Full version: Forumtroll
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
skogstroll
nu är du väl en du med flirting.gif
Thomas Wahlqvist
Ja men visst är det märkligt att 10 personer styr forumsdelen småprat?
skogstroll
jag vet inte om jag är en av dessa smile.gif men jovisst är det konstigt. Värst av allt tycker jag är när folk avskräcks att bli medlemmar pga av allt bråk. Tycker jag smile.gif
Grå
CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:07) *
jag vet inte om jag är en av dessa smile.gif men jovisst är det konstigt. Värst av allt tycker jag är när folk avskräcks att bli medlemmar pga av allt bråk. Tycker jag smile.gif

Det är nog rätt jämnt skägg med tanke på att det finns folk som avskräcks p.g.a flamset också.
skogstroll
hur menar du med flams?
Thomas Wahlqvist
Grå menar nog att flams är ett läger och bråk ett annat, i allafall enligt lägrena själva.

Ingen marknadsförare tror väl på bortskrämda nya läsare för att det tjafsas i tjafstråden på tjafsdelen i ett forum, i såfall lägger man väl ner småprat.
Grå
CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:12) *
hur menar du med flams?

Menlösa tråden, midnattstråden, 2008 års vädertråd, 2008 års gladtråd, 2008 års gnälltråd, 2008 års trådtråd...
ordaccorieringsleken, numbersleken, frågeleken...
För att inte tala om när tantmaffian drar igång och börjar skrika om sitt fika så fort någon skriver om ett ämne som inte intresserar dem.

Menar du att flamset har undgått dig?

Jag påstår inte att jag tycker att de trådarna ska tas bort, men fåniga är de likväl. Om de påvisar dagens pensionärers generella beteendemönster, kan jag däremot inte uttala mig om.
skogstroll
nej det kan kanske bli lite mycket ibland iaf när man som jag använder funktionen Nya inlägg - då är det svårt att undgå alla småpratstrådar, men jag skriver ju lite själv i dem så jag kanske ska stoppa en strumpa i mun.

jag är ju 36 så jag kanske kvalar in i en tantmaffia då om jag inte redan blivit automatisk medlem smile.gif
Grå
CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:23) *
jag är ju 36 så jag kanske kvalar in i en tantmaffia då om jag inte redan blivit automatisk medlem smile.gif

Då är du ett år äldre än mig och jag trodde du var 20. Så kan det vara.
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:07) *

Jag tycker att du får det att låta som om det vore bråk i varenda tråd i forumet. Så är det ju absolut inte. För närvarande så är det väl bara den här tråden som är lite inflammerad. Nyss var det ett par stycken och alla vet vad det berodde på. Kanske är det så att det finns ett behov av en slasktråd där dom som vill kan spy galla över och anklaga varandra, vad vet jag, men i ärlighetens namn så är faktiskt mer än 99% av forumets trådar inte i närheten av något bråk eller otrevligheter. Är dessa snälla trådar så ointressanta att man istället hellre går in i en bråktråd för att tjafsa om tjafset?

Forumet är en träffpunkt för många människor och det är oundvikligt att det då och då uppstår meninsskiljaktligheter och gnabb. Varör är det så svårt att acceptera att människor är olika. Precis som Thomas skriver är det en klick som vill bestämma och styra nivån. Måste alla trådar se ut som det gör i alla tramstrådar?

skogstroll
Nej jag tycker inte alls det är bråk i alla trådar och jag har inte skrivit det heller vad jag kan se.

Jag tror inte jag är bättre än någon annan jag tyckte bara det var en onödigt otrevlig ton ett tag och trodde jag gjorde nåt bra som påpekade det med tanke på regelverket. Men tänk efter - kanske även du är en av dem som gärna vill bestämma och vill kanske ha en lite "speciell" nivå? Ibland kan man verkligen känna kyliga vindar så jag får väl hålla mig borta helt enkelt. Ha en fin dag.
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 14-05-2008, 09:59) *
Nej jag tycker inte alls det är bråk i alla trådar och jag har inte skrivit det heller vad jag kan se.

Jag tror inte jag är bättre än någon annan jag tyckte bara det var en onödigt otrevlig ton ett tag och trodde jag gjorde nåt bra som påpekade det med tanke på regelverket. Men tänk efter - kanske även du är en av dem som gärna vill bestämma och vill kanske ha en lite "speciell" nivå? Ibland kan man verkligen känna kyliga vindar så jag får väl hålla mig borta helt enkelt. Ha en fin dag.

Jag sa att jag tyckte du fick det att låta som om det var bråk i alla trådar, lite skillnad kanske.

Vet inte om jag är den bestämmande typen precis men vissa saker irriterar mig precis som annat irriterar andra. Jag hoppas alla är medvetna om regelverket och håller sig inom det utan att det ska behöva påpekas men det kanske är en utopi.

Du väljer själv om du vill hålla dig borta eller ej vet inte varför du skrev det men ha en jättefin dag du också.
Gossen Ruda
Med risk för att få på nöten lägger jag mig i debatten med ETT inlägg. Även om man nu tycker sig bli anklagad för nånting kan man lugnt replikera utan att fara ut i motanklagelser, svordomar och invektiv. Det sänker direkt debattnivån i jämnhöjd med fotsulorna. Att sen blanda in andra, mig t.ex., helt utan anledning gör inte saken bättre. Jag vet inte om Grå är van vid att vinna och få slut på alla debatter på hemmaplan med sådana grepp men det funkar inte på nätet. Vem som helst kan gå in i lugn och ro i efterhand och se vem som skrivit vad, särskilt om man blir citerad för då går det inte att ändra i efterhand. Fö är det oftast den som förlorar humöret som blir förlorare. Nu är det bara och vänta och se vilka utbrott mina ord resulterar i, själv bryr jag mig inte speciellt mycket. Inte mer än vad jag bryr mig om en skällande hund i en trädgård när jag går förbi. Voff på er.
Grå
CITAT (Gossen Ruda @ 14-05-2008, 11:40) *
Med risk för att få på nöten lägger jag mig i debatten med ETT inlägg. Även om man nu tycker sig bli anklagad för nånting kan man lugnt replikera utan att fara ut i motanklagelser, svordomar och invektiv. Det sänker direkt debattnivån i jämnhöjd med fotsulorna. Att sen blanda in andra, mig t.ex., helt utan anledning gör inte saken bättre. Jag vet inte om Grå är van vid att vinna och få slut på alla debatter på hemmaplan med sådana grepp men det funkar inte på nätet. Vem som helst kan gå in i lugn och ro i efterhand och se vem som skrivit vad, särskilt om man blir citerad för då går det inte att ändra i efterhand. Fö är det oftast den som förlorar humöret som blir förlorare. Nu är det bara och vänta och se vilka utbrott mina ord resulterar i, själv bryr jag mig inte speciellt mycket. Inte mer än vad jag bryr mig om en skällande hund i en trädgård när jag går förbi. Voff på er.

"*knäpp* sa det i nötknäpparen då dess vassa tänder slöt sig om det hårda, men sköra nötskalet....
"Där satt den" tänkte gossen och svalde glupskt nöten medan han reste sig för att kasta bort skalspillrorna.
Vad han inte hade tänkt på var att man inte ska andas genom munnen och svälja nötter samtidigt och medan han hostande försökte få upp den lilla rackaren som lömskt hade hamnat i fel strupe ringde det plötsligt på dörren..."

Ditt enda inlägg förbrukade du redan i början av den här tråden. Du får uppdatera med det rätta antalet.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-05-2008, 08:27) *
------min dotter, som nyss fyllde 15 år och är gudomligt söt ställde sig upp inför alla sina kamrater i skolbussen för ett par månader sedan och skällde ut dem jävlar anamma efter noter efter att de trakasserat den somaliske busschauffören och kallat honom neger.
Busschauffören tackade henne och hon umgås fortfarande med samma kompisar.-----------

Jag är imponerad av din dotters civilkurage. Både hon och du bör vara riktigt stolta över hennes insats. tummenupp.gif
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-05-2008, 13:03) *
Jag är imponerad av din dotters civilkurage. Både hon och du bör vara riktigt stolta över hennes insats. tummenupp.gif

Hon är en av de starkaste, självsäkraste och mest gladlynta tonårsflickor jag har stött på, och har varit sådan sedan hon föddes. Klart att jag är stolt.
Ralf
CITAT (Grå @ 14-05-2008, 13:26) *
Hon är en av de starkaste, självsäkraste och mest gladlynta tonårsflickor jag har stött på, och har varit sådan sedan hon föddes. Klart att jag är stolt.

Jag stämmer in i hyllningarna! Det behövs fler som säger ifrån i dagens samhälle!

För övrigt blir nu förbannad!!!
Som jag antytt är jag inne på Flashback ibland. Nu har jag fått ett inlägg raderat!! Av en WEB-master!!! Utan Varning!!
i en tråd där spekulerar man om postens framtid.
Då skrev jag en frågan:

Är det någon som vet varför posten har gula bilar?

Jo för att köra ut post med så klart.

O nu är min lägg raderat!! Kan ni, som är på odla, förstå det?

Det står bara nu
CITAT
Diverse OT o trams traderat
/mod

Blomstertanten
CITAT (Ralf @ 14-05-2008, 13:35) *
Jag stämmer in i hyllningarna! Det behövs fler som säger ifrån i dagens samhälle!
För övrigt blir nu förbannad!!!
Som jag antytt är jag inne på Flashback ibland. Nu har jag fått ett inlägg raderat!! Av en WEB-master!!! Utan Varning!!
i en tråd där spekulerar man om postens framtid.
Då skrev jag en frågan:

Det står bara nu

Tur att det inte är så här ! För då skulle vissa trådar bli nästan helt tomma tongue.gif

Nu har jag suttit så länge på händerna så jag är rädd att de ska dö och trilla av ! Hur länge kan man sitta på dom utan risk ? unsure.gif
Cacki
CITAT (Ralf @ 14-05-2008, 13:35) *

Det står bara nu

mysko och meningslöst!! flirting.gif
Carl
Hi!
Har inte läst hela tråden. Tänker inte att göra det heller. Vet knappt vad den handlar om heller. Bara lite förvånad att det är så många trådar på odla där många hetsar upp sig i.

Ett litet råd till alla som uttrycker i en tråd är:

När man själv skriver något så tycker man själv att man är klar och sansad och att man ligger på rätt nivå. Tyvärr har läsarna olika värderingar så ditt svar ditt att misstolkas på olika sätt . Det är bara så! Är man dessutom lite upphetsad så blir det ännu värre.
Wilmer
CITAT

Det står bara nu

Hahahaaaa, inget forum för mig alltså? Det finns forum med olika stil, är på forum där det är milsvida inlägg från Odla's oskyldiga ämnen också, forum värden varierar!
Ichi
CITAT (*Ulrica* @ 13-05-2008, 12:22) *
Jag har ett (naivt?) förslag:

Vi avslutar denna diskussionen nu med att helt enkelt konstatera att vi tycker olika i denna frågan. Vissa anser att klimatet i tex. denna tråden är helt ok, vissa tycker att det är lite på gränsen och åter andra tycker att den här tråden stundom har spårat ur fullständigt. Ingen måste övertyga någon annan om att just deras åsikt är rätt och vi behöver heller inte värdera, håna eller ifrågasätta varandras åsikter. Vi tycker och tänker olika helt enkelt. Det är ingen som har rätt men heller ingen som har fel.

Skulle man kunna tänka sej att vi skulle kunna acceptera detta så att vi kan avsluta den här tråden?

haha, vilken kul typ du är. Du uppmanar andra att avsluta tråden här, sen skriver du minst sju inlägg till själv i samma tråd. du är en sån där som behöver få sista ordet för att må bra va?
Thomas Wahlqvist
Välkommen ichi.
Ny på Odla, vad har du för favvoväxter?
Lemonne
CITAT (Ichi @ 14-05-2008, 17:41) *
haha, vilken kul typ du är. Du uppmanar andra att avsluta tråden här, sen skriver du minst sju inlägg till själv i samma tråd. du är en sån där som behöver få sista ordet för att må bra va?

Fast det är ju inte samma sak att avsluta en diskussion som att avsluta en tråd? Det kan finnas tjugo olika diskussioner i samma tråd, utan att den endaste av dem är OT. Eller hur? whistling.gif
Ichi
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 14-05-2008, 21:05) *
Välkommen ichi.
Ny på Odla, vad har du för favvoväxter?

Tackar,tackar. Yes, jag är ny. Måst man ha en favorittväxt om man skriver hätr? Fär väl bli blommande äppelträd dåå. Hamnade här av en slump, en kompis brukar logga in swn upptäckte jag "Ulrica" och hon är ju bara för rolig talar om för andra arr dom dla vara lugna o tysta men slänger hela tiden in pinnar i brasan på sitt osanolkia vänliga sätt och lite nelåtande sätt.. sjukt rooligt!
stavar inte så värdt bra hoppas det är ok ändå.
bejron
CITAT (Ichi @ 14-05-2008, 21:24) *
Tackar,tackar. Yes, jag är ny. Måst man ha en favorittväxt om man skriver hätr? Fär väl bli blommande äppelträd dåå. Hamnade här av en slump, en kompis brukar logga in swn upptäckte jag "Ulrica" och hon är ju bara för rolig talar om för andra arr dom dla vara lugna o tysta men slänger hela tiden in pinnar i brasan på sitt osanolkia vänliga sätt och lite nelåtande sätt.. sjukt rooligt!
stavar inte så värdt bra hoppas det är ok ändå.

Vaköl jag e bejron, ja bruka stäva hyffsa smo du i frra ilägge emn itne idag. Bälkämmen tummenupp.gif
MammaMattsson
Been there, done that.

Jag var moderator på ett forum. Otacksammare hobby får man leta efter.

Vad gäller internettroll, så sökte man på IP om man misstänkte att det var en person som satt med dubbla konton, eller som blivit utkastad innan. Hittade man en match, så blev det till sist IP-banning på den personen. Vissa är då så maniska, så att de gick till internetcafeer och registrerade nya konton. Då fick vi förbjuda registrering från sådana ställen. Och så vidare i all evighet.

Internettroll och privata konflikter var det värsta och jobbigaste.

Det bästa att göra när ett troll dyker upp är att ingen svarar. För då "matar" man inte personen ifråga.

Privat antipati tar man i privata meddelanden. Ingen är intresserad av hur ett "bråk" eller mobbningsförsök egentligen slutar. Kanske är det roande för stunden, för folk glömmer så lätt att det faktiskt sitter en person bakom en skärm. Då är det lätt att slita fram tangentbordet ur hölstret.
En trevlig ton är alltid en bra investering, även om någon är litet vass emot dig. Du vinner i längden på det.

En del orsaker till att jag slutade:

1. Jag fick ett par mordhot efter att ha raderat olämpliga trådar.

2. En äkta dåre försökte spåra upp mig i verkligheten. Till min stora glädje är han inlåst för tvångspsykiatrisk vård numera. Det var ruskigt otäckt.

3. Ibland trodde människor att jag hatade dem personligen när jag modererade, och förstod inte att de faktiskt brutit emot reglerna.

Att en del tar internet på så stort allvar är i mina ögon skrämmande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon