Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Åsa, mälardalen zon 2
Tror nog snarare att det är så att killar verkar vara såna att de skickar förfrågningar till alla som ev. kan vara intressanta á la massutskick och de skickar samma dåliga förfrågningar till alla (som nog lockar få tjejer att svara) istället för att fundera på vem som man ev. skulle passa ihop med och kanske författa något som lockar till ett positivt svar (i mitt fall var det ju att han verkade anse att vi hade mycket gemensamt som ju gjorde mig nyfiken om vad det skulle kunna vara + han uttryckte sig trevligt och ställde intelligenta frågor som visade att han läst min profil ganska noga).
malcolm
CITAT (Fjortispower @ 14-10-2010, 19:18) *
Mer "classy"-tal från min del nu:

Vill påpeka, eftersom Åsa tog upp det, att det finns stora skillnader på dejtingsajter, chattsidor och sådant, mellan kvinnor/tjejer och män/killar när de söker efter partner eller någon att chatta med. En av dessa kön får mycket mer feedback från mden det söker efter. Jag och min vän gjorde ett mycket roligt uppdrag/ obs: projektarbete där vi gjorde som så att:
1. Vi låtsades vara en snygg kille som sökte efter en tjej.
2. Vi låtsades vara en snygg tjej (vi är ju det i för sig smile.gif) som sökte kille.
3. Vi låtsades vara en snygg tjej som sökte efter en tjej.
4. Vi låtsades vara en snygg kille som sökte efter en kille.
Som sagt, en av dessa kön som sökte efter ett kön fick betydligt mer feedback än alla andra, det blev ganska tight mellan tvåan och trean men en fjärde plats fick nästan ingen feedback.
Kan ni gissa vem som fick mest och minst feedback? Vår redovisning av arbetet blev mycket kul! smile.gif

Vilken sida vi gjorde undersökningen på är privat.

Fy tusan vad elakt och egoististiskt att leka med folk utan att egentligen vilja dem någonting mer än att för egen del hitta någon slags "sanning". Tyvärr är det så att allt för många sätter in "annonser" på kontaktsajter enbart i syfte att kolla sin egen attraktionskraft.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 14-10-2010, 22:26) *
Fy tusan vad elakt och egoististiskt att leka med folk utan att egentligen vilja dem någonting mer än att för egen del hitta någon slags "sanning". Tyvärr är det så att allt för många sätter in "annonser" på kontaktsajter enbart i syfte att kolla sin egen attraktionskraft.

Så länge man bara sätter in annonser och inte driver spelet längre, så är det väl rätt OK. Forskningen har också sitt pris...
Fjortispower
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2010, 22:31) *
Så länge man bara sätter in annonser och inte driver spelet längre, så är det väl rätt OK. Forskningen har också sitt pris...

Japp, vi fick beröm för arbetet och vi svarade heller inget feedback.
Ingen som vill veta resultatet?
Anma
CITAT (Fjortispower @ 15-10-2010, 16:59) *
Japp, vi fick beröm för arbetet och vi svarade heller inget feedback.
Ingen som vill veta resultatet?

Mest svar snygg tjej som söker kille. Minst svar snygg tjej som söker tjej.
Rätt?
Fjortispower
CITAT (Anma @ 15-10-2010, 17:09) *
Mest svar snygg tjej som söker kille. Minst svar snygg tjej som söker tjej.
Rätt?

Kan vänta in lite fler gissningar om någon mer vill gissa på yes.gif
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 14-10-2010, 22:31) *

Visst kan man tycka så men det finns faktiskt sådana som skriver seriösa brev och kanske lägger ner en hel del möda för att författa dessa och då tycker jag det är elakt att utnyttja dessa människor bara för att göra nå´n slags undersökning.
Fjortispower
CITAT (malcolm @ 15-10-2010, 18:51) *
Visst kan man tycka så men det finns faktiskt sådana som skriver seriösa brev och kanske lägger ner en hel del möda för att författa dessa och då tycker jag det är elakt att utnyttja dessa människor bara för att göra nå´n slags undersökning.

Ja, men då tycker jag att man inte behöver lägga ner så mycket energi på första intrycket? Orka skriva novell till den man vill flirta med, utan bild.

Ok, resultatet då. Obs: vi gjorde testet på en dejtingsida OCH en chattsida --> där man får respons på minuten. Samma resultat på båda, och den som fick mest respons var:
1. Kvinna söker man. På dejtingsidan kom det ca 4-5 förslag per dag. På chattsidan kunde man vara aktiv, och då skrev någonstans runt 80 män samtidigt!
2. Man söker man. På dejtingsidan kom det 0,5 förslag per dag. På chattsidan var det runt 5 personer som skrev.
3. Kvinna söker kvinna. På dejtingsidan kom det 0,25 förslag per dag. På chattsidan var det ett par personer som skrev.
4. Man söker kvinna. På dejtingsidan kom det 1 som var intresserad, på chattsidan också bara en enda.
Anledning: Vi lyckades koppla ihop det med biologiska faktorer. Men för att göra det kort: män är mer aktiva på nätet och kvinnor inte likaså. För mannen är drömkvinnan som en illusion och variabel (aa orkar inte förklara mer), för kvinnan är drömmannen en sorts person som man har sett - här är det mer rak på sak, och man har en uppfattning i hjärnan att en viss typ av kille är snygg, även fast man kan möta en som inte ser ut så och tycker ändå att den är snygg. Det kan man kalla typ förväntan av partnern. En "man" utan bild på dejtingsidor och chattsidor uppmärksammar inte kvinnorna lika mycket som kvinnorna blir uppmärksammade av män bara för de är aktiva och snygga (enl. beskrivning).
Och anledning till att kvinnor uppmärksammade kvinnor mer, i motsats till hur det borde vara IRL, är för att det inte är lika öppet IRL. Därför söker man sig till sådana sidor där de har mer chans. Det handlar alltså om hur man bäst kan få napp.
Intressant? Jag tyckte det, men det kan ha hänt att jag förklarade för dåligt, men vill inte bomba inlägget här. Fråga om det är något ni undrar över. smile.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 15-10-2010, 18:51) *

Min dotter skrev för femton år sen, tillsammans med en kompis, en falsk kontaktannons i Frida för sin lillebrors räkning. "Jag är en kille på 12 år som skriver dikter, gillar hästar och mysiga hemmakvällar". Han fick ca 1 500 svar, många långa brev med foton och inklistrade urklipp. Flikorna skämdes över vad de ställt till med..
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Fjortispower @ 15-10-2010, 19:48) *
Ja, men då tycker jag att man inte behöver lägga ner så mycket energi på första intrycket? Orka skriva novell till den man vill flirta med, utan bild.

Ok, resultatet då. Obs: vi gjorde testet på en dejtingsida OCH en chattsida --> där man får respons på minuten. Samma resultat på båda, och den som fick mest respons var:
1. Kvinna söker man. På dejtingsidan kom det ca 4-5 förslag per dag. På chattsidan kunde man vara aktiv, och då skrev någonstans runt 80 män samtidigt!
2. Man söker man. På dejtingsidan kom det 0,5 förslag per dag. På chattsidan var det runt 5 personer som skrev.
3. Kvinna söker kvinna. På dejtingsidan kom det 0,25 förslag per dag. På chattsidan var det ett par personer som skrev.
4. Man söker kvinna. På dejtingsidan kom det 1 som var intresserad, på chattsidan också bara en enda.
Anledning: Vi lyckades koppla ihop det med biologiska faktorer. Men för att göra det kort: män är mer aktiva på nätet och kvinnor inte likaså. För mannen är drömkvinnan som en illusion och variabel (aa orkar inte förklara mer), för kvinnan är drömmannen en sorts person som man har sett - här är det mer rak på sak, och man har en uppfattning i hjärnan att en viss typ av kille är snygg, även fast man kan möta en som inte ser ut så och tycker ändå att den är snygg. Det kan man kalla typ förväntan av partnern. En "man" utan bild på dejtingsidor och chattsidor uppmärksammar inte kvinnorna lika mycket som kvinnorna blir uppmärksammade av män bara för de är aktiva och snygga (enl. beskrivning).
Och anledning till att kvinnor uppmärksammade kvinnor mer, i motsats till hur det borde vara IRL, är för att det inte är lika öppet IRL. Därför söker man sig till sådana sidor där de har mer chans. Det handlar alltså om hur man bäst kan få napp.
Intressant? Jag tyckte det, men det kan ha hänt att jag förklarade för dåligt, men vill inte bomba inlägget här. Fråga om det är något ni undrar över. smile.gif

En annan orsak til varför männen inte får samma respons: Varför skulle jag som kvinna som får en massa trevliga förslag varje dag behöva hålla på och skicka meddelanden till någon? Det är väl bara att titta på vilka som skickat meddelanden och svara den man tror kan passa en själv. Själv gillar jag dock män som vågar stå för sina handlingar så män som knappt fyllt i något och inte lagt till någon bild (ofta med orden jag kan maila bild men jag vill inte lägga ut någon här är rädd för att någon känner igen mig är inte så intressanta) + jag har udda smak för killar jag gillar inte det tvålfagra så man behöver inte se ut som någon utvikningskille för att få svar.

Kan även tillägga att det inte är så hemskt att bli igenkänd, en person skickade en eloge till mig för att jag infogat så bra foton, jag var mig mycket lik i verkligheten han hade sett mig på ICA.
Fjortispower
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-10-2010, 20:33) *
En annan orsak til varför männen inte får samma respons: Varför skulle jag som kvinna som får en massa trevliga förslag varje dag behöva hålla på och skicka meddelanden till någon? Det är väl bara att titta på vilka som skickat meddelanden och svara den man tror kan passa en själv. Själv gillar jag dock män som vågar stå för sina handlingar så män som knappt fyllt i något och inte lagt till någon bild (ofta med orden jag kan maila bild men jag vill inte lägga ut någon här är rädd för att någon känner igen mig är inte så intressanta) + jag har udda smak för killar jag gillar inte det tvålfagra så man behöver inte se ut som någon utvikningskille för att få svar.

Kan även tillägga att det inte är så hemskt att bli igenkänd, en person skickade en eloge till mig för att jag infogat så bra foton, jag var mig mycket lik i verkligheten han hade sett mig på ICA.

Helt rätt, hade glömt att skriva om den saken.
aanderss
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 15-10-2010, 20:33) *

så sant så
malcolm
Jag har varit medlem på olika kontaktsjater sedan -98 och sett allehanda beteenden vad det gäller detta, många är inte seriösa och det gäller både män ock kvinnor. Gemensamt för könen är dock att de flesta vill träffa någon som är yngre än de själva och det är en ekvation som inte går ihop. Utseende är också något som verkar vara otroligt viktigt och vad det står i presentationen spelar mindre roll, huvudsaken att h*n är snygg. Kvinnor/tjejer får i allmänhet fler svar men många är av typenmassutskick där den svarande skickat ut exakt samma brev till många. Män i mn ålder (drygt 50) får brev ifrån ryskor och asiatiskor (på dålig engelska) som hoppas på en man som kan försörja dem.

Är man någorlunda bra på att skriva så är det inte så himla svårt att få kontakt med en annan person men sedan gäller det att leva upp till det man ssgt också och det är det inte alla som gör. Jag dejtade tex. en kvinna som var full när vi träffades och en annan som jobbade för EU i Bryssel och bara var hemma i Sverige två veckor om året... Nu är det dock sällan det blir på detta sättet och jag känner flera som trots allt hittat sin kärlek via nätet och har fleråriga för hållanden

Min bäste VÄN är en kvinna som jag dejtade för flera år sedan, vi insåg direkt att vi inte var något för varandra men våra barn blev bra kompisar, så småningom träffade hon en kille som hon köpte ett radhus tillsammans med och jag hjälpte dem att flytta. När jag drabbades av en stroke 2008 var det dem jag ringde till för att få min bil förflyttad från sjukhusparkeringen hem till mig.

Min erfarenhet från kontaktsajer är att de flesta (kvinnor och män) är ärliga sina avsikter och inte vill något annat än att träffa sin kärlek.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 16-10-2010, 18:46) *
Jag har varit medlem på olika kontaktsjater sedan -98 och sett allehanda beteenden vad det gäller detta, många är inte seriösa och det gäller både män ock kvinnor. Gemensamt för könen är dock att de flesta vill träffa någon som är yngre än de själva och det är en ekvation som inte går ihop. Utseende är också något som verkar vara otroligt viktigt och vad det står i presentationen spelar mindre roll, huvudsaken att h*n är snygg. Kvinnor/tjejer får i allmänhet fler svar men många är av typenmassutskick där den svarande skickat ut exakt samma brev till många. Män i mn ålder (drygt 50) får brev ifrån ryskor och asiatiskor (på dålig engelska) som hoppas på en man som kan försörja dem.

Är man någorlunda bra på att skriva så är det inte så himla svårt att få kontakt med en annan person men sedan gäller det att leva upp till det man ssgt också och det är det inte alla som gör. Jag dejtade tex. en kvinna som var full när vi träffades och en annan som jobbade för EU i Bryssel och bara var hemma i Sverige två veckor om året... Nu är det dock sällan det blir på detta sättet och jag känner flera som trots allt hittat sin kärlek via nätet och har fleråriga för hållanden

Min bäste VÄN är en kvinna som jag dejtade för flera år sedan, vi insåg direkt att vi inte var något för varandra men våra barn blev bra kompisar, så småningom träffade hon en kille som hon köpte ett radhus tillsammans med och jag hjälpte dem att flytta. När jag drabbades av en stroke 2008 var det dem jag ringde till för att få min bil förflyttad från sjukhusparkeringen hem till mig.

Min erfarenhet från kontaktsajer är att de flesta (kvinnor och män) är ärliga sina avsikter och inte vill något annat än att träffa sin kärlek.

Intressant, tack för att du ville dela med dig av dina erfarenheter... kompiskram.gif
malcolm
Vem vill träffa MIG...?
fuchsian
Det kan verka intressant, men som kvinna är man mer utsatt att råka på typer som sedan visar sig vara som mytomaner och har flera kvinnor på gång och väljer det som ger mest, ekonomiskt och sen kommer sex.

Jag ser det som en sak som jag personligen skulle inte ens tänka på om jag blev ensam. Då föredrar jag mina vänner och umgås med dom och där kan man kanske träffa en man som är intressant person som delar med det mesta av de gemensamma intressen.
Har hört alldeles för många änkor som faller för tvålfagra killar och sen är de blåsta. Killen är sällan ute efter en änka som är 50+ om inte hon är rik.

Har läst en del av tråden och alla har sina tankar och önskemål och det har även jag, men ingen mytoman över min tröskel, de är faktiskt lätta att känna igen om man har erfarenhet att kunna läsa av en människa.
Som goda vänner skulle jag tänka mig ha även ensamma män, men då måste de vara oberoende av min ekonomi. --- Fuchsian......
Åsa, mälardalen zon 2
Inte aktuellt i mitt fall jag är student och det står i min profil och jag är lika fattig som alla andra studenter och jag får ändå förslag från män 10-20år yngre men de är inte så intressanta eftersom jag föredrar något äldre män men ur ihärdighetssynpunkt så vinner nog yngre män de återkommer även efter man tackat nej med nya förslag och förklaringar varför åldersskillnaden inte spelar någon roll, kanske man borde premiera någon av dessa ihärdiga gossar med en dejt naughty.gif fast det känns kanske lite creepy att dejta någon som inte ens är gammal att handla på systembolaget.
Wilmer
Puff!

Jag har inte blivit singel men vill lyfta tråden tummenupp.gif
Huggorm
Och jag är fortfarande singel, men jag har varit på ett par dejter nyligen faktiskt
Wilmer
Trevligt, hoppas jag tummenupp.gif
malcolm
Jag har nyligen slutat att betala för VIP-medlemsskap från en kontaktsajt men hugade spekulanter får gärna höra av sig via PM eller liknande. Jag är snäll mot kvinnor, barn, djur och lagar fantastisk mat. Dessutom är jag en klippa när det gäller att snickra och laga saker, bilar tex. flirting.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Antar att det var MP de har VIP medlemskap inte speciellt bra site tycker jag (och jäkligt dyr för det lilla man får), Happypancake som är 100% gratis är bättre även om det tekniska och layouten är mycket sämre. Så har du inte testat HP så kan ju även den vara värt ett försök.
Farbror Blå
Hej alla sniglar!
Förlåt, singlar
sommarhumla
... felskrivet...
Kajsa i Arvika
Hur går det med singlandet här på odla.. confused.gif

Känner ni nån stor stark karl som skulle passa mej får ni gärna skicka hit honom... shy.gif flirting.gif
Meriona
Har tyvärr ingen till övers, men har han du hittar en bror så kan han väl höra av sig? tongue.gif
Huggorm
Jag är evig singel, ingen står ut med mig mer än korta stunder. Men om någon känner någon riktigt desperat tjej kan ni tipsa henne om mig.
Meriona
Du har nog bara haft otur Huggorm! kompiskram.gif
Kajsa i Arvika
Jag brukar inte va nå bra på att välja dem Meriona men om jag hittar nån vettig med vidhängande brorsa vet jag vart jag ska förpassa honom.. kompiskram.gif
xlxl67
CITAT (Kajsa i Arvika @ 15-08-2011, 20:20) *
Hur går det med singlandet här på odla.. confused.gif

Känner ni nån stor stark karl som skulle passa mej får ni gärna skicka hit honom... shy.gif flirting.gif

Vad skall du med en stor stark karl till? Ngt du behöver flytta? wink.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 15-08-2011, 20:28) *
Du har nog bara haft otur Huggorm! kompiskram.gif

Visst, femton år i sträck rolleyes.gif
xlxl67
Söker bara ngn som är positiv, nyfiken och påhittig.
Känns som Jag , Huggorm, Kajsa och Meriona skulle åka på en sådan där kryssning kanske? biggrin.gif
Kajsa i Arvika
Flytta, bära, gräva.. jag ska nog komma på nåt... giggle.gif
xlxl67
CITAT (Kajsa i Arvika @ 15-08-2011, 20:33) *
Flytta, bära, gräva.. jag ska nog komma på nåt... giggle.gif

Jag älskar att hjälpa till med flyttar fast det kan bli problematiskt
när flytten är klar då smile.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 15-08-2011, 20:25) *
Jag är evig singel, ingen står ut med mig mer än korta stunder. Men om någon känner någon riktigt desperat tjej kan ni tipsa henne om mig.

Varför så negativ! Du är ju en väldigt spännande person...
När man kommer upp i lite mognare ålder, bedöms man ur andra aspekter än som tonåring..
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-08-2011, 21:21) *
Varför så negativ! Du är ju en väldigt spännande person...
När man kommer upp i lite mognare ålder, bedöms man ur andra aspekter än som tonåring..

Egentligen är jag rätt positiv. Jag har märkt att om man är på internationella dejtingsajter så ger mitt svenska medborgarskap just det där extra lilla incitamentet som krävs. Plötsligt står man sig väldigt bra i konkurrensen. w00t.gif
Meriona
Ja men det är väl inte fel att locka hit någon utländsk flicka? tummenupp.gif
Eva-Helene
Kajsa, om du lessnar på karlarna därnere så vet jag av några ev. till dig häruppe! flirting.gif Gäller dig med Meriona tongue.gif
Anna-Karin Lundberg
Vore kul med en singelkryssning till Helsingfors för Odla-medlemmar!
Samtalsämnena skulle aldrig ta slut: vad har du för jordmån, jahaa, och vilken näring tycker du fungerar bäst, OK, så Fiskars har en ny modell på sekatör, vita bondbönor - finns det? Du kanske kunde komma och titta på mossan i min gräsmatta?

Jag skulle åka, helt klart!
malcolm
Jag har gett upp hoppet om att finna en ny livskamrat, belv ensam med tre barn -97 och har tillbringat åtskillig tid på olika singelsajter utan resultat. Visst blev det en del kontakter, den längsta varade i 2½ år men som sagt, inget bestående och nu är det nog kört. Ingen vill ha en man som inte orkar något och dessutom har en minst sagt trasslig ekonomi.
Kajsa i Arvika
Jamen Eva! E d du som sitter och håller på godingarna?! kompiskram.gif Skick'an (dem) söderut ögonaböj!

Det där med singel/odla kryss skulle jag nästan kunna hänga på Annakarin.. om inte annat kan vi ta med lite fröpåsar och byta.. giggle.gif
Blomstertanten
CITAT (Eva-Helene @ 15-08-2011, 23:14) *
Kajsa, om du lessnar på karlarna därnere så vet jag av några ev. till dig häruppe! flirting.gif Gäller dig med Meriona tongue.gif

Kan du skicka nån av dom till Närke? flirting.gif
xlxl67
CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 16-08-2011, 07:47) *
Vore kul med en singelkryssning till Helsingfors för Odla-medlemmar!
Samtalsämnena skulle aldrig ta slut: vad har du för jordmån, jahaa, och vilken näring tycker du fungerar bäst, OK, så Fiskars har en ny modell på sekatör, vita bondbönor - finns det? Du kanske kunde komma och titta på mossan i min gräsmatta?

Jag skulle åka, helt klart!

Hahaha laugh.gif Eller har du hört det sista från "Småprat" på Odla? ...

CITAT (Blomstertanten @ 16-08-2011, 15:21) *
Kan du skicka nån av dom till Närke? flirting.gif

Kom ner till Göteborg och hälsa på istället;)
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 16-08-2011, 19:12) *
Kom ner till Göteborg och hälsa på istället;)

Vad är det för fel på Närke????? confused.gif dunno.gif g.gif
Huggorm
CITAT (Blomstertanten @ 16-08-2011, 21:00) *
Vad är det för fel på Närke????? confused.gif dunno.gif g.gif

Gnällandet? flirting.gif
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 16-08-2011, 21:15) *
Gnällandet? flirting.gif

nono.gif rtfm.gif ranting.gif Här gnälls inget!!!
xlxl67
Någon som vill dejta idag?

Kanske i "Svara & ställ ny fråga 2011" - tråden eller kanske den snällare varianten "Ordassociering 2011" ? biggrin.gif

Annars kanske ngn vill chatta lite wink.gif

DS1 Behövs inte vara singel för chat förresten.
DS2 Inget fel på Närke. Har varit i Lindesberg och Öreebroo några gånger de sista åren. smile.gif
Meriona
Äh! Jag trodde att nåt hade hänt och du blivit sambo eller nåt. ohmy.gif
Jag singlar på och trivs med det bättre än nånsin. wink.gif
xlxl67
Vad är de bästa fördelarna tycker du? Jag tycker också det är många frödelar (frödelar heter det på Odla va? biggrin.gif) men sammantaget är det ju faktiskt mer minus tycker jag.
Meriona
Ingen skitar ner eller kräver att jag ska raka benen. Till att börja med. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon