|
Full version: Terapi arbete!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Eva-Helene
11-12-2008, 11:09
Jag har ingen "riktig" digitalkamera, bara den som finns i min mobiltelefon - här några suddiga bilder (har inte Photoshop heller) på några av mina senaste pärlalster [attachment=28219:Halsband...na_bl_tt.jpg] glaspärlor i "montanablått" - myycket snyggare i verkligheten! [attachment=28220:Evas_sj_..._nov__08.jpg] halvädelstenar [attachment=28221:H_lsoarm..._nov__08.jpg] halvädelstenar [attachment=28222:Okt_RAK_1__08.jpg] bärnstensfärgade glaspärlor
Nostalgia
11-12-2008, 11:47
Saknade den här tråden!
Så här ser mina stickade/tovade tomtar ut. Köpte materialet på symässan. [attachment=28359:Komprime...e_tomtar.jpg]
ängsvädd
15-12-2008, 22:03
Å vilka mysiga
Eva-Helene
15-12-2008, 22:09
Fiina tomtar!
Tack. Jätteskojiga att göra. Går fort att sticka och så tovar man i tvättmaskinen.
ängsvädd
15-12-2008, 22:39
Tova i tvättmaskinen? Hur går det till?
Sussie F-Flower
15-12-2008, 23:56
CITAT (MimmiH @ 15-12-2008, 22:39)  Tova i tvättmaskinen? Hur går det till?  Ja, det lät mystiskt...!!! Men det är väl som när man förstör ulltröjorna, när man trooor att man kan tvätta dom i maskinen... och så krymper dom 10 storlekar eller blir som en grytlapp... edit: glömde att skriva att tomtarna var jättefina!!!
DragonLady
16-12-2008, 01:07
Fina alster Eva-Helene Tomtarna blev ju jättefina AstLar
Jag skickade i tomtarna när jag tvättade handdukar. Sen tog jag ur dem innan jag torktumlade resten. Precis som ni säger, som när man förstör tröjorna!! (Helt enl. beskrivningen, fast jag vågade bara ha 40 grader)
Men hallåå, var är alla vackra bilder? Är alla upptagna med julförberedelser?
Jag måste få visa min stickade hund (äälskar att sticka, för tillfället) [attachment=28545:stickad_...primerad.jpg] [attachment=28546:Stickad_...primerad.jpg]
CITAT (AstLar @ 20-12-2008, 22:48)  Men hallåå, var är alla vackra bilder? Är alla upptagna med julförberedelser?
Jag måste få visa min stickade hund (äälskar att sticka, för tillfället) [attachment=28545:stickad_...primerad.jpg] [attachment=28546:Stickad_...primerad.jpg] Kan du inte visa lite större bilder? Har du stickat hunden? Jag som tyckte jag var duktig som stickade ett par vantar till lilla granntösen ikväll.
Anki på Öland
20-12-2008, 23:04
CITAT (AstLar @ 20-12-2008, 22:48)  Men hallåå, var är alla vackra bilder? Är alla upptagna med julförberedelser?
Jag måste få visa min stickade hund (äälskar att sticka, för tillfället) [attachment=28545:stickad_...primerad.jpg] [attachment=28546:Stickad_...primerad.jpg] Åh så söt!! Var har du hittat mönster till den??? Anki
blomkronan
20-12-2008, 23:10
Jag måste få visa min stickade hund (äälskar att sticka, för tillfället) [attachment=28545:stickad_...primerad.jpg] [attachment=28546:Stickad_...primerad.jpg] UNDERBAR... vilken skön hund  har du stickat den!!!  URSKÖN... Det är nog som du säger alla är upptagna nu... det börjar närma sig... jul! Glömde fråga... har du hittat på mönstret själv?
[attachment=28552:stickad_...primerad.jpg]
Tror den här bilden är större.
Hunden är stickad med garnet on line linie 9 multidream (2 nystan) "långhårigt" garn och ett nystan Drops Karisma. 2 trådar, en av varje alltså. Stickor 6, tar inte lång tid.
Redigerat: har inte hittat på mönstret själv. har köpt mönster o garn. MEN det är mkt enkelt.
CITAT (AstLar @ 20-12-2008, 23:23)  [attachment=28552:stickad_...primerad.jpg]
Tror den här bilden är större.
Hunden är stickad med garnet on line linie 9 multidream (2 nystan) "långhårigt" garn och ett nystan Drops Karisma. 2 trådar, en av varje alltså. Stickor 6, tar inte lång tid. Imponerad!
DragonLady
21-12-2008, 04:15
Jag måste få visa min stickade hund (äälskar att sticka, för tillfället) [attachment=28545:stickad_...primerad.jpg] Åh så söt den var Jo ett par armband har jag hunnit med.. skulle behöva shoppa lite mer pärlor för det börjar sina i lådorna
ängsvädd
21-12-2008, 10:28
Å vilken mysig hund - ser mycket naturtrogen ut  Jättetuffa armband också  DragonLady - var köper du dina pärlor? Jag har köpt från Fru Pärla - de verkar ha bra priser o fraktfritt.
Gjorde iordning lite utanför dörren. inte vet jag men bilderna kom inte med, får försöka sedan igen
DragonLady
21-12-2008, 14:41
CITAT (MimmiH @ 21-12-2008, 10:28)  Å vilken mysig hund - ser mycket naturtrogen ut  Jättetuffa armband också DragonLady - var köper du dina pärlor? Jag har köpt från Fru Pärla - de verkar ha bra priser o fraktfritt.  Oj det är lite olika ställen jag shoppar på... det beror lite på vad man skall ha för de har lite olika sortiment och priser. Det finns hur många nätbutiker som helst, ibland går jag till en granne som också har en liten pysselaffär hemma
CITAT (DragonLady @ 21-12-2008, 04:15)  Jo ett par armband har jag hunnit med.. skulle behöva shoppa lite mer pärlor för det börjar sina i lådorna  Jättefina armband! Säljer du dina smycken? (På internet kanske?)  för alla snälla kommentarer om hunden.
Den är jättesöt!  Påminner på något sätt om Stintans lilla munsbit
Nu har jag minskat bilderna ännu mer så jag hoppas att det funkar ( annars skiter jag i det  )
CITAT (Bettis @ 21-12-2008, 15:11)  Nu har jag minskat bilderna ännu mer så jag hoppas att det funkar ( annars skiter jag i det  ) Åh vad fint.  Nu ska jag stänga av datorn o pyssla igen. Quilta snögubbar, om jag klarar det. Beskrivningen är på engelska. Det är ju flera dagar kvar till julafton. Laga mat o städa det sista kan jag göra på tisdag
DragonLady
21-12-2008, 15:38
CITAT (AstLar @ 21-12-2008, 14:56)  Jättefina armband! Säljer du dina smycken? (På internet kanske?)  för alla snälla kommentarer om hunden. Nån som vill göra likadan? Skicka PM, så berättar jag gärna hur det går till. Mycket enkelt och fort går det   Nja, jag har ju en hemsida där jag lägger upp en del av mina smycken och är det något som faller någon i smaken är det bara att mejla eller skicka ett pm  men säljer i butik det gör jag inte... ännu
CITAT (Bettis @ 21-12-2008, 15:11)  Nu har jag minskat bilderna ännu mer så jag hoppas att det funkar ( annars skiter jag i det  ) Åhh vad fint Bettis
Rosmarin
21-12-2008, 20:59
Jag lägger in en länk till vår julvernissage som vi hade i fredags: Jag har lagt ut foton från vernissagen på hemsidan igår: http://www.faienceetgres.com/Expositions.htm (gå ner lite på sidan och titta på bilderna, som jag saagt tidigare: jag lovaar att det kommer en svensk översättning av min hemsida till våren!!!) Det är en "julutställning" i all enkelhet. Vi har i vårt hus eller rättare sagt under en källare som är byggd åtminstodne delvis på 1100-talet (resten under 1700talet) och den utgör en del av vår butik. Vi ställer där ut allt möjligt från tavlor till moderna skulpturer eller vad som tänkas kan. Allt som vi inte producerar själva och säljer i vår butik helt enkelt. Till jul varje år brukar vi dock själva ställa ut keramik och annat som har med julen att göra. I år blev det diverse ljusstakar, och diverse andra objekt som dörrkransar, apelsiner med kryddnejlikor samt garntomtar giggle.gif . Har upptäckt med åren att fransmännen tycker att det är roligt med små skojiga saker som de inte känner till. "Svenska påhitt" är ganska populära - dvs om jag går med och visar och förklarar vad det är...
DragonLady
22-12-2008, 00:12
Glömde ju att jag hade gjort halsband också.. här är ett av dem, enkel kedja med olika hängen som man kan byta ut allt eftersom man känner för
Biggan_
22-12-2008, 00:57
CITAT (Rosmarin @ 21-12-2008, 20:59)  Jag lägger in en länk till vår julvernissage som vi hade i fredags: Jag har lagt ut foton från vernissagen på hemsidan igår: http://www.faienceetgres.com/Expositions.htm (gå ner lite på sidan och titta på bilderna, som jag saagt tidigare: jag lovaar att det kommer en svensk översättning av min hemsida till våren!!!) Det är en "julutställning" i all enkelhet. Vi har i vårt hus eller rättare sagt under en källare som är byggd åtminstodne delvis på 1100-talet (resten under 1700talet) och den utgör en del av vår butik. Vi ställer där ut allt möjligt från tavlor till moderna skulpturer eller vad som tänkas kan. Allt som vi inte producerar själva och säljer i vår butik helt enkelt. Till jul varje år brukar vi dock själva ställa ut keramik och annat som har med julen att göra. I år blev det diverse ljusstakar, och diverse andra objekt som dörrkransar, apelsiner med kryddnejlikor samt garntomtar giggle.gif . Har upptäckt med åren att fransmännen tycker att det är roligt med små skojiga saker som de inte känner till. "Svenska påhitt" är ganska populära - dvs om jag går med och visar och förklarar vad det är... Trevlig utställning och spännande miljö!  Är det du i den grå koftan?
DragonLady
29-12-2008, 00:48
Gjorde en liten annan variant på låsningen.. lite längre in på armbandet, vad tror ni, ser det konstigt ut? Det känns bekvämt att bära det iaf.
Gissa om jag strålade ikapp med solen då postbilen hade kommit idag "någon" hade skickat ett urgulligt paket till mig, och det var INTE ett secret santa paket, utan personligen till mig från en underbar odlait med hjärtat på rätta stället. Inte nog med att paketet var sött Bild 145.jpg Bild 144.jpg I paketet låg ett par söta örhängen just i MIN färg Bild 146.jpg Som perfekt matchade ett halsband som jag fått i julklapp av min bror och svägerska Bild 147.jpg Och jag som sa att nu bara måste jag hitta några örhängen som passar till halsbandet.  underba söta rara Dragon Lady, jag älskar dom!!!
DragonLady
29-12-2008, 13:13
Det värmer mitt hjärta att du tyckte om dem Pia
DragonLady
06-01-2009, 23:55
Hur går det med ert terapiarbete där ute i stugorna ? Nu har vi ju gått in på ett nytt år och tar väl nya friska tag Måste ju säga att jag är nyfiken på vad alla kommer att hitta på att skicka när vi ska ha Secret Easter Bunny God terapifortsättning på er hoppas många nya alster skapas och delas med av oss här Här kommer lite av min terapi.. hoppas ni inte tröttnar
Biggan_
07-01-2009, 00:00
CITAT (DragonLady @ 06-01-2009, 23:55)  Hur går det med ert terapiarbete där ute i stugorna ? Nu har vi ju gått in på ett nytt år och tar väl nya friska tag Måste ju säga att jag är nyfiken på vad alla kommer att hitta på att skicka när vi ska ha Secret Easter Bunny God terapifortsättning på er hoppas många nya alster skapas och delas med av oss här Här kommer lite av min terapi.. hoppas ni inte tröttnar  Oj, vad flitig du är, och vilka vackra arbeten du gör!
DragonLady : Ser du inte att det i princip redan sitter en adresslapp på ringen i mittregionen??!!! Skicka prisuppgift....snääääälla!!!!
DragonLady
07-01-2009, 01:13
Jovisst står det din adress på  det gör det på det matchande armbandet också  CITAT (Biggan_ @ 07-01-2009, 00:00)  Oj, vad flitig du är, och vilka vackra arbeten du gör!  Tack Biggan.. du e så snäll
CITAT (DragonLady @ 06-01-2009, 23:55)  Hur går det med ert terapiarbete där ute i stugorna ? Nu har vi ju gått in på ett nytt år och tar väl nya friska tag Måste ju säga att jag är nyfiken på vad alla kommer att hitta på att skicka när vi ska ha Secret Easter Bunny God terapifortsättning på er hoppas många nya alster skapas och delas med av oss här Här kommer lite av min terapi.. hoppas ni inte tröttnar  Så vackra smycken du gör DragonLady! Jag har inte ens funderat ännu på vad jag ska skicka för något i mitt hemligt påskpaket, men det kommer inte att bli något som kan tänkas att jag lägger upp här i terapitråden i alla fall. Så enkelt ska det inte bli att avslöja mitt paket! De här färdigställde jag ikväll medan jag såg på en film: [attachment=29218:2009_01_07_002.jpg] Så det blir alltså inga stickade strumpor från mig i hemligt påskpaket.
blomkronan
07-01-2009, 02:11
CITAT (Bettis @ 21-12-2008, 15:11)  Nu har jag minskat bilderna ännu mer så jag hoppas att det funkar ( annars skiter jag i det  )  ÅÅÅÅ va fint... va kul att du hade en sovande trädgårdstomte i pressis vad jag har letat efter... men inte hittat  Vilken fin ide att lägga mossa och små svamp urgullit så får det bli i min kruka nästa år... jag ska ta kort på min kruka sen... (när jag har kommit hem) ljusslingan är på plats
Anki på Öland
07-01-2009, 09:48
Har en halv kasse full av mormorsrutor och fler är på g.  Vet inte riktigt vad det skall bli, en barnbarnspläd kanske..... [attachment=29227:ruta3.jpg] Anki
DragonLady
09-01-2009, 00:56
CITAT (Betty @ 07-01-2009, 01:29)  Så vackra smycken du gör DragonLady! Jag har inte ens funderat ännu på vad jag ska skicka för något i mitt hemligt påskpaket, men det kommer inte att bli något som kan tänkas att jag lägger upp här i terapitråden i alla fall. Så enkelt ska det inte bli att avslöja mitt paket! De här färdigställde jag ikväll medan jag såg på en film: Så det blir alltså inga stickade strumpor från mig i hemligt påskpaket.   Betty  o du är makalös på att sticka Betty.. stickorna måste måste glöda hemma hos dig Mja det kanske är någon annan som skickar strumpor och så tror de att de kommer ifrån dig... man vet aldrig  CITAT (Anki på Öland @ 07-01-2009, 09:48)  Har en halv kasse full av mormorsrutor och fler är på g.  Vet inte riktigt vad det skall bli, en barnbarnspläd kanske..... Anki Eller också kanske det blir en fin fin sjal
CITAT (Bettis @ 21-12-2008, 15:11)  Nu har jag minskat bilderna ännu mer så jag hoppas att det funkar ( annars skiter jag i det  ) Underbart!  Om jag någonsin ska ha en tomte, får det bli en sådan. Var kan man få tag i en sådan tomte?
DragonLady
10-01-2009, 21:52
Har nu provat på att göra lite smycken till killar, hittade roliga hängen som jag ville göra ett halsband och ett armband av. I armbandet hängde jag ett hänge som är en liten toa som man kan öppna o däri sitter det en liten gubbe som kan resa sig upp I halsbandet hängde jag ett hänge som är en kista som man också kan öppna o däri ligger ett skelett
Eva-Helene
10-01-2009, 22:01
Häftigt! Vart hittade du dom hängena?
DragonLady
10-01-2009, 22:22
Eva-Helene
03-02-2009, 22:32
Med hjälp av mina kära grannar så har jag nu bilder på några fler av mina pärl-alster.
[attachment=30349:Montana_...halsband.jpg]
[attachment=30350:_nglar_o_kors.JPG]
[attachment=30351:N_gra_armband.JPG]
Myosotis
06-02-2009, 21:50
Nu har jag hittat något som jag tyckte var kul!! Skulle ju sy en pingvin, men min tygremsa som jag hade tänkt ta var visserligen lång men liite för smal.  Alltså skulle jag köpa lite tyg. Men det finns ju inte någonstans! Hade inte råd och tid just då att köra genom hela Skåne, det finns kanske nånstans, men jag hittade bara gardintyger.  I sista affären jag var inne i tröstköpte jag denna lilla nyckelring. (Det fanns små kylskåpsmagneter också och många söta mönster, kunde knappt bestämma mig och kommer definitivt köpa fler, relativt billiga var de också.) Det var länge sen jag höll på med korsstygn, man ska nog inte börja med jätteprojekt då. Det här kändes alldeles lagom att börja med, och det blir en fin present.  Originalstorlek (i alla fall på min skärm:)  Men jag undrar fortfarande - var köper man tyg?
Eva-Helene
06-02-2009, 22:44
Vart i Skåne har jag inte en aning om. Du får kolla på hitta.se (ja eller eniro.se ) och sen får du ringa runt och fråga. Jag prövade att googla på fleece men blev lite förvirrad...eller: mer förvirrad (svårt att bli det man redan är)
Eva-Helene
11-05-2009, 23:01
Jag har joxat lite mer - har snöat in ordentligt på att tillverka smycken... [attachment=34540:L_nga_s_...vartr_da.JPG] Ett rätt så långt halsband som ska bäras dubbelt. [attachment=34537:Lilla_s_ta_rosen.JPG] Detta är däremot kort. [attachment=34538:Bl_vita_mjuktuffa.JPG] Lite tuffare... [attachment=34539:Virkat_b...09_04_07.JPG] Jag har (äntligen) börjat virka med små glaspärlor (seedbeads - passar väl bra för en odla-it...)
DragonLady
12-05-2009, 23:28
Fina smycken Eva-Helene På min front händer det inte mycket precis.. de sabbade ju nerverna i tummen när de op. så känseln är inte den bästa precis..
blomkronan
12-05-2009, 23:38
 Fina halsband Eva-Helene. Kul att tråden har fått liv igen... jag vill se mera Då jag själv inte har haft inspiration... eller tid (jag är i trädgården)Tycker mycket om... att se på vad ni har gjort
Nu har jag också börjat tillverka smycken! >Det är ju hur roligt som helst! Vet bara inte vad jag ska göra av allt jag tillverkat....  Har lagt in flera på bilddagboken, den som vill se kan kolla in på Anmas bilddagbok på dagens datum 15/5.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|