Full version: Forumtroll
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Netha
CITAT (Pirum @ 07-05-2008, 22:59) *
Det är inte konstigt att det blir krig här i världen. /me går och lägger sig.

Nej inte alls ... om man som så många här i forumet, gått på trollets. thumbdown.gif
Tezzla
Men att ni bara orkar!!! ohmy.gif Hur många sidor är denna tråd på? 18? Vilken gång i ordningen är det en sån här tråd är uppe?

Och det finns vissa personer som ALLTID figurerar i dessa trådar... duh.gif

Nä, god natt och simma lugnt!
Berith
CITAT (Netha @ 07-05-2008, 23:03) *
Nej inte alls ... om man som så många här i forumet, gått på trollets. thumbdown.gif

Men han är inget troll!! Han är precis så här som han visar sej, jag kan sätta hur stor peng som helst på det!
Grå
CITAT (Netha @ 07-05-2008, 23:03) *

Tycker faktsikt inte att du ska glömma bort att Rahmat har stått bakom dig när jag var förbannad på dig för att du anklagade mig för grova övertramp när jag skrev att sjuksköterska är ett serviceyrke. Är minnet verkligen så kort, Netha? Var rädd om de vänner du har, för det är inte alltid säkert att man kan få nya.
Grå
CITAT (rahmat2 @ 07-05-2008, 22:04) *
I och med att du tog upp detta får jag berätta för andra också.
Detta går tillbaka till mina första dagar, när Grå sa nåt otrevligt till Aqvakul. Senare var det nån stor helg(Påsk kanske?) Då dubbel-PM:ade jag Till Grå och Aqvakul i förhoppningen att bråk på Forumet slutar.

Det var samma försök som jag gjorde när jag skrev i en tråd till Gossen Ruda: Tänk att Grå är din dotter.
Dessa två försök var bara för att få lugn och ro på Forumet för att kunna ha så trevligt som möjligt.

Och i och med att du tar upp det på detta sätt så ska vi väl också få upp till dagen att karln i fråga vid den tidpunkten kommenterat vartenda litet inlägg jag gjorde, eftersom jag vid den tidpunkten också redogjorde för min mycket låga syn på män. Han sprang efter mig som en liten småunge i varenda tråd och påpekade hur "jag borde ta paus" och så vidare. Inte så mycket handlade hans inlägg om diskussionen som sådan, utan det vara bara tjafs. När man konfronterade honom så nekade han å det bestämdaste att han "bara...".
"En sån jävla kärring du är", skrev jag då och sedan tog det fart i hönsgården och då som nu, kacklade han för sina sällskapsdamer i nattuggletråden om denna fruktansvärt besvärliga människa (som han uppenbarligen inte kunde låta bli själv). Nu för tiden sitter han i meningslösa tråden och gör samma saker.

Uttalandet - det står jag fortfarande för, för det tycker jag - uppriktigt och alla som vill se bevis kan se det i forumet för husdjur, dit tråden flyttades efter granskning av admin.

Och ja, aqvakul - så jävla feg så att du skickar ut PM om uppvigling tror jag faktiskt att du skulle kunna vara, men tacka du din lyckliga stjärna för att det inte var så, denna gången. Plus i kanten på en lång, lång minuslista.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 08-05-2008, 06:51) *
Och i och med att du tar upp det på detta sätt så ska vi väl också få upp till dagen att karln i fråga vid den tidpunkten kommenterat vartenda litet inlägg jag gjorde, eftersom jag vid den tidpunkten också redogjorde för min mycket låga syn på män. Han sprang efter mig som en liten småunge i varenda tråd och påpekade hur "jag borde ta paus" och så vidare. Inte så mycket handlade hans inlägg om diskussionen som sådan, utan det vara bara tjafs. När man konfronterade honom så nekade han å det bestämdaste att han "bara...".
"En sån jävla kärring du är", skrev jag då och sedan tog det fart i hönsgården och då som nu, kacklade han för sina sällskapsdamer i nattuggletråden om denna fruktansvärt besvärliga människa (som han uppenbarligen inte kunde låta bli själv). Nu för tiden sitter han i meningslösa tråden och gör samma saker.

Uttalandet - det står jag fortfarande för, för det tycker jag - uppriktigt och alla som vill se bevis kan se det i forumet för husdjur, dit tråden flyttades efter granskning av admin.

Och ja, aqvakul - så jävla feg så att du skickar ut PM om uppvigling tror jag faktiskt att du skulle kunna vara, men tacka du din lyckliga stjärna för att det inte var så, denna gången. Plus i kanten på en lång, lång minuslista.

Anser att denna beskrivning är oerhört partisk och subjektiv. Tyvärr verkar du sakna självinsikt, Grå. Du kritiserar andra på ett ofta mycket burdust och föraktfullt sätt, medan du inte kan se din egen del i det hela.
Jag är definitivt inte ute efter att ställa till bråk och därför fortsätter jag att huvudsakligen försöka hålla mig undan när du är på krigsstigen.
Berith
Är det nån som kommer ihåg vilken Grås andra signatur är/var? Visst börjar den på A?

*letar vidare...*
Piccante
CITAT (Berith @ 08-05-2008, 07:34) *
Är det nån som kommer ihåg vilken Grås andra signatur är/var? Visst börjar den på A?

*letar vidare...*

Är det inte bättre att fråga Grå direkt? Byter man signatur elelr reggar sig på nytt så brukar man ju berätta vem man var tidigare så det inte blir missförstånd.

CITAT (Berith @ 08-05-2008, 06:28) *
Men han är inget troll!! Han är precis så här som han visar sej, jag kan sätta hur stor peng som helst på det!

Jag tror inte heller att Rahmat är ett troll. Fast jag blir visst allt mer ensam om att tro så dunno.gif
Krolliljan
Sitter nog för mycket på händerna. Jag letar efter en symbol som uttrycker vad jag tycker om anklagelser, glåpord och analyser av människor. Det får gälla för alla de gånger jag suttit på händerna då.
Det närmaste jag kan komma är . thumbdown.gif Letar efter ett stort stort minus.
Netha
CITAT (Berith @ 08-05-2008, 06:28) *

Så du känner honom ... ja då får jag väl tro att det är som du säger
och då tycker jag ...sad.gif
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 08-05-2008, 07:52) *
Är det inte bättre att fråga Grå direkt? Byter man signatur elelr reggar sig på nytt så brukar man ju berätta vem man var tidigare så det inte blir missförstånd.
Jag tror inte heller att Rahmat är ett troll. Fast jag blir visst allt mer ensam om att tro så dunno.gif

Jag tror inte heller det!
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 08:03) *
Jag tror inte heller det!

inte jag heller
Netha
CITAT (Grå @ 08-05-2008, 06:42) *
Tycker faktsikt inte att du ska glömma bort att Rahmat har stått bakom dig när jag var förbannad på dig för att du anklagade mig för grova övertramp när jag skrev att sjuksköterska är ett serviceyrke. Är minnet verkligen så kort, Netha? Var rädd om de vänner du har, för det är inte alltid säkert att man kan få nya.

Bra minne du har .... själv hade jag glömt den diskussionen.
Så du menar att om någon delat min åsikt i någon fråga ..
då är denne en vän till mig. ohmy.gif

Jesses ... du menar att man ska hålla reda på och minnas vem/vilka som
hållit med en i någon fråga och sedan "bara för att" ... känna tacksamhet och tycka som de. rotfl.gif

*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 07:29) *
Anser att denna beskrivning är oerhört partisk och subjektiv. Tyvärr verkar du sakna självinsikt, Grå. Du kritiserar andra på ett ofta mycket burdust och föraktfullt sätt, medan du inte kan se din egen del i det hela.
Jag är definitivt inte ute efter att ställa till bråk och därför fortsätter jag att huvudsakligen försöka hålla mig undan när du är på krigsstigen.

Konstigt att du kan säga så till en person medan du samtidigt håller en annan som skrivit sju resor värre saker om ryggen.
Gita
CITAT (Markus_H @ 08-05-2008, 07:52) *

Självklart är han inget troll, för begreppet troll är ju inget annat än en konstruktion, en del av en härskarteknik, som somliga använder sig av gentemot dem som ibland går utanför de politiskt korrekta ramarna.
Därmed inte sagt att jag försvarar skribenten i fråga, för jag förstår honom inte. Däremot förstår jag så mycket som att talet om grillade och marinerade barn är ett slags bildspräk för att belysa västvärldens syn på tex Irakfrågan, håller inte med i sak där heller, men förstår inte hur någon kan bli så personligt upprörd eller kan tolka (det iofs grymma) bildspråket som ett personligt påhopp.
Gita
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 08:10) *
Konstigt att du kan säga så till en person medan du samtidigt håller en annan som skrivit sju resor värre saker om ryggen.

När jag var liten så läste jag mycket "Fantomen". "Fantomen är hård mot de hårda, men mjuk mot de svaga - gammalt djungelordspråk". Ett rimligt förhållningssätt även för den som definitivt inte är någon "fantom".
Blissis
Varför inte glömma allt groll och börja träna sig på att visa varandra respekt, oavsett om personen är mjuk eller hård? Ju fler som visar varandra respekt desto bättre blir stämningen.
Aqvakul
CITAT (Blissis @ 08-05-2008, 08:26) *
Varför inte glömma allt groll och börja träna sig på att visa varandra respekt, oavsett om personen är mjuk eller hård? Ju fler som visar varandra respekt desto bättre blir stämningen.

Klokt sagt, ska ta till mig det! kompiskram.gif
Gita
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 08:10) *

Fast allra värst tycker jag att de är som lindar in sina kommentarer (och elakheter) i ett slags "jag-vill-så-väl-jag-är-så-god-och-klok" budskap. Tycker oftast dessa inlägg känns självgoda och nedlåtande och att de är svåra att bemöta eftersom man fått nålsticken att nästan verka trevliga.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 08:34) *
Fast allra värst tycker jag att de är som lindar in sina kommentarer (och elakheter) i ett slags "jag-vill-så-väl-jag-är-så-god-och-klok" budskap. Tycker oftast dessa inlägg känns självgoda och nedlåtande och att de är svåra att bemöta eftersom man fått nålsticken att nästan verka trevliga.
Gita

Fast sitter man och letar efter nålstick så kan man nog lätt få många inlägg att verka så utan att det var skribentens avsikt med kommentaren.

Grå
CITAT (Berith @ 08-05-2008, 07:34) *

*letar vidare...*

Den kan du leta ihjäl dig efter, för jag har ingen annan signatur. Jag har hetat Grå sedan första dagen jag hittade forumet och reggade mig här.
Skulle jag av någon anledning regga nytt nick så skulle det ha något med Grå att göra och jag skulle inte hymla med att det är jag.
Vart har du fått ifrån att jag skulle kalla mig något annat? Det där är faktiskt rent förtal. Hur många signaturer har du själv, Berith?

CITAT (Netha @ 08-05-2008, 08:07) *
Bra minne du har .... själv hade jag glömt den diskussionen.
Så du menar att om någon delat min åsikt i någon fråga ..
då är denne en vän till mig. ohmy.gif

Jesses ... du menar att man ska hålla reda på och minnas vem/vilka som
hållit med en i någon fråga och sedan "bara för att" ... känna tacksamhet och tycka som de. rotfl.gif

Han delade inte din åsikt, men han bad mig att vara rädd om dig. Han sa att du var en bra människa.
Berith
CITAT (Grå @ 08-05-2008, 09:34) *
Den kan du leta ihjäl dig efter, för jag har ingen annan signatur. Jag har hetat Grå sedan första dagen jag hittade forumet och reggade mig här.
Skulle jag av någon anledning regga nytt nick så skulle det ha något med Grå att göra och jag skulle inte hymla med att det är jag.
Vart har du fått ifrån att jag skulle kalla mig något annat? Det där är faktiskt rent förtal. Hur många signaturer har du själv, Berith?

Sorry, blandade nog ihop dej med nån annan då. För det var ingen hemlighet att den personen hade två nick. Men som sagt, jag blandade nog ihop dej med nån.

Jag har bara ett nick. Vi som var med redan på gamla forumet reggade oss (iaf dom flesta) med våra namn, och sen fick det hänga med över till det nya då 2002.
Blomstertanten
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 08:12) *
Självklart är han inget troll, för begreppet troll är ju inget annat än en konstruktion, en del av en härskarteknik, som somliga använder sig av gentemot dem som ibland går utanför de politiskt korrekta ramarna.
Därmed inte sagt att jag försvarar skribenten i fråga, för jag förstår honom inte. Däremot förstår jag så mycket som att talet om grillade och marinerade barn är ett slags bildspräk för att belysa västvärldens syn på tex Irakfrågan, håller inte med i sak där heller, men förstår inte hur någon kan bli så personligt upprörd eller kan tolka (det iofs grymma) bildspråket som ett personligt påhopp.
Gita

Jag tycker inte alls att det är märkligt att det uppfattades som ett personligt påhopp ! Det var direkt riktat mot en person som en anklagelse , precis som övriga påhopp var. Förutom de påhopp där vi medlemmar på Odla anklagades som grupp och där svenskar som grupp anklagades för både det ena och det andra.
Inte en enda gång , när flera ifrågasatte dessa påhopp och påståenden gavs förklaringen att skribenten använder ett sånt bildspråk !!!
Utan det enda som hände var att påhoppen fortsatte men riktade in sig på en del av dem som ifrågasatte !
Jag tror inte att någon skulle ha accepterat att jag använde ett sånt "bildspråk" gång på gång ! Jag hade förmodligen blivit avstängd !
Vilket jag tycker hade varit helt rätt !
Blissis
Jag tänker så här:

En tråd är som ett vardagsrum där en grupp sitter och samtalar kring ett ämne. Sedan kanske två börjar bråka, kan man då inte be dem lämna rummet och gå in i ett annat (PM:a varandra) så att gruppen kan fortsätta med sitt samtal i lugn och ro?

Det är faktiskt inte så roligt att sitta och läsa ert personliga groll och era utbrott mot varandra, det vore roligare att få delta i en givande konversation. rose.gif

Jag tänker att det finns regler för att man inte bör göra det och det. Men det kanske borde finnas regler för vad man bör göra; visa respekt i gruppen, ha en positiv anda i möjligaste mån osv. Och den som inte kan visa det i långa loppet får inte vara med helt enkelt då den förstör så mycket?

Men alla bör få en chans att börja från noll tycker jag.
*Stintan*
CITAT (Blissis @ 08-05-2008, 10:05) *
Jag tänker så här:

En tråd är som ett vardagsrum där en grupp sitter och samtalar kring ett ämne. Sedan kanske två börjar bråka, kan man då inte be dem lämna rummet och gå in i ett annat (PM:a varandra) så att gruppen kan fortsätta med sitt samtal i lugn och ro.

Det är faktiskt inte så roligt att sitta och läsa ert personliga groll och era utbrott mot varandra, det vore roligare att få delta i en givande konversation. rose.gif

Jag tänker att det finns regler för att man inte bör göra det och det. Men det kanske borde finnas regler för vad man bör göra; visa respekt i gruppen, ha en positiv anda i möjligaste mån osv. Och den som inte kan visa det i långa loppet får inte vara med helt enkelt då den förstör så mycket?

Men alla bör få en chans att börja från noll tycker jag.

Givande konversationer kan du säkert hitta många bara du inte letar efter dom i trådar med kontroversiella rubriker. Går man in i sådana får man nog tyvärr räkna med att där förekommer mer eller mindre otrevliga groll. Det är ett märkligt fenomen att så många läser i trådar dom stör sig på. Det är ju inget tvång precis.
rahmat2
CITAT (Grå @ 08-05-2008, 06:51) *
...
Och ja, aqvakul - ...

Hej, Grå!
Om du accepterar detta att mitt försök var ett hjärtligt försök att bättra på våra relationen här, så måste du acceptera också att dessa uttalnden gör det bara besvärligt för mig.
Jag hoppas och tror att ett sådant syfte inte stod bakom detta citat. I så fall får du också vara med och hjälpa till att vi skaffar oss den miljö som vi tjänar på kollektivt.

Hälsningar
Rahmat
Magdis
CITAT (Blissis @ 08-05-2008, 08:26) *

tummenupp.gif tummenupp.gif

Jag uppskattar mångfalden här inne, alla är olika och jag gillar var och en för deras olika egenskaper.
Grå
CITAT (rahmat2 @ 08-05-2008, 10:59) *
Hej, Grå!
Om du accepterar detta att mitt försök var ett hjärtligt försök att bättra på våra relationen här, så måste du acceptera också att dessa uttalnden gör det bara besvärligt för mig.
Jag hoppas och tror att ett sådant syfte inte stod bakom detta citat. I så fall får du också vara med och hjälpa till att vi skaffar oss den miljö som vi tjänar på kollektivt.

Hälsningar
Rahmat

Oh ja, du ska få ha tråden alldeles för dig själv, jag har ju som bekant tagit semester. Ber om ursäkt att jag stack upp huvudet här under några dagar.
Inte ens du Rahmat tycker om att bli omtalad, utan att också bakgrunden förklaras. "Hon var otrevlig mot Aqvakul".
Japp, jag var otrevlig, men definitivt inte utan anledning.
Att han sedan sitter och ursäktar sig med att han ser sig själv som en superhjälte i trikåer kan inte jag rå för och jag begär heller inte att du ska ändra åsikt om honom bara för att jag tycker han är en inställsam fjant.

Ha det gott!
rahmat2
CITAT (Grå @ 08-05-2008, 12:57) *
Oh ja, du ska få ha tråden alldeles för dig själv, jag har ju som bekant tagit semester. Ber om ursäkt att jag stack upp huvudet här under några dagar.
Inte ens du Rahmat tycker om att bli omtalad, utan att också bakgrunden förklaras. "Hon var otrevlig mot Aqvakul".
Japp, jag var otrevlig, men definitivt inte utan anledning.
Att han sedan sitter och ursäktar sig med att han ser sig själv som en superhjälte i trikåer kan inte jag rå för och jag begär heller inte att du ska ändra åsikt om honom bara för att jag tycker han är en inställsam fjant.

Ha det gott!

Självklart har jag uttryckt mig klumpigt. En konflikt har jag inte tänkt på att lösa genom personer.
Som det syns i mina inlägg har jag varit intresserade av detsom orsakar konflikten. Och många gånger har jag försökt att gå den vägen. Men jag ensam ska alldrig ha rätten att bestämma nåt här. Det är medlemmarna som bestämmer. Och hur vill de ha Forumets relationer är det bara upp till de att kräva och bestämma.
Om vi hänger oss på personer kan vi inte lösa nåt. För varje av oss kan ha nån vana som kan uppfattas problematisk för nån annan.

Återigen om jag gav mig in i er relation, ensidigt, Ber jag om ursäkt. Det var inte meningen och det är inte mitt sätt heller. Hoppas att allt löser sig så snart som möjligt.

Ha det!
Rahmat

skogstroll
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 10:19) *
Givande konversationer kan du säkert hitta många bara du inte letar efter dom i trådar med kontroversiella rubriker. Går man in i sådana får man nog tyvärr räkna med att där förekommer mer eller mindre otrevliga groll. Det är ett märkligt fenomen att så många läser i trådar dom stör sig på. Det är ju inget tvång precis.

det där har jag också fått höra när jag "lagt mig i" en "infekterad" konversation - att man i såfall ska hålla sig ur såna trådar och låta bli att läsa. Ibland kan det dock vara svårt att undgå att komma in i sådana diskussioner eftersom det kan vara svårt att utläsa av rubriken när forumister bråkar med varann. Jag tycker inte det är någon bra ursäkt faktiskt att man ska "hålla sig borta".
Gita
CITAT (skogstroll @ 08-05-2008, 15:27) *
det där har jag också fått höra när jag "lagt mig i" en "infekterad" konversation - att man i såfall ska hålla sig ur såna trådar och låta bli att läsa. Ibland kan det dock vara svårt att undgå att komma in i sådana diskussioner eftersom det kan vara svårt att utläsa av rubriken när forumister bråkar med varann. Jag tycker inte det är någon bra ursäkt faktiskt att man ska "hålla sig borta".

Visst kan man väl hålla sig utanför om man vill, råkar man hamna mitt upp i debatt/gräl/bråk, kalla det vad du vill, som man inte tycker är trevligt är det väl bara att klicka bort den tråden.
För min del tycker jag de så kallade flams -o -trams-trådarna är urtrista, men det skulle aldrig falla mig in att ha synpunkter på deras vara eller inte vara, för jag vet ju att de roar många, jag läser dem bara inte eller lämnar dem snabbt om jag råkar hamna där.
Gita
skogstroll
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 15:54) *
Visst kan man väl hålla sig utanför om man vill, råkar man hamna mitt upp i debatt/gräl/bråk, kalla det vad du vill, som man inte tycker är trevligt är det väl bara att klicka bort den tråden.
För min del tycker jag de så kallade flams -o -trams-trådarna är urtrista, men det skulle aldrig falla mig in att ha synpunkter på deras vara eller inte vara, för jag vet ju att de roar många, jag läser dem bara inte eller lämnar dem snabbt om jag råkar hamna där.
Gita

aha... det är möjligt men det är ju kanske svårt att vifta bort om man ser att nån är "dum" mot nån annan? tror jag sett dina inlägg lite här å där flirting.gif
*Stintan*

Det var inte menat som någon ursäkt utan som ett tips till en person som endast varit medlem en vecka och hellre ville delta i en givande diskussion än att sitta och läsa om groll. Jag tycker inte att någon behöver hålla sig borta och framför allt tycker jag inte att någon behöver vara tyst men om man ger sig in och skriver i en "infekterad" tråd så ska man kanske vara beredd på att man kan bli kommenterad. Det jag har lite svårt att förstå är varför man sitter och läser 10-15 sidor (utan att delta) som man tycker är jobbiga och bedrövliga o sen på sidan 16 måste man gå in och "sucka" och tala om hur dåligt man tycker det är eller "hur orkar ni". Du kan väl ändå inte mena att just sådana inlägg inte får kommenteras. För mig är det uppenbart att sådana här trådar följs med spänning och nyfikenhet om vad som ska komma härnäst av ganska många som säger sig vara ointresserade.
Calypso_bulbosa
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 16:15) *
... Det jag har lite svårt att förstå är varför man sitter och läser 10-15 sidor (utan att delta) som man tycker är jobbiga och bedrövliga o sen på sidan 16 måste man gå in och "sucka" och tala om hur dåligt man tycker det är eller "hur orkar ni". Du kan väl ändå inte mena att just sådana inlägg inte får kommenteras. För mig är det uppenbart att sådana här trådar följs med spänning och nyfikenhet om vad som ska komma härnäst av ganska många som säger sig vara ointresserade.

000.gif Bra sagt! Tror också det förhåller sig så... yes.gif
Blissis
CITAT (Stintan43 @ 08-05-2008, 10:19) *

Räknas Forumtroll till en kontroversiell rubrik?
skogstroll
Det jag har lite svårt att förstå är varför man sitter och läser 10-15 sidor (utan att delta) som man tycker är jobbiga och bedrövliga o sen på sidan 16 måste man gå in och "sucka" och tala om hur dåligt man tycker det är eller "hur orkar ni".

Ibland är det bra att vara tyst
Blissis
Det var inte menat som någon ursäkt utan som ett tips till en person som endast varit medlem en vecka och hellre ville delta i en givande diskussion än att sitta och läsa om groll. Jag tycker inte att någon behöver hålla sig borta och framför allt tycker jag inte att någon behöver vara tyst men om man ger sig in och skriver i en "infekterad" tråd så ska man kanske vara beredd på att man kan bli kommenterad. Det jag har lite svårt att förstå är varför man sitter och läser 10-15 sidor (utan att delta) som man tycker är jobbiga och bedrövliga o sen på sidan 16 måste man gå in och "sucka" och tala om hur dåligt man tycker det är eller "hur orkar ni". Du kan väl ändå inte mena att just sådana inlägg inte får kommenteras. För mig är det uppenbart att sådana här trådar följs med spänning och nyfikenhet om vad som ska komma härnäst av ganska många som säger sig vara ointresserade.

Varför tror du att jag läst allt det? Jag tänkte att det hade varit roligt att läsa om forumtroll och erfarenheter kring detta, men det kanske är dags att lämna nu? Det blir inget sånt eller har det redan avhandlats?
*Stintan*
CITAT (Blissis @ 08-05-2008, 16:44) *
Varför tror du att jag läst allt det? Jag tänkte att det hade varit roligt att läsa om forumtroll och erfarenheter kring detta, men det kanske är dags att lämna nu? Det blir inget sånt eller har det redan avhandlats?

Mitt svar som du citerade var ett svar till skogstroll. Av mig hade du redan fått ett svar tidigare. Jag tror ingen ting om vad du har läst och inte och har inte sagt något om det heller. För övrigt så är nog rubriken "forumtroll" väldigt kontroversiell just nu på det här forumet på grund av diverse diskussioner tidigare men det kan ju inte du veta såklart. Om jag inte missminner mig så står det väl lite om just forumtroll i början av tråden. Varför ska du lämna? Du är precis lika välkommen som alla andra till det här forumet.
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 08-05-2008, 16:39) *
Ibland är det bra att vara tyst

g.gif Hoppas du inte tog det personligt. Jag förklarade hur jag tänker utan att det var riktat mot någon speciell person.
caprifol
Det jag har lite svårt att förstå är varför man sitter och läser 10-15 sidor (utan att delta) som man tycker är jobbiga och bedrövliga o sen på sidan 16 måste man gå in och "sucka" och tala om hur dåligt man tycker det är eller "hur orkar ni". Du kan väl ändå inte mena att just sådana inlägg inte får kommenteras. För mig är det uppenbart att sådana här trådar följs med spänning och nyfikenhet om vad som ska komma härnäst av ganska många som säger sig vara ointresserade.

CITAT (HögaKusten @ 08-05-2008, 16:35) *
000.gif Bra sagt! Tror också det förhåller sig så... yes.gif

.. och här kommer jag in på sidan 17 (eller kanske blir det 18) utan att ha bidragit till diskussionerna - och det bara för att säga BRA SAGT Stintan. Precis så har jag också tänkt många gånger!

Se'n blir jag lite förvånad över att så många säger att nykomlingarna, eller många nykomlingar i alla fall, blir misstänksamt mottagna (och ivägskrämda tror jag någon skrivit) . Jag är väl inte så ny längre men har aldrig skrivit särskilt mycket. Har aldrig känt av detta. Tvärtom har jag så gott som alltid fått trevliga svar o kommentarer på de frågor/inlägg jag gjort.

Aqvakul
CITAT (caprifol @ 08-05-2008, 18:43) *
Se'n blir jag lite förvånad över att så många säger att nykomlingarna, eller många nykomlingar i alla fall, blir misstänksamt mottagna (och ivägskrämda tror jag någon skrivit) . Jag är väl inte så ny längre men har aldrig skrivit särskilt mycket. Har aldrig känt av detta. Tvärtom har jag så gott som alltid fått trevliga svar o kommentarer på de frågor/inlägg jag gjort.

Så trevligt att höra. Vi behöver lite positiv feedback efter alla tråkigheter. tummenupp.gif
Gita
CITAT (skogstroll @ 08-05-2008, 15:57) *
aha... det är möjligt men det är ju kanske svårt att vifta bort om man ser att nån är "dum" mot nån annan? tror jag sett dina inlägg lite här å där flirting.gif

Jaha, och då tycker Du att alla bitska, lite elaka, roliga och många gånger intelligenta (ibland urbota korkade) inlägg skall bort eftersom det är svårt för dig när någon är "dum". Undrar just vad som blir kvar av forumet, ett menlöst gulligullande, ett skenheligt "jag håller med" ungefär lika intressant som att slicka på en glasruta,
Faktiskt så saknar jag min gamle trätobroder Andersen (nån som kommer ihåg honom), han var alltid tvärtemot för allt vad jag står för, men med intelligens och respekt. Reserv var en annan av mina favoriter som jag inte sett till på väldigt länge.
Sen finns har f.n. ett gäng "jag-vill-så-väl-jag-är-så-god-och-klok-besservissrar" som jag blir väldigt provocerad av, men de har naturligtvis samma rättigheter som jag att framföra sina åsikter.
Nog för nu, skall packa väskan, min man och jag åker till London i morgon, så nu är det teater,musik, konst,antikviter och inte minst öl som gäller närmaste veckan.
Gossen Ruda
Att just nyreggade medlemmar skulle bli utsatta för angrepp och misstänksamhet är rent nys, det förekommer inte. Tvätom blir alla varmt välkomna. Om den nyreggade medlemmen däremot första veckan, första dan eller rentav som första inlägg skriver nånting liknande: "Vad sysslar ni med här, är ni inte kloka era idioter? Jag vet bäst." Ja, då får man nog räkna med att få på tafsen. Det beror dock på uppträdandet och inte på att vederbörande är ny.

Andersen saknar jag också, det är 1,5 år sen han försvann. Reserv, ja?? Kanske bäst att lägga på locket innan för mycket sår rivs upp. Huruvida h*n är kvar eller försvunnen är nog en definitionsfråga. rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 18:55) *
Nog för nu, skall packa väskan, min man och jag åker till London i morgon, så nu är det teater,musik, konst,antikviter och inte minst öl som gäller närmaste veckan.

Vad trevligt det lät då, blir riktigt avis. Ha så kul!
herkules
CITAT (Gita @ 08-05-2008, 08:34) *
Gita

eller de som säger att jag-är-så-liten-och-dum-och-kan-ingenting-så-mig-behöver-ni-egentligen-inte-lyssna-på-men-jag-tycker-iaf-såhär, det är inget annat än ren och skär härskarteknik.
Wilmer
CITAT
Som jag redan sagt, så håller jag med om det...............att hålla sig till ämnet alltså
giggle.gif Jag hoppas det inte menas hålla sig till ämnet "forumtroll" för det verkar vara som bortspolat emellanåt, inte bara av "trams".
rahmat2

Har läst kommentarer av dig i olika sammanhang!
Oavsett om du håller med personen eller inte brukar du vara en öppenhjärtat person som hjälper till att skribenten känner sig värdefull.

Tack för det!
rahmat2
CITAT (Gossen Ruda @ 08-05-2008, 19:14) *
... Om den nyreggade medlemmen däremot första veckan, första dan eller rentav som första inlägg skriver nånting liknande: "Vad sysslar ni med här, är ni inte kloka era idioter? Jag vet bäst." Ja, då får man nog räkna med att få på tafsen. Det beror dock på uppträdandet och inte på att vederbörande är ny.
...
(jag har ändrat ordstil tilll fet)
Har inte läst nåt inlägg där medlemmarna kallas för "idioter".
Men detta med "att slå nån på tafsen" fick mig att tänka på nåt som hände för några år sen.

I samband med en hälndelse skrev jag ett brev till en minister, där jag påpekade gällande lagar och stadgor. Ministern svarade mycket varm på några få rader och höll med i frågan.
Idag vill jag inte själv läsa det brevet igen pgav att det var så onödigt hård formulerat. Ministern var inte av den gruppen som ville slå mig på tafsen. Utan svarade så varm att jag senare tyckte om att se personen på TV, även om jag inte var en anhängare av personens parti.

detta med att slå nån på tafsen grundar sig både i människosyn och syn på demokrati. Om man har en liten demokratisk anda skulle man inte tänka i de banorna(möjligen i Saudiarabien skulle nån bli slagen på tafsen för kritik).
Detta Forum borde närma sig svensk gällande lagstifftning om det vill ta avstånd från nån brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen. Det handlar återigen om tolerans.
*Stintan*
CITAT (rahmat2 @ 09-05-2008, 10:53) *
(jag har ändrat ordstil tilll fet)
Har inte läst nåt inlägg där medlemmarna kallas för "idioter".
Men detta med "att slå nån på tafsen" fick mig att tänka på nåt som hände för några år sen.

I samband med en hälndelse skrev jag ett brev till en minister, där jag påpekade gällande lagar och stadgor. Ministern svarade mycket varm på några få rader och höll med i frågan.
Idag vill jag inte själv läsa det brevet igen pgav att det var så onödigt hård formulerat. Ministern var inte av den gruppen som ville slå mig på tafsen. Utan svarade så varm att jag senare tyckte om att se personen på TV, även om jag inte var en anhängare av personens parti.

detta med att slå nån på tafsen grundar sig både i människosyn och syn på demokrati. Om man har en liten demokratisk anda skulle man inte tänka i de banorna(möjligen i Saudiarabien skulle nån bli slagen på tafsen för kritik).
Detta Forum borde närma sig svensk gällande lagstifftning om det vill ta avstånd från nån brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen. Det handlar återigen om tolerans.

Rahmat du borde lära dig att det finns talesätt och bildspråk även i Sverige. Som vanligt kopplar du lite fel. Det här fallet du tar upp betyder INTE att man i verkligheten skulle utföra handlingen. Människor i Sverige går inte runt och "slår någon på tafsen". Uttrycket behöver inte ha med människosyn att göra och har heller inget med svensk lagstiftning, demokrati att göra. Det är enbart i din fantasi som det finns någon "brödraskapsrörelse som slår folk på tafsen".
Bee
Det korrekta uttrycket är "få på tafsen" och inte "slå någon på tafsen" - det senare har jag aldrig hört förr.

Att få på tafsen kan man få om man sagt något dumt. Det är ett gammalt folkligt uttryck och betyder väl något i stil med "skäll" eller "mentalt smisk på fingrarna".
Politiker kan tex "få på tafsen" av Lagrådet om dom lägger ett förslag som under inga omständigheter skulle kunna fungera.

Uttrycket är inte ett särskilt tungt vägande uttyck och behöver inte tas på alltför stort allvar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon