|
Full version: Terapi arbete!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Vintern är ju lång Kan man inte lacka skylten bara om man inte har rostfri plåt? Tänkte om man tog flera lager....typ.
blomkronan
09-10-2008, 14:47
CITAT (Pia L @ 09-10-2008, 15:27)  Vintern är ju lång Kan man inte lacka skylten bara om man inte har rostfri plåt? Tänkte om man tog flera lager....typ.  Vad menar du??? Har du plåt som inte är rostfri, och vill lacka den? Då skulle jag först spreja den med rostfärg sån där man har på bilar vad det nu heter(rostskyddsfärg kanske det heter). Sen spreja med en fin färg över. Sen sätta på bilder och sen lacka flera lager...
Aha, tack för tipset, jag tror att det är bilplåt som står i garaget, tänkte använda den i såna fall.
titti49zon6
09-10-2008, 17:52
Här är en annan "periodare" just nu är det maskinbroderi och Qviltning som gäller Ett och annat smycke samt en stickning framför TV:n går ju också ann Jag har ett album som jag kallar för Mina Hobbies här på forumet . där har jag lagt in en del av mina alster Ett litet smakprov kommer här...håll till godo Marimekkoväska Egen design Lapptäcke väntar på att jag skall få tid att qvilta klart, detta är till en dubbelsäng Hantverk 008.JPG Halsband av ringar och odlade pärlor samt Swarovskikristaller Hantverk 006.JPG Set med halsband, armband och örhängen i grått o svart. I bakgrunden mitt senaste projekt... en väska med maskinbroderi av Elvis Spetsstickad sjal och tröja Stickad i SilkeTweed, under den en handstickad tröja I Karisma Tomtefamilj Egenhändigt tillverkad ,Glorexdockor med handmålade ansikten och sydda och stickade kläder Angel Love,handgjord porslinsdocka En av mina favoritdockor som jag själv gjort med egentillverkade kläder Jag tycker att ni är jättedukriga alla som hantverkar, så kul att hålla gamla (och nya) traditioner vid liv hoppas att det är fler som kommer in och visar............ hehe, vet att det finns en där ute som gör vackra kort och målar på glas bl. a
Jag målar julpyssel nu är tomtarna klara och i mogon skall jag börja på mössen Kramtomtar 5.jpg kramtomtar 4.jpg
blomkronan
09-10-2008, 20:12
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2008, 18:52)  Tomtefamilj Egenhändigt tillverkad ,Glorexdockor med handmålade ansikten och sydda och stickade kläder Vilken otroligt fin tomte familj du har gjort. Det tråkiga med att göra fina julsaker är att man bara får se dom en månad om året. Tomten som min son gjorde i slöjden på skolan (2006), står framme året om, har du din familj framme året om? Det MÅSTE du... dom var så fina. //Mari
Anki på Öland
09-10-2008, 22:08
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2008, 18:52)  Spetsstickad sjal och tröja Stickad i SilkeTweed, under den en handstickad tröja I Karisma Vilken otroligt fin tröja!!!!!! Önskar mina händer höll att sticka en sån! ANki
*Stintan*
09-10-2008, 22:17
Jaa hjälp vilken ursnygg tröja, sån vill jag ha!
titti49zon6
10-10-2008, 06:08
Tomtefamiljen får nya kläder "vanliga" om dom vill, men det är bara Tomtemor som vill sitta i sin gungstol året om Jag har mönstret på tröjan kvar om nån vill ha, garnet finns att köpa hos dom som säljer Garnstudios garner Kanske jag måste lägga in bilder på mina andra tröjor, har en hel del snygga saker som jag stickat genom åren och det bästa är att dom är ganska "tidlösa" Jag har även stickat kjolar till en del samt ett par härliga långkalsonger som snart äker på om det ska fortsätta vara så här regnigt och kyligt
Angel Love,handgjord porslinsdocka En av mina favoritdockor som jag själv gjort med egentillverkade kläder Den här...skulle jag också vilja ha... Eller göra. Köper du färdigt/a ansikte, händer o fötter? Var? Och..vad sitter hon på? Man kan se ryggstödet.
titti49zon6
10-10-2008, 06:45
Jag köpte råmaterialet och har putsat ,målat, bränt, putsat målat bränt flera ggr hos en kompis som har brännugn . Monterat ögon och sytt en mjuk kropp men händer och halva benen är av porslin, vet inte om jag skulle ha tålamod att göra dessa dockor idag men jag har ju några stycken Dockan sitter i en barnstol för dockor...en sån som man kan göra om till en låg stol Här kommer en bild av docka i stol Bild 020.jpg och här kommer en till Tippy porslinsdocka, handgjord En av mina favoritdockor som jag själv gjort Tippy porslinsdocka, handgjord Egnhändigt tillverkad porslinsdocka med handgjorda kläder
CITAT (titti49zon6 @ 10-10-2008, 07:45)  Tippy porslinsdocka, handgjord Egnhändigt tillverkad porslinsdocka med handgjorda kläder Hon ser stor ut..hur lång är hon? De är så fina Ska nog kolla på Panduro imorgon när jag åker till Stockholm. Sticka o sy kan jag ju.
titti49zon6
10-10-2008, 07:12
Dom är ca 55 cm
titti49zon6
10-10-2008, 07:19
Kom just på att det är ju Syfestival i Kista 7-9 november, jag skall dit är det någon annan som ska besöka den mässan.....hehe man behöver väl inte bara åka på Trädgårdsmässa för att träffa Odlaiter  kanske vi kan träffas och fika
ängsvädd
10-10-2008, 08:00
Ja, det kanske man kunde. Titti, jag är så förtjust i din tröja och väska, stintan i din korg o hundtäcken och många, många fler alster  Titti, vilken bra idé att sticka en kjol, har aldrig tänkt på att man kan sticka det. Det borde väl även en nybörjare klara av. Det kan man väl sticka på rundsticka?
titti49zon6
10-10-2008, 08:06
Mimmi, ja det går snabbt och lätt att sticka kjol på rundsticka Jag brukar börja upptill och sticka linning, ökar sen ut maskorna så att det passar till höftmått och sen är det bara raka spåret ned till lagom längd
*Stintan*
10-10-2008, 08:15
Man skulle behöva gå in efter varje gång någon lagt in sina alster och tala om vad vad duktiga alla är och vilka fina saker alla sitter och förfärdigar ute i stugorna. Jag är verkligen imponerad! Hinner inte med det dock men hoppas ändå att alla fingerfärdiga slickar i sig av berömmet.  och  för att ni delar med er!
Nostalgia
10-10-2008, 08:53
WOW vad mycket fint ni gör allihop Och vad kul att det är så mycket olika och att ni har så mycket bilder att visa Själv pysslar jag med decoupage, scrap booking, korttillverkning, gjuter i betong och tillverkar en del i keramik. Just nu har jag börjat att tillverka korgar av hönsnät som jag fyller med saker från naturen och sedan "toppar" jag dem med en planta tex ljung.  DragonLady för en trevlig tråd!
Jag är så imponerad av allt fint som ni gör. Tänk så mycket kreativa vänner vi har på Odla. Titti.....jag kände inte igen dig idag  ....Elvis for ever.
titti49zon6
10-10-2008, 09:05
Tack Stintan....jag suger åt mig av berömmet, fniss och Nostalgia62, vi vill se bilder , det är ju dom som gör hela tråden så spännande och kanske ger inspiration. Dessutom ler jag igenkännande när jag ser sånt som jag hållit på med men som fått stryka på foten för annat
Hehe, Alba, vi firar ju snart födelsedag och jag har börjat testa några av hans viner från Graceland bl. a The King smakar bra har kvar att testa Jailhouse Rock och Blue Christmas Ursäkta, detta hör ju inte till denna tråd men vinprovning är ju en hobby det med eller terapi , hihi
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2008, 18:52)  Här är en annan "periodare" just nu är det maskinbroderi och Qviltning som gäller Ett och annat smycke samt en stickning framför TV:n går ju också ann Jag har ett album som jag kallar för Mina Hobbies här på forumet . där har jag lagt in en del av mina alster Ett litet smakprov kommer här...håll till godo Marimekkoväska Egen design Lapptäcke väntar på att jag skall få tid att qvilta klart, detta är till en dubbelsäng Hantverk 008.JPG Halsband av ringar och odlade pärlor samt Swarovskikristaller Hantverk 006.JPG Set med halsband, armband och örhängen i grått o svart. I bakgrunden mitt senaste projekt... en väska med maskinbroderi av Elvis Den vackra tröjan är jag imponerat av.Annars är jag inte så pyssligt av mig,men stickade mycket på 80talet,gärna mösnster med motiv. Spetsstickad sjal och tröja Stickad i SilkeTweed, under den en handstickad tröja I Karisma Tomtefamilj Egenhändigt tillverkad ,Glorexdockor med handmålade ansikten och sydda och stickade kläder Angel Love,handgjord porslinsdocka En av mina favoritdockor som jag själv gjort med egentillverkade kläder Jag tycker att ni är jättedukriga alla som hantverkar, så kul att hålla gamla (och nya) traditioner vid liv hoppas att det är fler som kommer in och visar............ hehe, vet att det finns en där ute som gör vackra kort och målar på glas bl. a 
blomkronan
10-10-2008, 10:57
CITAT (titti49zon6 @ 10-10-2008, 08:19)  Kom just på att det är ju Syfestival i Kista 7-9 november, jag skall dit är det någon annan som ska besöka den mässan.....hehe man behöver väl inte bara åka på Trädgårdsmässa för att träffa Odlaiter  kanske vi kan träffas och fika Vilken bra idé, men jag jobbar den helgen och kan bara gå på fredagen är det fler som vill gå? Startar en ny tråd och frågar, flera...
Irene_L
10-10-2008, 11:18
Åhhhhh vad fina saker ni gör!! Jag blev inspirerad att ta kort på mina tavlor som jag målat i oljefärg. Det var ett tag sen jag gjorde dom och nu väntar jag bara på att lusten ska komma så att jag vill börja måla igen! [attachment=25603:tavla_solros.JPG] Solrosor. [attachment=25602:tavla_lingon.JPG] Lingon i näverask. [attachment=25601:tavla_bukett.JPG] Blombukett i vas. [attachment=25600:tavla_brudbukett.JPG] Min brudbukett.
titti49zon6
10-10-2008, 11:29
Titta, Irene är ju en riktig konstnär  så jättefina tavlor, gilla den med blå blommor mest
Men Irene.....vilken talang......wow. Först trodde jag att första bilden var ett foto. Bilden med blå blommor ser också så verklig ut. Näverkorgen har du fått till så bra med lite små streck....den ser äkta ut. Inte behöver du spara brudbuketten på riktigt.....du har ju den på tavlan.
Jag hoppas din inspiration kommer.....vill se mer.
Irene_L
10-10-2008, 12:56
 Titti och Alba! Vad gulliga ni är!
Ojoj vad mycket kreativitet och läckerheter!
ingrid fuxwall
10-10-2008, 21:34
CITAT (Irene_L @ 10-10-2008, 12:18)  Åhhhhh vad fina saker ni gör!! Jag blev inspirerad att ta kort på mina tavlor som jag målat i oljefärg. Det var ett tag sen jag gjorde dom och nu väntar jag bara på att lusten ska komma så att jag vill börja måla igen! [attachment=25603:tavla_solros.JPG] Solrosor. [attachment=25602:tavla_lingon.JPG] Lingon i näverask. [attachment=25601:tavla_bukett.JPG] Blombukett i vas. [attachment=25600:tavla_brudbukett.JPG] Min brudbukett. Vilka fina! ingrid
Ingen nämnd, ingen glömd, men vilka fantastiska alster ni visar upp! Jag blir nästan mållös av allt ni visar upp  . Egentligen borde jag ju skriva något till var och en av er, men då skulle jag få sitta här resten av natten
blomkronan
10-10-2008, 22:26
Trolldeg är kul...
Jag har bara en kvar dom andra blev förstörda av fukt.
[attachment=25648:DSC00959_copy.JPG]
här är en liten kille på väg med lite pallade äpplen
Färgen är vanlig vatten färg...
DragonLady
10-10-2008, 23:30
Jag visste väl det att denna tråden skulle fyllas av fantastiska alster av er härliga odlaiter Nu när vintermörkret kryper närmare ser man fram emot att få skapa något nytt som glädjer en eller någon annan.  för alla bilder och idéer, fortsätt att berika oss med era alster, idéer och feedback
DragonLady
11-10-2008, 22:28
Här kommer några nya alster, ett armband och ett hänge till Pia... om hon är nöjd med dem förstås Ringen gjorde jag i våras, jag älskar grönt
ängsvädd
12-10-2008, 07:18
Asläckra smycken - ringen blev jag helförtjust i
titti49zon6
12-10-2008, 07:23
Snyggt Dragon Lady  speciellt ringen gillar jag, älskar också grönt här kommer en tröja som jag gillar Tröja Fåraherde med hund och dom senaste väskorna som jag gjort Väskor Höstväska,Sommarväska och shoppingkasse.<br />Shoppingkassen är flätad av två olika tyger och sen zigzaggat fler tröjor finns i mitt album Mina hobbies här på Odla
*Stintan*
12-10-2008, 07:59
Oj den tröjan är ju också jätteläcker! Är det egenkomponerade mönster Titti? Urfina väskor också!
titti49zon6
12-10-2008, 08:21
Tack, Stintan.......tröjan har jag hittat mönstret till i en sticktidning Väskorna är egen design
Irene_L
12-10-2008, 09:02
Åhhh Titti.....vilken jättefin tröja och väskorna är ju såå läckra  Och allt det du visat förut är också jättefint
Wow...vilken tröja Titti....rena konstverket.
DragonLady
12-10-2008, 09:15
Jättefina väskor.. coolt att ha en för varje tillfälle Det gäller ju att veta vilket varv man är på när man håller på med ett sånt mönster o inte vimsa bort sig  CITAT (MimmiH @ 12-10-2008, 08:18)  Asläckra smycken - ringen blev jag helförtjust i 
Anki på Öland
12-10-2008, 09:38
Oh Titti vilken urfin tröja!! Den skulle jag vilja ge till min kompis man som föder upp och vallar med sina Australian Shepherds........  Han ser precis ut som bilden fast utan pipa  Anki
CITAT (blomkronan @ 10-10-2008, 23:26)  Trolldeg är kul...
Jag har bara en kvar dom andra blev förstörda av fukt.
[attachment=25648:DSC00959_copy.JPG]
här är en liten kille på väg med lite pallade äpplen
Färgen är vanlig vatten färg... Men så söööt. men.....bilden kom inte med
Myosotis
12-10-2008, 17:44
Eva-Helene
12-10-2008, 18:07
UUJJJ Myosotis! Så läcker! Det krävs tålamod vass kniv och skicklighet till det där! Jag har försökt.........suck!
Irene_L
12-10-2008, 18:14
Åhhhh Myosotis, vad häftigt!! Så skickligt gjort!
titti49zon6
12-10-2008, 19:21
Urläcker är bara förnamnet, Myosotis.......det gäller att hålla tungan rätt i mun och inte slinka med kniven Anki, du får gärna sticka en sån tröja åt din kompis man
Nostalgia
12-10-2008, 19:43
WOW Myosotis vilken pumpa
blomkronan
12-10-2008, 19:59
Jag måste oxå  Myosotis vilken härlig pumpa. Jag brukar säga till mina barn... Det ända man får sno... är ideer som det inte är patent på Så den här snor jag...
DragonLady
12-10-2008, 20:47
Ja där gäller det verkligen att ha tungan rätt i munnen  snyggt jobbat
CITAT (blomkronan @ 05-10-2008, 23:41)  Vilken kul tråd... Jag pysslar gärna så fort jag får tid över. Den sista tiden har jag inte haft så mycke tid över till pyssel... Jag sitter vid datorn så fort jag får lite tid över - odlaist!!! Men jag snickrar gärna, syr, målar och odlar... jag har en bod på 10 kvm som jag i sommras gjorde klar med bänkar och maskiner (jag har t.o.m tapetserat där inne så det ska bli hemtrevligt) dit går jag för att få en stund för mig själv och ger mig själv lite terapi... [attachment=25260:DSC00701.JPG] Jag har inga bilder på vad jag gjort, men jag hade en bild på min bod, men jag återkommer... En sån såg från clas ohlson, fast den är gul ... har maken.  Så otroligt imponerad av allas i tråden alster.
[quote name='titti49zon6' date='09-10-2008, 18:52' post='911932'] Angel Love,handgjord porslinsdocka En av mina favoritdockor som jag själv gjort med egentillverkade kläder Nu har jag köpt docklera !! Det ska bli huvud, händer o fötter tänkte jag. Måste ju försöka ialla fall. TACK FÖR INSPIRATIONEN!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|