Full version: Forumtroll
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Berith
Menar ni att inlägg och redigeringar hoppar runt lite hur som helst??

Intressant det där Bettson, hoppas att Ingemar/Göran kan ge en förklaring på hur det kan bli så.
Ralf
Men detta kan ju inte vara Grås fel eller någon annan annan. För även om man har flera nick (ingen nämd, ingen glömd) så är kan man ju inte gå in o redgiera sina inlägg med med nåt av sina andra nick.
Grå
CITAT (Berith @ 12-05-2008, 08:47) *
Menar ni att inlägg och redigeringar hoppar runt lite hur som helst??

Intressant det där Bettson, hoppas att Ingemar/Göran kan ge en förklaring på hur det kan bli så.

och jag hoppas att du har vett att skämmas, din kärring.
Ralf
och nu står denna tråd som senaste tråd, trots att den är ganska gammal....
Ralf
CITAT (Ralf @ 12-05-2008, 08:59) *
och nu står denna tråd som senaste tråd, trots att den är ganska gammal....

o nu är det fixat! smile.gif
*Stintan*
Det vore kanske bra om man besinnade sig och inte kom med en massa insinuationer och anklagelser innan man tagit reda på fakta.

Hoppas admin ger oss ett svar på hur sånt här kan inträffa.
Bettson
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 08:47) *
Och tänk vad lite energi det gick åt att bara upplysa om fenomenet istället för att anklaga?
Nej, jag är inget troll i den bemärkelsen, (men jag känner igen mig själv i många av Pirums flame warriors, jag tror knappast att jag är ensam) och jag har inte tillgång att gå in i andras inlägg och redigera.
Ni får tycka att jag är en burdus idiot hur mycket ni vill, men att sitta och registrera en massa spöknick har jag varken tid till eller intresse av.

Vill du söka mina inlägg i fortsättningen så rekommenderar jag att du går in på min sida och använder dig av det lilla verktyget där. (trådar, inlägg) Så gör djur, eller jag menar - jag.

Nu förstår jag inte vad du menar men jag har sökt under vanliga medlemssidan inlägg efter en viss medlem och då har det blivit så här att du inte alltid finns och ibland så kommer det upp andra saker och ibland är det normalt.

Att jag inte upplyser om detta, nej inte när du reagerar som du gör nu dvs är spydig och nonchalant i svaret. Jag har i flera månader praktiserat metoden att undvika att skriva i samma trådar som du gör eftersom du kokar över hela tiden. Med bakgrund av detta dessutom så har jag försökt undvika dig så mycket det bara går för jag vill inte bråka med dig.

Idag har jag skickat samma upplysningar till Göran eftersom saken ändå kom upp på bordet.
Han får väl ta reda på vad det beror på. Det kan ju vara bra att inte fälla domar innan dess.
herkules
att inte hitta en viss medlem och dess inlägg i trådar ibland har förmodligen med den egna datorn att göra (nån seghet eller nåt) och sen nästa gång funkar det. inget konstigt.
*Stintan*
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:10) *
Nu förstår jag inte vad du menar men jag har sökt under vanliga medlemssidan inlägg efter en viss medlem och då har det blivit så här att du inte alltid finns och ibland så kommer det upp andra saker och ibland är det normalt.

Att jag inte upplyser om detta, nej inte när du reagerar som du gör nu dvs är spydig och nonchalant i svaret. Jag har i flera månader praktiserat metoden att undvika att skriva i samma trådar som du gör eftersom du kokar över hela tiden. Med bakgrund av detta dessutom så har jag försökt undvika dig så mycket det bara går för jag vill inte bråka med dig.

Idag har jag skickat samma upplysningar till Göran eftersom saken ändå kom upp på bordet.
Han får väl ta reda på vad det beror på. Det kan ju vara bra att inte fälla domar innan dess.

Fast Bettson du spädde ju faktiskt på misstänksamheten så det är väl inte så konstigt att Grå inte svarade med sin lenaste röst.
Tror vem som helst skulle reagerat.
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:10) *

Hur ser ett svar ut som inte är spydigt och nonchalant, om du kunde få mitt svar till att bli det?
Har du tigrar under sängen och monster i garderoben också?

Du är helt osannolik Bettsson, stackars människa.
Bettson
CITAT (herkules @ 12-05-2008, 09:15) *
att inte hitta en viss medlem och dess inlägg i trådar ibland har förmodligen med den egna datorn att göra (nån seghet eller nåt) och sen nästa gång funkar det. inget konstigt.

Fast man ska väl inte om man gör en sökning på en medlem få upp en annan medlem som inte ens en gång har ett namn i närheten?
*Stintan*
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:17) *
Fast man ska väl inte om man gör en sökning på en medlem få upp en annan medlem som inte ens en gång har ett namn i närheten?

Men det kan du väl inte skylla på Grå.
herkules
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:17) *

med datorer kan vad som helst hända, iaf i min värld..! flirting.gif
Grå
CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 09:16) *
Fast Bettson du spädde ju faktiskt på misstänksamheten så det är väl inte så konstigt att Grå inte svarade med sin lenaste röst.

Det hade inte spelat någon roll om jag hade skrivit "Tack snälla" så hade det uppfattats som spydigt och nonchalant eftersom det är så allagamlaforummedlemmarsomvaritmedfrånförstabörjanochdärmedhartillförskansatsiga
ktieriodlaorumet har bestämt sig för att jag ska vara. Jag hade faktiskt min lenaste röst när jag skrev svaret till Bettson, men det hörs ju inte i skrift.
Men vill man ta illa upp för precis allting så finns det ju inget som hindrar en. Hon/han/den/det kanske njuter av att vara lite offer, jag vet inte...

Bettson
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:16) *
Hur ser ett svar ut som inte är spydigt och nonchalant, om du kunde få mitt svar till att bli det?

OK då är det väl så.

Jag försökte bara sakligt tala om att det hänt förut för det har det gjort. Orsaken har jag inte gått in på alls. Den får Göran reda ut.

Jag är en bråkmakare, osannolik stackars människa med en jädran massa fel och brister. Jag låter det stå för dig och argumenterar inte emot.

CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 09:19) *
Men det kan du väl inte skylla på Grå.

Har jag gjort det då. Jag bara sa att det är så det fungerar ibland. Orsaken får Göran reda ut.
skogstroll
Så en len röst innebär "jag hoppas att du har vett att skämmas, din kärring", "stackars människa"?
Bettson
Nä nu lägger jag inte mera tid här.

Fakta är fakta men vad de beror på får admin reda ut.

Innan dess så kanske det är bra att inte börja träta och anklaga folk för både det ena och det andra.Ens atunden fräser man för att man inte fått upplysningen nästa stund så skjuter man budbäraren.

Jag fortsätter taktiken att undvika och då blir det inte så mycket kvar till slut.

Nu ska jag göra något annat och inte vara en bråkmakare, paraniod bängskkalle eller stackars människa.

Ha en bra dag.

CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 09:16) *

Snälla Stintan. Grå har aldrig någonsin talat med en len röst till mig. Hon är bara mer eller mindre fräsig och anser sig ha rättighet att vara så.

Jag väljer att inte använda mig av samma tilltal tillbaka så jag håller bara med henne hela tiden lugnast så.
Grå
CITAT (skogstroll @ 12-05-2008, 09:25) *
Så en len röst innebär "jag hoppas att du har vett att skämmas, din kärring", "stackars människa"?

Nej, det innebär:

"Skogstroll, du borde vara mer noggrann när du läser"
Bettson
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:16) *

Ett svar som inte var spydigt hade kunnat se ut så här.

Tack för upplysningen. Precis som jag sagt tidigare så har jag inte dubba nicks och redigerar inte i anda människors profiler. Det är synd att någon driver med oss och skapar misssämja och misstänksamhet i onödan.

Jag ber Göran titta även på detta då det är obehagligt även för mig. Jag hoppas att vi alla får ett snabbt svar.

Mvh

Grå
skogstroll
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:34) *
Nej, det innebär:

"Skogstroll, du borde vara mer noggrann när du läser"

jaså då måste jag läst fel då....
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:24) *
Jag är en bråkmakare, osannolik stackars människa med en jädran massa fel och brister. Jag låter det stå för dig och argumenterar inte emot.

Tänk om du bara hade kunnat tänka lite till när det gällde tråden angående bråkstakar. Läs den gärna igen, jag tror det var någon av Falun Gong trådarna?

Du gölar mycket och gärna om bråkstakar kors och tvärs, och vad jag menade med mitt inlägg där är ganska uppenbart, eller?

Att du ser bråkstakar överallt i inlägg som inte passar ditt tycke innebär kanske att [exempelvis] jag ser en bråkstake i dig, eftersom de enda gångerna jag hittar dina inlägg så är det då du kommenterar personer istället för ämnen?

Förstår du synvinkeln nu? Inlägget handlade inte om dig och mig enbart.
Forumtroll och bråkstakar hittas överallt av vem som helst, och det är aldrig en som bär skulden i en het debatt.
*Stintan*
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:24) *
Har jag gjort det då. Jag bara sa att det är så det fungerar ibland. Orsaken får Göran reda ut.

Det var mot bakgrund av vad du skrev i ditt första inlägg om detta som det kändes som om du hade misstankar om att Grå skulle ligga bakom det som nu hänt och jag tolkade även att det du nämnde om att hon ibland inte fanns då du sökte på medlem som en förstärkning av dina misstankar.

Min tolkning är kanske helt fel men så kändes det.
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:38) *
Ett svar som inte var spydigt hade kunnat se ut så här.

Tack för upplysningen. Precis som jag sagt tidigare så har jag inte dubba nicks och redigerar inte i anda människors profiler. Det är synd att någon driver med oss och skapar misssämja och misstänksamhet i onödan.

Jag ber Göran titta även på detta då det är obehagligt även för mig. Jag hoppas att vi alla får ett snabbt svar.

Mvh

Grå

Nja, hade jag skrivit det så hade någon börjat göla om det också.
"Vad menar du om precis som jag sagt tidigare??! Påstår du att vi ljuger eller? Inillar du dig att du är kompis med Göran eller? Lite blygsamhet hade varit klädsamt, tack"
Ralf
SKÄRPNING NU
Hade ni skriv på flashback hade 80% av inläggen blivit raderade för att dom inte tillhör ämnet och många här hade blvit varnade eller temporärt avstängda!
Bettson
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:47) *
Nja, hade jag skrivit det så hade någon börjat göla om det också.
"Vad menar du om precis som jag sagt tidigare??! Påstår du att vi ljuger eller? Inillar du dig att du är kompis med Göran eller? Lite blygsamhet hade varit klädsamt, tack"

NU är det inte jag som ser spöken på ljusa dagen och är misstänksam.

Jag inbillar mig ingenting, speciellt inte att jag är kompis med Göran.

Jag bara talade om eftersom ämnet kommit upp ¨på bordet att jag sett det förut, att det inte är en engångföreteelse och att även andra funktioner beter sig skumt.

DU ställde ocksåen fråga hur ett spydigt svar inte skulle ha sett ut. jag gav ett exempel eftersom du frågade.
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 09:52) *
NU är det inte jag som ser spöken på ljusa dagen och är misstänksam.

Jag inbillar mig ingenting, speciellt inte att jag är kompis med Göran.

Jag bara talade om eftersom ämnet kommit upp ¨på bordet att jag sett det förut, att det inte är en engångföreteelse och att även andra funktioner beter sig skumt.

DU ställde ocksåen fråga hur ett spydigt svar inte skulle ha sett ut. jag gav ett exempel eftersom du frågade.

slap.gif

erkänn att du missade citattecknet med flit?
Bettson
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:58) *
slap.gif

erkänn att du missade citattecknet med flit?

Vad har jag gjort nu, begriper ingenting. Orkar faktist inte med dig riktigt.
Bästa sättet ät att undvika dig helt. För övrigt har jag inte ens en gång läst falun-gongtråden.

Sitter för närvarande och skriver på ett engelsk bord och alla saker sitter inte rätt. Jo det gör dom men är märka annorlunda.

Nej jag har inte missat med flit. Nöjd nu. Jag vet att du irriterar dig på språkfel och jag gör många med det får du faktist stå ut med. Eller inte.
skogstroll
CITAT (Ralf @ 12-05-2008, 09:49) *
SKÄRPNING NU
Hade ni skriv på flashback hade 80% av inläggen blivit raderade för att dom inte tillhör ämnet och många här hade blvit varnade eller temporärt avstängda!

håller med dig, en hel del här måste ju bryta mot alla möjliga paragrafer i villkoren. Om inte annat mot netiquette, och det står ju faktiskt i villkoren också...
Grå
CITAT (Bettson @ 12-05-2008, 10:04) *
Vad har jag gjort nu, begriper ingenting. Orkar faktist inte med dig riktigt.
Bästa sättet ät att undvika dig helt. För övrigt har jag inte ens en gång läst falun-gongtråden.

Sitter för närvarande och skriver på ett engelsk bord och alla saker sitter inte rätt. Jo det gör dom men är märka annorlunda.

Nej jag har inte missat med flit. Nöjd nu. Jag vet att du irriterar dig på språkfel och jag gör många med det får du faktist stå ut med. Eller inte.

Jag irriterar mig på med flit utelämnade ändstavelser, det är ganska långt ifrån att irritera sig generellt på språkfel. "Kan de va så svårt att fatta de?" Ännu en grundlös anklagelse. Tack!

När det gäller ditt svar ovan så fick du det till att mitt fiktiva citat gällde dig. Hur du bar dig åt, det vet jag inte.
Tycker bara det är synd att du ska få hjärtinfakrt för så uppenbara missförstånd.

Ha det så bra med ditt felmärkta engelska bord idag Bettson!
Hör gärna av dig igen om du har fler obesvarade farhågor.

Bettson
Jag ber om ursäkt ska inte skriva mera idag. Lovar.

CITAT (skogstroll @ 12-05-2008, 10:10) *
håller med dig, en hel del här måste ju bryta mot alla möjliga paragrafer i villkoren. Om inte annat mot netiquette, och det står ju faktiskt i villkoren också...

Få se om citatfuntionen fungera nu. Alltså som svar på skogsstrolls senaste inlägg ifall det inte fungerar.

Ber om ursäkt, ska inte skriva mera idag.
Grå
CITAT (Grå @ 12-05-2008, 09:42) *
Tänk om du bara hade kunnat tänka lite till när det gällde tråden angående bråkstakar. Läs den gärna igen, jag tror det var någon av Falun Gong trådarna?

("Odlas användarvillkor" av Ulrika var det, inte Falun Gong.)
Magdis
CITAT (Stintan43 @ 12-05-2008, 08:01) *
Nu är dessutom Annelis inlägg ändrat en gång till! Grås bilder är borta och en bild på Henriks är ditlagd. -fear-.gif ranting.gif

Men hjälp vad konstigt! Vad händer? -fear-.gif
*Ulrica*
Jag hade inte tänkt skriva mer i denna tråd då jag har bestämt mej för att försöka acceptera att det är som det är här på Odlas allmänna avdelning (se min låsta tråd om användarvillkoren) men givetvis läser jag nogrannt allt som skrivs här [attachment=18071:ätapopcorn.gif]....

Det du skriver här Ralf måste jag dock kommentera (tycker inte det späder på själva bråket). Inte för att jag hänger på Flashback men vad jag har förstått så är det ett ställe där folk med lite udda och extrema åsikter kan diskutera kontroversiella ämnen och där "högt i tak" bara är förnamnet. Att då få veta att de har hårdare regler och att moderatorerna är bättre på att se till att de efterlevs jämfört med vad vi har här, på ett trädgårdsforum är lite deprimerande tycker jag. Mina fördomar säger mej att det borde vara Vilda Västern på Flashback och inte på Odla.

Stämmer det verkligen fortfarande att majoriteten av Odlas medlemmar är nöjda med den "moderering" som sker på forumet? Observera att frågan är helt retorisk, jag vill inte ha något svar, jag försöker ju acceptera denna (för mej deprimerande) verklighet... rolleyes.gif
Aqvakul
Jag har faktiskt efter den senaste tidens helt hysteriska diskussioner delvis ändrat åsikt i modereringsfrågan. Tycker nog att en mer tydlig moderering från ansvarigas sida vore att föredra. Verkar dock inte som de vill ta tag i detta.
Netha
Inte blir jag spec upprörd av att läsa tråden, det enda som verkar knepigt
är att en del inlägg/redigeringar hamnar tokigt in i andras.
Hoppas att Ingemar & Göran hittar felet och kan fixa till det.

Att det hettar till i forum är ju helt normalt, skulle alla vara av samma åsikt
så skulle det självdö ganska snabbt.
Undrar vad som upprör i den här tråden? (ett fult ord har jag lagt märke till)

Tycker inte att det behövs extra moderering, vi är ju vuxna människor
som fritt kan välja vad vi vill eller inte vill läsa och förhoppningsvis har vi
också förstånd att inte göra grova övertramp.

Personligen läser jag nog alla "livliga" trådar smile.gif, men jag tar inte forumvärlden
på så stort allvar att jag skulle lägga någon större mängd energi på att
försöka ändra på folks sätt att skriva eller få inlägg borttagna.

Hade tänkt få in några smajlisar i inlägget men det funkar tyvärr inte.
Ralf
Vad som uppstått i denna tråd är att det är personligt käbbel som är helt OT för de flesta andra.

Folk står väl inte ut på torg o bråkar med varandra inför ögonen på andra? Men här gör ni det...
Netha
CITAT (Ralf @ 12-05-2008, 12:41) *
Vad som uppstått i denna tråd är att det är personligt käbbel som är helt OT för de flesta andra.

Folk står väl inte ut på torg o bråkar med varandra inför ögonen på andra? Men här gör ni det...

"ni" ... tror inte att jag har "bråkat" med någon i denna tråd.
*Stintan*
CITAT (Ralf @ 12-05-2008, 12:41) *

Vad kan man förvänta sig av en tråd som har rubrik "Forumtroll"? Även runt fikabord brukar det ibland uppstå livliga diskussioner.
För övrigt håller jag med Netha. Det vore nog konstigt om alla alltid bara tyckte samma sak.

Som jag sagt ett par gånger förut så verkar intresset för sådana här trådar väldigt stort även bland dom som klagar på trådarna, mycket märkligt tycker jag.
Berith
Hoppsan! biggrin.gif Ja jag la in frågan och bilden för att det såg konstigt ut, men om det nu är så att Grå är oskyldig på grund av nåt strul i forumet så är det väl så.

Bettson! kompiskram.gif Sorry, att du fick skit för nåt jag drog igång.
Ralf
CITAT (Netha @ 12-05-2008, 12:43) *
"ni" ... tror inte att jag har "bråkat" med någon i denna tråd.

Bra OT-inlägg. Hoppas att du är stolt över det inlägget!
herkules
SKÄRPNING NU

då måste de som bestämmer inne på flashback ha ändrat sig rejält, odlas diskussionsklimat är en som en ljum sommarbris jämfört med flashbacks.

CITAT (Netha @ 12-05-2008, 12:32) *
Inte blir jag spec upprörd av att läsa tråden, det enda som verkar knepigt
är att en del inlägg/redigeringar hamnar tokigt in i andras.
Hoppas att Ingemar & Göran hittar felet och kan fixa till det.

Att det hettar till i forum är ju helt normalt, skulle alla vara av samma åsikt
så skulle det självdö ganska snabbt.
Undrar vad som upprör i den här tråden? (ett fult ord har jag lagt märke till)

Tycker inte att det behövs extra moderering, vi är ju vuxna människor
som fritt kan välja vad vi vill eller inte vill läsa och förhoppningsvis har vi
också förstånd att inte göra grova övertramp.

Personligen läser jag nog alla "livliga" trådar smile.gif , men jag tar inte forumvärlden
på så stort allvar att jag skulle lägga någon större mängd energi på att
försöka ändra på folks sätt att skriva eller få inlägg borttagna.

Hade tänkt få in några smajlisar i inlägget men det funkar tyvärr inte.

*tumme upp*

CITAT (Berith @ 12-05-2008, 13:19) *
Hoppsan! biggrin.gif Ja jag la in frågan och bilden för att det såg konstigt ut, men om det nu är så att Grå är oskyldig på grund av nåt strul i forumet så är det väl så.
Bettson! kompiskram.gif Sorry, att du fick skit för nåt jag drog igång.

vaddå hoppsan? det är inte första gången du misstänkliggör folk här inne. och vaddå är det väl så? det ÄR så.

CITAT (*Ulrica* @ 12-05-2008, 11:29) *
/..../
Det du skriver här Ralf måste jag dock kommentera (tycker inte det späder på själva bråket). Inte för att jag hänger på Flashback men vad jag har förstått så är det ett ställe där folk med lite udda och extrema åsikter kan diskutera kontroversiella ämnen och där "högt i tak" bara är förnamnet. Att då få veta att de har hårdare regler och att moderatorerna är bättre på att se till att de efterlevs jämfört med vad vi har här, på ett trädgårdsforum är lite deprimerande tycker jag. Mina fördomar säger mej att det borde vara Vilda Västern på Flashback och inte på Odla.
Stämmer det verkligen fortfarande att majoriteten av Odlas medlemmar är nöjda med den "moderering" som sker på forumet? Observera att frågan är helt retorisk, jag vill inte ha något svar, jag försöker ju acceptera denna (för mej deprimerande) verklighet... rolleyes.gif

om du nu tror att det är bättre ordning på flashback så tycker jag du ska sätta dig och läsa där inne, öronen kommer krulla sig på dig..eller ögonen. att öht jämföra odla med det forumet är som att jämföra en kattunge(odla) med en fullvuxen hungrig tiger(flashback.
skogstroll
tror nog det finns fler forum än flashback (vad det nu är) där man ska bete sig hyfsat... det är väl olika från forum till forum och vad de skrivit i sina villkor.
Pirum
CITAT (herkules @ 12-05-2008, 14:54) *
då måste de som bestämmer inne på flashback ha ändrat sig rejält, odlas diskussionsklimat är en som en ljum sommarbris jämfört med flashbacks.
*tumme upp*

Det är sant på sätt och vis, för även om man tillåter mycket hårdare ord på Flashback så är man (i vissa avdelningar) rätt hårda på att "käbbel" och "off-topic" är bevis på att skribenten inte tillför något positivt till forumet - och därmed kan inlägg raderas i mängder, varningar utdelas, folk stängas av, etc.

Angående de där inläggen som ser ut att vara redigerade av en person men inte är det, det måste vara någon slags bugg som kan dyka upp om man tar bort ett inlägg eller nåt. Eller så har någon gjort ett misstag. Att det beror på illvilja tror jag inte. Vad gäller moderatorer är ju det här ett kommersiellt forum där de inte vill avhända sig ansvar hur som helst. Ska någon moderera så får det nog bli en anställd person.
skogstroll
Jag har kollat på passagen ibland och språket där kan vara rätt "mustigt" om man säger så. om jag hade samhällsfrågor, ville käfta med nån, eller annat som jag ville prata om/kritisera, varför i hela friden göra det på Odla av alla ställen? jag tycker bara det blir trist med tanke på alla trevliga trädgårds- och naturmänniskor som söker sig hit. men så är jag väl mossig då
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 12-05-2008, 16:31) *
Jag har kollat på passagen ibland och språket där kan vara rätt "mustigt" om man säger så. om jag hade samhällsfrågor, ville käfta med nån, eller annat som jag ville prata om/kritisera, varför i hela friden göra det på Odla av alla ställen? jag tycker bara det blir trist med tanke på alla trevliga trädgårds- och naturmänniskor som söker sig hit. men så är jag väl mossig då

Men snälla nån, här har vi en avdelning för "småprat ej trädgårdsrelaterat". Den avdelningen finns för att det inte ska bli en massa tjafs i trädgårdsavdelningen. Varför ska man inte få diskutera samhällsfrågor och annat i den avdelningen.
Ingen är väl här enbart för att käfta eller kritisera. Skulle trevliga trädgårds- och naturmänniskor vara en särskild sorts människor som inte har intresse av att diskutera någonting annat än odling eller vad menar du? Du kritiserar ju själv till exempel när det är något du inte gillar. Det är väl inte hela världen att det går lite hett till ibland i vissa trådar.

Jag säger som så många andra, läs och delta i trådar som intresserar dig och skit i dom andra. Det finns massor med trådar som jag själv aldrig öppnar därför att dom inte roar mig.
Lemonne
Fast det är tråkigt att det inte går att föra en normal diskussion här, när det är samma människor som går in och "förstör" diskussionen med personangrepp mot varandra. Även om man inte är en del av bråket eller tjafset så är det tråkigt, det blir liksom bara att ge upp att läsa tråden och hoppas att man kan få en givande diskussion någon annan gång.

Visst blir man osams ibland, det är ju helt normalt eftersom man dels inte kan dela varandras åsikter, dels är det svårt att kommunicera bakom ett tangentbord med bara bokstäver. Eventuella ansiktsuttryck, betoningar, tonlägen, röstlägen - allt försvinner och försvårar tolkningen av det som sägs. Men att vissa, inga namn nämnda, kan inte låta bli att misstolka (ibland med flit?) och så haglar det hårda ord, personangrepp och diverse anklagelser.

Om vi inte passar oss så kommer det bli som t.e.x på pelargonsällskapets forum, de tog bort småpratsektionen eftersom vissa människor uppenbarligen inte klarar av att försöka bete sig respektfullt mot andra. Synd, så vill vi väl inte ha det på odla? sad.gif

Edit stavfel
Aqvakul
CITAT (Lemonne @ 12-05-2008, 18:36) *
Fast det är tråkigt att det inte går att föra en normal diskussion här, när det är samma människor som går in och "förstör" diskussionen med personangrepp mot varandra. Även om man inte är en del av bråket eller tjafset så är det tråkigt, det blir liksom bara att ge upp att läsa tråden och hoppas att man kan få en givande diskussion någon annan gång.

Visst blir man osams ibland, det är ju helt normalt eftersom man dels inte kan dela varandras åsikter, dels är det svårt att kommunicera bakom ett tangentbord med bara bokstäver. Eventuella ansiktsuttryck, betoningar, tonlägen, röstlägen - allt försvinner och försvårar tolkningen av det som sägs. Men att vissa, inga namn nämnda, kan inte låta bli att misstolka (ibland med flit?) och så haglar det hårda ord, personangrepp och diverse anklagelser.

Om vi inte passar oss så kommer det bli som t.e.x på pelargonsällskapets forum, de tog bort småpratsektionen eftersom vissa människor uppenbarligen inte klarar av att försöka bete sig respektfullt mot andra. Synd, så vill vi väl inte ha det på odla? sad.gif

Edit stavfel

Instämmer i dessa kloka ord! Tror att vi skulle komma en bit på vägen om vi försökte glömma "gammalt groll" och tog sikte på att diskutera mer förutsättningslöst. Är jag naiv?
Chamomille
Glömma "gammalt troll" kanske giggle.gif
*Stintan*
Det är väl ingen som har sagt att vi vill ha det så.
Netha
CITAT (Ralf @ 12-05-2008, 13:20) *
Bra OT-inlägg. Hoppas att du är stolt över det inlägget!

Oj! Den hade jag missat .. Tack!:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon