|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Välkomen till tråden Irene
Jag gillar Lolcats  Mvh Fenja
rahmat2
06-05-2008, 22:29
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:21)  .......... Vilket inlägg kittlade dig mest, Ulrica! Är det misstankarna om mig, eller barnen som grillades som kittlas mest?
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 23:07)  Gita! Tråkigt att behöva säga det, men jag har också känt det så många gånger att du bemöter folk på ett mindre trevligt sätt. Det är lätt att uppfatta det som att du känner dig lite för mer, ser lite ner på människor.... Det är möjligt att du inte alls är sådan IRL, men när nu Ulrica reagerar så tycker jag att det är viktigt att förmedla att jag faktiskt känt likadant... Jag kan inte göra mycket åt vad Du känner, att jag skulle se ner på andra är verkligen en feltolkning, däremot har jag väldigt svårt att låta dumhet vara oemotsagd och likaså har jag väldigt svårt för dem som vill styra andras tänkande och yttrandefrihet, speciellt när detta görs i en lite undervisande ton och med undertonen att man är en lite bättre människa än meningsmotståndarna och slutligen har jag väldigt svårt för vän- av- ordning-typen/forumpoliser. Och Du, jag kommer fortsätta vara mig själv och uttrycka mina tankar på mitt sätt oberoende av vad du och andrakänner. Vad Ulrica blev så väldigt upprörd över förstår jag inte, jag har inte på något sätt angripit henne som person, det är väl kanske lite hon som står för den biten i såfall. Men jag tål det.....,det är OK. Gita
*Ulrica*
06-05-2008, 22:30
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 23:19)  Du som alldrig skrivit nåt. Har inte läst dig nånstans. Vilket inlägg är det som är mest kittlande? De blir bara bättre och bättre hela tiden! Fortsätt du så kommer du snart nå oanade höjder!
Irene_L
06-05-2008, 22:30
 Wilmer!
*Ulrica*
06-05-2008, 22:33
CITAT (Wilmer @ 06-05-2008, 23:24)  Du minns det alltså? Trode du var, hrm, i en annan nivå då? Jo, jag var väl det. Men jag har ju läst i tråden efteråt.... Idag finns det andra som har nått nya nivåer...
rahmat2
06-05-2008, 22:34
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:30)  De blir bara bättre och bättre hela tiden! Fortsätt du så kommer du snart nå oanade höjder!  Svara på den korta frågan: Är det misstankarna om mig eller barnen som grillades som kittlas mest?
CITAT Jo, jag var väl det. Men jag har ju läst i tråden efteråt....
Idag finns det andra som har nått nya nivåer... Oanande höjder!
Blomstertanten
06-05-2008, 22:36
Någon som behöver nåt lugnande ?
nåt??? jag behöver massor!!!
herkules
06-05-2008, 22:39
CITAT (alle @ 06-05-2008, 22:37)  Äh, var inte så jädrans präktig! jag är inte ett dugg präktig - tycker bara att det är ärligare att be folk knipa käft istället. (om man nu anser sig ha rätten att tala om för folk vad som är tillåtet att diskutera på ett forum)
Lilla Birka
06-05-2008, 22:41
Ett glas svart vinbärssaft kanske?
Blomstertanten
Man blir lugn av att klappa katten ! (Och just nu klpappar jag frenetiskt  ) [attachment=17866:Bonnie_i...ängmatta.jpg]
*Ulrica*
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 23:34)  Svara på den korta frågan: Är det misstankarna om mig eller barnen som grillades som kittlas mest? Oh, jag är inte alls kittlig under fötterna. Men grillade barn kan vara rätt gott, särskilt vildsvinsbarn, de är mina favoriter. Det smakar misstänkt likt lik och kittlar gott i gommen. Men nu min käre stå-upp-komiker ska jag gå och lägga mej och låta kudden kittla min kind. Hoppas att du sover gott och inte drömmer och grillade barn och saker som kittlas!
rahmat2
06-05-2008, 22:45
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:41)  Oh, jag är inte alls kittlig under fötterna. Men grillade barn kan vara rätt gott, särskilt vildsvinsbarn, de är mina favoriter. Det smakar misstänkt likt lik och kittlar gott i gommen. Men nu min käre stå-upp-komiker ska jag gå och lägga mej och låta kudden kittla min kind. Hoppas att du sover gott och inte drömmer och grillade barn och saker som kittlas! Du verkar sova även när du är vaken. Krig i Irak och barns liv brukar inte vara föremål ör skämt för en ansvarfull människa. Misstänksamheterna om mig kan jag bjuda på!
Calypso_bulbosa
06-05-2008, 22:45
CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:41)  Oh, jag är inte alls kittlig under fötterna. Men grillade barn kan vara rätt gott, särskilt vildsvinsbarn, de är mina favoriter. Det smakar misstänkt likt lik och kittlar gott i gommen. Men nu min käre stå-upp-komiker ska jag gå och lägga mej och låta kudden kittla min kind. Hoppas att du sover gott och inte drömmer och grillade barn och saker som kittlas!
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 23:19)  Ingen verklighet som jag skulle vilja dela med dig.... Inte? Vi har oftast riktigt kul i min verkliga värld. Gita
Lilla Birka
06-05-2008, 22:51
Dög det inte med svartvinbärssaft?
*Ulrica*
06-05-2008, 22:52
Oj, är det såhär kul ni har här på nätterna på Odla så kan jag inte gå och lägga mej! Jag som aldrig har varit här efter 22.30 förut, jag har tydligen missat värsta paaaaartyt!
Vad är Rahmat misstänkt för egentligen? Och vem är det som misstänker honom? Vilken är graden av misstänksamhet? Finns det möjlighet att denna misstänksamhet kommer att sprida sig till, säg, även mej? Är det en infektion? Har det något med borgare, grillade barn, mc-gäng eller kriget i Irak att göra? Är Rahmat en borgerlig mc-gängledare som blev grillad i Irak som barn? Har jag somnat eller drömmer jag bara? Vem är du? Vem är jag? Levande charader!
Första, andra och bang - tredje. Där satt den! Varsågod NÄSTA!!!
herkules
06-05-2008, 22:52
CITAT (Aqvakul @ 06-05-2008, 23:07)  Gita! Tråkigt att behöva säga det, men jag har också känt det så många gånger att du bemöter folk på ett mindre trevligt sätt. Det är lätt att uppfatta det som att du känner dig lite för mer, ser lite ner på människor.... /..../ tänk vad olika man kan uppfatta människor, gita är en person här inne som jag verkligen uppskattar, det finns nog ingen som har gjort mig så arg som hon (politik) men hellre det för det är ärligt än det här tramset som körs i tråden nu. edit: ett ord för mycket
CITAT (herkules @ 06-05-2008, 23:39)  jag är inte ett dugg präktig - tycker bara att det är ärligare att be folk knipa käft istället.
(om man nu anser sig ha rätten att tala om för folk vad som är tillåtet att diskutera på ett forum) Inte ett dugg präktig, men däremot väldigt vettig. Gita
Bettson
06-05-2008, 22:57
Jadå, jag behöver det. Sitter på händerna jag också. Tur att man inte bara är bedrövad utan också lite bredrövad för jag måste sitta hårt, hårt. Vad har du att bjuda på som kan hjälpa blomstertanten?  Svart vinbärssaft, det har jag inte druckit sedan jag hade motorsågsmassaker på mina vinbärsbuskar. Dom kommer ni väl ihåg.
Blomstertanten
CITAT (Bettson @ 06-05-2008, 23:53)  Jadå, jag behöver det. Sitter på händerna jag också. Tur att man inte bara är bedrövad utan också lite bredrövad för jag måste sitta hårt, hårt. Vad har du att bjuda på som kan hjälpa blomstertanten?  Har kanske lite svårt att dela med mej av mitt lugnande medel ! Har katten i knät och det är väldigt lugnande att klappa henne på magen. Både för henne och mej !
Lilla Birka
Vad är det här? Syns inte mina inlägg? Jag har ju för höge farao bjudit på vin eller svartvinbärssaft!
*Ulrica*
Nä... nu får jag nog ta och gå och lägga mej innan jag skriver något tokigt... Ha det så gott go´vänner! Jag antar att jag inte kommer att hitta denna tråden i morgon bitti....
Blomstertanten
06-05-2008, 22:59
CITAT (Lilla Birka @ 06-05-2008, 23:57)  Vad är det här? Syns inte mina inlägg? Jag har ju för höge farao bjudit på vin eller svartvinbärssaft!  Bara nykterister kvar nu kanske CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2008, 23:57)  Nä... nu får jag nog ta och gå och lägga mej innan jag skriver något tokigt... Ha det så gott go´vänner! Jag antar att jag inte kommer att hitta denna tråden i morgon bitti....  Man kan aldrig vara säker ! Och i så fall finns det säkert en ny i stället
Bettson
06-05-2008, 23:00
Jodå, men citerafunktinen har virus i kväll och lever sitt eget liv.
CITAT (Lilla Birka @ 06-05-2008, 23:57)  Vad är det här? Syns inte mina inlägg? Jag har ju för höge farao bjudit på vin eller svartvinbärssaft!  Förlåt ... glömde tacka dig för glaset jag fick och som jag svalde nattmedicinerna me. Smakade sååå gott ... lagom torrt. Nu börjar det nog vara nattidags så jag säger ... Ses imorron.
Bettson
06-05-2008, 23:03
Birka lilla, höge farao kan vara ett farligt ord. Snart är du anklagad för religion och krig och så . Det som hände för tvåtusen år sedan måste vara ditt fel då, eller världens nageltrång också. Du får välja dina ord. Ska jag skicka en myggsil kanske
*Stintan*
06-05-2008, 23:04
Nu har jag suttit tillräckligt länge på mina fingrar. En stilla fråga så här framåt nattkröken bara. Måste det vara trams o party o kafferep i varenda tråd?
Lilla Birka
06-05-2008, 23:05
Är inte det bättre än gnat och tjat? Anklagelser och trätor?
*Stintan*
06-05-2008, 23:06
Måste det vara antingen eller?
Blomstertanten
06-05-2008, 23:07
CITAT (Stintan43 @ 07-05-2008, 00:06)  Måste det vara antingen eller? Jupp !
Lilla Birka
06-05-2008, 23:08
Blomstertanten
06-05-2008, 23:09
CITAT (Bettson @ 07-05-2008, 00:03)  Birka lilla, höge farao kan vara ett farligt ord. Snart är du anklagad för religion och krig och så . Det som hände för tvåtusen år sedan måste vara ditt fel då, eller världens nageltrång också. Du får välja dina ord. Ska jag skicka en myggsil kanske  Det är lite svårt att sila kameler med en myggsil !
Bettson
06-05-2008, 23:13
Svårto ch svårt blomstertanten, det omöjliga tar bar lite längre tid.
Lilla Birka
06-05-2008, 23:14
CITAT (Bettson @ 07-05-2008, 00:03)  Birka lilla, höge farao kan vara ett farligt ord. Snart är du anklagad för religion och krig och så . Det som hände för tvåtusen år sedan måste vara ditt fel då, eller världens nageltrång också. Du får välja dina ord. Ska jag skicka en myggsil kanske  Det gör inget, man kan ju inte ta sån´t på allvar! Förresten sa jag ju Höge Farao! CITAT (Blomstertanten @ 07-05-2008, 00:09)  Det är lite svårt att sila kameler med en myggsil ! Den var bra!
Blissis
06-05-2008, 23:14
Tackar för informationen om Forumtroll. Eftersom jag inte är en van forumanvändare så har jag inte förstått hur illa det är. Det är bara att gå till de trådarna där jag är med (om Falun Gong) så avslöjas de ganska snabbt. Provocerande, förödmjukande, ibland lite sansade för att tvärvända. Schizofrena helt enkelt. Jag förstår nu att flera namn har en person akom sig.
Nej, ingen av oss FG-utövare har två identiteter. Jag känner för övrigt alla och vi har alla haft eller har trädgård. Men det är ju trevligt att som ny mötas med en sån misstänksamhet utan att fatta varför!! Och varför skulle inte vi kunna få bemöta allt förtal som sker här? En av trollidentiterna hävdar nu och då att vi inte har här att göra. Sorry, vilka elaka spel som försiggår.
Ledsen att avbryta partyt...
CITAT (Blomstertanten @ 07-05-2008, 00:09)  Det är lite svårt att sila kameler med en myggsil ! Kamelerna ska du svälja, det är bara myggen som ska silas!
Lilla Birka
06-05-2008, 23:16
Oj då, var det ingen mer som skrev i FG-trådarna? Riskerade de att hamna i skymundan?
CITAT (Magdis @ 07-05-2008, 00:15)  Kamelerna ska du svälja, det är bara myggen som ska silas!  jajaja Vi simmar alla i samma båt.
Lilla Birka
06-05-2008, 23:21
Men ligger det inte en gravad hund här?
Eller är det inte ugglor på mossan?
CITAT (Ralf @ 07-05-2008, 00:20)  jajaja Vi simmar alla i samma båt. Jaa.  Åtminstone när vi inte är ute och cyklar på halt vatten med huvet på skaft under armen.
Calypso_bulbosa
06-05-2008, 23:30
Godatt o godmorgon Vill ni veta mera om troll så rekommenderar jag denna läsning http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
CITAT (rahmat2 @ 06-05-2008, 21:00)  I det verkliga livet vad vi gör står som bas och bakgrund för aktiviterna på Internet. I denna bestialiska ram som du målar upp har du placerat mig klart och tydligt en gång öppet. Och med namnet"ramath". Medlemmarna har kritiserat dig. Men du har inte visat nåt mänskligt i dig för att antingen backa från dina påstående eller verifeiera de. Vad tänker du göra? Om du backar rahmat och läser vad du svarar på här så ser man ju att du missuppfattat hela Bettsons inlägg. Det hon skriver handlar inte om dej! Hon pratar om ett riktigt forumtroll som vi hade här för nåt år sen (eller två... tiden går fort) och det var innan vi ens visste att du fanns.
Aqvakul
07-05-2008, 06:55
CITAT (herkules @ 06-05-2008, 23:52)  tänk vad olika man kan uppfatta människor, gita är en person här inne som jag verkligen uppskattar, det finns nog ingen som har gjort mig så arg som hon (politik) men hellre det för det är ärligt än det här tramset som körs i tråden nu. edit: ett ord för mycket Helt naturligt att vi tycker och känner olika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|