Full version: Terapi arbete!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
*Stintan*
Nej då jag kollade nog på de flesta. Visst det finns massor med fint folk gör och det är kul att bli tipsad om länkar. Det var inte alls det jag menade utan det var det där om "världsmästare". Trodde ju jag skulle få se helt fantastiska saker av den människan men men strunt samma, smaken är väl som baken. flirting.gif
Rosmarin
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2008, 00:20) *
Förlåt men vem bestämmer vem som är världsmästare i stickning?

Kan man ju verkligen undra...

CITAT (Grå @ 20-11-2008, 07:11) *
...hon kanske stickar ruggans fort? Det bara rasslar till där i handarbetskorgen så har hon spottat fram vantar till hela försvarsmakten och fyrtiotvå koftor... man kan aldrig så noga veta.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
AstLar
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2008, 12:49) *
Nej då jag kollade nog på de flesta. Visst det finns massor med fint folk gör och det är kul att bli tipsad om länkar. Det var inte alls det jag menade utan det var det där om "världsmästare". Trodde ju jag skulle få se helt fantastiska saker av den människan men men strunt samma, smaken är väl som baken. flirting.gif

Jo, jag vet nog vem jag tycker var världsmästare i stickning!

Min MAMMA förstås wub.gif
Hon stickade dukar i fint vitt DMC-garn och sålde. Stora o jättefina.
Och tröjor åt alla barnbarnen.
Eva-Helene
CITAT (DragonLady @ 19-11-2008, 23:57) *
nono.gif nono.gif ska du nu lura ännu mera oskyldiga in på brottet.. eller jag menar pysslets bana rotfl.gif

jag skall inte in o titta på dessa sidor NIX.... ska sova

JAPP! biggrin.gif angel_not.gif
Österläge
Ja, världsmästerskapet i stickning gick ut på tid, som jag fattade det. Så det handlar inte om att sticka extraordinärt fina saker utan just att göra det snabbt! Tolv timmar i sträck hade hon stickat, tror jag det var... crazy.gif
Sussie F-Flower
Ja, idag kan jag "rita kors i taket" för idag har jag också gjort lite terapi...

Ingen stickning eller syning eller pärlbroderi men väl en "advents-urna"... eller vad man ska kalla den.

Tycker det är helt otroligt vilka begåvningar ni har allihopa. Ni är så himla duktiga och ni har gjort så många fina saker vilket kan bevittnas här av alla!!!
Pia L
Åhh så fint det blev Sussie, nu måste jag också ut i skogen och hitta liknande pinne att sätta en lykta i.

tack för senast också, en härlig dag i skogen och gott fika smiley_small_hug.gif
Grå
CITAT (Sussie F-Flower @ 22-11-2008, 16:48) *
Ingen stickning eller syning eller pärlbroderi men väl en "advents-urna"... eller vad man ska kalla den.

Det där var riktigt fint! Mycket roligare en några spretiga tallkvistar nedtryckta i en urna som jag brukar ha annars... Kalasfint! Tack för tipset!
blomkronan
CITAT (Sussie F-Flower @ 22-11-2008, 16:48) *
Ja, idag kan jag "rita kors i taket" för idag har jag också gjort lite terapi...

Tycker det är helt otroligt vilka begåvningar ni har allihopa. Ni är så himla duktiga och ni har gjort så många fina saker vilket kan bevittnas här av alla!!!

Vilken fin kruka bravo.gif, mysig idé med en lykta på grenen.
DragonLady
Ja den krukan var jättefin och mysig, sån måste jag också försöka få till tummenupp.gif
Tävlingen är klar men det har inte kommit upp någon länk ännu...
Här är 2 av mina bidrag..
Ett skulle handla om de fyra elementen och mitt blev vatten.
Ett annat ett smycke utan pärlor, det blev en trollslända.
Ett tredje skulle vara enfärgat, det blev ett svart armband.
Det fjärde skulle vara juligt giggle.gif
ängsvädd
Åh vilka läckra smycken wub.gif
embees
Jag målar akvarell, decoupage, gjuter betong, gör keramikfigurer i stengodslera.
Har en del bilder på några av mina alster i ett album här i min profil.

PICT1841.jpg

PICT1840.jpg

PICT1836.jpg

PICT1832.jpg

PICT1843.jpg

ängsvädd
Åh vilka fina biggrin.gif

DragonLady
Jättefina målningar.. så levande
Måste kolla i ditt album.... happy.gif
blomkronan
DragonLady va spännande är tävlingen avgjord nu... du måste ha kommit bra till yes.gif När får vi veta hur det gått?

CITAT
Jag målar akvarell, decoupage, gjuter betong, gör keramikfigurer i stengodslera.
Har en del bilder på några av mina alster i ett album här i min profil.

embees vilka fina tavlor du har målat, härliga motiv. Att måla i akvarell är inte lätt jag har provat några gånger men det blir bara fel, det går ju inte att sudda... Oljemålning har jag provat på där kan man ju "måla över" om man gör fel giggle.gif Jag har skaffat mig färg och duk... i vinter kanske jag kommer igång.
DragonLady
Ja tävlingen är avgjord men eftersom de bara korar förstapris vet jag inte eftersom jag inte vann... o det hade jag inte förväntat mig heller med alla de experter som finns där giggle.gif
Sedan var det lite konstiga regler för röstningen men de tänker ändra dem till bättre nästa gång de har tävling så det blir enklare att göra rätt.
Men det var roligt att vara med och se hur alla tänker ut hur de ska göra sina saker utefter de förutsättningar de får yes.gif

Det som också är bra med sådana här tävlingar och andra uppvisningar är att man får mycket inspiration och får andra synvinklar som man kan jobba med.
Med smycken är det ju som så mycket annat ett mode, det som är snyggt nu är det inte nästa sommar och smaken är ju som sagt som baken så man får hålla sig på en rätt neutral nivå om man skall göra saker som många tycker om.

Därför tycker jag det är roligare att göra personliga saker till någon man vet vad denne tycker om, för då kan man göra det där lilla extra kanske happy.gif

Några exempel kanske...

Ett halsband till en kompis som älskar rött, enkla saker och nyckelpigor..

Ett armband för någon som inte gillar så mycket bling bling utan mest silver och en liten färgklick. (om nu svart är en färgklick happy.gif )

Sedan ett halsband som jag gillar.. lite robust kedja, gillar också nyckelpigor fast jag gillar inte rött så då fick det bli en svart nyckelpiga giggle.gif
Chamomille
CITAT (DragonLady @ 23-11-2008, 11:48) *
neutral nivå om man skall göra saker som många tycker om.

Därför tycker jag det är roligare att göra personliga saker till någon man vet vad denne tycker om, för då kan man göra det där lilla extra kanske happy.gif

Åh va vackra smycken du gör. Jag vill ha alla biggrin.gif
Tänkte på min sambo, han har en ganska fet silverkedja runt halsen. Han pratade någon gång om någon snickare som hade en hammare i halskedjan. Det skulle ju vara kul ifall sambon hade en.. en.. v.. vad heter det nu duh.gif Ett verktyg som rörmokare har.

Vad är det med mig idag? Minnet ligger kvar i skrynklorna i kudden...
DragonLady
En rörtång kanske giggle.gif
Chamomille
Den var häftig Dragon Lady. Jag börjar inse (när jag tänker lite extra) att det är ju så klart det verktyget som en rörmokare inte klarar sig utan. Fast det var ett annat verktyg jag tänkte på. "Rörböj" blink.gif
Finns tången i silver?
Eva-Helene
CITAT (DragonLady @ 23-11-2008, 13:19) *
En rörtång kanske giggle.gif

OJ! VART hittade du den? Fanns det fler verktyg där? Vart vart vart??????? w00t.gif (ivrig? jag? näää, hur kan nån tro det? ^^)
DragonLady
Googlade lite på rörtång och sedan visa bilder..
http://www.vonweisz.se/fotografier.html

Såg inga andra verktyg där dock.
DragonLady
Nu tror jag att det skall gå och komma in på galleriet..
Välkommen in och titta på alla smyckestillverkares underbara alster bravo.gif

http://gallery.facettsthlm.se/index.php?cat=2
Chamomille
CITAT (DragonLady @ 23-11-2008, 17:12) *
Googlade lite på rörtång och sedan visa bilder..
http://www.vonweisz.se/fotografier.html

Såg inga andra verktyg där dock.

Tack!
Sussie F-Flower
CITAT (Pia L @ 22-11-2008, 16:51) *
Åhh så fint det blev Sussie, nu måste jag också ut i skogen och hitta liknande pinne att sätta en lykta i.

tack för senast också, en härlig dag i skogen och gott fika smiley_small_hug.gif

Tack! Ja, visst blev det helt ok? Jag tycker då det själv! wub.gif blush.gif
Men stenarna och tickan fick inte plats...

Tack själv för senast Pia, och Tack för att du hjälpte till att plocka tillbehören till adventskrukan!

kompiskram.gif

CITAT (Grå @ 22-11-2008, 17:02) *
Det där var riktigt fint! Mycket roligare en några spretiga tallkvistar nedtryckta i en urna som jag brukar ha annars... Kalasfint! Tack för tipset!

Tack Grå!
Ja, spring iväg till skogen eller där det är kargt och magert och leta upp gamla tallar... där finns det krokiga torrgrenar! laugh.gif (nästan som Ormhassel ju!)

Det är då första ggn som jag gjort en sån här blandning, annars brukar jag också ha en/tallris, fast det tycker jag är jättefint ändå...

kompiskram.gif

CITAT (blomkronan @ 22-11-2008, 19:45) *
Vilken fin kruka bravo.gif , mysig idé med en lykta på grenen.

Tack, tack Mari!
Du har ju gjort så fina krukor du med! yes.gif

kompiskram.gif
Myosotis

Chamomille
Va fiiin! bravo.gif Är det kastanjer unsure.gif
Eva-Helene
OJ så söt - och kul! Myosotis!
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 24-11-2008, 21:19) *
Är det kastanjer unsure.gif

Ja, det är hästkastanjer, ekollon och clematisludd. Enkelt och jättekul.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 24-11-2008, 21:24) *
Ja, det är hästkastanjer, ekollon och clematisludd. Enkelt och jättekul.

Klematisludd confused.gif

Edit: Vad är huvudet för nåt?
Myosotis
ja, luddet från fröställningen

huvudet är ett ekollon från nån konstig ek
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 24-11-2008, 21:30) *
ja, luddet från fröställningen

Det var värst vilken man. Såna har inte jag sleeping.gif
Huvudet?
Nostalgia
CITAT (Myosotis @ 24-11-2008, 21:17) *

Nämen så mysig wub.gif
Österläge
Oooh så söta!! Jag vill oxå göra kastanjedjur... Min faster har ett stort kastanjeträd på tomten, får be henne skicka en påse på posten... wink.gif
Red Top
CITAT (Myosotis @ 24-11-2008, 21:17) *

UUUnderbar! wub.gif
AstLar
Helfin Myosotis, vilken känsla och fantasi du har! 000.gif
Har du fler varianter?

Fler bilder....snälla smiley_small_hug.gif
AstLar
Och akvarellerna!!! och smyckena!!! wub.gif

Jättekul att få se. Jag blir avundsjuk. Skulle gärna vilja också.
Jag målar i olja, men det känns enklare för att man kan "flytta" färgen i konturer och korrigera.
Törs inte prova akvarell, ens.
Myosotis
CITAT (AstLar @ 26-11-2008, 12:35) *
Har du fler varianter?

Jag gjorde en fågelskådare en gång, komplett med tubkikare och fågel. Men jag har bara pappersbilder på den. När/om jag kan scanna igen och om jag orkar leta fram dem, kanske jag kommer ihåg den här tråden... rolleyes.gif
Har alltid velat göra en travhäst, men hittar inget som man kan ta som sulkyhjulen, jag vill gärna ha något naturligt.
AstLar
CITAT (Myosotis @ 26-11-2008, 13:11) *
Jag gjorde en fågelskådare en gång, komplett med tubkikare och fågel. Men jag har bara pappersbilder på den. När/om jag kan scanna igen och om jag orkar leta fram dem, kanske jag kommer ihåg den här tråden... rolleyes.gif
Har alltid velat göra en travhäst, men hittar inget som man kan ta som sulkyhjulen, jag vill gärna ha något naturligt.

Torkade apesinskivor kanske smile.gif
Myosotis
w00t.gif Jaa! det var en bra idé! tack!
DragonLady
Här kommer kvällens terapialster
Små pappersaskar att ha smycken i, eller annat happy.gif
DragonLady
CITAT (Chamomille @ 24-11-2008, 21:28) *
Klematisludd confused.gif

Det e mycket man kan göra med lite ludd naughty.gif
... sött blev det iaf. happy.gif

Glömde att lägga in en länk till askarna om någon vill göra egna askar flirting.gif

http://shala.addr.com/print/printables/boxes.html
DragonLady
Två nya alster.. hittade underbara nya hjärtan på nätet som av en jättekonstig anledning bara slank ner helt själva i shoppingkorgen dunno.gif g.gif whist.gif
ängsvädd
Fiiiint biggrin.gif
DragonLady
thanks.gif ja det ena var en julklapp till en kompis
Grå
CITAT (DragonLady @ 30-11-2008, 20:30) *
Två nya alster.. hittade underbara nya hjärtan på nätet som av en jättekonstig anledning bara slank ner helt själva i shoppingkorgen dunno.gif g.gif whist.gif

Ja, de är jobbiga de där pinalerna när de hoppar omkring alldeles av sig själva... wink.gif
DragonLady
Ja det brukar bli en obehaglig överaskning när man skall betala sedan giggle.gif
Har precis gjort färdigt en annan julklapp till en kompis..... hon älskar brunt happy.gif

En ring blev det också..
Pia L
Och knåpar du ihop något i turkos som du tycker är lite utöver det vanliga så vet du vem som vill ha första tjing flirting.gif
DragonLady
Självklart.... har inte tomten varit hos dig än naughty.gif
Pia L
Nää, inte tomten, men min älskling med present på sängen fick jag flirting.gif
DragonLady
Wow...presenter på sängen gillar vi yes.gif

hbd.gif blomma.gif Pia!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon