|
Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Vi pratade ju i helgen lite på skoj om att jag skulle starta en singeltråd på forumet nr det kom igång igen  Så nu tog jag mod till mig och gjorde det. Mest som en kul grej, men vem vet. Det kanske blir några som träffas sin livs kärlek Ni som vill vara med också skriv här och så får man skriva på sin pres om sig själv? Hoppas det kan göra någon glad i alla fall?
en tråd att hålla koll på med andra ord!! Om det dyker upp ngn händig hustomte med humor och verktygslåda!
Gossen Ruda
01-03-2007, 08:20
En bra början är väl i så fall att alla sökare lägger in lite info om sig själv under sin profil. Ålder, bostadsort mm.
Christa
01-03-2007, 09:12
Jag hoppades på att träffa någon genom odla för några år sedan och startade lite olika trådar. Det gick dock trögt och sedan träffade jag min sambo här: http://www.motesplatsen.se/
aanderss
01-03-2007, 09:13
Jag är iaf singel 30 år o bor i skåne
Jag får väll också påpeka att jag också är singel 24år från Södermanland  Någon mil öster om Eskilstuna, på landet
aanderss
05-03-2007, 16:21
CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2007, 08:20)  En bra början är väl i så fall att alla sökare lägger in lite info om sig själv under sin profil. Ålder, bostadsort mm. mm de tycker jag med
Ophelia
05-03-2007, 17:05
Är en tvärgammal (snart 39 år) singel som sägs vara envis och tjurskallig Bor i lilla Kolbäck men ska snart flytta till stora Sala.  Måste bara tillägga att jag faktiskt har gda sidor med och att envisheten samt att vara tjurskallig inte alltid är av ondo. Vill inte att det uppfattas som att jag sitter och skojar till tråden
Piccante
08-03-2007, 15:13
Denna tråden tycker jag vi "puttar" upp lite så den inte glöms bort  Syns den inte så gör den nog ingen större nytta. Förövrigt är jag oxå singel
KarinWikman
08-03-2007, 21:02
CITAT (Ophelia @ 05-03-2007, 17:05)  Är en tvärgammal (snart 39 år) singel som sägs vara envis och tjurskallig Bor i lilla Kolbäck men ska snart flytta till stora Sala.  Måste bara tillägga att jag faktiskt har gda sidor med och att envisheten samt att vara tjurskallig inte alltid är av ondo. Vill inte att det uppfattas som att jag sitter och skojar till tråden  I lilla Kolbäck jobbade jag som hembiträde-barnflicka från juli 1961 - maj -62......
Det skulle vara kul om vi fick ett odla-par och ett riktigt odla-bröllop  Skulle inte tveka en sekund att vara med här om jag inte redan vore gift  Tänka att träffa en kärlek som är lika växt-tokig som man själv
ingrid fuxwall
08-03-2007, 21:12
CITAT (Merlin @ 08-03-2007, 21:07)  Det skulle vara kul om vi fick ett odla-par och ett riktigt odla-bröllop  Skulle inte tveka en sekund att vara med här om jag inte redan vore gift  Tänka att träffa en kärlek som är lika växt-tokig som man själv  Du har så rätt! Barn och barnbarn har vi redan  så nu tycker även jag att det är dags för en cermoni
Ophelia
09-03-2007, 18:49
Fast vad händer om man träffar en odlait som är lika passionerat intresserad som en själv och man inte alls har samma smak!! Jösses vad jobbigt att behöva jämka Tror ni kärleken överviller allt...även en vilja hos en passionerad Odlait?  CITAT (KarinWikman @ 08-03-2007, 21:02)  I lilla Kolbäck jobbade jag som hembiträde-barnflicka från juli 1961 - maj -62......  Vad roligt. Kolbäck är bara en liten osynlig prick på Sverigekartan ju Hoppas du trivdes här
aanderss
09-03-2007, 19:00
jag skulle säkert bli lika förvånad om jag hittade folk i från min lilla ort på singel tråden
Alexander-VG-zon3
09-03-2007, 19:04
CITAT (Ophelia @ 09-03-2007, 18:49)  Fast vad händer om man träffar en odlait som är lika passionerat intresserad som en själv och man inte alls har samma smak!! Jösses vad jobbigt att behöva jämka Tror ni kärleken överviller allt...även en vilja hos en passionerad Odlait?  Vad roligt. Kolbäck är bara en liten osynlig prick på Sverigekartan ju Hoppas du trivdes här  inte lönt jag skriver i denna tråden . kom med att tänka på tänk om den ena gillar japanskt å villa bara ha det å den andre vill mer ha svensk torp stil . eller om man tycker olika om hur man sköter växter . men det funkar säkert det med . annars så kan väl kärleken överleva mycket
Ophelia
09-03-2007, 19:33
CITAT (flaxss @ 09-03-2007, 19:04)  inte lönt jag skriver i denna tråden . kom med att tänka på tänk om den ena gillar japanskt å villa bara ha det å den andre vill mer ha svensk torp stil . eller om man tycker olika om hur man sköter växter . men det funkar säkert det med . annars så kan väl kärleken överleva mycket  Då måste man nog jämka
Kajsa i Arvika
11-03-2007, 12:17
Puttar upp den här tråden... jag kommer att ansluta den jag också framöver kan jag meddela.. ligger i skilsmässa men snart är jag ute på marknaden igen!! brrrrrr... nervöst.....  Kan det va nå'n som är intresserad av en "halvgammal"  snart 37årig frötokig människa som halva året belamrar varenda öppen yta med fröpottor.. Vaddå jämka förresten? Japanstilen funkar väl bra till ett falurött hus??!!  Man måste ha vidgade vyer vet ni.. testa det otestade.. Kan ju bli alldeles underbart!
Alexander-VG-zon3
11-03-2007, 13:20
neeee jag å japankst går inte avskyr japanskt , men andra kärleks par får säkert ihopa det
Biggan_
11-03-2007, 15:06
CITAT (Biggan_ @ 11-03-2007, 15:06)  men visst får man skriva fast man inte är singel?...tror jag nyfikenheten är en dygd säjer jag bara...
Biggan_
11-03-2007, 15:27
CITAT (pejori @ 11-03-2007, 15:24)  men visst får man skriva fast man inte är singel?...tror jag nyfikenheten är en dygd säjer jag bara...  ...en snoktråd till!!
Kajsa i Arvika
11-03-2007, 16:52
Hör ni all ni "snokare"!! Ni kan väl åtminstone va hyggliga och bidra med nummer till nån snygg singel i er bekantskapskrets som ni kan hänga ut på nätet och liksom bidra till utbudet här...  Plus i kanten får h*n om de är händiga med en spade och inte ballar ur när fröräkningarna kommer!!
Chrihanna
11-03-2007, 18:45
Hej hopp alla singlar och snokare..!  Här är en singeltjej som även snokar runt lite.. Har dock inte skrivit så mycket info än på min presentation, men snart kanske...
Ophelia
11-03-2007, 19:05
Är singel och har bestämt mig att så förbli. Om jag pratar med någon trevlig och händig singelman så kan jag hänvisa honom vidare.
CITAT (Ophelia @ 11-03-2007, 19:05)  Är singel och har bestämt mig att så förbli. Men om du blir förälskad då?
Ophelia
11-03-2007, 21:11
CITAT (faith @ 11-03-2007, 21:08)  Men om du blir förälskad då?  Får undvika det då Förresten kan man vara förälskad i hemlighet men aldrig släppa fram känslorna ohc det är nog många som varit, är och kommer att bli. Det är en del av livet.
snillan
11-03-2007, 21:23
Kajsa i Arvika Jag är ytterligare en "snokare" som inte har på denna tråd att göra eftersom jag är gift. Men jag har en svåger.....39 år, byggnadssnickare....singel......mycket händig...... Nybliven singel Pejori....därför är han kvar på "marknaden". Tyvärr vet jag att inte är ett DUGG trädgårdsintresserad - så där sket det sig - kanske Snillan
Gossen Ruda
11-03-2007, 21:43
CITAT (snillan @ 11-03-2007, 21:23)  Kajsa i Arvika Jag är ytterligare en "snokare" som inte har på denna tråd att göra eftersom jag är gift. Men jag har en svåger.....39 år, byggnadssnickare....singel......mycket händig...... Nybliven singel Pejori....därför är han kvar på "marknaden". Tyvärr vet jag att inte är ett DUGG trädgårdsintresserad - så där sket det sig - kanske Snillan skit i trädgårdsodlingen...han kan spika och gräva  CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 21:43)  CITAT Nåja, jag har klarat mig trots att du bor i närheten. jaja...då stannar jag väl hemma i kväll då då
Kajsa i Arvika
12-03-2007, 00:27
Ja men det där lät väl inte helt fel... Grävkunnig är inte fy skam!! Det där med fröräkningarna kan man ju smyga in med tiden.... bara visa upp de mindre beloppen i början etc.. Vart i landet ska man bege sig för att hitta detta fynd??!!
Alexander-VG-zon3
12-03-2007, 02:56
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 21:43)  kan jag få hans nummer ?, tror inte det blir nåt i mellan er två , men med mig får han nåt att bita i
Bigga: Du kanske kan tipsa andra som är singel och som är odlingsintresserade att kika in här
Biggan_
13-03-2007, 12:18
CITAT (Tobb @ 13-03-2007, 12:12)  Bigga: Du kanske kan tipsa andra som är singel och som är odlingsintresserade att kika in här  Absolut Tobb! Men ge dej ut i vårsolen nu, det är ju där flickorna finns!
anna_rispan
13-03-2007, 19:40
Fredagsflörten i Christer på p3 kanske vore nåt??
Ophelia
13-03-2007, 19:54
Jag läste fel och läste "Snigeltråden" och tänkte "Vad 17 är det där nu då?????". Sedan såg jag att det var singeltråden Är nog lite trött men många tankar fort i skallen...fick inte ihop det.
anna_rispan
13-03-2007, 19:56
Ophelia: jag har också läst fel ett hundragånger typ. har tittat till en extra gång flera gånger. sniglar förväntar jag mig men inte singlar. singel möjligen...
aanderss
13-03-2007, 20:01
CITAT (anna_rispan @ 13-03-2007, 19:56)  Ophelia: jag har också läst fel ett hundragånger typ. har tittat till en extra gång flera gånger. sniglar förväntar jag mig men inte singlar. singel möjligen...
Ophelia
13-03-2007, 20:20
Ja man hinner tänka mycket för jag fick en tanke om att "borde inte den där tråden ligga under djur och natur" Fast visst vore det lite romantiskt med kärlek i naturen....såhär till våren
Sätter nästan hjärtat i halsgropen. Ophelia anser sig vara "tvärgammal" vid 39 år. Kajsa "halvgammal" vid 36! Vad är då jag? Knappt levande?? Också singel, men har väl precis som Ophelia bestämt mig för att förbli det. Däremot tänker jag inte blunda, om kärleken mot alla odds skulle dyka upp. Men letar inte. Kajsa: Jobbigt med skilsmässa, men den tiden går också över. Om sötnosen i din avatar är din egen är du åtminstone långt ifrån ensam. Kanske jag skulle byta ut mitt ordspråk i min profil mot: Hellre ensam i ensamhet än i tvåsamhet.
Och vad klassas man som när man ÄR ensam i tvåsamhetetn?
Kajsa i Arvika
14-03-2007, 07:37
Hej Ewa, det var nog mer ironiskt menat än seriöst.. klart att situationen som har pågått en tid har gjort att man tappat sugen litegrann.. känner mig nog snarare som 100 om jag ska vara helt ärlig.. Sötnosen i avataren är tyvärr inte min utan min systerdotters men jag tar åt mig äran litegrann för det var jag som "hittade" honom på nätet...  han är världens smuligaste vovve.. en riktig tuffing Lhasa apso/ tibetansk spaniel.. Jag har tyvärr inte kunnat ha vovve eftersom maken är allergisk, men nu har jag insett att jag kan skaffa en igen! Något som gör mig LYCKLIG! Att hellre leva ensam i ensamhet än i tvåsamhet är ord som jag skriver under på, då har man åtminstone "valt" det själv!
CITAT (Pia L @ 14-03-2007, 07:34)  Och vad klassas man som när man ÄR ensam i tvåsamhetetn?  I min värld är man då dessvärre inte singel! Sätter mig inte till doms över någon, men jag tycker personligen att man måste avsluta något helt innan man kan gå vidare. Kajsa; att byta maken mot en hund låter inte helt fel. Jag blev ju själv med vovve igen i somras. En blandning av Shih Tzu, Malteser och lite Tibbe. (Hur en sådan bastard ser ut kan du se i mitt album: Djur.) Han kommer aldrig med kritik: "Du skulle ju ha varit hemma vid 16-tiden!! Har du inte handlat? Vad gjorde du då på lunchen?" etc.  Bara 100% kärlek och lycka när jag kommer. (OBS! Skämt, men med lite allvar.)
Gossen Ruda
14-03-2007, 07:51
Nu skall jag väl inte hacka på Kajsa men det verkar som om förlusten av mänskligt sällskap kan uppvägas av möjligheten att ha hund. Hmmm, förstår då varför det finns så många singelhushåll.
Kajsa i Arvika
14-03-2007, 08:14
Ja du gossen, möjligheten at ha hund kan GOTT OCH VÄL uppväga det mänskliga sällskapet jag stundtals hade under äktenskapet!!
Eva L : Inte behöver någon sätta sig till doms över att jag sitter fast i ett ekorrhjul, har inte planerat att gå vidare heller, när det gått så lång tid i ekorrhjulet så är man van.
Gossen Ruda
14-03-2007, 08:26
CITAT (Kajsa i Arvika @ 14-03-2007, 08:14)  Ja du gossen, möjligheten at ha hund kan GOTT OCH VÄL uppväga det mänskliga sällskapet jag stundtals hade under äktenskapet!!  Då förstår jag. Alla förändringar kan ibland vara till det bättre. Lycka till.
anna_rispan
14-03-2007, 08:41
CITAT (Pia L @ 14-03-2007, 08:24)  Eva L : Inte behöver någon sätta sig till doms över att jag sitter fast i ett ekorrhjul, har inte planerat att gå vidare heller, när det gått så lång tid i ekorrhjulet så är man van. finns det inget att göra? är det ett ekorrhjul?? ja tycker det låter jobbigt. hoppas att du inte blir ledsen nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|