|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Meriona
14-12-2010, 18:16
JAG HAR FÅTT MITT PAKET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! santa2010.jpg Ser ni så fint? Även om det skulle vara hästbajs i paketet är jag redan överlycklig, vilket underbart kort! Min tomte är duktig på scrapbooking! Ser ni de små söta råtthänderna på täcket? Jag tror dessutom att min tomte postat paketet i Västerås....  Vm bor i gurkstaden?
Kajsa i Arvika
14-12-2010, 19:38
Jag har fått mitt och jag har skickat mitt..
 Jag har inte fått något paket....men jag tror nog bestämt att jag skickat
blomkronan
14-12-2010, 22:45
CITAT (Anma @ 14-12-2010, 16:28)  Nu har jag skrivit in de som fått som skrivit i tråden. Tror jag fick med alla? Flyttade alla anmälda överst också i det inlägget så man slipper scrolla ner så mycket, reglerna vet ju alla redan hoppas jag!  Oj vilket jobb du fick...  Tack för att du gör detta för oss Jag måste dessutom erkänna en sak....  jag har skickat mitt paket med POSTEN!!! edit: jag...
Farbror Blå
14-12-2010, 22:59
Efter att ha stött å blött saken med mej själv i flera dar, så ansåg jag mej idag våga öppna i ena hörnet på försändelsen.. och Minsann! Där under fanns finpapper =)
AnnammA
14-12-2010, 23:41
CITAT (AnnammA @ 14-12-2010, 14:55)  Idag låg det i min brevlåda, men ingen stämpel här heller...Kan det vara något som inte skall plattas till i mitt paket med... En tillplattad marcipangris?  Fast nu blev den ju inte tillplattad, då paketet var utan stämpel... Petade på fulpappret - tänk, baksidan var finpapper, och de ostämplade frimärkena var säkert från slutet av 80-talet ...sådant känner en filatelist igen... Men innanför ett paket dammsugarpåsar - jodå, den piken var fin!  ... Vältejpat...jodå! Men jag tänkte att om man tjuvkikade BARA yttepytteliten, men hoppla...Inuti två fina paket med rim på...Kan nog gissa vad det ena är...  Inte tjuvkika mer förrän till julafton -och jag är xtraglad, eftersom det verkar som om jag fått semester på julafton...
emmas matte
14-12-2010, 23:59
CITAT (AnnammA @ 14-12-2010, 23:41)  Men innanför ett paket dammsugarpåsar ... Ja, då är paketet definitivt INTE från mej iaf !! Här samlar vi mänskor ihop dammet med raggsockorna, katterna med pälsen ... Och emmas matte; ta´t lugnt !! Det kommer ett paket även till dej !!
Var bara tvungen att läsa kortet som hörde till mitt paket !! Det fanns alltså UTANFÖR själva paketet !! (DET får man väl ?? Jag såg någon annans kort på bild här.) Ledtråden var på rim och så bra, att jag tror mig ha gissat vad det finns i det änglaomslagna paketet ... MEN, vem är paketet ifrån ???  Ledtråd till min gåva; mitt kort ligger inuti paketet .... så det får mottagaren inte se förrän EFTER själva öppningen !!
DykUnderYtan
15-12-2010, 06:54
Ja men det måste man väl få göra, alltså läsa sånt som finns utanpå. Jag har fått en lapp utanpå mitt paket, klart att jag har läst den men inte tjuvkikat i själva paketet såklart. Men jag måste erkänna, det kliar i fingrarna...
AnnammA
15-12-2010, 10:25
CITAT (DykUnderYtan @ 15-12-2010, 06:54)  Ja men det måste man väl få göra, alltså läsa sånt som finns utanpå. Jag har fått en lapp utanpå mitt paket, klart att jag har läst den men inte tjuvkikat i själva paketet såklart. Men jag måste erkänna, det kliar i fingrarna...   Ajabaja... CITAT (AnnammA @ 14-12-2010, 23:41)  Petade på fulpappret - tänk, baksidan var finpapper, och de ostämplade frimärkena var säkert från slutet av 80-talet ...sådant känner en filatelist igen... Men innanför ett paket dammsugarpåsar - jodå, den piken var fin!  ... Vältejpat...jodå! Men jag tänkte att om man tjuvkikade BARA yttepytteliten, men hoppla...Inuti två fina paket med rim på...Kan nog gissa vad det ena är...  Inte tjuvkika mer förrän till julafton -och jag är xtraglad, eftersom det verkar som om jag fått semester på julafton... Förresten, tomtarna är urgamla, och har varit min mormors...Det ena huvudet hänger, för att jag behöver klistra fast huvudet bättre...De kostade 1:-st, när det begav sig...Kanske inte så vackra, och lite urblekta, men ack så patinerade och charmfulla!(Tycker jag...)
Att det fortfarande är så många som inte fått paket? l
Irene_L
15-12-2010, 11:12
Ja så synd det är att många som inte fått sitt paket! Det känns så skönt att mitt paket kommit fram till min mottagare....oj en ledtråd blev det!
Skruttis
15-12-2010, 12:15
Kan ju vara så att fler ha fått sina paket, men inte varit inne i tråden på länge och läst.
AnnammA
15-12-2010, 12:25
CITAT (Irene_L @ 15-12-2010, 11:12)  Ja så synd det är att många som inte fått sitt paket! Det känns så skönt att mitt paket kommit fram till min mottagare....oj en ledtråd blev det!  Jaså, då är det dags för ledande frågor?...
anne-li i olofstorp
15-12-2010, 12:35
Mitt paket har kommit! Stämplat i "Posten" som så många andra!!!!
 Undrar om postgubben snott mitt paket, inget idag heller
Dessa har ännu inte fått eller gett besked att de fått. Alternativt, jag missat att de fått.
mojan ninnisky Crazy4Flowers Lillpluttan emmas matte Klint Sylvia Chamomille xlxl67 Klura Nostalgia Cathis
Det är några som är bortresta, så de har säkert fått paketet, men inte kunnat lämna besked ännu.
Myosotis
15-12-2010, 13:45
Du har missat att jag har sagt att jag har fått!  Grönt... inte öppna före julafton... nu kommer du ihåg va?
Margith
15-12-2010, 13:56
Är det nån som kan hjälpa mig lite på vägen; geografi är ju inte min starka sida Ni har skrivit att övre halvan av Sverige får sina försändelser stämplade i Umeå. I min värld är det alla som bor norr om Sundsvall/Östersund. De som bor "under Vänern" får tydligen sina försändelser stämplade i Göteborg. (Lite lustigt uttryck tycker jag, det låter i mina öron som om du skulle behöva grodmansdräkt  ) Men dit borde väl rimligtvis Skåne höra också, eller? Har jag rätt så långt skulle det betyda att jycken som sitter med en stämpel som det står posten på finns nån stans runt Stockholm?? Eller ? Snälla hjälp mig Jag tillägger dessutom att min mottagare fått sitt paket för lääääänge sen
Myosotis
15-12-2010, 14:01
CITAT (Margith @ 15-12-2010, 13:56)  De som bor "under Vänern" får tydligen sina försändelser stämplade i Göteborg... Men dit borde väl rimligtvis Skåne höra också, eller?  NEJ!!!  Våra brev går till Malmö.
CITAT (Myosotis @ 15-12-2010, 13:45)  Du har missat att jag har sagt att jag har fått!  Grönt... inte öppna före julafton... nu kommer du ihåg va? okidoki! Stod på första sidan i för sig, men jag hade lyckats att få med ditt namn ändå.
Margith
15-12-2010, 14:15
CITAT (Myosotis @ 15-12-2010, 14:01)   NEJ!!!  Våra brev går till Malmö. OK, jag vet inte om jag ska säga tack eller? Nu har vi alltså poststämplar som det står Umeå, Göteborg, Malmö och posten på. Umeå vidhåller jag måste vara norr om Sundsvall/Östersund (undrar var Gävle hamnar  ) Men resten då? Jag behöver mer hjälp!!
Jag förmodar att ett och annat paket hamnar på Tomteboda i Solna? Eller är det nedlagd? Alla paket borde gå via Tomteboda. I alla fall alla Secret Santa paket.
emmas matte
15-12-2010, 14:54
JAG har hittills ingenting fått... det borde ju kommit redan om 10/12 var sista dagen..??? Jag kan dock glatt konstatera att mitt paket hade kommit fram!! Hoppas nu mottagaren får glädje av det!!
Har noterat att mitt paket kommit fram... En ledtråd kan vara att det hamnat rätt långt" hemifrån"...
sommarhumla
15-12-2010, 17:58
Jag hade en jättebra ledtråd...men så tappade jag den...och nu är den bortflugen...
Meriona
15-12-2010, 19:44
Är det bortflugna en ledtråd Sommarhumla?
sommarhumla
15-12-2010, 19:50
 kanske..men nej...eller skulle en fluga vara en ledtråd? Det verkar ju inte riktigt klokt...men om du hittar min bortflugna ledtråd så kan du be att den flyger tillbaka hit till hemliga tomten tråden...snäääälla...
DykUnderYtan
15-12-2010, 22:11
Årsta kan det också stå på paketen... om de är från Sthlms trakten. På mitt paket syntes faktiskt lite text förutom POSTEN... det stod STA... så man kan ju undra vad trädgårdsamatörerna har med mitt paket att göra...
Undrar om inte vissa paket stämplas i Sundsvall? På det paket jag fick var poststämpeln oläslig. Men en mycket vacker handstil har paketskickaren.
Jahapp, dags för ännu en ledtråd, min mottagare har mottagit  Jag glömde att rimma, usch så tråkig jag känner mig helt plötsligt, det kunde jag väl kommit ihåg  Ledtråd tre...
Kan konstatera att även Tomten fixar eftersändning och styr om ekipaget. Paketet var skickat till min gamla adress men idag så låg det i lådan. Fulpapper med uppmaning om att förvara det kallt.. Blev lite orolig en stund för lik brukar ju förvaras kallt Men jag blev lugn så fort jag kikat in i det och upptäckte flera småpaket, en del doftade ljuvligt. Gissar på att det är något mumsigt. Det finaste julkort låg också där i. Nån som scrappar? Ska försöka få ut en bild. Paketet är stämplat Uppsala och skickades 2015-12-09. Lite kusligt va? Har också läst här i tråden att det jag skickat kommit fram som det ska.
CITAT (Klura @ 15-12-2010, 22:30)  Kan konstatera att även Tomten fixar eftersändning och styr om ekipaget. Paketet var skickat till min gamla adress men idag så låg det i lådan. Fulpapper med uppmaning om att förvara det kallt.. Blev lite orolig en stund för lik brukar ju förvaras kallt Men jag blev lugn så fort jag kikat in i det och upptäckte flera småpaket, en del doftade ljuvligt. Gissar på att det är något mumsigt. Det finaste julkort låg också där i. Nån som scrappar? Ska försöka få ut en bild. Paketet är stämplat Uppsala och skickades 2015-12-09. Lite kusligt va? Har också läst här i tråden att det jag skickat kommit fram som det ska. Ojsan hoppsan! MITT FEL! Med adressen alltså. Av någon anledning hade jag kvar mappen med förra årets anmälda och när jag skickade adresserna vidare har jag gått in i fel mapp ! Men som tur är så kom det fram ändå! PUST! Men det kanske är styckat lik i de paketen?! Din tomte kanske är Meriona som styckat en av sina... näää, det skulle hon aldrig göra! Råttlik lär heller inte lukta ljuvligt...
CITAT (Anma @ 15-12-2010, 22:44)  Ojsan hoppsan! MITT FEL! Med adressen alltså. Av någon anledning hade jag kvar mappen med förra årets anmälda och när jag skickade adresserna vidare har jag gått in i fel mapp ! Men som tur är så kom det fram ändå! PUST! Men det kanske är styckat lik i de paketen?! Din tomte kanske är Meriona som styckat en av sina... näää, det skulle hon aldrig göra! Råttlik lär heller inte lukta ljuvligt... Misstänkte att det låg till ungefär så, men jag har eftersändning så det löste sig. Styckat ja.. hade inte en tanke på det. Men det doftar typ chokladkola
CITAT (Klura @ 15-12-2010, 23:19)  Misstänkte att det låg till ungefär så, men jag har eftersändning så det löste sig. Styckat ja.. hade inte en tanke på det. Men det doftar typ chokladkola  Lyllo dig då! Mitt paket luktar ingenting! Jag vill också ha Chokladkola! Fast jag blir nog glad för mitt paket med, det är ju nån karl till köket om jag fattat det hela rätt?
Myosotis
15-12-2010, 23:51
CITAT (Klura @ 15-12-2010, 22:30)  Paketet är stämplat Uppsala och skickades 2015-12-09. Lite kusligt va?  Då är det någon som har lyckats resa i tiden!! Ännu bättre än rymdresor med paradoxa tvillingar till Umeå. Dessutom betyder det att odla fortfarande finns 2015 och att vi har en hemligtomtetråd då med
Biggan_
16-12-2010, 12:38
CITAT (Myosotis @ 15-12-2010, 23:51)  Dessutom betyder det att odla fortfarande finns 2015 och att vi har en hemligtomtetråd då med  Jag ser att det är 10 stycken som inte fått sitt paket ännu! Dom får kanske inte sina förrän 2015 då!
CITAT (Biggan_ @ 16-12-2010, 12:38)  Jag ser att det är 10 stycken som inte fått sitt paket ännu! Dom får kanske inte sina förrän 2015 då!  Då är jag väl en av dom som får vänta....  fortfarande inget paket
Biggan_
16-12-2010, 13:30
CITAT (Cathis @ 16-12-2010, 13:27)  Då är jag väl en av dom som får vänta....  fortfarande inget paket
Inget paket i min låda. Tomten, kom igen.  Ta en "bulle" om inte renarna startar. Snälla... (Här i södra Sverige kan det stå Alvesta på poststämpeln också.)
Meriona
16-12-2010, 18:34
Bulle? Äta bulle eller åka bulle?  Tomten sitter kanske och käkar bullar så att han glömmer tid och rum? Ledtråd från mig. Jag skickade inte med något julkort.
DykUnderYtan
16-12-2010, 18:35
CITAT (mojan @ 16-12-2010, 17:02)  Inget paket i min låda. Tomten, kom igen.  Ta en "bulle" om inte renarna startar. Snälla... (Här i södra Sverige kan det stå Alvesta på poststämpeln också.) Alvesta minsann... kanske en ledtråd till min tomte då. Hmm...
Irene_L
16-12-2010, 18:44
En ledtråd från mig...jag har inte rimmat!
Inte jag heller! Tror jag...
Biggan_
16-12-2010, 19:26
CITAT (Meriona @ 16-12-2010, 18:34)  Bulle? Äta bulle eller åka bulle?  Tomten sitter kanske och käkar bullar så att han glömmer tid och rum? Tomten ska åka bulle men jag vill gärna ha en bulle. En lussebulle med riktig saffran. Tar gärna ett glas glögg till när jag ändå är igång. (Bulle är slang för taxi men det vet ni säkert.)
Crazy4Flowers
16-12-2010, 21:41
Här är en till som inte fått paket, men jag är inte så orolig, tomten kanske fick fullt upp, den som väntar på något gott.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|