|
Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Huggorm
17-09-2009, 17:54
CITAT (freya @ 17-09-2009, 16:23)  Det var en bra fråga nelly.trott. Jag har ingen aning om hur en dejt ska vara. Om det nu inte skulle gå locka någon att gräva damm åt mig. Tunnt lager med grästorv och sedan sand och sten i massor, någon som är intresserad  Jag föredrar helt klart en sådan dejt, där man gör någonting tillsammans. Det blir ofta svårt att hålla igång konversationen om man bara skall prata, ämnena tar liksom slut
nelly.trott
17-09-2009, 18:11
jag tänkte glo film idag är det nån från malmö som vill glo på film ?? så slipper vi prata hahaha
nelly.trott
nelly.trott
17-09-2009, 20:47
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2009, 21:44)  nelly.trott  du ler men ser du inte ens en tys kärring vill nån ha hahahahah
CITAT (nelly.trott @ 17-09-2009, 19:11)  jag tänkte glo film idag är det nån från malmö som vill glo på film ?? så slipper vi prata hahaha Jag avskyr att prata med mskor jag inte känner så att titta på film de 3-4 första veckorna kanske är en bra idé?! Annars fattar jag inte varför man skall ut och äta på första dejten? Det är ren tortyr att försöka äta tillsammans med en helt främmande person somman samtidigt skall göra bra intryck på  Promenad eller bilutflykt är en bra förstadejt...
nelly.trott
17-09-2009, 20:55
hahahaha visst men hur skall man annars lära känna varandra genom att titta på varandra hahahah eller köra bil tillsammans =)
det finns ingen bra första dejt hahah tyvärr !
CITAT (nelly.trott @ 17-09-2009, 21:55)  ...
det finns ingen bra första dejt hahah tyvärr ! Japp då är det lika bra att ta andradejten direkt!
Farbror Blå
17-09-2009, 21:03
CITAT (nelly.trott @ 17-09-2009, 21:47)  du ler men ser du inte ens en tys kärring vill nån ha hahahahah Und hast du wirklich allen gefragt?
Huggorm
17-09-2009, 21:05
CITAT (Farbror Blå @ 17-09-2009, 22:03)  Und hast du wirklich allen gefragt? Jag tror hon menade tyst och inte tysk
nelly.trott
17-09-2009, 21:07
CITAT (Huggorm @ 17-09-2009, 22:05)  Jag tror hon menade tyst och inte tysk  hahah det där blev roligt .. jag menade tyst men är ½ tysk hahahahh vilket som passar =) =)
Farbror Blå
17-09-2009, 21:09
CITAT (telamon @ 15-09-2009, 02:13)  Men vi 30 -+ "snälla killar" som vart singel i en evighet då? (Evighet är lika med alltid). Vi kan även se riktigt bra ut, men kammar hem noll! Just D! Krävs oftast en skitstövel för att bli ändring på saker o ting eftersom det är sååå attraktivt.... Sanningen är hård, men så är läget även i djurens värld det vill säga Alfahannen drar det längsta strået. Snälla killar bör lära sig att bli mer sviniga, helt enkelt. Sad but true. Detta går att lösa, tro det eller ej! Och om det måhända INTE går, så var nöjd med att du är en trevlig prick! Byt för Guds skull inte stil å bli nån mansgris, det gillar tjejerna faktiskt INTE i längden, det är bara som du tror.
Fast visst blir jag också förvånad ibland. Nån gammal skolkompis, som är lika vacker som när vi gick på gymnasiet, kommer in på stormarknaden, smal, fräch och snygg. Efter henne kommer en kille med stor prilla som rinner nerför tänderna, ölmage så inte tröjan går ner i byxorna, talandes i mobilen och låtsas som om dom inte alls är gifta.
Då undrar jag också vad HAN hade som inte jag har?
Ett bra tips är att starta en singelförening. Inte en kontaktförmedling på något vis, utan en en förening för fler som är ensamma, som kanke vill vara med och göra saker i grupp. Laga mat tillsammans, se en film, gå å fika, spela boule eller plocka svamp. ristare blir det INTE!
Huggorm
17-09-2009, 21:13
CITAT (Farbror Blå @ 17-09-2009, 22:09)  Då undrar jag också vad HAN hade som inte jag har? Antingen mer pengar eller större snorre
Farbror Blå
17-09-2009, 21:17
CITAT (Huggorm @ 17-09-2009, 22:13)  Antingen mer pengar eller större snorre Han HADE säkert charm en gång, men har för längesedan tappat den. Här i dalarna kan man ju alltid köpa sej en thailändska, otroligt hur många gubbar som kommer med söta unga thaikvinnor...
Huggorm
17-09-2009, 21:19
CITAT (Farbror Blå @ 17-09-2009, 22:17)  Han HADE säkert charm en gång, men har för längesedan tappat den. Här i dalarna kan man ju alltid köpa sej en thailändska, otroligt hur många gubbar som kommer med söta unga thaikvinnor... Det är inte bara i Dalarna, det är i hela landet. Bland män häromkring som är 40+ år tror jag det är nästan lika många som är gifta med thailändskor som dom som fortfarande är gifta med svenska kvinnor
CITAT (Huggorm @ 17-09-2009, 22:19)  Det är inte bara i Dalarna, det är i hela landet. Bland män häromkring som är 40+ år tror jag det är nästan lika många som är gifta med thailändskor som dom som fortfarande är gifta med svenska kvinnor Blir det inte väldigt mkt svenska kvinnliga singlar då? 1+1?
Huggorm
17-09-2009, 21:26
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2009, 22:24)  Blir det inte väldigt mkt svenska kvinnliga singlar då? 1+1?  Jodå, det finns rätt många svenska singelkvinnor, men dom är också 40+. Lite väl gammalt för mig, det skulle ju kunna vara min morsa
Farbror Blå
17-09-2009, 21:27
Sen tror jag det finns en dimesnion till med singellivet, som man ska ta till sej:
OM man, som flera av oss, inte alltid tror att det finns nån för oss...
Besinna dej i att det kanske INTE gör det! Det finns faktiskt inte en till alla! Det är faktiskt inte ALLA som blir gifta . Punkt.
När du väl har besinnat dej i att du kanske INTE hittar någon.... DÅ blir man oftast mycket mer attraktiv, för man har ett inre lugn som annars saknas. ( ofta har vi singlar ett kastmärke i pannan, där det står Desperat och det är verkligen INTE attraktivt
nelly.trott
17-09-2009, 21:38
jag undrar varför skall det finnas bara en ! Tro mig det finns mer än "en" jag har haft redan två ! Betyder det då att mitt konto är tom nu eller ?? ICKE säger jag bara !
Huggorm
17-09-2009, 21:40
Klart att det finns mer än en! Kanske en på hundra som passar, eller en på tusen, men det blir ju ändå rätt många om man räknar på hur många det bor i världen
nelly.trott
17-09-2009, 21:40
p.s jag väntar på pm
Farbror Blå
17-09-2009, 22:50
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2009, 22:24)  Blir det inte väldigt mkt svenska kvinnliga singlar då? 1+1?  Det finns långt fler ogifta män, än ogifta kvinnor i Sverige.
Ja att inte vilja ha ett förhållande vet jag inte om det gör en speciellt mer attraktiv, jag tycker mest jag skrämmer iväg killarna när jag talar om att jag inte är intresserad av nått mer än vänskap. Eller så e det så att jag allmänt skrämmer iväg folk.  Fast jag är nog egentligen ganska skrämmande då jag är sjuk (sjukdomar skrämmer ju bort människor ) men jag lär ju inte bli frisk heller då reumatism är kronisk så skall man behöva leva ensam hela livet bara för det? Nej det kanske är som du skriver Fabror Blå, det kanske inte finns en för alla. Till att äta på dejt ja det finns en sak som jag har testat och faktiskt fungerade suveränt. Jag bjöd hem en kille på middag och jag bjöd på tacos! Försök äta fint när man äter tacos hihi, stört omöjligt men det bröt isen och kvällen blev jättelyckad. CITAT (Huggorm @ 17-09-2009, 22:13)  Antingen mer pengar eller större snorre Kan inte påstå för egen del att något av det är nämvärt högt på min lista över kvalifikationer hos en kille  Det första leder ju ofta till att dom inte har förståelse för om ens egen ekonomi är dålig och det andra ja hrm....det gör ju bara ont
telamon
07-10-2009, 23:24
Nätdejting som kille:
- "Hej, jag heter Sara och är 20 år. Jag har ingen bild på mig själv här för jag hatar att killar bara går efter utsidan. Trots detta besöker jag enbart killar som har bilder på sig själva och då bara de snygga såklart "
- "Hejsan, mitt namn är Emma och jag är inte det minsta intresserad av att prata med dig Jag söker enbart bekräftelse, så skicka gärna ett brev där du skriver hur snygg du tycker jag är så jag får mitt ego boostat. Hej då!"
- "Tja, den här tjejen heter Malin och hon är jättebusig och go Tyvärr så är jag både ful och fet, men utseendet betyder ingenting. Alla killar är så ytliga så inga av de tio snyggaste killarna på dejtsidan har svarat på mina brev. Varför vill ingen ha mig? "
”Jag är bara för go!” o.s.v.
De man väl lyckats träffa har varit falska eller oerhört falska och oftast dussintals med killar vid sidan om... Träffade dock 1 normal tjej, men hon var enbart ute efter nya bekantskaper.. Resten var handikappade, oerhört mulliga eller falska, promiskuösa.... Sedan att väl få kontakt med någon tjej är en helt annan historia det också... Upprepar: Det är helt och hållet tjejernas marknad... Ifall man inte har tur eller blir ett svin.
Se bara på Ensam mamma söker... Vad sägs i stället om Ensam pappa söker? Pappor som myser med dussintals och väljer de finaste, yngsta brudarna... -Det ni! Multitasking är ordet. Strula med flera, eller? All form av desperation försvinner och man bara utnyttjar tills det klaffar? Kort och gott: Bli ett svin! If you can't beat them, join them!
Farbror blå har rätt. "Det finns inte en "normal" tjej för alla killar". -Ursäkta att jag vände lite på orden..
Har varit ute lite på Spraydate nu och jag måste säga att ngt är riktigt galet.
Skickar ut 10 mess. Trevligt skrivna, lagom långt, frågar om 1-2 saker på presentationen som jag blir lite nyfiken på. Har bild själv och en bra presentation. Bilden är bra med. Sedan går det en vecka och det har sammanlagt inkommit 2 svar. Ett svar är på typ 3 ord. En svarar lite längre men verkar inte nyfiken på ngnting så detrinner ut i sanden på 2-3 mess.
Dåinser jag ju att ngt är fel. Jag misstänker helt enkelt att väldigt mga kvinnor får en massa mail varav en stor andel är direkta sexinviter etc. Sedan vill dessa inte svara på ngnting efter det. Eller så kan det vara så att mga kvinnor får så mga mess så de inte orkar svara utan väntar på den "perfekte".
Konstigt dessutom att det inte ens finns ngt att prata om. Man behöver väl inte falla pladask utan det kan vara kul att skriva lite - vara nyfiken. Har folk inga intressen längre? Det finns ju hur mycket somhelst som är intressant att prata om. Böcker,film, Natur, djur, foto, musik, teater eller tomsånt man inte har erfarenhet är ju intressant...
Jag är inte speciellt besviken utan mer förundrad över detta fenomen.
skogstroll
08-10-2009, 09:48
jaa jag har provat MSN Dating som det hette förr och Mötesplatsen. Det funkade ju OK - jag är sambo sen ett antal år. Jag tyckte Mötesplatsen var lite trevligt
CITAT (telamon @ 08-10-2009, 00:24)  Resten var handikappade, oerhört mulliga eller falska, promiskuösa.... Sedan att väl få kontakt med någon tjej är en helt annan historia det också... Upprepar: Det är helt och hållet tjejernas marknad... Ifall man inte har tur eller blir ett svin.
Farbror blå har rätt. "Det finns inte en "normal" tjej för alla killar". -Ursäkta att jag vände lite på orden.. Så få se....om man är Handikappad eller mullig så är man inget att ha?? Och vad är normalt egentligen??
telamon
21-10-2009, 21:34
CITAT (xlxl67 @ 08-10-2009, 10:40)  Har varit ute lite på Spraydate nu och jag måste säga att ngt är riktigt galet.
Skickar ut 10 mess. Trevligt skrivna, lagom långt, frågar om 1-2 saker på presentationen som jag blir lite nyfiken på. Har bild själv och en bra presentation. Bilden är bra med. Sedan går det en vecka och det har sammanlagt inkommit 2 svar. Ett svar är på typ 3 ord. En svarar lite längre men verkar inte nyfiken på ngnting så detrinner ut i sanden på 2-3 mess.
Dåinser jag ju att ngt är fel. Jag misstänker helt enkelt att väldigt mga kvinnor får en massa mail varav en stor andel är direkta sexinviter etc. Sedan vill dessa inte svara på ngnting efter det. Eller så kan det vara så att mga kvinnor får så mga mess så de inte orkar svara utan väntar på den "perfekte".
Konstigt dessutom att det inte ens finns ngt att prata om. Man behöver väl inte falla pladask utan det kan vara kul att skriva lite - vara nyfiken. Har folk inga intressen längre? Det finns ju hur mycket somhelst som är intressant att prata om. Böcker,film, Natur, djur, foto, musik, teater eller tomsånt man inte har erfarenhet är ju intressant...
Jag är inte speciellt besviken utan mer förundrad över detta fenomen. Har samma erfarenhet själv. Som sagt: Med 100% säkerhet, helt och hållet tjejernas marknad! "läs det jag skrivit tidigare... Lägger man in en oerhört bra bild, så dubbleras svaren tiofalt. -Ja, har provat! Iofs, så kan jag erkänna att jag är ganska passiv.
telamon
21-10-2009, 22:25
CITAT (TheLan @ 09-10-2009, 15:52)  Så få se....om man är Handikappad eller mullig så är man inget att ha?? Och vad är normalt egentligen?? Mullig är helt okej för min del. Grovt handikappad är inte helt okej. Normalt? Bra fråga. Finns inga normala tjejer man träffat via nätet. Falska, oerhört tjocka, manipulativa.... 1 har varit normal, men då ville hon enbart ha nya bekantskaper.... Intressant det där.
Jag brukar bli less när gubbsen inte orkar skriva mer än 'tja, läget' , 'gör i dag då' 'när ska vi träffas?' (efter att först ha skickat ett mess innehållande 'hej'. Det är gubbs på över 45.. och unga killar yngre än mina barn , ibland svarar jag, de som bara vill surra om lite ditt o datt för vänner är bra o ha i alla åldersgrupper. De som vill ha en 'lärarinna' (de skriver så ha ha) de får inget svar alls. Håller def inte med om att det är kvinnornas marknad, möjligen bystiga bimbos
Micke E
12-12-2009, 17:24
CITAT (Tobb @ 01-03-2007, 00:17)  Vi pratade ju i helgen lite på skoj om att jag skulle starta en singeltråd på forumet nr det kom igång igen Så nu tog jag mod till mig och gjorde det. Mest som en kul grej, men vem vet. Det kanske blir några som träffas sin livs kärlek Ni som vill vara med också skriv här och så får man skriva på sin pres om sig själv? Hoppas det kan göra någon glad i alla fall?  Förlåt! Men jag hatar att presentera mig själv.. Annars så gillar jag din ide! Men jag hoppades på att om någon nappade så är det gwnom mina inlägg, foton osv. Jag kan inte presentera mig på annat vis! Jag är den bonnlurk jag är, trivs i jeans, t-shirt och när katta kommer så kliar jad henne tills hon är nöjd, detsamma gäller kvinnor.... Men ha det så bra och startar du en 'singel tråd' här så dyker jag upp förr leer senare  PoK CITAT (Tobb @ 01-03-2007, 12:05)  Jag får väll också påpeka att jag också är singel 24år från Södermanland :blushing: Någon mil öster om Eskilstuna, på landet  Men varför inte skicka ett litet 'PM' till mig?  CITAT (KarinWikman @ 08-03-2007, 21:02)  I lilla Kolbäck jobbade jag som hembiträde-barnflicka från juli 1961 - maj -62......  Hör av dig!!
Farbror Blå
12-12-2009, 17:25
Om man varit ensam en massa år. är det DET som menas med grovsingel ?
Är singel men söker inte. Lycka till alla ni som gör det.
Borttaget .Opassande ordvits Sorry!!!
aanderss
05-05-2010, 15:32
HUr går de för er som är singel o sökande?
nelly.trott
05-05-2010, 21:52
Det går precis som vanligt =) haha om det händer att man träffar nån man gillar så är det bra annars så söker jag inte det kommer att ske vilket fall för eller senare =) mest njuter jag och tar tillvara på situationen jag finner mig i =) =)
aanderss
05-05-2010, 22:00
lycka tillnelly
nelly.trott
05-05-2010, 22:02
Tack aanderss ! Jag trivs faktiskt både som singel och som par båda har nackdelar och fördelar =)
aanderss
06-05-2010, 08:48
jag håller med dig men man vill ju inte vara singel hela livet
aanderss
28-09-2010, 11:08
hur går de för er singlar
nelly.trott
28-09-2010, 23:24
Det går väl bra antar jag =) eller ja för min singelskap gick det åt helvete ahhahah då partnerskap har vunnit =) =) men som sagt både och är bra =)
malcolm
29-09-2010, 11:03
Jag är medlem på singelsajten mötesplatsen.se med samma nick där som här men med stor begynnelsebokstav, är dock inte speciellt aktiv där numera. Går väl in och chattar där en stund emellanåt men har slutat att leta.
sommarhumla
14-10-2010, 17:24
Hittade singeltråden när jag satt och slötittade på odla..hur har det gått för alla odla-singlar, har ni hittat någon??
Åsa, mälardalen zon 2
14-10-2010, 18:09
Jag är medlem på en dejtingsite sedan ca 1mån jag får ca 5-7erbjudanden per dag de flesta trevliga och jag brukar svara de som inte verkar vara lite konstiga (lite creepy personer får inga svar). Har hunnit vara ute på dejt med en person som nog inte passade mig, ska börja dejta en ny och jag tror jag fick jackpot han verkar vara trevlig och han driver en trädgårdsfirma (men det visste jag inte när jag tackade ja, men han visste att jag var trädgårdsingenjör).
Det som jag mest lägger märke till är att de flesta killar som skickar förslag mest verkar ha tittat på förpackningen och inte läst innehållsförteckningen, de skriver om vad de gillar med mitt utseende och sedan ställer de frågor som avslöjar att de inte läst ett ord i min profil. De jag tackat ja till har visat intresse för mig som person och vem jag är, inte enbart mitt utseende (kanske ett tips till en del killar som inte får svar).
Fjortispower
14-10-2010, 18:18
Mer "classy"-tal från min del nu: Vill påpeka, eftersom Åsa tog upp det, att det finns stora skillnader på dejtingsajter, chattsidor och sådant, mellan kvinnor/tjejer och män/killar när de söker efter partner eller någon att chatta med. En av dessa kön får mycket mer feedback från mden det söker efter. Jag och min vän gjorde ett mycket roligt uppdrag/ obs: projektarbete där vi gjorde som så att: 1. Vi låtsades vara en snygg kille som sökte efter en tjej. 2. Vi låtsades vara en snygg tjej (vi är ju det i för sig  ) som sökte kille. 3. Vi låtsades vara en snygg tjej som sökte efter en tjej. 4. Vi låtsades vara en snygg kille som sökte efter en kille. Som sagt, en av dessa kön som sökte efter ett kön fick betydligt mer feedback än alla andra, det blev ganska tight mellan tvåan och trean men en fjärde plats fick nästan ingen feedback. Kan ni gissa vem som fick mest och minst feedback? Vår redovisning av arbetet blev mycket kul!  Vilken sida vi gjorde undersökningen på är privat.
sommarhumla
14-10-2010, 18:23
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 14-10-2010, 19:09)  Jag är medlem på en dejtingsite sedan ca 1mån jag får ca 5-7erbjudanden per dag de flesta trevliga och jag brukar svara de som inte verkar vara lite konstiga (lite creepy personer får inga svar). Har hunnit vara ute på dejt med en person som nog inte passade mig, ska börja dejta en ny och jag tror jag fick jackpot han verkar vara trevlig och han driver en trädgårdsfirma (men det visste jag inte när jag tackade ja, men han visste att jag var trädgårdsingenjör).
Det som jag mest lägger märke till är att de flesta killar som skickar förslag mest verkar ha tittat på förpackningen och inte läst innehållsförteckningen, de skriver om vad de gillar med mitt utseende och sedan ställer de frågor som avslöjar att de inte läst ett ord i min profil. De jag tackat ja till har visat intresse för mig som person och vem jag är, inte enbart mitt utseende (kanske ett tips till en del killar som inte får svar). Ja, det verkar vara så att har man inte "rätt" förpackning så duger man helt enkelt inte...nä, man får väl acceptera att det kanske är så att det var menat att man skulle förbli singel...
aanderss
14-10-2010, 18:25
jag är singel fortfarande
Åsa, mälardalen zon 2
14-10-2010, 18:27
Fast frågan är vad som är rätt förpackning jag trodde inte min naturliga och osminkade nästan 40år looken var speciellt intressant hos killar (jag är ingen blond bimbo med stora tuttar och liknande) men det verkar ju vara gott om såna som gillar mitt utseende även om jag inte trodde det, så man kan bli överraskad, så har man inte testat så kan man ju prova och se.
Aqvakul
14-10-2010, 18:40
Är det inte så att det är lite "tjejernas marknad" på datingsajterna? (undrar en verklig novis på området)
sommarhumla
14-10-2010, 18:47
kan det inte vara så att det både är tjejers och killars marknad, är också novis på den punkten...
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2010, 19:40)  Är det inte så att det är lite "tjejernas marknad" på datingsajterna? (undrar en verklig novis på området) Jo så är det. Jag hjälpte en kompis en gång en profil. I början hade hon inte ens ett foto, ändå fick hon flera förfrågningar (eller vad man ska kalla det) från killar varje dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|