Full version: Forumtroll
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Ralf
*sitt på fingrarna*
smile.gif
Bee
Mm. Språk är ingen lätt sak. Uttryck är ännu svårare, för att inte tala om slang. Hur skall man veta vad som är korrekt om ingen säger det? Eller ens veta vad uttrycken betyder om dom tex går tillbaka tillbaka så långt i tiden att ingen längre minns varifrån uttrycket kom, eller varför? För vissa är det självklart för andra ett mysterium.
Aqvakul
CITAT (Bee @ 09-05-2008, 12:01) *
Mm. Språk är ingen lätt sak. Uttryck är ännu svårare, för att inte tala om slang. Hur skall man veta vad som är korrekt om ingen säger det? Eller ens veta vad uttrycken betyder om dom tex går tillbaka tillbaka så långt i tiden att ingen längre minns varifrån uttrycket kom, eller varför? För vissa är det självklart för andra ett mysterium.

Javisst så är det! Jag har många invandrarelever och det är så mycket som är svårt att begripa och som till synes inte har någon logisk förklaring.
*Stintan*
CITAT (Bee @ 09-05-2008, 11:47) *
Det korrekta uttrycket är "få på tafsen" och inte "slå någon på tafsen" - det senare har jag aldrig hört förr.

Att få på tafsen kan man få om man sagt något dumt. Det är ett gammalt folkligt uttryck och betyder väl något i stil med "skäll" eller "mentalt smisk på fingrarna".
Politiker kan tex "få på tafsen" av Lagrådet om dom lägger ett förslag som under inga omständigheter skulle kunna fungera.

Uttrycket är inte ett särskilt tungt vägande uttyck och behöver inte tas på alltför stort allvar smile.gif

Tack Bee, helt rätt, men Rahmat skrev så och det var det jag svarade på. Tänkte inte på att han citerade Gossen fel. flirting.gif
rahmat2
CITAT (Stintan43 @ 09-05-2008, 11:35) *
Rahmat du borde lära dig att det finns talesätt och bildspråk även i Sverige. Som vanligt kopplar du lite fel. Det här fallet du tar upp betyder INTE att man i verkligheten skulle utföra handlingen. Människor i Sverige går inte runt och "slår någon på tafsen". Uttrycket behöver inte ha med människosyn att göra och har heller inget med svensk lagstiftning, demokrati att göra. Det är enbart i din fantasi som det finns någon "brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen".

Frågan var inte till dig!
PS. denna vana har du skapat, när jag tidigare svarade din fråga som du ställde till nån annan. Och självklart kan han inte slå nån på tafsen bakom skärmen, men i den nya tråden som en ny medlem har startat har han verkliogen visat sin tro på denna"slå nån på tafsen" genom att iscensätta den vanliga hånkampanjen som han är bra på. Idag är dagen då odla borde reagera på uppmaning till våld.
Jag har fått nog av detta!
*Stintan*
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 12:49) *
PS. denna vana har du skapat, när jag tidigare svarade din fråga som du ställde till nån annan.

Ber om ursäkt men du kanske kan läsa vad jag skrev ändå. wink.gif
*Stintan*
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 12:49) *
PS. denna vana har du skapat, när jag tidigare svarade din fråga som du ställde till nån annan. Och självklart kan han inte slå nån på tafsen bakom skärmen, men i den nya tråden som en ny medlem har startat har han verkliogen visat sin tro på denna"slå nån på tafsen" genom att iscensätta den vanliga hånkampanjen som han är bra på. Idag är dagen då odla borde reagera på uppmaning till våld.
Jag har fått nog av detta!

Nu redigerade du medan jag skrev mitt inlägg men då vill jag förtydliga eftersom du tydligen inte läser inläggen som andra skriver här ovanför.
Han har INTE skrivit och uppmanat att man ska "slå någon på tafsen" han skrev att man får räkna med att "få på tafsen". Det är en mycket STOR skillnad.
Innan du påstår sånt borde du läsa vad folk skriver.
Berith
biggrin.gif Få på tafsen - det låter ju som om nån här tror att det skulle vara lika med att få en spark i skrevet.

Jag trodde att det betydde att man fick en tillrättavisning, ungefär som en smäll på fingrarna. Det borde ju ha en koppling till händerna iaf, eftersom man använder fingrarna när man tafsar.
Alba
CITAT (Berith @ 09-05-2008, 14:33) *
biggrin.gif Få på tafsen - det låter ju som om nån här tror att det skulle vara lika med att få en spark i skrevet.

Jag trodde att det betydde att man fick en tillrättavisning, ungefär som en smäll på fingrarna. Det borde ju ha en koppling till händerna iaf, eftersom man använder fingrarna när man tafsar.

Så tycker jag också man tolkar ordet. Få på moppe .......få på pälsen........... få på tafsen är ungefär samma sak dvs en tillrättavisning.
rahmat2
CITAT (Stintan43 @ 09-05-2008, 13:03) *
Nu redigerade du medan jag skrev mitt inlägg men då vill jag förtydliga eftersom du tydligen inte läser inläggen som andra skriver här ovanför.
Han har INTE skrivit och uppmanat att man ska "slå någon på tafsen" han skrev att man får räkna med att "få på tafsen". Det är en mycket STOR skillnad.

Nu försöker du sälja håårdpackade grejer som rökt lax till mig. Det är inte bara lurenderi, utan det talar om en låg människorvärde i dig!
Jag väntar fram till kvällen för att få höra synen från de människor som visat mera människovärde. Innan jag kontaktar andra. För här börjar det hända gjejer!
Trollmorsan
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 17:55) *
Jaha, och då tycker Du att alla bitska, lite elaka, roliga och många gånger intelligenta (ibland urbota korkade) inlägg skall bort eftersom det är svårt för dig när någon är "dum". Sen finns har f.n. ett gäng "jag-vill-så-väl-jag-är-så-god-och-klok-besservissrar" som jag blir väldigt provocerad av, men de har naturligtvis samma rättigheter som jag att framföra sina åsikter.

Varför är det coolt att bete sig som ett svin?
Bemöta okända med ett hånfullt grin
Provocera och jävlas med allt och alla
tycker ni att ni är så jävla balla?
Hur svårt kan det vara att vara snäll,
lite trevlig, förstående och utan gnäll?
Trollmorsan
CITAT (herkules @ 08-05-2008, 18:22) *
eller de som säger att jag-är-så-liten-och-dum-och-kan-ingenting-så-mig-behöver-ni-egentligen-inte-lyssna-på-men-jag-tycker-iaf-såhär, det är inget annat än ren och skär härskarteknik.
Ja, det finns ju absolut ingen som helst möjlighet att det verkligen skulle kunna vara någon, visserligen inte lika coolt kaxig och tuff som du, utan lite mera blygsam och tystlåten, som för en gångs skull vill göra sin röst hörd? Är det inte en aning over the hill and far away-misstänksamt att tro att någon som uttrycker välvilja egentligen försöker härska??? Men du är kanske en sådan som ser en möjlig konspiration i det mesta, ogillar övervakningskameror på offentliga platser och är lite orolig att myndigheterna har koll på dej genom tv-antennen?

CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 09:53) *
Om man har en liten demokratisk anda skulle man inte tänka i de banorna(möjligen i Saudiarabien skulle nån bli slagen på tafsen för kritik). Detta Forum borde närma sig svensk gällande lagstifftning om det vill ta avstånd från nån brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen.
Nyfiken på vad Ramattan tror att "tafsen" betyder???
rahmat2
CITAT (Stintan43 @ 09-05-2008, 13:03) *

Jag håller på att tappa all tro till det du säger, varför? Jo:
1) Du har stifftat en lag här att man inte ska svara på en fråga som ställs till nån annan. Nu har du svarat hela dagen på en fråga som ställt till nån annan som är myndig själv. det påminner mig om ministrar som varit med och stifftat lagar om TV-avgift, emn själva skolkar de från den.
2) Varje gång jag ställer mig frågandes till nåt, ställer dig i vägen och skyller på mitt modersmål som skulle stå i vägen för mina kunskaper i svenska språket. Jag är villig att sätta mig ner och göra tenta på vilket ämne som du väljer. Var sägs om svenska lagens grund, människans lika värde?
skogstroll
Trollmorsan...mellan oss troll kan jag bara hålla med vad gäller din uppställning om att gnälla mm

Ibland verkar det som om en del bara MÅSTE bråka och det är ju alltid samma personer som bråkar med varann av någon anledning. Vissa gör till och med reklam för att de "har skinn på näsan". Som om det ska vara något att vara stolt över i en del sammanhang.

...sen tycker jag inte man ska hacka på Rahmat om han skriver fel, det kan nog vi alla göra om man kommer nån annanstans ifrån.
Blissis
CITAT (Trollmorsan @ 09-05-2008, 16:17) *
Varför är det coolt att bete sig som ett svin?
Bemöta okända med ett hånfullt grin
Provocera och jävlas med allt och alla
tycker ni att ni är så jävla balla?
Hur svårt kan det vara att vara snäll,
lite trevlig, förstående och utan gnäll?

Den var rolig!!! yes.gif
herkules
CITAT (Trollmorsan @ 09-05-2008, 16:31) *
Ja, det finns ju absolut ingen som helst möjlighet att det verkligen skulle kunna vara någon, visserligen inte lika coolt kaxig och tuff som du, utan lite mera blygsam och tystlåten, som för en gångs skull vill göra sin röst hörd? Är det inte en aning over the hill and far away-misstänksamt att tro att någon som uttrycker välvilja egentligen försöker härska??? Men du är kanske en sådan som ser en möjlig konspiration i det mesta, ogillar övervakningskameror på offentliga platser och är lite orolig att myndigheterna har koll på dej genom tv-antennen?

orka...
Piccante
Undrar just var föreställningen om att svenskar skulle vara konflikträdda, inåtvända och "lagom" kommer ifrån? De som tror så har inte läst den här tråden iaf. rolleyes.gif

Rihane
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 14:54) *
Nu försöker du sälja håårdpackade grejer som rökt lax till mig. Det är inte bara lurenderi, utan det talar om en låg människorvärde i dig!
Jag väntar fram till kvällen för att få höra synen från de människor som visat mera människovärde. Innan jag kontaktar andra. För här börjar det hända gjejer!

Maleesh Malem,
"Att få på tafsen" är ett bildspråk som inte ska tas bokstavligen precis som "smisk på fingrarna". Det är inte uppmaning till våld utan en verbal tillrättavisning. Det är inte ett speciellt burdust språkbruk heller
Reta inte upp dig på just detta om du inte absolut måste, du gör ju som du finner lämpligt
Din svenska är jättebra men ömsesidig vidsynthet från mig när jag läser dina inlägg och från dig när du läser mina erfordras(vilket egentligen borde gälla när man har samma modersmål också).
Monaxe
Men snälla nån, lägg ner nu! Detta är en never ending story...det löser ingenting att kasta skit på varandra genom ett tangentbord, det blir bara en spiral som snurrar fortare och fortare. Det räcker nu....
Trollmorsan
CITAT (herkules @ 09-05-2008, 16:04) *
orka...
Ja, det uttrycket ingår väl i den här ansvarslösa, coola och kaxiga stilen... du låter som en stöddigt 14-åring som käftar emot mamma när hon ber om hjälp. Men det är säkert en mycket vinnande stil i längden... typ.. liksom...ööööh...bah....

Ta och väx upp, människa!!!
Alba
CITAT (Monaxe @ 09-05-2008, 17:30) *
Men snälla nån, lägg ner nu! Detta är en never ending story...det löser ingenting att kasta skit på varandra genom ett tangentbord, det blir bara en spiral som snurrar fortare och fortare. Det räcker nu....

Instämmer helt. Den kloke ger sig.
Trollmorsan
CITAT (skogstroll @ 09-05-2008, 15:46) *
...sen tycker jag inte man ska hacka på Rahmat om han skriver fel, det kan nog vi alla göra om man kommer nån annanstans ifrån.
För mej är det en enoooorm skillnad mellan att skriva fel, inte ha stenkoll på grammatik och stavning (som inte gör mej ett dugg så länge man fattar andemeningen) MEN Ramattan fantiserar och associerar så surrealistiskt fritt att det faktiskt går att ifrågasätta om han har förstått BETYDELSEN av det han skriver/läser;

"i Saudiarabien skulle nån bli slagen på tafsen för kritik"

"brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen"

????????
Krolliljan
CITAT (Monaxe @ 09-05-2008, 17:30) *

tummenupp.gif
rahmat2
CITAT (Rihane @ 09-05-2008, 17:28) *
Maleesh Malem,
"Att få på tafsen" är ett bildspråk som inte ska tas bokstavligen precis som "smisk på fingrarna". Det är inte uppmaning till våld utan en verbal tillrättavisning. Det är inte ett speciellt burdust språkbruk heller
Reta inte upp dig på just detta om du inte absolut måste, du gör ju som du finner lämpligt
Din svenska är jättebra men ömsesidig vidsynthet från mig när jag läser dina inlägg och från dig när du läser mina erfordras(vilket egentligen borde gälla när man har samma modersmål också).

Om det var bara uttrycket skulle jag inte reagerat, vilket jag inte gjorde hellr när jag läste den. Men det handlar om att praktisera det uttrycket också, som han gjort genom att gå in i en ny medlems tråd och börja håna personen(som är i sin tur den praktiska betydelsen av slå nån på tafsen på detta Forum. Han kan inte fysisk slå nån på tafsen).
rahmat2
CITAT (herkules @ 08-05-2008, 19:22) *
eller de som säger att jag-är-så-liten-och-dum-och-kan-ingenting-så-mig-behöver-ni-egentligen-inte-lyssna-på-men-jag-tycker-iaf-såhär, det är inget annat än ren och skär härskarteknik.

I samband med könsrelationer brukar användas härskarteknik som en teori. När det gäller alla människor brukar användas klassteorin. I så fall får du förklara vilken klass tycker du att den kursiverade delen av citatet syftar till? Vilken samhällsklass personens agerande representerar?
rahmat2
Enligt NORSTEDTS ordlista från 1999:
få/ge på tafsen= få/ ge stryck

På Forumet är det ju omöjligt med fysisk stryck. Det som uppmanaren vill är att håna personen i fråga, vilket han gör i tråden "this is me..."

Odla får agera nån gång!
alle
Ja, jag håller verkligen med om att moderatorerena på Odla borde agera. För maken till oetiskt agerande har jag sällan sett maken till. Och det värsta är att hade det varit en vanlig svenne som kommit med alla dessa grundlösa anklagelser så hade det inte tagit tre röda sekunder förräns den forumisten varit avstängd. Snacka om omvänd rasism!
rahmat2
Efter att du varit i och läst tråden"this is me..." och kan skriva sådan som du gör, har jag inte mycket mer att säga till dig!
rahmat2
CITAT (alle @ 09-05-2008, 21:14) *
Ja, jag håller verkligen med om att moderatorerena på Odla borde agera. För maken till oetiskt agerande har jag sällan sett maken till. Och det värsta är att hade det varit en vanlig svenne som kommit med alla dessa grundlösa anklagelser så hade det inte tagit tre röda sekunder förräns den forumisten varit avstängd. Snacka om omvänd rasism!

Efter din genomgång av tråden "this is me..." kan du skriva sådan!
Du har den hånande kulturen som uppmanaren bär på!
rahmat2
CITAT (Aqvakul @ 09-05-2008, 12:10) *
Javisst så är det! Jag har många invandrarelever och det är så mycket som är svårt att begripa och som till synes inte har någon logisk förklaring.

Detta upptäckte jag nu!
Jo, det är svårt med svenska språket. Men sååå svårt är det inte heller efter många års studier.
Uttryckets betydelse finns på alla ordbok och det betyder samma sak. Att använda det mot en meningmotståndare är allvarligt. Att uppana till det är också allvarligt. Det enda användningsområde som uttrycket har är bara hånkampanj vilket han har kunnat praktisera i "this is me..." tråden.
Många är välutbildade här och det ska inte vara acceptabelt med sådana ord som inte har nån användning på de vetenskapliga sätena!
Dessa rostiga verktyg måste vi slänga bort!
Ralf
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 14:54) *

Vilka ska du kontakta?
Vad ska ske för grejer?

CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 22:06) *
Detta upptäckte jag nu!
Jo, det är svårt med svenska språket. Men sååå svårt är det inte heller efter många års studier.
Uttryckets betydelse finns på alla ordbok och det betyder samma sak.

Och ändå får du inte till ditt språk...

CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 22:06) *
Många är välutbildade här och det ska inte vara acceptabelt med sådana ord som inte har nån användning på de vetenskapliga sätena!
Dessa rostiga verktyg måste vi slänga bort!

På det vetenskapliga sätena jag har vistas på har det ibland varit mkt värre på nästan alla tänkbara sätt!
rahmat2
CITAT (Wilmer @ 08-05-2008, 21:26) *
giggle.gif Jag hoppas det inte menas hålla sig till ämnet "forumtroll" för det verkar vara som bortspolat emellanåt, inte bara av "trams".

Letade i tråden , men hittade inte varifrån det du citerar kommer. Säg det! smile.gif
herkules
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 19:22) *
I samband med könsrelationer brukar användas härskarteknik som en teori. När det gäller alla människor brukar användas klassteorin. I så fall får du förklara vilken klass tycker du att den kursiverade delen av citatet syftar till? Vilken samhällsklass personens agerande representerar?

har inte en aning - det jag skrev handlar inte om klass utan om härskarteknik, vilket inte alls bara används i könsrelationer.
Självförvållad härskarteknik. Du ger ett osäkert intryck med ditt tonläge och kroppsspråk. Du förminskar dig själv och det du säger, "härskaren" får därmed ett överläge. en slags omvänd härskarteknik som inte är speciellt ovanlig.
Trollmorsan
CITAT (herkules @ 09-05-2008, 22:59) *
Självförvållad härskarteknik. Du ger ett osäkert intryck med ditt tonläge och kroppsspråk. Du förminskar dig själv och det du säger, "härskaren" får därmed ett överläge.
Och du hade såklart järnkoll på tonläge och kroppsspråk på den som du anklagade för att använda härskarteknik? Tar saker lite personligt kanske? Verkar vara en vanlig åkomma på detta forum... att misstolka saker andra skriver, vända detta till sin egen nackdel och sedan "ge igen"... moget!
*Stintan*
CITAT (Trollmorsan @ 10-05-2008, 11:36) *
Och du hade såklart järnkoll på tonläge och kroppsspråk på den som du anklagade för att använda härskarteknik? Tar saker lite personligt kanske? Verkar vara en vanlig åkomma på detta forum... att misstolka saker andra skriver, vända detta till sin egen nackdel och sedan "ge igen"... moget!

Man ska kanske inte kasta sten när man sitter i glashus. Var kan du se att Herkules anklagade någon?
pejori
Snälla admin!!!! Kan ni stoppa detta vansinne??? -fear-.gif slap.gif slap.gif
*Tassar stilla trillbaka till högsommarvädret.*
ängsvädd
CITAT (pejori @ 10-05-2008, 13:28) *
Snälla admin!!!! Kan ni stoppa detta vansinne??? -fear-.gif slap.gif slap.gif
*Tassar stilla trillbaka till högsommarvädret.*

Låt dem hålla på. Bry dig inte om tråden, sluta läs den. Det finns så många andra trådar man kan läsa i, exvis hela trädgårdsforumet smile.gif Odla är ju ett trädgårdsforum egentligen, det är där de bästa trådarna finns smile.gif
pejori
CITAT (MimmiH @ 11-05-2008, 07:37) *
Låt dem hålla på. Bry dig inte om tråden, sluta läs den. Det finns så många andra trådar man kan läsa i, exvis hela trädgårdsforumet smile.gif Odla är ju ett trädgårdsforum egentligen, det är där de bästa trådarna finns smile.gif

yes.gif yes.gif Du har rätt. Men jag blir grinig, när medlemmar reggar nya nick och erkänner det, enbart för att bråka. ranting.gif ranting.gif
Berith
CITAT (Berith @ 08-05-2008, 07:34) *
Är det nån som kommer ihåg vilken Grås andra signatur är/var? Visst börjar den på A?

*letar vidare...*

CITAT (Grå @ 08-05-2008, 09:34) *
Den kan du leta ihjäl dig efter, för jag har ingen annan signatur. Jag har hetat Grå sedan första dagen jag hittade forumet och reggade mig här.
Skulle jag av någon anledning regga nytt nick så skulle det ha något med Grå att göra och jag skulle inte hymla med att det är jag.
Vart har du fått ifrån att jag skulle kalla mig något annat? Det där är faktiskt rent förtal. Hur många signaturer har du själv, Berith?

Undrar hur många som testat - eller testar efter det här! - att gå in i varandras inlägg och redigera. Om det nu inte är så att det är samma person....? g.gif

[attachment=18062:Grå_anneli85.jpg]
Grå
CITAT (Berith @ 12-05-2008, 06:27) *
Undrar hur många som testat - eller testar efter det här! - att gå in i varandras inlägg och redigera. Om det nu inte är så att det är samma person....? g.gif

[attachment=18062:Grå_anneli85.jpg]

Ja JUST det. Jag är ju verkligen en sådan person som lägger in bilder på olika människor och berömmer mig själv för mitt fagra utseende. Inte.
Hur ovanstående har gått till vet jag inte, men du kan ju fråga admin?

Om du ska hålla på och hacka på mig ideligen, så kan du väl åtminston göra det för relevanta saker, Berith?

Sist du var på mig var det för att jag p.g.a min "religiösa bakgrund" överreagerade för att ungdomar porrsurfar, men det var tydligen ingen överreaktion sedan när man läser vad kreti och pleti tycker om saken i "full flicka..."? Du kommer ideligen med små, fula insinueringar och gör hönor av fjädrar, enbart för att det ska bli lite liv i luckan, för att du vet att jag har en bred vokabulär i skrift. Hur ofta hänger jag på ryggen på dig?
Har du en inre udda böjelse och är tänd på mig, eller varför har du så svårt att låta bli?

Har du ingen trädgård att vara i? Skaffa ett liv och en hobby, snälla.
*Stintan*
Hur det inlägget är manipulerat vet jag inte men jag kan svära på att det inte såg ut så igår när jag kollade igenom hela den tråden. Då låg Grås bilder i ett eget inlägg under Annelis! Den som gjord detta borde skämmas.

Både Anneli och Grå hade dessutom text i sina inlägg, vart har dom tagit vägen?
Netha
CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 07:35) *
Hur det inlägget är manipulerat vet jag inte men jag kan svära på att det inte såg ut så igår när jag kollade igenom hela den tråden. Då låg Grås bilder i ett eget inlägg under Annelis! Den som gjord detta borde skämmas.

Jag har också kikat igenom tråden i förrgår och då såg det inte ut som det gör nu.

Känns lite otäckt att någon kan gå in och manipulera, eftersom ju redigeringen enl uppg i inlägget
skulle vara gjord 17 mars.

Kan det vara så att någon medlem är moderator här i forumet.
Men det borde väl Ingemar & Göran i så fall talat om för oss.
Grå
Jag har skickat ett pm till Göran och bett honom titta på det och om möjligt ge en offentlig kommentar till hur det har blivit så.

*Stintan*
För den som tvivlar är det bara att gå in i profilerna och kolla på inläggen där ser man hur dom ursprungligen såg ut.

*Stintan*
Nu är dessutom Annelis inlägg ändrat en gång till! Grås bilder är borta och en bild på Henriks är ditlagd. -fear-.gif ranting.gif
Grå
CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 08:01) *
Nu är dessutom Annelis inlägg ändrat en gång till! Grås bilder är borta och en bild på Henriks är ditlagd. -fear-.gif ranting.gif

Det är admin som håller på och fixar. Jag fick precis svar på pm:

Hej Vanja,
Jag tog bort ditt inlägg men då hamnade flera andra inuti det fösta inlägget. Konstigt!? Vi får undersöka vad det kan bero på.

Mvh
Göran

*Stintan*
Skumt, men va bra att du fick svar så snabbt.
Bettson
Fast det här är inte första gången det händer att det står redigerat Grå under andra medlemmars inlägg. Det har hänt vid flera tillfällen tidigare och inte enbart under annelie85.
Man blir uppenbarligen lite konfys och jag har därför sökt ibland på ditt namn.

Ibland men inte alltid när man gör en sökning på ditt namn så finns du inte.

Jag vet att du tycker jag är bäng och att du är irriterad på mig men skjut nu inte budbäraren. Jag talar bara om vad jag har sett.

Någon gång yttrade jag mig och sa att nu är trollen inne och har glömt att sopa igen spåren efter sig. Jag tror att det den gången var Anma (är inte riktigt säker där) som hade ett inlägg där det också stod redigerat av Grå. På kvällen var det ändrat.
Aqvakul
Det här känns inte alls bra, att någon t.ex. skulle kunna gå in och ändra i mina inlägg. Vem vill skriva i ett Forum där det är så?
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 08:37) *
Fast det här är inte första gången det händer att det står redigerat Grå under andra medlemmars inlägg. Det har hänt vid flera tillfällen tidigare och inte enbart under annelie85.

Och tänk vad lite energi det gick åt att bara upplysa om fenomenet istället för att anklaga?
Nej, jag är inget troll i den bemärkelsen, (men jag känner igen mig själv i många av Pirums flame warriors, jag tror knappast att jag är ensam) och jag har inte tillgång att gå in i andras inlägg och redigera.
Ni får tycka att jag är en burdus idiot hur mycket ni vill, men att sitta och registrera en massa spöknick har jag varken tid till eller intresse av.

Vill du söka mina inlägg i fortsättningen så rekommenderar jag att du går in på min sida och använder dig av det lilla verktyget där. (trådar, inlägg) Så gör djur, eller jag menar - jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon