|
Full version: Singeltråden
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Eva-Helene
12-07-2008, 08:57
CITAT (Violmormor @ 12-07-2008, 00:25)  Varför?
Ja, det är frågan.
Det där är den ena sidan, men det finns en annan sida också.  Jag vet hur det där är. För min del fick jag så småningom nog och tog ut skilsmässa. Finns nog inget som kan förstöra ens självförtroende så mycket! Det är bara du som kan avgöra om du klarar av att stanna i det förhållandet. Jag anser att man inte ska vara ensam i en tvåsamhet!!! Om den andra sidan innebär barn, så ska du veta att mina barn mådde mycket bättre av att mamma och pappa bodde på skilda håll! Och du - det finns många fiskar i havet (har jag märkt)
Huggorm
12-07-2008, 09:19
CITAT (Eva-Helene @ 12-07-2008, 09:57)  Om den andra sidan innebär barn, så ska du veta att mina barn mådde mycket bättre av att mamma och pappa bodde på skilda håll! Under större delen av min uppväxt bråkade föräldrarna. Dålig, frostig stämning var mycket vanligt, och särskillt på högtider och andra speciella tillfällen. För mig var en lättnad när de slutligen separerade, även om jag hunnit flytta hemifrån redan då
Karlar som inte håller sig i skinnet ska ha ett fett fotavtryck i arslet ut genom dörren, oavsett hur "goa" de kan vara när andan faller på.
Visst sjutton är det jobbigt med alla dessa nystarter och omstarter, man kommer liksom aldrig till ro, men hellre leva som en kyrkråtta än som piga.
Var det inte Susanne Alfvengren som sjöng "bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två"? Jag håller med till 100%!
AndersKbg
12-07-2008, 19:14
CITAT (HelenJ @ 12-07-2008, 20:11)  Var det inte Susanne Alfvengren som sjöng "bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två"? Jag håller med till 100%! Ja, jag håller med. Men jag ser en viss skillnad i att vara singel och ensam oxå. En singel lever ett liv med andra människor utan att ha något direkt förhållande och kanske trivs med det. Men en person som är "ensam" lever nog inget roligt liv alls... Grattis till mitt första inlägg på odla!
Biggan_
12-07-2008, 19:53
CITAT (AndersKbg @ 12-07-2008, 20:14)  Grattis till mitt första inlägg på odla! Grattis, Hej och Välkommen hit!
Jag levde i ett ganska känslokallt förhållande i nästan 23 år varav dom sista 9 åren i total avsaknad av sex eller närhet, ensam i tvåsamhet rättare sagt. Jag fick nog och tog ut skilsmässa, jag hade tänkt mig att leva ensam i minst ett år framöver för att få känna smaken av friheten, men ack vad jag bedrog mig, den första man jag träffade via en datingsida visade sig vara den rätta och vi firar ett år i morgon. Han är inte alls vad jag trodde mig vilja ha rent utseendemässigt, men sättet är HELT rätt, arbetsam, vi hjälps åt i trädgården och bara senaste månaden så har vi åstadkommit tre stora rabatter, en stentrapp i slänten och vattenfall med damm och fontän. Om vi är sambo eller särbo är jag osäker på, jag är hemma i min lägenhet ca 6 dagar i månaden och hos honom resten av tiden. Allt känns bara toppen, jag önskar bara att jag träffat honom mycket tidigare och tagit ut skilsmässa för minst 10 år sedan. Man ska aldrig, ALDRIG, känna sig åtsidosatt av sin älskade, då har man inte det vesäntligaste gemensamt och det är då bättre att gå vidare och finna sin fortsatta lycka på annat håll. Hellre ensam i ensamhet än ensam i tvåsamhet.
CITAT (AndersKbg @ 12-07-2008, 20:14)  Ja, jag håller med. Men jag ser en viss skillnad i att vara singel och ensam oxå. En singel lever ett liv med andra människor utan att ha något direkt förhållande och kanske trivs med det. Men en person som är "ensam" lever nog inget roligt liv alls...
Grattis till mitt första inlägg på odla! Välkommen hit till odla säger jag med
Sussie F-Flower
12-07-2008, 23:02
CITAT (Pia L @ 12-07-2008, 23:09)  Jag levde i ett ganska känslokallt förhållande i nästan 23 år varav dom sista 9 åren i total avsaknad av sex eller närhet, ensam i tvåsamhet rättare sagt. Jag fick nog och tog ut skilsmässa, jag hade tänkt mig att leva ensam i minst ett år framöver för att få känna smaken av friheten, men ack vad jag bedrog mig, den första man jag träffade via en datingsida visade sig vara den rätta och vi firar ett år i morgon. Han är inte alls vad jag trodde mig vilja ha rent utseendemässigt, men sättet är HELT rätt, arbetsam, vi hjälps åt i trädgården och bara senaste månaden så har vi åstadkommit tre stora rabatter, en stentrapp i slänten och vattenfall med damm och fontän. Om vi är sambo eller särbo är jag osäker på, jag är hemma i min lägenhet ca 6 dagar i månaden och hos honom resten av tiden. Allt känns bara toppen, jag önskar bara att jag träffat honom mycket tidigare och tagit ut skilsmässa för minst 10 år sedan. Man ska aldrig, ALDRIG, känna sig åtsidosatt av sin älskade, då har man inte det vesäntligaste gemensamt och det är då bättre att gå vidare och finna sin fortsatta lycka på annat håll. Hellre ensam i ensamhet än ensam i tvåsamhet. Ja, Pia, jag tycker att du har så rätt, så rätt.... Varför ska man behöva vara så "efterklok"...? Livet är här och nu. Det pågår hela tiden.... Vill vi vara "med" eller stå utanför och "se på" medan det pågår....? Du verkar ha gjort ett bra val! Önskar dig All Lycka. (Hör av dig om du ska "hemöver", kom in på en fika vettja...) Mvh/Sussie.
CITAT (Pia L @ 12-07-2008, 23:09)  Allt känns bara toppen, jag önskar bara att jag träffat honom mycket tidigare och tagit ut skilsmässa för minst 10 år sedan. Så där kan väl jag också känna ibland, men då får man tänka att livserfarenheter formar människan och för 10 år sedan kanske inte Henrik och jag var alls rätt för varandra och det hade gått åt pipsvängen om vi träffat varandra då. Likaså har alla "idioter" man stött på hjälpt en att sålla ut och ta reda på vem det verkligen är man vill ge sitt liv till.
AndersKbg
13-07-2008, 17:51
Vilken tråd på ett trädgårdsforum, hehe. Men jag är en snäll nallebjörn, får jag chans på någon? Ja...det var ett skämt.
CITAT (AndersKbg @ 13-07-2008, 18:51)  Vilken tråd på ett trädgårdsforum, hehe. Men jag är en snäll nallebjörn, får jag chans på någon? Ja...det var ett skämt. Man ska inte skämta om så allvarliga saker här Med ett forum, där majoriteten är kvinnor i sina bästa år, kan du få mera än du klarar av, om du skojar så...
AndersKbg
13-07-2008, 20:31
CITAT (pejori @ 13-07-2008, 19:19)  Okej, jag fattar. Jag ska hålla mig på mattan. När är kvinnans bästa år förresten? Någonstans mellan 24-26 år va?
CITAT (AndersKbg @ 13-07-2008, 21:31)  Okej, jag fattar. Jag ska hålla mig på mattan. När är kvinnans bästa år förresten? Någonstans mellan 24-26 år va?  Nä..snarare mellan 20 och 70...
Biggan_
13-07-2008, 20:34
Ingrid Zon3
13-07-2008, 20:41
CITAT (pejori @ 13-07-2008, 21:33)  Blir det sämre efter 70 menar du?? Hittills känns det bättre och bättre för varje år tycker jag.
CITAT (Ingrid Zon3 @ 13-07-2008, 21:41)  Blir det sämre efter 70 menar du?? Hittills känns det bättre och bättre för varje år tycker jag.  Inte då...efter 70 kommer vi in i andra andningen, då blir vi livsfarliga
Nostalgia
26-07-2008, 01:10
CITAT (Biggan_ @ 11-03-2007, 16:06)  ....och vad hade jag i denna tråden att göra?  Är ju inte singel, men nyfiken!  :blushing:  Precis så tänkte jag också när jag hittade den här tråden  kan inte sova så nu sitter jag här och läser lite gamla trådar. Blir förståss hemskt nyfiken på hur det gått för er singlar, bra hoppas jag, här på Odla borde man väl hitta många jordnära människor Ni som fortfarande söker får väl försöka hålla liv i den här tråden så den syns lite oftare  Ha en fortsatt skön sommar
CITAT (AndersKbg @ 13-07-2008, 21:31)  Okej, jag fattar. Jag ska hålla mig på mattan. När är kvinnans bästa år förresten? Någonstans mellan 24-26 år va?  Alltid om du inte vet. Så tänk dig för.
Eva-Helene
26-07-2008, 15:26
Jahaja. Det kan nappa på datingsidor också. Ibland nappar det på båda håll samtidigt (ingen närmare förklaring gives). Intressantaste "nappet" hittills jobbade extra förra natten, inte i sitt ordinarie yrke, utan som....gissa vad.... jo chaufför!
*Stintan*
26-07-2008, 15:53
CITAT (AndersKbg @ 13-07-2008, 21:31)  Okej, jag fattar. Jag ska hålla mig på mattan. När är kvinnans bästa år förresten? Någonstans mellan 24-26 år va?  Min bästa tid är nu....[attachment=21792:cart0002.gif]
Huggorm
26-07-2008, 17:42
Hoppas verkligen min bästa tid ännu inte är här, annars är det illa...
aanderss
26-07-2008, 18:03
jag är singel ennu
CITAT (eden @ 26-07-2008, 13:54)  Alltid om du inte vet. Så tänk dig för.  Alldeles rätt!  Här har vi en som har fattat.....
Lemonne
26-07-2008, 20:32
Jag är snigel igen... Försökte att ge mitt ex en andra chans, men nu har vi brutit upp för gott. Det var lite lättare den här gången dessutom - nu vet jag ju med säkerhet att jag har fattat rätt beslut!
AndersKbg
28-07-2008, 15:25
CITAT (Lemonne @ 26-07-2008, 21:32)  Jag är snigel igen... Försökte att ge mitt ex en andra chans, men nu har vi brutit upp för gott. Det var lite lättare den här gången dessutom - nu vet jag ju med säkerhet att jag har fattat rätt beslut! Det där att ge en andra chans är en klassiker som sällan funkar som man vill. Det är bättre att gå vidare och slippa plågas.
Vad finns det för dejtingsajter som itne suger, som man kan skriva brev gratis, som det finns seriösa personer på? Mötesplatsen: Kostar pengar och man kan inte ens läsa meddelanden från VIP medlemar. Och man får itne skriva mailadress för de ska tvinga en till att betala för kärlek...? Vilket jag trode kallades prostution? Singelty: Verkar vara ganska liten aktivitet där, i alla fall på min profil... Spray: inte med där, typ pga att det inte hände något där... bc: ingen kommentar, men finns med där. parship: kommer inte ihåg varför jag inte är med där, men det är nog för att det var liten aktivitet. q500: inte med där heller för att det inte gav något napp, och har för mig att det kostade pengar där också något??? odla.se: Ganska lugnt på sista tiden Nä nu ska jag sluta.
Eva-Helene
28-07-2008, 18:45
CITAT (Tobb @ 28-07-2008, 19:32)  Vad finns det för dejtingsajter som itne suger, som man kan skriva brev gratis, som det finns seriösa personer på?
Nä nu ska jag sluta. Ja, om du hade bott i, eller haft anknytning till, eller vore beredd att flytta till norrland, så finns det en bra kontaktsite... Har du testat e-kontakt? Kostar iof, men det finns en "kringelikrok"...PM:a mig så berättar jag
AndersKbg
28-07-2008, 19:09
CITAT (Eva-Helene @ 28-07-2008, 19:45)  Ja, om du hade bott i, eller haft anknytning till, eller vore beredd att flytta till norrland, så finns det en bra kontaktsite... Har du testat e-kontakt? Kostar iof, men det finns en "kringelikrok"...PM:a mig så berättar jag 1. Kringelikrok? 2. Vaffö ska man pm:a när du kan skriva i tråden? Detta är ett forum. 3. Jag är ju ny här och hade inte fattat att denna tråden var till för kontaktannonser. Men okej, jag är singel. Får jag chans på någon nu då?
Lilla Birka
28-07-2008, 19:24
Sannolikt inte, eftersom du inte berättar något om dig själv! Varken ålder, intressen, yrke eller hemvist. Tror du att kvinnor är så desperata att de kommer sprinagnde så snart någon ropar att han är singel? Berätta lite om dig själv, om inte här så i din profil så kanske någon blir intresserad. Du behöver inte oroa dig för mig, jag har en livspartner och tänker inte byta.
AndersKbg
28-07-2008, 19:30
CITAT (Lilla Birka @ 28-07-2008, 20:24)  Sannolikt inte, eftersom du inte berättar något om dig själv! Varken ålder, intressen, yrke eller hemvist. Tror du att kvinnor är så desperata att de kommer sprinagnde så snart någon ropar att han är singel? Berätta lite om dig själv, om inte här så i din profil så kanske någon blir intresserad. Du behöver inte oroa dig för mig, jag har en livspartner och tänker inte byta. Men det var hemskt vad du tog det på stort allvar. Nog för att jag är man men jag tror inte att ni är så lätta att fånga för det... Jag kanske inte vill ha dig ändå men den tanken föresvävade inte madame?
Lilla Birka
28-07-2008, 19:35
Det var faktiskt inte så jag menade! Jag menade att du inte behöver oroa dig för att jag skriver för egen del, "tanken har inte föresvävat den här madamen" att du skulle vara intresserad. Men den här tråden är ju till för singlar som faktiskt söker en ny partner och då ska väl inte vi som inte är intresserade skriva och fjanta oss, det kan lätt uppfattas som hån.
CITAT (Lilla Birka @ 28-07-2008, 20:24)  Sannolikt inte, eftersom du inte berättar något om dig själv! Varken ålder, intressen, yrke eller hemvist. Tror du att kvinnor är så desperata att de kommer sprinagnde så snart någon ropar att han är singel? Berätta lite om dig själv, om inte här så i din profil så kanske någon blir intresserad. Det är just detta som är problemet på olika singelsiter också. Killar som skickar en flirt, eller en blinkning, eller vad de nu kallar det, och så när man ska kolla vem det är finns ibland varken foto eller någon som helst info! Så fruktansvärt meningslöst! CITAT (Tobb @ 28-07-2008, 19:32)  Vad finns det för dejtingsajter som itne suger, som man kan skriva brev gratis, som det finns seriösa personer på? Mötesplatsen: Kostar pengar och man kan inte ens läsa meddelanden från VIP medlemar. Och man får itne skriva mailadress för de ska tvinga en till att betala för kärlek...? Vilket jag trode kallades prostution? Singelty: Verkar vara ganska liten aktivitet där, i alla fall på min profil... Spray: inte med där, typ pga att det inte hände något där... bc: ingen kommentar, men finns med där. parship: kommer inte ihåg varför jag inte är med där, men det är nog för att det var liten aktivitet. q500: inte med där heller för att det inte gav något napp, och har för mig att det kostade pengar där också något??? odla.se: Ganska lugnt på sista tiden Nä nu ska jag sluta. Jag har profil på både e-kontakt och match.com, men även om det är gratis att blinka och flirta kan man inte skriva till någon eller skicka ett svar utan att det kostar ett antal hundralappar i månaden. Och eftersom de flesta som hör av sig är fullkomliga idioter som inte alls läst på ens profil vad man söker, så känns det meningslöst att betala för skiten. Men ibland gör jag det ändå
lotte.schioler
28-07-2008, 21:43
Hej alla singlar! Jag söker odlarvänner. Finns det någon som vill se min trädgård och visa sin? Jag bor i blekingska skärgården.............
ikväll hatar jag mitt tillstånd http://sv.wikipedia.org/wiki/Singelså meningslöst.
Ingrid Zon3
01-08-2008, 22:17
Det är väl med datingsiter som med allt annat, "if you pay peanuts, you get peanuts". Är det gratis kan ju vem som helst drälla runt där och det inkluderar en massa icke-singlar.
Visst finns det mycket idioter på siterna men det finns det på krogen också och det blir tusan så mycket dyrare.
telamon
10-08-2008, 02:11
Det är inte kul att nätdejta som kille. Många tjejer är otroligt arroganta. De svarar varken på välskrivna och artiga mail eller på flirtar. Många är inloggade dygnet runt med försöker själva aldrig ta kontakt med någon kille. Om man tillslut lyckas inleda en mailkonversation brukar tjejerna ofta bara svara korthugget på någon fråga och ställer själv inga motfrågor. Det är nog en stor del av dessa tjejer som inte alls är ute efter att träffa någon, utan har det som ett verktyg för att få bekräftelse. Det är därför det inte är intressant att svara eller vara trevlig. Ju fler som tar kontakt, det är allt det handlar om. Hur kommer de sig t.ex att värstingar på fängelser får så många beundrarbrev? Eller varför skitfula miljardärer har varckra fotomodeller? Ovanstående blev bekräftat redan av en medlem här som skrev följande: "Jag har 4 stycken jag valt ut bland de ca 50-60 mail jag fått". Själv citerar jag följande: Man måste vara social, snygg, ha ambition och ett rätt mått av respektlöshet. Att vara ödmjuk, snäll, och se bara lite avvikande ut kan ha stora konsekvenser!" Just ja, bildskön måste man även vara, annars är det lönlöst, för en kille iaf. Nu skrev jag om mina egna erfarenheter... Och, så lite källor på köpet: Källa: http://blogg.expressiv.se/blog/archives/178http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket...ikel_451499.svd
Huggorm
10-08-2008, 08:58
Det är väll även min erfarenhet som nätdejtande kille. Men det är märkligt, eftersom det i Sveriges land finns mycket nära exakt samma antal kvinnor och män. Hur kommer det sig att det upplevs finnas färre antal kvinnor och att dessa därmed kan vara kräsnare?
CITAT (telamon @ 10-08-2008, 03:11)  Det är inte kul att nätdejta som kille. Många tjejer är otroligt arroganta. De svarar varken på välskrivna och artiga mail eller på flirtar. Många är inloggade dygnet runt med försöker själva aldrig ta kontakt med någon kille. Om man tillslut lyckas inleda en mailkonversation brukar tjejerna ofta bara svara korthugget på någon fråga och ställer själv inga motfrågor. Det här måste jag som tjej kommentera. Det är otroligt många killar som hör av sig som inte är det minsta intresserade av just mig och min presentation, utan bara försöker få tag i ett snabbt ligg verkar det som. Om de är totalt urblåsta eller om det bara är naturligt manligt beteende vet jag inte, men jag har slutat räkna mailen "öh du är snygg ska vi träffas ikväll tel xxx". De blir raderade direkt, jag ids absolut inte lägga tid på att ens besvara dem. Den typen av "bekräftelse" kan jag gärna vara utan. De få killar som faktiskt lägger ner lite jobb på både sin presentation och sitt mail till mig får alltid svar! Men de är tyvärr väldigt lätt räknade... Jag är inte rädd för att själv skicka en flirt om jag hittar någon som verkar trevlig - men inte får jag svar av dem heller särskilt ofta.
telamon
10-08-2008, 19:53
CITAT (HelenJ @ 10-08-2008, 09:59)  Det här måste jag som tjej kommentera. Det är otroligt många killar som hör av sig som inte är det minsta intresserade av just mig och min presentation, utan bara försöker få tag i ett snabbt ligg verkar det som. Om de är totalt urblåsta eller om det bara är naturligt manligt beteende vet jag inte, men jag har slutat räkna mailen "öh du är snygg ska vi träffas ikväll tel xxx". De blir raderade direkt, jag ids absolut inte lägga tid på att ens besvara dem. Den typen av "bekräftelse" kan jag gärna vara utan. De få killar som faktiskt lägger ner lite jobb på både sin presentation och sitt mail till mig får alltid svar! Men de är tyvärr väldigt lätt räknade... Jag är inte rädd för att själv skicka en flirt om jag hittar någon som verkar trevlig - men inte får jag svar av dem heller särskilt ofta. Men som kille får man knappt några mail alls. Välskriven, personlig & detaljerad presentation och en presentationsbild m.m. Under loppet av 1 månad har jag fått endast 1 mail med följande innehåll: Hej! Skall man skratta eller gråta?
aanderss
10-08-2008, 20:03
CITAT (telamon @ 10-08-2008, 20:53)  Men som kille får man knappt några mail alls. Välskriven, personlig & detaljerad presentation och en presentationsbild m.m. Under loppet av 1 månad har jag fått endast 1 mail med följande innehåll: Hej! Skall man skratta eller gråta? de känner jag igen
Telamon: Du är inte ensam kille som råkat ut för detta, det är nog ganska vanligt att tjejer/kvinnor mera söker bekräftelse/vänner på kontaktsidorna, likaså att många killar söker sexpartners istället för en ny livspartner. Jag hade bara rena turen som drog en högvinst det första jag gjorde då jag registrerade mig på norrlandskontakten, jag har fått mitt livs kärlek och många, många vänner därigenom. Ge inte upp, förr eller senare dyker hon med stort H upp, det borde ju rimligtvis finns någon för alla.....JAG fick ju någon
aanderss
12-08-2008, 21:36
CITAT (Pia L @ 10-08-2008, 21:05)  Telamon: Du är inte ensam kille som råkat ut för detta, det är nog ganska vanligt att tjejer/kvinnor mera söker bekräftelse/vänner på kontaktsidorna, likaså att många killar söker sexpartners istället för en ny livspartner. Jag hade bara rena turen som drog en högvinst det första jag gjorde då jag registrerade mig på norrlandskontakten, jag har fått mitt livs kärlek och många, många vänner därigenom. Ge inte upp, förr eller senare dyker hon med stort H upp, det borde ju rimligtvis finns någon för alla.....JAG fick ju någon  men vad skoj för dig
Känns som om chansen att träffa nån är större här på odla - här är iaf fler vettiga människor
aanderss
12-08-2008, 21:42
CITAT (HelenJ @ 12-08-2008, 22:41)  Känns som om chansen att träffa nån är större här på odla - här är iaf fler vettiga människor  mm de tror jag med
Men merparten är kanske i en annan ålder än tex mig
aanderss
13-08-2008, 07:38
CITAT (Tobb @ 13-08-2008, 01:21)  Men merparten är kanske i en annan ålder än tex mig  mm så är de nog
MayaLisa
16-08-2008, 10:24
kunde inte låta bli att reflektera ....singel-tråd....jag håller på att skyffla ärtsingel ...haha. Då är man väl rikigt singel./Maya
CITAT (MayaLisa @ 16-08-2008, 11:24)  kunde inte låta bli att reflektera ....singel-tråd....jag håller på att skyffla ärtsingel ...haha. Då är man väl rikigt singel./Maya Det var ärtans roligt
telamon
17-08-2008, 00:53
Alltså nätdejting som kille är totalt lönlöst. Den som kan slå ihop 1+1, förstår att det är misslyckat. Enkel matematik; Antal besökare män får VS kvinnor, Antal mail män får VS kvinnor, Antal Svar män får VS kvinnor, Antal registrerade män VS kvinnor. Det vill säga:: Det går åt minst 10 män på en kvinna. För att bevisa min tes. Registrerade jag och min kusin på en välkänd dejtingsida. Hon fick typ 6 mail direkt, medans jag inte fått en endaste. Efter ca: 1-2 veckor har hon typ 60+ mail, medans jag har 2 mail!!! Jag är förmodligen så pass ful att ingen kvinna vill vara i närheten, eller så är konkurrensen stenhård! Kvinnor gillar inte män som ser unga ut (-30)? Tror jag ger upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|