Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Meriona
CITAT (omk @ 25-12-2010, 17:22) *
Den minsta av mina 2 grejer, är till för höger ELLER vänster ...

Till den större grejen, BÖR man använda den mindre, annars blir det tomt ...

g.gif confused.gif giggle.gif
Meriona; är DU min santa.gif ??

Nej omk, det är en annan trevlig odlait som är min mottagare. kram2.gif

CITAT (Klint @ 25-12-2010, 17:26) *
thanks.gif thanks.gif 2st.Tallriksunderlägg svarta med pårlor på sidorna men jag tycker de är så fina så det blir nog dukar!!
Till 2 skrev du Meronia kan du vara min hemliga tomte?

Hmmm jo det är nog mina små nissar som skickat nåt till dig i inflyttningspresent.... giggle.gif
God jul kompis! smiley_small_hug.gif
Skruttis
CITAT (Meriona @ 25-12-2010, 17:22) *
Gräsligt lika smak, är det din ledtråd? Då är det nog inte till mig, jag är inte gräslig alls. rolleyes.gif

Nej nej nej, du är inte gräslig alls Meriona. Inte min mottagare heller. giggle.gif
omk
CITAT (Irene_L @ 24-12-2010, 10:30) *
Nu har jag öppnat mina julklappar...ja det var 4 st! I paketen var det sååå mycket fint: Te "Himlagott (doftar underbart), söta änglaservetter, mumsig chokladkaka och härligt doftande värmeljus!!

[attachment=56963:julklapp...anta_ram.jpg]

AHA !! Inte undra på att Milla var så nyfiken och "nosig" ....
Hon är förresten SÅ söt med luva ... wub.gif
Klint
MERIONA först jättetack det var första grejen till huset smiley_small_hug.gif men tycker du inte de är för fina?.. Skulle göra sej jättebra som dukar!!
Sen förlåt shy.gif för stavningen borde lärt mej hoppas jag kommer ihåg nu? God jul!

Ledtråd till min mottagare är lite typiskt från min hemtrakt

omk
CITAT (Irene_L @ 25-12-2010, 13:42) *
Här kommer mina i repris:
* något smått
* vinkvink

NU VET JAG ! Det är DU Irene L som är min Santa ??
"Något smått" = fingeborgsblommefrön !
"Vinkvink" = ett par roshandskar !

Eller ????
Eva-Helene
CITAT (anne-li i olofstorp @ 25-12-2010, 14:15) *
Angående ledtråd kunde jag ju skriva ett eller annat ord! Men jag väntar lite....

Hmmm..."skriva ett eller annat ord"? Jag fick bl.a. ett litet brev - är du min tomte, anneli-li?
anne-li i olofstorp
nej tyvärr Eva-Helene!!!!, men jag håller med att ledtråden stämmer!!!!!
(ok, ytterligare en ledtråd!!!)
Monaxe
CITAT (omk @ 25-12-2010, 17:22) *
Den minsta av mina 2 grejer, är till för höger ELLER vänster ...

Till den större grejen, BÖR man använda den mindre, annars blir det tomt ...

Hmm, g.gif mina fina ene knivar var i två olika storlekar...är du min santa santa.gif omk?
Meriona
CITAT (Klint @ 25-12-2010, 17:39) *
MERIONA först jättetack det var första grejen till huset smiley_small_hug.gif men tycker du inte de är för fina?.. Skulle göra sej jättebra som dukar!!
Sen förlåt shy.gif för stavningen borde lärt mej hoppas jag kommer ihåg nu? God jul!

Ledtråd till min mottagare är lite typiskt från min hemtrakt

För fina kan de aldrig vara, men de duger säkert både som tekoppsunderlägg och duk. tummenupp.gif Duktigt gissat!
Irene_L
CITAT (omk @ 25-12-2010, 17:44) *
NU VET JAG ! Det är DU Irene L som är min Santa ??
"Något smått" = fingeborgsblommefrön !
"Vinkvink" = ett par roshandskar !

Eller ????

Nej tyvärr är jag inte din tomte! Men mina ledtrådar passade bra på din julklapp!
DykUnderYtan
Medan jag väntar på fler ledtrådar, hittar inte riktigt någon som passar in... förutom den tomte jag redan gissat fel på.

Har redan skrivit ett par ledtrådar tidigare men kanske ska upprepa dem...

1. Finpapper på finpapper
2. Rimmar illa...

cool.gif
Anma
Jag funderar på min tomte så mycket att jag glömt att ge ledtråd... illa illa.

Jaja sött så sött och nånting annat.

Förresten, glömt en annan sak. Tack så mycket ninnisky, väldigt fin och du hade verkligen inte behövt! Kan inte säga vad för då blir det förstört för någon annan. Men TACK! smiley_small_hug.gif
Myosotis
Jag kan inte rimma så det lät jag bli. Formen på den blå kan kanske avslöja vem jag är, för såna är jag intresserad av. Och ja, de är hemmagjorda. Men inte den stora saken, den är köpt.
Crazy4Flowers
Min första ledtråd: Liten och skör

Tack Tomten för två stenljus och servetter, jag bara älskar sten, sambon blir lite galen på mig ibland... crazy.gif
hattstugan

Upprepar ledtråd: Något varm och något blommande!! whistling.gif
Margith
Ooga chaca ooga ooga osv hette ju egentligen Hooked on a feeling och vi skulle inte haka upp oss på småsaken.....

Mojan är det du som försöker lura mig att du är karl? laugh.gif
mojan
Det är du som fått för dig att bara karlar kan snida en krok. giggle.gif
Men jag kan avslöja att jag skulle inte kunna. Har åtminstone aldrig försökt.

Kroken är handgjord och köpt på en julmarknad.
Kristyrängeln har däremot jag (tillsammans med min man) gjort. smile.gif

Jag är alltså Margiths tomte!
Margith
CITAT (mojan @ 25-12-2010, 19:28) *
Det är du som fått för dig att bara karlar kan snida en krok. giggle.gif
Men jag kan avslöja att jag skulle inte kunna. Har åtminstone aldrig försökt.

Kroken är handgjord och köpt på en julmarknad.
Kristyrängeln har däremot jag (tillsammans med min man) gjort. smile.gif

Jag är alltså Margiths tomte!

Försök inte, jag är väl medveten om att kvinnor kan yes.gif
Men det här arbetet var så välgjort att jag förstår att det kräver fler verktyg än vad de flesta kvinnor hanterar frivilligt smile.gif
Och då lurar du mig med att köpa den på en julmarknad *stryk ska du ha* wub.gif

Tusen tack
smiley_small_hug.gif
Margith
Myosotis
Här kommer nu bilden på min larv:

sommarhumla
Nu har jag plöjt igenom alla sidor men blir inte klokare av det...snälla min hemliga tomte....ledtråd....tack... wacko.gif
titti49zon6
En liten ledtråd från mig........varmblodig,intensiv,uttrycksfull giggle.gif
Anma
CITAT (titti49zon6 @ 25-12-2010, 20:03) *
En liten ledtråd från mig........varmblodig,intensiv,uttrycksfull giggle.gif

"Mamma Mia Hundar tala mat!!!!"

Är du min tomte?
omk
CITAT (Monaxe @ 25-12-2010, 18:38) *
Hmm, g.gif mina fina ene knivar var i två olika storlekar...är du min santa santa.gif omk?

Tyvärr Monaxe ...
titti49zon6
Hoppas att du blir nöjd med din nya karl i köket Anma, han är levererad av mig kram2.gif
Anma
CITAT (titti49zon6 @ 25-12-2010, 20:17) *
Hoppas att du blir nöjd med din nya karl i köket Anma, han är levererad av mig kram2.gif

Ja han var jättefin ju! Tänkte genast på Lady och Lufsen och med den där ledtråden så... biggrin.gif
Tack så jättemycket! kompiskram.gif
Cathis
Å nu har jag öppnat mitt paket med, tack snälla tomten, där fanns en liten fin glasdelfin. Jättefin tummenupp.gif

Så kanske jag skulle ge en liten ledtråd själv. hmmmm ja vad ska jag säga... hobby giggle.gif

Men jag glömde ju, jag har absolut ingen aning om vem som är min Santa, ledtråd tack!!
sommarhumla
Cathis....är det du som har gjort det fina armbandet som jag fick??? Är du min secret santa???
Margith
CITAT (Irene_L @ 25-12-2010, 13:42) *
Jag tycker det är lite dåligt med ledtrådar...... kom igen!!

Här kommer mina i repris:
* något smått
* vinkvink

Det här tycker jag är en jättebra idé.
Tråden har redan över 700 inlägg, det tar lite tid att läsa igenom alla och klura och fundera.

Min enda i repris:
klappen i sig är en ledtråd

Min andra:
det förutsätter att du vet på ett ungefär var jag bor.
Cathis
[quote name='sommarhumla' date='25-12-2010, 20:40' post='1340119']
Cathis....är det du som har gjort det fina armbandet som jag fick??? Är du min secret santa???
[/quote
yes.gif det är jag som är din santa. Visste väl att det skulle bli för enkelt med ledtråd giggle.gif

sommarhumla
[quote name='Cathis' date='25-12-2010, 20:58' post='1340126']
[quote name='sommarhumla' date='25-12-2010, 20:40' post='1340119']
[/quote
yes.gif det är jag som är din santa. Visste väl att det skulle bli för enkelt med ledtråd giggle.gif

Tack snälla Cathis, armbandet är superläckert!!! thanks.gif smiley_small_hug.gif Och bilden jag tog som ligger längre bak i den här tråden gör inte alls armbandet rättvisa...
Har för mig att du någonstans har pratat om pärlor och när du i din ledtråd pratade om hobby så "slog jag till" giggle.gif

Här kommer min...kanske sista....ledtråd....: Värnar handen....syngliggör i mörkret...

Edit: Lagt till en ledtråd...
DykUnderYtan
En ledtråd till... min mottagare verkar nöjd... men nu blev det kanske för enkelt. tongue.gif
Cathis
Tack snälla Cathis, armbandet är superläckert!!! thanks.gif smiley_small_hug.gif Och bilden jag tog som ligger längre bak i den här tråden gör inte alls armbandet rättvisa...
Har för mig att du någonstans har pratat om pärlor och när du i din ledtråd pratade om hobby så "slog jag till" giggle.gif
Här kommer min...kanske sista....ledtråd....: Värnar handen....syngliggör i mörkret...

[/quote]

laugh.gif Det gjorde du rätt i. Kul om det passade

CITAT (DykUnderYtan @ 25-12-2010, 21:16) *
En ledtråd till... min mottagare verkar nöjd... men nu blev det kanske för enkelt. tongue.gif

giggle.gif Tycker alla verka nöjda

Men måste ju fråga: Är du min Santa???
blomkronan
CITAT (hattstugan @ 25-12-2010, 19:09) *
Upprepar ledtråd: Något varm och något blommande!! whistling.gif

Hattstugan är du min santa.gif ?
Något varmt... en halsduk, som var helt perfekt för jag hade inte någon biggrin.gif
något blommande... Pion vallmofrön biggrin.gif
blomkronan
CITAT (DykUnderYtan @ 25-12-2010, 18:48) *
Medan jag väntar på fler ledtrådar, hittar inte riktigt någon som passar in... förutom den tomte jag redan gissat fel på.

Jag sa aldrig att du gissat fel giggle.gif ville inte avslöja mig före jul bara.
Såklart det är jag smiley_small_hug.gif som skicka till dig och vill komma på fika en dag...
Eva-Helene
CITAT (sommarhumla @ 25-12-2010, 21:10) *

AHAAAA idea.gif Det är du som är min tomte!!! biggrin.gif Tusen tack för det fina köks-setet och för reflexen! smiley_small_hug.gif
DykUnderYtan
CITAT (Cathis @ 25-12-2010, 21:24) *

laugh.gif Det gjorde du rätt i. Kul om det passade

giggle.gif Tycker alla verka nöjda

Men måste ju fråga: Är du min Santa???

Cathis, jag är inte din Santa. Men min mottagare har varit ganska aktiv i tråden. Oops... blev visst ännu en ledtråd. smile.gif

CITAT (blomkronan @ 25-12-2010, 21:36) *
Jag sa aldrig att du gissat fel giggle.gif ville inte avslöja mig före jul bara.
Såklart det är jag smiley_small_hug.gif som skicka till dig och vill komma på fika en dag...

yahoo.gif Blomkronan, din buse!! Tack snälla, ja du har ju riktigt bra kläm på vad jag gillar. thanks.gif

Vilket huvudbry jag haft här efter min första gissning. Jag som tyckte att jag fick så bra kläm på det från början, så kom jag av mig helt. biggrin.gif
mojan
CITAT (DykUnderYtan @ 25-12-2010, 22:20) *
Men min mottagare har varit ganska aktiv i tråden. Oops... blev visst ännu en ledtråd. smile.gif

Vet inte om jag varit så aktiv men jag hugger på betet: DykUnderYtan- Är du min tomte??
DykUnderYtan
CITAT (mojan @ 25-12-2010, 22:24) *
Vet inte om jag varit så aktiv men jag hugger på betet: DykUnderYtan- Är du min tomte??

no.gif Mojan, jag är inte din tomte... så du får g.gif vidare. biggrin.gif
Noak
Undras om inte omk är min tomte?
Wilmer
CITAT (Margith @ 25-12-2010, 20:52) *
Det här tycker jag är en jättebra idé.
Tråden har redan över 700 inlägg, det tar lite tid att läsa igenom alla och klura och fundera.

Min enda i repris:
klappen i sig är en ledtråd

Min andra:
det förutsätter att du vet på ett ungefär var jag bor.

Är du min tomte Margith?

Mina ledtrådar... Igen.
Inget rim.
Fulpapper.
Julkort (ny ledtråd).
Jag hade tänkt lägga i fröer men han inte läsa på vad som kunde passa, så inga fröer i presenten. De kan skickas i efterskott dock när min mottagare kommit på vem jag är.
Bor under Vänern=Gbg som poststämpel?
omk
CITAT (Noak @ 25-12-2010, 23:53) *
Undras om inte omk är min tomte?

Rätt ! Hoppas bokens namn blir "Bilbos Bus", Noak ! GOD JUL !! kompiskram.gif
hattstugan

Jo visst är jag din Tomte Blomkronan! Kanske lite för lätta ledtrådar men kul!

Ha en bra fortsättning på helgen alla!
Anma
Så här ser det ut hittills. Resten letar efter tomten ännu...

Myosotis har fått sitt paket av Eva-Helene
Olle A har fått sitt paket av Noak
hattstugan har fått sitt paket av Olle A
Klint har fått sitt paket av Meriona
Margith har fått sitt paket av mojan
Anma har fått sitt paket av titti49zon6
sommarhumla har fått sitt paket av Cathis
DykUnderYtan har fått sitt paket av blomkronan
blomkronan har fått sitt paket av hattstugan
Noak har fått sitt paket av omk
sommarhumla
CITAT (Eva-Helene @ 25-12-2010, 21:45) *
AHAAAA idea.gif Det är du som är min tomte!!! biggrin.gif Tusen tack för det fina köks-setet och för reflexen! smiley_small_hug.gif

Japp Eva-Helene, det är jag som är din tomte. Och det kryptiska brevet jag skickade med...mitt nick finns inflätat i orden.... giggle.gif
blomkronan
CITAT (hattstugan @ 26-12-2010, 05:25) *
Jo visst är jag din Tomte Blomkronan! Kanske lite för lätta ledtrådar men kul!

Ha en bra fortsättning på helgen alla!

Tack så jätte mycket biggrin.gif fröna jag fick... vet du vilken färg dom blir?
Noak
CITAT (omk @ 26-12-2010, 04:35) *
Rätt ! Hoppas bokens namn blir "Bilbos Bus", Noak ! GOD JUL !! kompiskram.gif

Tack omk!
Ska genast skriva om hur det är att ha en snarkande make på ena sidan i sängen och en snarkande Bilbo på andra sidan...Dessutom snodde han min kudde.
Meriona
Jag gissade ju på Sylvia, men hon har inte hunnit svara som jag sett. Kan det var Dykunderytan som är min tomte? unsure.gif
DykUnderYtan
CITAT (Meriona @ 26-12-2010, 10:26) *
Jag gissade ju på Sylvia, men hon har inte hunnit svara som jag sett. Kan det var Dykunderytan som är min tomte? unsure.gif

no.gif Meriona, jag är någon annans tomte. smile.gif
Margith
CITAT (Wilmer @ 26-12-2010, 01:33) *
Är du min tomte Margith?

Mina ledtrådar... Igen.
Inget rim.
Fulpapper.
Julkort (ny ledtråd).
Jag hade tänkt lägga i fröer men han inte läsa på vad som kunde passa, så inga fröer i presenten. De kan skickas i efterskott dock när min mottagare kommit på vem jag är.
Bor under Vänern=Gbg som poststämpel?

Ja Wilmer, jag är din tomte.
Hoppas att de passar!
Nostalgia
CITAT (Meriona @ 23-12-2010, 17:56) *
Gerbill? giggle.gif
Med tanke på att någon trodde att gerbil var en växt.

giggle.gif a0a.gif nej ingen gnagare i MITT paket naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon