Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Pia L
Nu ska vi inte förstöra singeltråden med privata petitesser blushing.gif
Jag återkommer OM jag någon gång skulle bli singel, lycka till ni andra wub.gif
Ewa L
CITAT (Pia L @ 14-03-2007, 08:24) *
Eva L : Inte behöver någon sätta sig till doms över att jag sitter fast i ett ekorrhjul, har inte planerat att gå vidare heller, när det gått så lång tid i ekorrhjulet så är man van.

Usch, dina ord går rakt in i hjärtat!! Been there, done that! Men att bara resignera och säga att man är van... Jag har ju definitivt inte med det att göra, men det finns otroligt mycket sanning i att det är aldrig försent. Vi har ju bara ett liv, och vi måste ju försöka göra det livet så gott som möjligt. Helst utan att skada någon annan självklart.
Vill du skriva av dig lite får du jättegärna maila mig. Ibland är de så skönt att under anonymitetens skydd kunna få ordning på tankar och känslor.
Chanku
Här är en till singeltjej. 20 år och bor i Norrbotten (Råneå).
aanderss
CITAT (Chanku @ 14-03-2007, 20:32) *
Här är en till singeltjej. 20 år och bor i Norrbotten (Råneå).

jag är 10 år äldre
Kathy
CITAT (pejori @ 11-03-2007, 21:46) *
skit i trädgårdsodlingen...han kan spika och gräva yahoo.gif

Apropå Pejoris inlägg....

Artikel i dagens AB.

CITAT
Drömprinsen är både händig och intelligent. Toppar listan gör hantverkarna. Därefter kommer läkare och brandmän.
CITAT
När männen väljer kvinna hittar de henne på sjukhuset. Sjuksköterskor toppar deras lista, på andraplatsen kommer de kvinnliga läkarna.
Farbror Blå
[quote name='Ophelia' date='13-03-2007, 20:20' post='574911']
Ja man hinner tänka mycket för jag fick en tanke om att "borde inte den där tråden ligga under djur och natur" smile.gif

Eller under Blommor och binkanske? kram2.gif
Ophelia
CITAT (Farbror Blå @ 15-03-2007, 10:49) *
CITAT (Ophelia @ 13-03-2007, 20:20) *

Ja man hinner tänka mycket för jag fick en tanke om att "borde inte den där tråden ligga under djur och natur" smile.gif

Eller under Blommor och binkanske? kram2.gif

giggle.gif flirting.gif

CITAT (Ewa L @ 14-03-2007, 07:22) *
Sätter nästan hjärtat i halsgropen. Ophelia anser sig vara "tvärgammal" vid 39 år. Kajsa "halvgammal" vid 36! dunno.gif
Vad är då jag? Knappt levande??

Också singel, men har väl precis som Ophelia bestämt mig för att förbli det. Däremot tänker jag inte blunda, om kärleken mot alla odds skulle dyka upp. Men letar inte.

Kajsa: Jobbigt med skilsmässa, men den tiden går också över. Om sötnosen i din avatar är din egen är du åtminstone långt ifrån ensam.
Kanske jag skulle byta ut mitt ordspråk i min profil mot: Hellre ensam i ensamhet än i tvåsamhet.

kompiskram.gif

Om jag är tvärgammal och Kajsa är halvgammal så är du klok och vågar, det gör inte jag yes.gif
aanderss
jag är fortfarande singel i västra skåne 30 år
Ewa L
Det är bra, skam den som ger sig. laugh.gif

Måste finnas mängder av tjejer i passande ålder. Det är värre för oss som passerat "bäst före-datum".
aanderss
CITAT (Ewa L @ 19-03-2007, 15:09) *
Det är bra, skam den som ger sig. laugh.gif

Måste finnas mängder av tjejer i passande ålder. Det är värre för oss som passerat "bäst före-datum".

o nä de är de väll inte
aanderss
Tänkne vi kunde bidra med bra tips på att hitta kärleken?

har ni några bra tips?
Ophelia
Ingen aning. Livet har visat att jag är helkass på att hitta kärlek och mina tips bör å det bestämdaste undvikas om man vill hitta någon att kärleka med.

aanderss
CITAT (Ophelia @ 19-03-2007, 17:27) *
Ingen aning. Livet har visat att jag är helkass på att hitta kärlek och mina tips bör å det bestämdaste undvikas om man vill hitta någon att kärleka med.

jag är med skitkass o singel o 30 år. lär vara singel hela livet men hoppas ju inte de
Anma
Ett bra sätt är kontaktsajter på nätet, E-kontakt och allt vad de heter. Har flera i min närhet som hittat kärleken på nätet! wub.gif
aanderss
CITAT (Anma @ 19-03-2007, 18:01) *
Ett bra sätt är kontaktsajter på nätet, E-kontakt och allt vad de heter. Har flera i min närhet som hittat kärleken på nätet! wub.gif

vad kul för dem
evelina
CITAT (aanderss @ 19-03-2007, 18:03) *
vad kul för dem

Oj nu låter du så pessimistisk! wink.gif jag kan berätta att jag själv har träffat min särbo på mötesplatsen för 4 år sedan kram1.gif och har
flera vänner som träffats så och är både gifta och har barn idag. Jag vet att det är flera här på Odla som träffats så. wub.gif

Så varför inte prova det??
Ophelia
CITAT (aanderss @ 19-03-2007, 17:36) *
jag är med skitkass o singel o 30 år. lär vara singel hela livet men hoppas ju inte de

Kan säkert gifta bort dig innan du hinner blinka flirting.gif
aanderss
CITAT (evelina @ 19-03-2007, 18:26) *
Oj nu låter du så pessimistisk! wink.gif jag kan berätta att jag själv har träffat min särbo på mötesplatsen för 4 år sedan kram1.gif och har
flera vänner som träffats så och är både gifta och har barn idag. Jag vet att det är flera här på Odla som träffats så. wub.gif

Så varför inte prova det??

testar passagen just nu.

CITAT (Ophelia @ 19-03-2007, 18:26) *
Kan säkert gifta bort dig innan du hinner blinka flirting.gif

blush.gif
ljusblo
Här vill jag vara med... wub.gif
Är en singlande östgöte på 34 år som är en rackare på att gräva... biggrin.gif
Favoritblomman är näckros...eller passionsblomma... whistling.gif
Bizze
Var anser ni att åldersskillnads-gränsen går?
aanderss
CITAT (Bizze @ 20-03-2007, 10:30) *

max 10 för mig
cic
CITAT (Bizze @ 20-03-2007, 10:30) *

Nåt särskilt du tänker på?

Jag har inga åsikter om åldersskillnader, så länge som kärleken är äkta och ömsesidig.
Bizze
Nä inte för något särskillt, men alla verkar ha ganska olika funderingar kring det. Men håller dock med att det finns viktigare saker som bestämmer om man passar eller ej.

Då borde du inte ha några problem att hitta någon anders? Du kan ju välja allt från 20-40 år:P Är du bara flexibel så är det ju rena smörgåsbordet där ute:)
Farbror Blå
Borde inte en SINGELtråd ligga under gräv- och anläggtrådarna?
.. flirting.gif
aanderss
CITAT (Farbror Blå @ 20-03-2007, 12:51) *
Borde inte en SINGELtråd ligga under gräv- och anläggtrådarna?
.. flirting.gif

coolgleam.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 10:35) *
max 10 för mig

för mig 10-12år äldre
Piccante
CITAT (aanderss @ 19-03-2007, 17:36) *

Skitkass och singel med, då är vi tre som känner så no.gif

CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 10:35) *
max 10 för mig

Får nog hålla med om det.
aanderss
CITAT (Markus_H @ 20-03-2007, 20:52) *
Skitkass och singel med, då är vi tre som känner så no.gif
Får nog hålla med om det.

jag är ju 30 år och jag vill inte ha en för gammal kvinna för jag vill ju ha barn i framtiden och att ha en för ung skulle nog inte fungera. man har ju olika intressen och sådant
aanderss
många kvinnor värkar ha stora krav på män tex skall vara långa och inte smala eller feta. de har hänta tt man har blivit dumpad för att man är för liten . jag är bara 167 lång och väger en 55 kg
Ophelia
Åldersskillnader är en världslig sak. En relation mellan två vuxna individer där vuxenheten speglas mentalt. Har svårt att finna en omogen vuxen man intressant.
aanderss
CITAT (Ophelia @ 20-03-2007, 21:17) *
Åldersskillnader är en världslig sak. En relation mellan två vuxna individer där vuxenheten speglas mentalt. Har svårt att finna en omogen vuxen man intressant.

men det ser ju lite dumt ut när en 80 årig man är i hop med en 30 årig kvinna men de är ju deras sak inte min
ljusblo
Det handlar om personkemi....ålder kan man inte gå efter smiley_small_hug.gif
Ophelia
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 21:36) *
men det ser ju lite dumt ut när en 80 årig man är i hop med en 30 årig kvinna men de är ju deras sak inte min

Ja och det är två vuxna personer. Däremot kan jag ha lite svårt att se mig själv mysa med en 18-åring. Känns som lite stor åldersskillnad där. Jaja...det är är inget att bekymra sig över.
aanderss
CITAT (Ophelia @ 20-03-2007, 21:44) *
Ja och det är två vuxna personer. Däremot kan jag ha lite svårt att se mig själv mysa med en 18-åring. Känns som lite stor åldersskillnad där. Jaja...det är är inget att bekymra sig över.

jag vet en person i min kommun som har tagit över sin sons flickvänn och sedan gift sig med henne. de är nästan att gå för långt
Ophelia
Oj...ja det skulle kännas minst sagt märkligt. Hon kanske var väldigt mycket äldre än sonen och pappan väldigt ung när han fick sonen. Jag skulle bli milt talat sk...tförbannad på min pappa om han lade an på någon av mina jämnåriga vänner.

Har varit med om när en bekants pappa stötte på mig och det kan jag säga fick mig nästan att..........vilja stampa ett hål i backen och försvinna, ung och osäker. Inte speciellt kaxig där inte.
aanderss
CITAT (Ophelia @ 20-03-2007, 21:50) *
Oj...ja det skulle kännas minst sagt märkligt. Hon kanske var väldigt mycket äldre än sonen och pappan väldigt ung när han fick sonen. Jag skulle bli milt talat sk...tförbannad på min pappa om han lade an på någon av mina jämnåriga vänner.

Har varit med om när en bekants pappa stötte på mig och det kan jag säga fick mig nästan att..........vilja stampa ett hål i backen och försvinna, ung och osäker. Inte speciellt kaxig där inte.

tror att pappan är 72 pappans fru 45 och sonen ca 50
Ewa L
CITAT (Ophelia @ 20-03-2007, 21:17) *

Håller med dig där. Själv hade jag ett mer än årslångt förhållande — som fungerade jättebra — med en man som var 13 år yngre. Var först jätteorolig för vad framförallt mina barn skulle tycka. Men: "Ålder är bara en siffra" sade min dotter. Sonen: "Så barnslig som du är, är ni ju jämngamla." (Sagt med glimten i ögat.) Det var alltså inte åldersskillnaden utan andra orsaker som gjorde att det inte höll.

Men jag har även varit i ett kortare förhållande med en man som var 19 år äldre än jag, men han kändes väldigt omogen. Det är alltså helt och hållet personen, vad vederbörande bär i sin ryggsäck, och hur.
Ophelia
CITAT (aanderss @ 20-03-2007, 22:25) *
tror att pappan är 72 pappans fru 45 och sonen ca 50

Ja....det är ju två fullvuxna människor. Skulle nog varje fall uppleva det märkligt om det vore min pappa. Däremot skulle jag nog reagera starkare om det gällde en ung 20-års tjej som varit tillsammans med en lika ung kille och en pappa på 45.
aanderss
CITAT (Ophelia @ 21-03-2007, 16:51) *
Ja....det är ju två fullvuxna människor. Skulle nog varje fall uppleva det märkligt om det vore min pappa. Däremot skulle jag nog reagera starkare om det gällde en ung 20-års tjej som varit tillsammans med en lika ung kille och en pappa på 45.

håller med
aanderss
vilka är singlar här? tongue.gif
Kajsa i Arvika
Antar att jag faller under den kategorin!! angel_not.gif
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 21-03-2007, 21:58) *
Antar att jag faller under den kategorin!! angel_not.gif

antar bara angel_not.gif
Kajsa i Arvika
Ja du vet.... blush.gif jo det är jag allt... g.gif eller..... sos.gif vilken konstig situation man e i...
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 21-03-2007, 22:10) *
Ja du vet.... blush.gif jo det är jag allt... g.gif eller..... sos.gif vilken konstig situation man e i...

de är ju många singlar i din ålder´inte konstigt.
Ophelia
Jag faller nog oxå under snigelkategorin....och singelkategorin.
skogstroll
i en sån här tråd måste väl alla ange vilken zon de bor i rose.gif
aanderss
CITAT (skogstroll @ 22-03-2007, 09:13) *
i en sån här tråd måste väl alla ange vilken zon de bor i rose.gif

bra idé

jag bor i zon 1
skogstroll
jag i zon 3... blomma.gif
aanderss
CITAT (skogstroll @ 22-03-2007, 09:46) *
jag i zon 3... blomma.gif

en 08a ?
Kajsa i Arvika
Varför måste man det? Zonerna varierar ju kraftigt över landet och även på mindre områden? Jag har zonerna 3-5 vilket kan placera mig på många ställen i Sveriges avlånga land? wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon