Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
DykUnderYtan
Jag fick jättesöta blommiga muffinsformar, så nu kommer min Kitchen Aid få jobba ännu hårdare. Vem kommer och fikar?

Kanske en usel gissning, Hattstugan, är du min tomte? Tänkte på ledtråden varmt och blommigt... varma muffins i blommiga formar. biggrin.gif
AnnammA
CITAT (Irene_L @ 24-12-2010, 10:30) *
Nu har jag öppnat mina julklappar...ja det var 4 st! I paketen var det sååå mycket fint: Te "Himlagott (doftar underbart), söta änglaservetter, mumsig chokladkaka och härligt doftande värmeljus!!

thanks.gif så jättemycket min hemliga tomte!! kram2.gif Jag har ingen aning vem du är!

[attachment=56963:julklapp...anta_ram.jpg]

...alltså inga köttbullar...

...och vad jag fick? En liten kruka med shabby chic stuk och en chokladkaka.
Bilder kommer med tiden...
DykUnderYtan
CITAT (AnnammA @ 24-12-2010, 23:22) *
...alltså inga köttbullar...

...och vad jag fick? En liten kruka med shabby chic stuk och en chokladkaka.
Bilder kommer med tiden...

Jasså, du fick mumsa choklad i år också!? biggrin.gif
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 24-12-2010, 13:39) *
giggle.gif

Jag har precis packat upp en jättesöt orm/larv så med tanke på
undrar jag om du Eva-Helene är min tomte igen?!

Vem det än är - tack så mycket!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

giggle.gif Jomenvisst är det jag! Förlåt att jag gjorde det så lätt för dig shy.gif
Eva-Helene
CITAT (hattstugan @ 24-12-2010, 09:31) *
Ledtråd: Varmt och blommigt

...och jag fick blommiga grytlappar idea.gif hattstugan, är du min tomte?
omk
CITAT (titti49zon6 @ 24-12-2010, 07:58) *
5 påsar med frö hittade jag i paketet och med ledning av dom ledtrådar som jag har så gissar jag att
omk är min secret santa.gif

Lessen Titti ! Det är inte jag som är din Santa ....

Och vem är MIN ?? Jag gissar på att emmas matte kanske är min Santa ?
Jag fick ett par urfina roshandskar och emmas mattes ledtråd var "paket för 2".

Men, vänta nu .... Meriona har SAMMA ledtråd (paket för 2) .... Hmmm, nu blir det krångligt. unsure.gif g.gif
hattstugan

Nej jag är inte Tomten till Dy under ytan eller Eva-Helen!

Ledtråden skulle kanske vara blommande och inte blommig!!!
ninnisky
Min fina klapp av den okände tomten var:

sega ormar (godis) i en burk och därtill ett fint kinesisk/ eller ev japansk bokmärke med magnoliakvist målad på.

Hur vet min Tomte att jag gillar sega ormar, har en magnolia och älskar Kina och Japan och älskar att läsa böcker. Poststämplat Posten Göteborg

HJÄÄÄÄLP!
mojan
Min första ledtråd: "Ooga-chakka, ooga, ooga, ooga-chakka..."
DykUnderYtan
HALLÅÅÅÅÅÅ vakna alla tomtar... ge oss lite ledtrådar nu. biggrin.gif
sommarhumla
Vem är min secret santa...är det månne Sylvia? Jag fick ett litet paket med ett armband i...jisses så svårt det här är men ack så kul!!!!!
Noak
Tack snälla tomten/tomtan för den fina anteckningsboken med penna därtill och ett rart brev!!!!!
Men vem är det som skickat? Ska ta mig tid i kväll och
systematiskt gå igenom ledtrådarna...

Själv vill jag bestämt påpeka att jag är en mycket hederlig tomte!!!!
Olle A
Min tomte verkar ha läst i tråden "bilda ett ord" om ekivoka föreningen, för jag har fått en bok full med fina utvikningsbilder! Med massor av bra information om hur man gör också. rolleyes.gif En burk med stockrosfrön var också med. Tack snälla tomten! smile.gif

Jag har INTE sett att boken var från Näsvikens bibliotek i Hudiksvalls kommun, för det var väl överstruket. innocent.gif

Kan tomten möjligen vara Noak? Från "Södra Norrlands kust/inland"?

[attachment=56982:Utvikningsbok.jpg]

Olle
blomkronan
thanks.gif för den fina halsduken biggrin.gif perfekt nu när kylan biter i en, när man går ut.
Men vem har skickat confused.gif Någon från Uppsala säger poststämpeln...
Jag behöver fler ledtrådar... om jag har fått det???

Ledtråd: 2 st... eller var det flera giggle.gif .
Noak
Olle! Jag trodde att jag strukit över ordentligt! Hur kunde du läsa det? Klart att jag är din tomte, hoppas att du gillar stockrosor!

Nu gäller det bara att komma på min egen tomte.
Vet bara att hon/han har en vacker handstil och vet en del om min hund Bilbo...Hmmmm.
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 24-12-2010, 13:30) *
Biggan? Är du min tomte?

Olle A
CITAT (Noak @ 25-12-2010, 10:58) *
Olle! Jag trodde att jag strukit över ordentligt! Hur kunde du läsa det? Klart att jag är din tomte, hoppas att du gillar stockrosor!

Klart att jag gillar stockrosor! Om rådjuren gillar dem vet jag inte, men det är en utmärkt blomma för humlor och fjärilar. Sådana som även gillar doftande blommor av alla slag. Tack så mycket Noak! kompiskram.gif

Olle
mojan
Undrar om jag har fått någon ledtråd och inte fattat? blush.gif
sommarhumla
eller om man tappat tråden helt.....ja ledtråden alltså???
Anma
Har ni sett att jag fyller på i listan på första sidan vem som fått av vem vartefter ni hittar på dem?
De som är klara är (med reservation för fel och för att jag missat någon):

Myosotis har fått sitt paket av Eva-Helene
Olle A har fått sitt paket av Noak
hattstugan har fått sitt paket av Olle A
Anma
Här är vad jag fick, jättefin kökshandduk, ja det var verkligen en man till köket!

Ingen aning om vem ifrån det är, har inte hittat en ledtråd som passar.
Biggan_
CITAT (Anma @ 25-12-2010, 11:52) *
Har ni sett att jag fyller på i listan på första sidan vem som fått av vem vartefter ni hittar på dem?

Så bra Anma! Du är en pärla! kompiskram.gif

Jag öppnade mitt paket när jag kom hem från julfirande i natt.
Det var en hand i luffarslöjd och på varje finger hängde en fröpåse i guld. Det fanns också ett jättefint halsband som hängde på handen.
thanks.gif så mycket min okända tomte!
Undrar om jag har fått någon ledtråd? unsure.gif
Tyvärr glömde jag kvar kameran hos dottern igår, så jag får fota julklappen senare.
Margith
Jag har fått en helt fantastisk hängare i trä.
I hängaren hängde en kristyr-ängel som tyvärr inte klarade resan upp till norr så bra -cry-.gif trots, i mitt tycke, ordentlig paketering.

[attachment=56983:101225_003.jpg]

Den som har gjort det här arbetet har lagt ner mycket tid på den. Så mycket att personen i fråga borde överväga att vara med i Crafty Secret Santa nästa år.
Träarbeten är vanligare bland män, men kristyränglar ?

Å andra sidan kanske alltihop är köpt? Men för max 30,- låter inte det sannolikt no.gif

Tusen tack snälla tomten, skulle jag nu kunna få några ledtrådar, så att jag får tacka ordentligt?
Myosotis
CITAT (Eva-Helene @ 25-12-2010, 00:07) *
giggle.gif Jomenvisst är det jag! Förlåt att jag gjorde det så lätt för dig shy.gif

smiley_small_hug.gif Tack snälla! thanks.gif Det gjorde inget alls att jag lyckades gissa så snabbt, i fjor gissade jag väl fel 5 eller 6 gånger så nu har det jämnat ut sig.
Vilken rolig slump, nu har jag skickat till dig en gång och du till mig två gånger giggle.gif Bild kommer så alla får se hur söt min larv är wub.gif Fast Meriona gillar ju inte maskar, men hon får väl blunda då.

Min mottagare är väldigt osynlig confused.gif

CITAT (malcolm @ 24-12-2010, 22:01) *
Nästa år skall jag minsann vara med på Secret Santa, kände mig lite för ny i år och visste inte om jag skulle accepteras men som sagt se upp för mig om ett år. coolgleam.gif

Klart du ska vara med nästa gång! kompiskram.gif
emmas matte
Omk jag är inte din santa... det var med stor glädje som jag skänkte mitt paket och tog emot mitt, tårarna trillade nästan, fick nästan använde handduken, undrar vem är min tomte tro???
mojan

Toppen! tummenupp.gif
Myosotis

Jättebra! tummenupp.gif Tack för allt jobb du lägger ner på det här! smiley_small_hug.gif
Irene_L
Jag tycker det är lite dåligt med ledtrådar...... kom igen!!

Här kommer mina i repris:
* något smått
* vinkvink
Meriona
Jag fick en väldigt liten men också väldigt underbar råtta, både Sylvia och IreneL har visst skickat nåt litet --- är det någon av er flickor som är min tomte? idea.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 25-12-2010, 13:50) *
...är det någon av er...

[attachment=56988:stopsign.gif] Inte får man gissa på flera samtidigt?!! nono.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 25-12-2010, 13:53) *
[attachment=56988:stopsign.gif] Inte får man gissa på flera samtidigt?!! nono.gif

Äsch..... blush.gif Det är nog en arbetsskada, är man administratör så är man.... duh.gif Ok jag tar tillbaka en gissning då, jag gissar på IreneL för hon var först med att skriva om det litna.
Irene_L
CITAT (Meriona @ 25-12-2010, 13:56) *
Äsch..... blush.gif Det är nog en arbetsskada, är man administratör så är man.... duh.gif Ok jag tar tillbaka en gissning då, jag gissar på IreneL för hon var först med att skriva om det litna.

Nej, Meriona! Jag är inte din tomte!
Meriona
Nähä. (Men ååh vad söt Milla är!)
DÅ gissar jag på Sylvia! smile.gif
Margith
Jag hakar upp mig på att jag tror att min Secret Santa är en man.
Visst är det fördomar, men jag måste ju börja någonstans shy.gif

xlxl67 är det du?
anne-li i olofstorp
Angående ledtråd kunde jag ju skriva ett eller annat ord! Men jag väntar lite....
Däremot, Sommarhumla är du min Secret Santa????
Irene_L
Blomkronan...är du min hemliga santa.gif ?
sommarhumla
CITAT (anne-li i olofstorp @ 25-12-2010, 14:15) *
Angående ledtråd kunde jag ju skriva ett eller annat ord! Men jag väntar lite....
Däremot, Sommarhumla är du min Secret Santa????

Nej Anne-Li...jag är inte din secret santa no.gif

Ledtråd till min mottagare...lösningen finns närmare än du tror...tänk på Da Vincikoden... coolgleam.gif
mojan
Ledtråd nr 2
: Bara en liten småsak, inget att hänga upp sig på.
Meriona
Jaha är det fler småsaks-givare? blink.gif Detta är för svårt....
titti49zon6
Kan du vara min :santa:Sylvia?
AnnammA
Ledtråd: "Heaven..."
Lillpluttan
Idag har jag öppnat mitt paket från den snälla tomten! Jag blev jätteglad! Tusen tack till min snälla Secret Santa!
En jättefin målad planteringsspade med Santa som motiv, en klädd och pyntad tändsticksask och fyra fina ljus, hemmagjorda, tror jag...
Är sjuk med halsfluss, men efter att ha öppnat detta fina paket så känner jag mig redan bättre!!

thanks.gif

Lillpluttan
Irene_L
CITAT (AnnammA @ 25-12-2010, 15:31) *
Ledtråd: "Heaven..."

Aha...är det du som är min santa.gif ?
Meriona

santaråtta

Visst är den väl oemotståndlig? smiley_small_hug.gif Jag tackar min tomte återigen och hoppas på fler ledtrådar! smile.gif
Skruttis
Så här ser min julklapp ut. Tack Tomten!

Farbror Blå, är du min Tomte?
Meriona
Åååh Skruttis, de gamla hederliga snurrisarna! wub.gif
Skruttis
Det eftersöktes visst ledtrådar.
Jag har gett en tidigare. Kanske jag ska slingra mig en stund till...... g.gif naughty.gif
Meriona
Gräsligt lika smak, är det din ledtråd? Då är det nog inte till mig, jag är inte gräslig alls. rolleyes.gif
omk
Den minsta av mina 2 grejer, är till för höger ELLER vänster ...

Till den större grejen, BÖR man använda den mindre, annars blir det tomt ...

g.gif confused.gif giggle.gif

Meriona; är DU min santa.gif ??
Klint
thanks.gif thanks.gif 2st.Tallriksunderlägg svarta med pårlor på sidorna men jag tycker de är så fina så det blir nog dukar!!
Till 2 skrev du Meronia kan du vara min hemliga tomte?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon