Full version: Forumtroll
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
rahmat2
CITAT (Gossen Ruda @ 06-05-2008, 22:17) *
Rahmat, jag tycker du skall sluta kritisera andra och framför allt sluta upp med att hitta på den ena kränkande benämningen efter den andra. Du gör dig bara löjligare och löjligare. Det fanns för ca 2500 år en känd tänkare i Kina med namnet Konfucius(el Konfutse el Kung-fu-tsi). Han hade sina idéer om lojal underordning mm som knappast är användbara idag men det finns även en massa tänkvärda talesätt som tillskrivs honom, bl.a. detta: "Speglosan vanärar endast sin upphovsman". Sov du på den.

Dina hokus pokus är på gång igen!
Gå lägg dig, det blir bra för mänskligheten!
herkules
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 20:46) *
Hm, jag tycker att det är skillnad på att inte dela någons åsikt och att håna någon för dennes åsikt. Visst, det blir lite fel när jag slår samman alla i ett svep - då får tex. du skit för vad Gita skriver etc. och det blir ju orättvist. Men när 4-5 personer hoppar på en persons åsikt på en gång och totaldissar den så blir det jobbigt... när det dessutom känns som om alla helt har missförstått vad åsikten går ut på och istället tolkar den lite som de själva vill så är det svårt att inte bli lite irriterad...
/..../

man kan håna folk för deras åsikter och synpunkter på olika sätt, bland annat genom att uppmana till "kafferep" - i min värld är det precis lika fult (om inte fulare) som att be någon ta sina åsikter och dra dit pepparn växer.

forumtroll i all ära men man behöver inte göra en höna av en fjäder.

malin72
[attachment=17854:post_114...00924457.gif]någon som vill smaka??? till kvällsläsningen a0a.gif a0a.gif
Ralf
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 22:22) *
Allt detta har du skrivit bara för att rättfärdiga ditt avskyvärda agerande!
Du misstänker friskt. Och avböjer verifiering. Nån värde i ditt agerande kan jag inte se.

Kära vän, vet du vad ett internet-troll är för något? Den texten som du citerar skulle vem som helst som är erfaren internnetanvändare ha kunnat skriva.
*Ulrica*
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 21:21) *
Jag har då inte sett att inflammationen brukar smitta av sig till andra trådar på forumet. Tvärtom brukar det vara en tråd i taget där det går lite hett till. När en bråktråd plockas bort så dyker det oftast ganska snart upp en ny bråktråd. Den här t.ex. skulle lätt kunna bli en sådan. Jag har funderat ibland på om det är så att det faktiskt behövs en sådan tråd så att folk får ur sig sina aggressioner.
Oj, nu går det så fort att jag inte hinner med att svara....
Jag har förstått att jag missförstod dej och Betty och tog åt mej personligen fast det inte var meningen från er sida. Ni tycker bara inte att det behövs moderatorer utan att det är bra som det är just nu på Odla. Det är ju bra, då är ni nöjda! kompiskram.gif

Nästa gång lovar jag att tänka efter en gång extra innan jag tolkar någons inlägg som ett personligt påhopp. Jag antar att det finns en hel del i min historia som påverkar mej åt det hållet och hoppas att du/ni kan ha förståelse för att en del människor är lite känsligare för negativa vibbar än andra. Det finns en orsak till varför jag inte ens läser vissa trådar (tex. den som senast togs bort).

Ok? blomma.gif

CITAT (Betty @ 06-05-2008, 20:49) *
För mig får du vara precis hur du vill, präktig,uppkäftig eller rent av otrevlig - det är upp till dig och ingen annan.
Se mitt svar till Stintan - det är till dej också. kompiskram.gif
Lilla Birka
Rahmat, lider du av paranoia?
*Ulrica*
CITAT (LadyG @ 06-05-2008, 21:37) *
Yttrandefriheten tillåter fortfarande inte ärekränkning, personangrepp eller hets mot folkgrupp och det är en rättighet att framföra, sprida och ta emot information, åsikter och andra meddelanden utan att någon i förväg hindrar detta. Men någon måste kunna gå in i efterhand och ta hand om sådant som yttras i strid mot lagarna och Odlas egna regler.
Skönt att det finns någon som fattar vad jag menar... flirting.gif
Calypso_bulbosa
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 22:26) *
Dina hokus pokus är på gång igen!
Gå lägg dig, det blir bra för mänskligheten!

confused.gif Varför får DU döma andra,men inte viceversa? g.gif
Bettson
OK då jag var för farao över till Irak och grillade marinerade och omarinerade barn då. Var det något speciellt datum då denna förbrytelse ägde rum under min hand så får jag väl för helvete erkänna det också...........för du ger dig aldrig och har alltid rätt Ramath.

Men du får ta ett datum för denna förbrytelse inom de närmaste två månaderna för innan dess har jag inte haft ett pass uttaget på länge. Annars håller inte din sk beviskedja. Du skulle ju idag återkomma med bevis för dess mina handlingar i Irak... jag har inte sett några.

Jag är en misstänksam sadist, krigsförbrytare, mördare och annat som du kallat mig och jag förtjänar vad jag får.

Undrar hur många som tror på dina galenskaper, vad i helvete vill du egentligen (ursäkta nu alla att jag svär i skrift men nu känner jag verkligen att det är befogat att svära).

Någonstans måste det väl ändå finnas en gräns för galenskaperna.
Ralf
CITAT (Lilla Birka @ 06-05-2008, 22:30) *

akta dig för att prata sjukdommar! smile.gif
rahmat2
CITAT (Lilla Birka @ 06-05-2008, 22:30) *

Kallas det"paranoia" när du PM:ade mig och ville att jag skulle hindra Grå från en tråd. Då svara jag dig att: "jag är inte barnet som mobbar ett annat barn i sandlådan". De PM:n har jag medvetat PM:at till Aqvakul också samtidigt som jag svarade dig!
Var det "paranoia" som du hade, då?
alle
CITAT (herkules @ 06-05-2008, 22:26) *
man kan håna folk för deras åsikter och synpunkter på olika sätt, bland annat genom att uppmana till "kafferep" - i min värld är det precis lika fult (om inte fulare) som att be någon ta sina åsikter och dra dit pepparn växer.

forumtroll i all ära men man behöver inte göra en höna av en fjäder.

Äh, var inte så jädrans präktig!
Netha
Faktiskt så tror jag inte att det är någon idé att bemöta rahmats påståenden/anklagelser.

Visst förstår jag att man blir arg men för egen del så tycker jag inte att såna inlägg är värd att
slösa energi på. Det eldar bara under hans brasa och fler "loppor" hoppar upp.

Betty
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 22:29) *
Jag har förstått att jag missförstod dej och Betty och tog åt mej personligen fast det inte var meningen från er sida. Ni tycker bara inte att det behövs moderatorer utan att det är bra som det är just nu på Odla. Det är ju bra, då är ni nöjda! kompiskram.gif

Nästa gång lovar jag att tänka efter en gång extra innan jag tolkar någons inlägg som ett personligt påhopp. Jag antar att det finns en hel del i min historia som påverkar mej åt det hållet och hoppas att du/ni kan ha förståelse för att en del människor är lite känsligare för negativa vibbar än andra. Det finns en orsak till varför jag inte ens läser vissa trådar (tex. den som senast togs bort).

Ok? blomma.gif

Se mitt svar till Stintan - det är till dej också. kompiskram.gif

Det är lugnt Ulrica, no hard feelings från min sida! smiley_small_hug.gif
Lilla Birka
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 22:37) *
Kallas det"paranoia" när du PM:ade mig och ville att jag skulle hindra Grå från en tråd. Då svara jag dig att: "jag är inte barnet som mobbar ett annat barn i sandlådan". De PM:n har jag medvetat PM:at till Aqvakul också samtidigt som jag svarade dig!
Var det "paranoia" som du hade, då?

Som vanligt har du missförstått det hela, men nu har du själv talat om hur ful du var att vidarebefordra pm:en till en annan medlem! Så gör man inte!
*Ulrica*
CITAT (Gita @ 06-05-2008, 22:24) *
Hoppsan, nu behöver Du nog förklara Dig! Fast jag är förstås inte med i något sammanhang där man är så mästrande som Du ofta är här på Odla.
Du tycker att jag behöver förklara följande: "Jag är inte med i något sammanhang där man tilltalar varandra så som du ofta tilltalar andra här på Odla"

Jag vet inte riktigt hur jag ska förtydliga det...
I de sammanhang där jag interagerar med andra människor i verkliga livet har jag inte mött någon som bemöter människor på det sättet som jag tycker att du ofta bemöter människor här på Odla, dvs. uppkäftigt, oförskämt, raljerande och provocerande. Jag försöker att bete mej mot människor här på Odla på ungefär samma sätt som om jag hade mött dem i verkligheten. Detta gäller inte bara dej, detta gäller även ett fåtal andra här på Odla i varierande grad. Jag tycker att det är en av de tråkiga sidorna av anonymiteten som Internet förser oss med; att folk inte beter sig "som vanligt" utan glömmer att vara snälla och trevliga. Ärlighet är bra men man kan vara ärlig och uppriktig utan att vara otrevlig. Tycker jag, på mitt lite mästrande sätt... naughty.gif
*Stintan*
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 22:29) *

Ok? blomma.gif

kram2.gif
Bettson
Du har helt rätt Netha förståndig som du alltid är.

Du kunde ta att han kallade dig högerestremist vilket inte jag kunde.

Men övning ger färdighet. ska genast träna på att bli kallad barnamördare med mera utan att gå i taket............. det går nog om man bara vill.

Vill, vill vill klara detta.......... sos.gif

Ska försöka vara klar till i morrn.......eller nästa år........eller aldrig, kanske.
Gita
CITAT (Gita @ 06-05-2008, 22:24) *
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 22:17) *

Jag
jag är inte med i något sammanhang där man tilltalar varandra så som du ofta tilltalar andra här på Odla.

[/quote
Hoppsan, nu behöver Du nog förklara Dig!
Fast jag är förstås inte med i något sammanhang där man är så mästrande som Du ofta är här på Odla.
Gita

Ulrica, såg först nu att Du tidigare i kväll använde mig som någon sorts exempel på otrevligheter här på forumet. Och den präktigaste av alla präktiga var inte sen att hoppa på. Verkligen ingen snygg debatteknik, bemöt gärna mina inlägg men jag vore väldigt tacksam om Ni låter bli att använda mig som tillhygge i svar till andra skribenter. Det är helt enkelt ett exempel på dålig netetikett, och just Du Ulrica är ju så mån om god sådan.
Gita.
*Ulrica*
CITAT (malin72 @ 06-05-2008, 22:26) *
[attachment=17854:post_114...00924457.gif]någon som vill smaka??? till kvällsläsningen a0a.gif a0a.gif
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
He, he, det bjuder jag på! Den där bilden brukar jag också fundera på att lägga in i såna här trådar. Som icke involverad brukar de te sig ganska löjliga och lustiga... giggle.gif
malin72
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 22:49) *
Men övning ger färdighet. ska genast träna på att bli kallad barnamördare med mera utan att gå i taket............. det går nog om man bara vill.

VA vad har jag nu missat vem kallade dig för vad???????????????? ohmy.gif
rahmat2
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 22:34) *
OK då jag var för farao över till Irak och grillade marinerade och omarinerade barn då. Var det något speciellt datum då denna förbrytelse ägde rum under min hand så får jag väl för helvete erkänna det också...........för du ger dig aldrig och har alltid rätt Ramath.

Men du får ta ett datum för denna förbrytelse inom de närmaste två månaderna för innan dess har jag inte haft ett pass uttaget på länge. Annars håller inte din sk beviskedja. Du skulle ju idag återkomma med bevis för dess mina handlingar i Irak... jag har inte sett några.

Jag är en misstänksam sadist, krigsförbrytare, mördare och annat som du kallat mig och jag förtjänar vad jag får.

Undrar hur många som tror på dina galenskaper, vad i helvete vill du egentligen (ursäkta nu alla att jag svär i skrift men nu känner jag verkligen att det är befogat att svära).

Någonstans måste det väl ändå finnas en gräns för galenskaperna.

1)Du har agerat för en borgerlig gruppering igår kväll, vilket kopplade dig till dem.
2) Din misstänksamhetskampanj var exakt likadant som gjordes i Irak. USA (och de borgerliga i Sverige) sa sig ha hittat olika farliga vapen i Irak. hans Blix sa det är felaktigt. Och det säger han än idag. I tre år grillades barn innan Saddam dödades.
Du har haft två kopplingar igår kväll till ämnet(kriget i Irak).
*Stintan*
Jag sitter på händerna!
Bettson
Du ser väl själv vem, förstår du logiken för jag gör det inte.

Men jag fortsätter träna............. är inte arg, ska inte svara, kan vara cool...............kanske nästa århundrade eller så.
Irene_L
Jag kanske är lite trög men jag fattar inte dessa konstiga kopplingar. Jag har läst men får ändå inte ihop det. Så här känner jag mig just nu confused.gif
rahmat2
CITAT (Ralf @ 06-05-2008, 10:29) *
Det drabbar alla o jag kan tex säga att jag har låtit bli att skriva i vissa trådar pga av en viss medlems aktivitet.
problemet är ju oxå att alal inte vet om att dom skriver för ett troll och kanske känner sig lurade senare.

Var du åxå här MC_gängledare Kejsaren, Ralf!
malin72
jag kan tänka mig vem...har skummat blush.gif måste läsa mera noga...återkommer
Aqvakul
Gita!
Tråkigt att behöva säga det, men jag har också känt det så många gånger att du bemöter folk på ett mindre trevligt sätt. Det är lätt att uppfatta det som att du känner dig lite för mer, ser lite ner på människor....
Det är möjligt att du inte alls är sådan IRL, men när nu Ulrica reagerar så tycker jag att det är viktigt att förmedla att jag faktiskt känt likadant...
rahmat2
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 23:02) *
Du ser väl själv vem, förstår du logiken för jag gör det inte.

Men jag fortsätter träna............. är inte arg, ska inte svara, kan vara cool...............kanske nästa århundrade eller så.

Ibland när du tjänar på det, kan alla funktioner i kroppen stanna plötsligt?
Vad hände med de misstankarna som du presenterade? Har du ångrat dig? Eller istället för att be om ursäkt väntar du där för att hoppa i när tillfället tillåter för förnedring?
Jag som hade högre tankar om dig.
*Ulrica*
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 23:02) *
Jag sitter på händerna!
Jag med! tongue.gif
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 23:02) *
Du klarar det! Sätt dej på händerna du också!!! kompiskram.gif
CITAT (Irene_L @ 06-05-2008, 23:03) *
Jag kanske är lite trög men jag fattar inte dessa konstiga kopplingar. Jag har läst men får ändå inte ihop det. Så här känner jag mig just nu confused.gif
Du är inte ensam; det är nog ingen som fattar någonting... rotfl.gif
malin72
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 21:54) *
Rahmat, du är nu ute och fiskar efter upprättelse från mig igen. Det får du inte. Du har i den borttagna tråden förutom att du kallat mig för lögnare sagt att jag (läs Bettson personligen) har grillat marinerade och omarinerade barn i Irak.

vänta här nu...jag skulle hålla mig från den förra tråden helt men började läsa den idag hann tyvärr inte långt innan den togs bort...menar du att han sagt så??? ohmy.gif i så fall är det verkligen sjukt no.gif trostar.gif
*Ulrica*
Finns det någon som håller med om att det just nu hade varit skönt med en moderator som hade gett en time-out för någon en liten stund eller två???

Fast å andra sidan, kan man hålla distansen och sitta på händerna så är det ganska underhållande... rotfl.gif
Ralf
täknte skriva att dn förra tråden, ni vet vilken, var att läsa en bröderna Marx film, denna rtåd är snart i samma klass...
Gita
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 22:47) *
Du tycker att jag behöver förklara följande: "Jag är inte med i något sammanhang där man tilltalar varandra så som du ofta tilltalar andra här på Odla"

Jag vet inte riktigt hur jag ska förtydliga det...
I de sammanhang där jag interagerar med andra människor i verkliga livet har jag inte mött någon som bemöter människor på det sättet som jag tycker att du ofta bemöter människor här på Odla, dvs. uppkäftigt, oförskämt, raljerande och provocerande. Jag försöker att bete mej mot människor här på Odla på ungefär samma sätt som om jag hade mött dem i verkligheten. Detta gäller inte bara dej, detta gäller även ett fåtal andra här på Odla i varierande grad. Jag tycker att det är en av de tråkiga sidorna av anonymiteten som Internet förser oss med; att folk inte beter sig "som vanligt" utan glömmer att vara snälla och trevliga. Ärlighet är bra men man kan vara ärlig och uppriktig utan att vara otrevlig. Tycker jag, på mitt lite mästrande sätt... naughty.gif

Ja, vi förstår verkligen inte varandra för i min verklighet anses det ytterst oartigt och (ursäkta mig) en aning dumt och naivt att mästra och fostra vuxna människor. Att raljera däremot och att kunna ta sig själv lite mindre på allvar ger pluspoäng i min verkliga värld. Faktiskt tror jag att min värld är roligare än Din.
Gita
Anic
wacko.gif g.gif confused.gif
Wilmer
*Ulrica* startade den meningslösa tråden.. Hon verkar inte ta sig själv på så värst stort "allvar" i den.. giggle.gif
malin72
[attachment=17861:post_114...00924457.gif][attachment=17861:post_114...00924457.
gif][attachment=17861:post_114...00924457.gif] har någon läsk att bjuda på whist.gif
*Ulrica*
Åh, nej nu flög händerna upp ändå.... kan... i n .t e ....heeeeeeej...da dem.... h j ä l p....

Rahmat; du har inte funderat på att börja med stå-upp-komik? Du är väldigt rolig! Liksom lite knasigt rolig! crazy.gif
Netha
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 23:07) *
Ibland när du tjänar på det, kan alla funktioner i kroppen stanna plötsligt?
Vad hände med de misstankarna som du presenterade? Har du ångrat dig? Eller istället för att be om ursäkt väntar du där för att hoppa i när tillfället tillåter för förnedring?
Jag som hade högre tankar om dig.

Lägg av NU!

Du går på som en ångvält som är både blind och döv och tror dig besitta sanningar
och kunskaper om människor, som de själva inte ens vet om. thumbdown.gif
Miamamma
[attachment=17862:bucket_o...r_lg_blk.gif]
Aqvakul
CITAT (Gita @ 06-05-2008, 23:12) *
Ja, vi förstår verkligen inte varandra för i min verklighet anses det ytterst oartigt och (ursäkta mig) en aning dumt och naivt att mästra och fostra vuxna människor. Att raljera däremot och att kunna ta sig själv lite mindre på allvar ger pluspoäng i min verkliga värld. Faktiskt tror jag att min värld är roligare än Din.
Gita

Ingen verklighet som jag skulle vilja dela med dig....
rahmat2
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:16) *
Åh, nej nu flög händerna upp ändå.... kan... i n .t e ....heeeeeeej...da dem.... h j ä l p....
Rahmat; du har inte funderat på att börja med stå-upp-komik? Du är väldigt rolig! Liksom lite knasigt rolig! crazy.gif

Du som alldrig skrivit nåt. Har inte läst dig nånstans. Vilket inlägg är det som är mest kittlande?
*Stintan*
[attachment=17863:new_ccl.jpg] vassego Malin:kram2:
malin72
CITAT (Miamamma @ 06-05-2008, 23:18) *
[attachment=17862:bucket_o...r_lg_blk.gif]

tack over and out för mig
*Ulrica*
CITAT (Wilmer @ 06-05-2008, 23:15) *
*Ulrica* startade den meningslösa tråden.. Hon verkar inte ta sig själv på så värst stort "allvar" i den.. giggle.gif
Åh... kommer du inte ihåg när jag förvandlades till den envåldshärskande och mördarsnigelkastande vad-det-nu-var-jag-kallade-mej. Snacka om ALLVARLIGT!!!!! rtfm.gif Jodå, jag har det i mej, en riktigt präktig och mästrande forumpolis är jag, med ett dödstråkigt liv. För att inte tala om hur dum och naiv jag är. Hå hå ja ja. Att jag ens orkar leva, det är ett miraaaaakel!!! yaay.gif
malin72
CITAT (Stintan43 @ 06-05-2008, 23:19) *
[attachment=17863:new_ccl.jpg] vassego Malin:kram2:

thanks.gif nu klarar jag mig giggle.gif
Aqvakul
Netha
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 23:23) *

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif v rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
CITAT
Åh... kommer du inte ihåg när jag förvandlades till den envåldshärskande och mördarsnigelkastande vad-det-nu-var-jag-kallade-mej. Snacka om ALLVARLIGT!!!!!

Du minns det alltså? Trode du var, hrm, i en annan nivå då?
Irene_L
Var hittar ni alla roliga bilder!! rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon