Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
aanderss
CITAT (telamon @ 17-08-2008, 01:53) *
Alltså nätdejting som kille är totalt lönlöst. Den som kan slå ihop 1+1, förstår att det är misslyckat. Enkel matematik; Antal besökare män får VS kvinnor, Antal mail män får VS kvinnor, Antal Svar män får VS kvinnor, Antal registrerade män VS kvinnor.
Det vill säga:: Det går åt minst 10 män på en kvinna.
För att bevisa min tes. Registrerade jag och min kusin på en välkänd dejtingsida.
Hon fick typ 6 mail direkt, medans jag inte fått en endaste. Efter ca: 1-2 veckor har hon typ 60+ mail, medans jag har 2 mail!!! Jag är förmodligen så pass ful att ingen kvinna vill vara i närheten, eller så är konkurrensen stenhård!

Kvinnor gillar inte män som ser unga ut (-30)? Tror jag ger upp. sad.gif

de känner jag igen
Huggorm
Ja som sagt, jag fattar inte vart alla yngre kvinnor finns. Inte kan väll alla kvinnor mellan 20-30 år vara ihop med män på 40+? Tycker det är samma i verkliga livet också, inte bara på internet, det är bara män överallt, jag ser sällan några kvinnor. Yngre alltså, de lite äldre finns i normal mängd. Vart gömmer dom sig? Har alla flyttat till storstäderna i jakt på ära och berömmelse?
Grå
CITAT (Huggorm @ 17-08-2008, 09:19) *
Ja som sagt, jag fattar inte vart alla yngre kvinnor finns. Inte kan väll alla kvinnor mellan 20-30 år vara ihop med män på 40+? Tycker det är samma i verkliga livet också, inte bara på internet, det är bara män överallt, jag ser sällan några kvinnor. Yngre alltså, de lite äldre finns i normal mängd. Vart gömmer dom sig? Har alla flyttat till storstäderna i jakt på ära och berömmelse?

Skulle tro att de är ute och rör på sig med kompisar. Åker på fester o.s.v och de har ingen större behållning av att sitta på dejtingsajter och freda sig från gubbar 40+ som inbillar sig att de har en chans.
Att vi som är 30+ är betydligt fler tror jag beror på (kan bara tala för mig själv) att vi har oftasta hunnit med både ett par äktenskap och ett gäng ungar, "kompisgäng" är inget man håller på med och att gå ut själv är ingen höjdare om man ens tycker att det är roligt att gå ut. Trivs man hemma så gör man.
Bor man dessutom som Herkules villigt uttrycker det "mitt ute i spenaten", alltså i skogen och har hundar som man inte vill lämna ensamma för att åka på jippon så får man väl göra som jag sa innan jag träffade Henrik "man får klättra upp på lönnhulta kulle och immitera en älg, ty där den finnas älgar finnas spänstiga män med gevär".
Eva-Helene
Jag kollade ålders- och könsindelningen i online-listan på norrlandskontakten.se (ja, jag ska skaffa mig ett liv!)
Så här såg det ut för några minuter sedan:
ålder kvinnor män
18-19 14 3
20-21 20 17
22-23 13 18
24-25 9 27
26-27 7 39
28-29 16 42
30 7 12

Min teori är att för singelkvinnor i 25-30-årsåldern så har de flesta barn och då har man inte många minuter över för att sitta vid datorn, inte med att vara ute på stan heller. Vet själv hur det var den tiden i mitt liv. Singelmän i samma ålder - även om dom är pappor - har mer fritid (tror jag alltså)

Så här såg den totala köns-fördelningen ut

Medlemmar online
Kvinnor 278 st
Män 581 st
Totalt 859 st
Medlemmar totalt
Kvinnor kvinna 13310 st
Män man 22002 st
Totalt 35312 st
MayaLisa
Okey, om man nu har den vetskapen då...vad gör man med den?
Eva-Helene
CITAT (MayaLisa @ 17-08-2008, 17:53) *
Okey, om man nu har den vetskapen då...vad gör man med den?

g.gif dunno.gif
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 17-08-2008, 17:35) *
(ja, jag ska skaffa mig ett liv!)

giggle.gif
Alltid kul med statistik. Men du missade en sak: Kvinnorna hänger här på odla så de har inte tid att vara på dejtingsajter...
HelenJ
CITAT (Myosotis @ 17-08-2008, 20:19) *
giggle.gif
Alltid kul med statistik. Men du missade en sak: Kvinnorna hänger här på odla så de har inte tid att vara på dejtingsajter...

rolleyes.gif whist.gif
MayaLisa
tja...är det så kul med statistik...Den ljuger väl mest som oftast har jag hört.
Myosotis
det är det som är så kul... biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Lite nyfiken på hur läget för odlas (ex?)singlar är? Har ni hittat någon att påta i trädgården tillsammans med?
Farbror Blå
CITAT (Huggorm @ 17-08-2008, 08:19) *

Där jag bor kan jag svara på att dom antingen farit till Stockholm eller Uppsala ( det ENDA som räknas bland dalaakademiker är KTH eller Uppsala universitet, trots högskola här) ELLER så har dom redan gängat sej och har barn. Småkommunerna i dalarna är fulla av unga par, man slår sej samman redan innan gymnasietiden ofta. Söta, unga tjejer man tycker SKULLE ut och roa sej har redan två barn..

På firman har även de som är 21-22 barn, några av dom mer än ett.

Man är hopplöst efter, hopplöst hopplös
Diabolique
Jaha...
Då har man hunnit vara singel och upptagen i några omgångar sedan man skrev här senast.
Och nu är jag åter igen singel.
Vi får se hur länge det varar...

Hur går det för er andra?

Ja, bröllopsfoto finns i alla fall av en händelse.
Nu fattas bara mannen... a0a.gif
Eva-Helene
Har en karl på g wub.gif
Pia L
När tråden startade så var jag olyckligt gift, sedan dess så har jag skilt mig och flyttat ihop med min själsfrände och har bokat bröllopsdatum 25 Juli i år i Tyresö kyrka.
Tänk att man ska behöva bli så gammal innan man hittar den rätte.....men bättre sent än aldrig wub.gif
Chamomille
CITAT (Eva-Helene @ 10-02-2009, 12:18) *
Har en karl på g wub.gif

Nämen, du som är så liten kan väl inte ha en karl på g fear.gif
*Stintan*
Va kul, Grattis Pia!
Eva-Helene
CITAT (Chamomille @ 10-02-2009, 13:26) *
Nämen, du som är så liten kan väl inte ha en karl på g fear.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Åkej, man kanske ska byta avatar....
Chamomille
CITAT (Eva-Helene @ 10-02-2009, 13:50) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Åkej, man kanske ska byta avatar....

flirting.gif
aanderss
CITAT (Eva-Helene @ 10-02-2009, 12:18) *
Har en karl på g wub.gif

grattis
nelly.trott
Här ser man att några har skördat =) Grattis!
Finns det fler som har sått eller skördat iom att tråden är ca 2 år gammal =)
Linsen
Pust! Har nu tagit mig igenom HELA singeltråden och det tog TIIIID och jag har haft roligt på vägen.

Här är jag också då, ny på odla och är singel. Uppgifter om mig kommer. Har inte riktigt hunnit med det än. Men här är jag iaf. Hej hopp!
HelenJ
CITAT (Pia L @ 10-02-2009, 13:22) *
När tråden startade så var jag olyckligt gift, sedan dess så har jag skilt mig och flyttat ihop med min själsfrände och har bokat bröllopsdatum 25 Juli i år i Tyresö kyrka.
Tänk att man ska behöva bli så gammal innan man hittar den rätte.....men bättre sent än aldrig wub.gif

Vadå "så gammal"? Jag väntar fortfarande, sen många år tillbaka....
Numera tror jag att det är fullständigt meningslöst att ens leta längre, det blir nog slumpen som avgör om jag någonsin träffar Honom med stort H.

Men grattis till dig Pia! blomma.gif
Pia L
Helen J : Du är 8 år yngre än jag så du har tiden på din sida, det var nog slumpen som avgjorde att jag träffade MIN med stort H.
Kontaktsidorna är inte alltid helt fel, och hittar man till den innersta fyndavdelningen så lovar jag dig att han med stort H står och väntar på att få bli handplockad av dig.
Min hittade jag på fyndavdelningen på nk = norrlandskontakten.se

Lycka till ni som ännu inte hittat den ni söker.....men vet ni?? Den som söker han finner flirting.gif
aanderss
jag har med varit singel i en hel evighet
Pia L
aanderss : Vet du....jag skulle hellre levt som singel en hel evighet än levt förra 23 åren i ensam tvåsamhet crying.gif
Men förr eller senare så hittar vi alla den rätte....om vi verkligen VILL hitta henne / honom
aanderss
oj de låter inte kul att vara ensam i 2 samhet
Pia L
Nej aanderss, och efter 23 år så kändes det som jag hade svart bälte i det.
Nu har jag hittat det jag sökt utan att veta det, och jag som inte ens var sökande giggle.gif
Jag skulle bara in på nk = norrlndskontakten.se och titta på en grannes profil, och DÄR uppenbarade sig en liten groda flirting.gif
En kyss senare så visade det sig vara min drömprins och jag kunde återgå till livet, ett liv fyllt av glädje, kärlek och massor av ömhet.
aanderss
CITAT (Pia L @ 10-02-2009, 22:46) *
Nej aanderss, och efter 23 år så kändes det som jag hade svart bälte i det.
Nu har jag hittat det jag sökt utan att veta det, och jag som inte ens var sökande giggle.gif
Jag skulle bara in på nk = norrlndskontakten.se och titta på en grannes profil, och DÄR uppenbarade sig en liten groda flirting.gif
En kyss senare så visade det sig vara min drömprins och jag kunde återgå till livet, ett liv fyllt av glädje, kärlek och massor av ömhet.

men vad ROLIGT GRATTIS
Pia L
Tack wub.gif
Eva-Helene
Ja, nk har en bra fyndavdelning flirting.gif
Pia L
giggle.gif Jag hoppas att du hittat ett varaktigt fynd som jag flirting.gif
nelly.trott
När man läser tråden och hör på sina vänninor så kan man nästan tro att detta är ett jobb :/
AF -Singel annons
Man skall helst ha :

Några år erfarenhet av yrke smile.gif
Någon form av utbildning smile.gif
KÖRKORT B är ett krav (gubben i mitt fall vill inte köra mig hihihi -skämt)
bifoga gärna ett foto med din ansökan :/

så där kan man också tolka det hi hi hi
Red Top
CITAT (Eva-Helene @ 10-02-2009, 23:23) *
Ja, nk har en bra fyndavdelning flirting.gif

En sån trevlig bild! Du är dig väldigt lik tummenupp.gif kompiskram.gif
HelenJ
CITAT (Pia L @ 10-02-2009, 22:14) *
Min hittade jag på fyndavdelningen på nk = norrlandskontakten.se

Fyndavdelningen?

Vad är det? De överblivna som inte gått till ordinarie pris?
Andra sortering då alltså? Lite skamfilade men fortfarande med viss charm...

Då är det nog där jag passar in! giggle.gif
Pia L
Helen J : Nej, den avdelningen du beskriver är nog rea avdelningen, du vet dom där "utgånget datum" = ruttna /halvruttna typerna.
På fyndavdelningen hittar man rariteterna, dom som bara behöver titta på en för att man ska känna sig älskad, som visar att man är det bästa som hänt dom och talar om det.
Rea avdelningarna är det förstås lättare att hitta och reatyperna försöker oftast att kränga sig själva i stöddiga / fräcka ordalag, som jag anser vara mest avtändande.
rotfl.gif
Aqvakul
hellre snigel än singel....
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2009, 14:43) *
hellre snigel än singel....

Tror inte jag håller med dig där....
Aqvakul
CITAT (HelenJ @ 11-02-2009, 18:55) *
Tror inte jag håller med dig där....

det var nog mest en dålig ordvits (jag hade ju en snigel som avatar när jag började på Odla) - samtidigt är jag nog en person som verkligen gillar tvåsamhet, men naturligtvis inte till vilket pris som helst...
Diabolique
Vad roligt att höra att det går framåt för vissa! biggrin.gif

Idag har jag flirtat...
Rodnar nästan när jag skriver det...

Vilken tur att jag hade fixat håret och målat om ansiktet när jag skulle handla!
Det föll sig så att jag mötte en man på vägen till affären som uppenbarligen också var lite nyfiken. Vi vände huvudena samtidigt några gånger när vi passerat varandra. flirting.gif

I affären träffade jag min taxichaufför som alltid råkar köra mig när jag är som fullast och mest pratsam, så han vet saker om mig som jag inte säger till de flesta. Shit vad lång och snygg han var när han inte satt bakom ratten... Men men, han hade en ring på fingret. sad.gif

Annars brevväxlar jag med en militär i Afghanistan. Riktiga, gammeldags pappersbrev... rolleyes.gif
Han ska hälsa på mig när han är hemma i Sverige nästa gång. Det är ingen underdrift att säga att jag är nervös...

Det finns många forum på nätet, men jag tycker faktiskt att det är lite läskigt att träffa folk så.
Har registrerat mig på Parship, men tycker inte att det verkar värt pengarna att bli riktig medlem, fast det ärklart att jag är nyfiken på om deras matchmakeingprogram funkar. Någon som vet?
telamon
CITAT (aanderss @ 10-02-2009, 23:19) *
jag har med varit singel i en hel evighet

Välkommen till klubben. Jag har också varit singel i en evighet.
Det är helt och hållet tjejernas marknad det där.
aanderss
man tackar
freya
MJa, möjligen tjejernas då, de som är under 40 för jag (50+ kvinna) har varit singel i massor av år giggle.gif
telamon
CITAT (freya @ 14-09-2009, 19:56) *
MJa, möjligen tjejernas då, de som är under 40 för jag (50+ kvinna) har varit singel i massor av år giggle.gif

Men vi 30 -+ "snälla killar" som vart singel i en evighet då? (Evighet är lika med alltid). Vi kan även se riktigt bra ut, men kammar hem noll! Just D! Krävs oftast en skitstövel för att bli ändring på saker o ting eftersom det är sååå attraktivt.... Sanningen är hård, men så är läget även i djurens värld det vill säga Alfahannen drar det längsta strået.
Snälla killar bör lära sig att bli mer sviniga, helt enkelt. Sad but true.
TheLan
Det där stämmer inte riktigt heller telamon. Helt ärligt så kan ni vara ganska petiga med.
Men det e nog precis som du beskriver med tjejer, att dom dras till fel "exemplar", att det är så många gånger med singel killar med, dom dras till dom där tjejerna som är VÄLDIGT fixerade vid macho attityd och muskler överallt. Och den ekvationen går inte riktigt ihop. nono.gif
Och när man har haft en så kallad "alfahanne", skitstövel, svinigt exemplar så vill man verkligen inte ha en till. Inte jag i alla fall.
Utseendet är verkligen inte allt, inte för mig, en snäll omtänksam kille med intelligens borde ju inte vara så svårt att hitta tycker man shy.gif men jösses vad fel man kan ha.
Och jag är 27 vilket borde tala till min fördel help.gif (Om nu det stämmer att alla karlar vill ha yngre kvinnor vilket jag inte tror på ett ögonblick )
Men är man lite rund, inte är liten och söt, inte helt fysiskt frisk som jag och inte ser ut som en fotomodell ja då får man stå ut med att vänta.

Sen så har jag märkt en sak med killar, större delen av dom jag har träffat i alla åldrar tycker och anser att en tjej skall ha långt hår. Tror att det är många ute där som har en bild på ideal kvinnan i hjärnan och det skall i grunden mycket till för att dom skall falla för något annat än det, bli vän med fungerar ju men verkligen falla för verkar vara ganska svårt.

Relaterar inte på något sätt något av det jag har skrivit till dig telamon (känner ju dig inte alls så det vore fel) smile.gif
freya
CITAT (TheLan @ 15-09-2009, 04:12) *
Och när man har haft en så kallad "alfahanne", skitstövel, svinigt exemplar så vill man verkligen inte ha en till. Inte jag i alla fall.
Utseendet är verkligen inte allt, inte för mig, en snäll omtänksam kille med intelligens borde ju inte vara så svårt att hitta tycker man shy.gif men jösses vad fel man kan ha.

Så sant så sant. Men måste erkänna att vissa kompisar tycker mina krav är för höga då jag vill kunna föra en dialog med gubben också. Och att jag vill ha en jämlike, inte en unge till, fem räcker sååå bra. Ja ja, bonusbarn går naturligtvis an, men gubben ska banne mig vara vuxen.
TheLan
CITAT (freya @ 16-09-2009, 17:58) *
Så sant så sant. Men måste erkänna att vissa kompisar tycker mina krav är för höga då jag vill kunna föra en dialog med gubben också. Och att jag vill ha en jämlike, inte en unge till, fem räcker sååå bra. Ja ja, bonusbarn går naturligtvis an, men gubben ska banne mig vara vuxen.

Ja en dialog e ganska trevligt att faktist kunna ha, Så är ju intelligens otroligt attraktivt wub.gif i alla fall för mig. Men så är jag ju svag för killar med glasögon shy.gif
nelly.trott
Jag undrar hur gör man ...alltså dejtar igen?? När man nu blivit singel ....
Har nån träffats nu via denna tråden ?? eller kanske växlat pm med varandra ??
freya
Det var en bra fråga nelly.trott. Jag har ingen aning om hur en dejt ska vara. Om det nu inte skulle gå locka någon att gräva damm åt mig. Tunnt lager med grästorv och sedan sand och sten i massor, någon som är intresserad innocent.gif
Fördelen skulle ,förutom att det blev grävt, att jag inte skulle behöva klä om, har ju inga gå-bort-och-vara-fin-kläder kvar. De blev för små när jag slutade röka och fick fel på tvättmaskinen. Den krympte alla mina kläder på bredden. Ungarnas krymper den bara på längden confused.gif
nelly.trott
nu fick jag ett gott skratt freya.....
haha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon