamon! laugh.gif
stennie
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 12:38)
Nu har jag byggt pussel med era kroppsdelar och fått fram den genomsnittliga odlaiten! Den borde ju se ut så här eftersom det är en blandning av oss alla! Min egen dotter fick bidra med söthåret, hon får väl räknas till odlaiterna hon också eftersom hon har en egen pallkrage med grönsaker och en egen liten rabatt utanför sin lekstuga och hon vaktar ständigt så att pappa inte ska gå på mina blommor med gräsklipparen..."du får inte röra mammas blommor....pappa hööör du dååååligt eller!!"

laugh.gif Gud jag döööör av skratt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 08:40)
CITAT (Reserv @ 11-08-2005, 00:12)
CITAT (Anki på Öland @ 11-08-2005, 00:07)
CITAT (netaave @ 10-08-2005, 23:22)
Du är lik han Peter i "Blå grodorna"

Vad 17 är Blå Grodorna för något???????
Anki

Jag googlade och kom fram till att det är nån musikgrupp. Tyvär så såg jag juh ingen bra bild på skägget, så frågan får väl ställas direkt till Farbrorn själv. rolleyes.gif

*sucka*

Alla i Dalarna vet ju vilka Blå Grodorna är.
Om ni såg på Åbergs Hälsoresan, så spelades kocken av Peter Carlsson, vars kompband just heter som ovan.(spelade i sällskapsresan 2 mannen som blir galen av sin gamla aktersnurra)

Peter carlsson är en vansinnigt rolig standupare, mycket begåvad musiker och allroundartist. Någon kanske minns Svinsta skär på motorsåg?
rastastugan, en klassiker från sjuttiotalet m m m m

Jag är från Dalarna och har aaaaaldrig hört talas om Blå grodorna. Har i och för sig inte bott där på snart 10 år, det kanske är nåt nytt påfund laugh.gif

Hihi, fin klippgubbe/gumma...snacka om solbränne-skillnad på de benen biggrin.gif
stina
Bidrag till blottning av kroppsdelar:

Rosstungen och infekterad tumme:

pejori
fin tumme
stina
Ja är den inte!!!!

Förresten, hur i hela fridens namn får man bilderna större????

smile.gif
pejori
klicka på bilden så du öppnar den innan du tar adressen
farbror B
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 12:38)

[B][COLOR=blue]
men du har visst haf tlite tid över, ser jag?=)

Vilkken läskig typ den där Odlaiten, ser ut om en korsning mellan Peps persson och Kleopatra, håller med om att kroppshållningen är lite egyptisk biggrin.gif

Detta får vi satsa på fler gånger, skicka in fler bilder så klipper och klistrar vi (magdis..?) fler gubbar smile.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 13:42)
Men du har visst haf tlite tid över, ser jag?=)

Vilkken läskig typ den där Odlaiten, ser ut om en korsning mellan Peps persson och Kleopatra, håller med om att kroppshållningen är lite egyptisk biggrin.gif

Detta får vi satsa på fler gånger, skicka in fler bilder så klipper och klistrar vi (magdis..?) fler gubbar smile.gif laugh.gif

Hehe..ja det är väl tack vare ditt skägg det ser ut som Peps Persson. Jag är snart färdig med en bakifrån-bild också. Det här var ju kul och det gick bättre och bättre när jag kommit på snitsen. biggrin.gif
farbror B
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 13:43)
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 13:42)
Men du har visst haf tlite tid över, ser jag?=)

Vilkken läskig typ den där Odlaiten, ser ut om en korsning mellan Peps persson och Kleopatra, håller med om att kroppshållningen är lite egyptisk  :D

Detta får vi satsa på fler gånger, skicka in fler bilder så klipper och klistrar vi (magdis..?) fler gubbar smile.gif  :lol:

Hehe..ja det är väl tack vare ditt skägg det ser ut som Peps Persson. Jag är snart färdig med en bakifrån-bild också. Det här var ju kul och det gick bättre och bättre när jag kommit på snitsen. biggrin.gif

snitsen?

gör en bild bakifrån så menar du väl sitsen

*fniss*
Zarah P
*skrattar*
Så fiiiiiin "Odlaiten" blev...! laugh.gif
silos
HI hi ;höll på att få en riktigt chock när jag såg "snorren", men sen såg jag skriften ovanför eller var det under biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
pejori

vilka vackra ögon du har!!!!! ohmy.gif ohmy.gif smile.gif
Zarah P
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:06)

vilka vackra ögon du har!!!!! ohmy.gif ohmy.gif smile.gif

*nickar instämmande*
Nästan samma färg som Yennys! smile.gif

Fast, Pejori, du har minsann attans fina ögon du med! Grönt är skönt. smile.gif
netaave
CITAT (fruberglund @ 11-08-2005, 12:48)
Jag är från Dalarna och har aaaaaldrig hört talas om Blå grodorna. Har i och för sig inte bott där på snart 10 år, det kanske är nåt nytt påfund laugh.gif

Här är dom, det är PC som lutar sig mot bilens front, går även att se bättre bilder om ni går vidare. Jag klarar inte att föra över bilderna själv.
Det är nog mer än 10 år sen dom var i ropet, hade en egen tv-serie.

http://www.petercarlssonblagrodorna.nu/
Ewa L
CITAT (pejori @ 11-08-2005, 14:06)
vilka vackra ögon du har!!!!! ohmy.gif  :o  :)

Oj, vad gulligt sagt!! wub.gif

Speciellt som jag av någon idiotisk, barnslig anledning hade komplex för mina ögon när jag var ung.

Även för min s.k. pussmun:

Har nog öht ett ganska "barnsligt" utseende, ej att förväxla med ett ungdomligt dessvärre. tongue.gif biggrin.gif
Magdis
Det där var väl inte sååå himla likt farbrorn ändå?

Menar alltså Peter Carlsson i Blå grodorna.
Zarah P
Det ser ju nästan ut som min mun! (Fast min är fräknigare.)
pejori
jättefina munnar biggrin.gif biggrin.gif
önskar att jag hade en fin mun också sad.gif sad.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 14:25)

Nej inte på den bilden där han log, och där var han också ganska "kortskäggig" Peter alltså, men jag har sett honom med nästan identiskt skägg som farbrorn har och dom är lika jöver munnen jag lovar.
farbror B
CITAT (netaave @ 11-08-2005, 14:32)

Nej inte på den bilden där han log, och där var han också ganska "kortskäggig" Peter alltså, men jag har sett honom med nästan identiskt skägg som farbrorn har och dom är lika jöver munnen jag lovar.

Men har ni allvarligt inte sett/hört Peter carslon musicera och skäömta så har ni missat nånting, han är verkligen speciell, men mycket, mycket begåvad.
stennie
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 14:42)

Men har ni allvarligt inte sett/hört Peter carslon musicera och skäömta så har ni missat nånting, han är verkligen speciell, men mycket, mycket begåvad.

tongue.gif tongue.gif Undrar......
Susanna
Magdis, odlaiten var ju helt underbar! Och för mig som gillar egyptologi - en riktig fullträff!!! wub.gif wub.gif
Susanna
Väntar för övrigt med spänning på bakifrånbilden!
AvalonC
Bidrar med mitt öga...

(Varför är alla bra foton borta när man vill använda dem????
Ungefär som sockorna i tvättmaskinen....)
yenny
CITAT (AvalonC @ 11-08-2005, 14:51)
Bidrar med mitt öga...

Va fint ditt öga är med olika färger!
Magdis
Vackra ögon Avalon C...för jag antar att ditt andra öga är lika vackert som det på bilden!
Magdis

Ja okej det kanske är lite likt över munnen då....men inte resten. rolleyes.gif
Zarah P
CITAT (AvalonC @ 11-08-2005, 14:51)
Bidrar med mitt öga...

jag säger bara; WOW!
pejori
häftigt!!! halva blått och halva brunt ohmy.gif
jättesnygga ögon smile.gif
Ewa L
En fantastisk tråd måste jag säga! tongue.gif
Skulle vara kul att se fler exempel av "Reservdelsmänniskor". biggrin.gif laugh.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 15:14)

resten har vi ju inte sett
netaave
CITAT (farbror B @ 11-08-2005, 14:42)

Skitbra ohmy.gif rent ut sagt!
Magdis
CITAT (netaave @ 11-08-2005, 16:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 15:14)

resten har vi ju inte sett

Har vi inte? Jag tycker han har visat en hel del! Eller menar du resten av Peter Carlsson?
Magdis
Här kommer baksidan av vår genomsnittliga odlait! laugh.gif Ganska snygg men med något korta ben...lägg märke till att benen inte kommer från en och samma person men är trots det ganska lika! biggrin.gif
pejori
hjälp vad stiliga vi blev laugh.gif laugh.gif
både fram och bak biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Zarah P
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 18:49)
Här kommer baksidan av vår genomsnittliga odlait! laugh.gif Ganska snygg men med något korta ben...lägg märke till att benen inte kommer från en och samma person men är trots det ganska lika! biggrin.gif

laugh.gif
Underbart!!
yla
superbilder bra jobbat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon