Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Skruttis
Få se om den här ledtråden kan hjälpa någon på traven.

Lycka är att älska.
Skruttis
Då Farbror Blå inte vill svara mig så fortsätter jag att gissa.

xlxl67, är du min tomte? confused.gif
Eva-Helene
CITAT (Irene_L @ 27-12-2010, 14:47) *
Dom här ledtrådarna har jag redan gett:
* något smått
* vinkvink

Här kommer ytterligare en:
* en...två...tre...fyra...fem

ÅÅÅÅHHH! Vem var det som hade fått en luffarslöjdad hand??? crazy.gif
mojan
CITAT (anne-li i olofstorp @ 27-12-2010, 15:34) *
Jaaaa! Mojan! Jag är din tomte!!!! Ord och Skriva!!!! hoppas du tycker om din klapp!!!

Tack, snälla du! thanks.gif
Jag är mycket förtjust i att skriva. tummenupp.gif Hur kunde du veta det? bravo.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (mojan @ 27-12-2010, 16:33) *
Tack, snälla du! thanks.gif
Jag är mycket förtjust i att skriva. tummenupp.gif Hur kunde du veta det? bravo.gif

Bara gissade!!!! smiley_small_hug.gif
Nostalgia
CITAT (Meriona @ 26-12-2010, 13:20) *
thanks.gif smiley_small_hug.gif Tack snälla du, den är verkligen underbar! smile.gif
Men jag tyckte bestämt att poststämpeln liknade Västerås, hur gick det till? unsure.gif Din lilla lurifax! giggle.gif

Phu, nu kan jag vila då! smile.gif

Varsegod smiley_small_hug.gif , kul att du tyckte om den kompiskram.gif

Ja nu kan du d010.gif fast du kanske kan hjälpa oss andra att hitta våra secret santa.gif än är det många kvar som fortfarande är hemliga smile.gif , bla MIN får nog fråga vidare tror jag g.gif

Fast detta är ju inte helt lätt alltså g.gif , speciellt inte om någon mixtrat med poststämplarna -fear-.gif för inte postade jag från Västerås inte unsure.gif
xlxl67
CITAT (Skruttis @ 27-12-2010, 15:50) *
Då Farbror Blå inte vill svara mig så fortsätter jag att gissa.

xlxl67, är du min tomte? confused.gif

Vad fick du?

Alltså jag fick en superfin grej och vill ha revansch snarast. När är nästa högtid vi kan fira;)

Fick senap o 2 små tomtar. Senapen var jättegod och fint inslagen! smile.gif

TACK tomten! santa.gif
Klura
Har haft fullt upp i helgen och inte kunnat vare sig gissa eller ge ledtrådar.
Nu har jag läst igenom alla inläggen och är redo.
Fick många små paket med mycket gott godis i.
Mandelkola, två olika ischoklader, russingodis och marsipannougatkulor.
Vilken tur jag hade som fick detta för jag hade själv bara hunnit göra knäck.
Det mesta gick åt när vi firade jul på annandagen och nu ligger jag på soffan och äter upp det sista.
Ett paket innehöll även två ljuvligt söta armband i lila nyanser.
Hur kunde Tomten veta att jag älskar lila?

Av ledtrådarna att döma så gissar jag på att Anma är min Tomte??
[attachment=57042:secretsanta.jpg]

Klura
Ledtrådar från mig:
Fler än en. Lite hårt och lite mjukare.
Jag tror min mottagare gillar en speciell sorts blommor.

CITAT (ninnisky @ 27-12-2010, 09:34) *
Har inte kunnat klura ut vem min tomte är - så nu säger jag KLURA???

Kanske rätt - kanske fel!

Nej tyvärr Ninnisky, jag är inte din Tomte
Anma
CITAT (Klura @ 27-12-2010, 20:11) *
Har haft fullt upp i helgen och inte kunnat vare sig gissa eller ge ledtrådar.
Nu har jag läst igenom alla inläggen och är redo.
Fick många små paket med mycket gott godis i.
Mandelkola, två olika ischoklader, russingodis och marsipannougatkulor.
Vilken tur jag hade som fick detta för jag hade själv bara hunnit göra knäck.
Det mesta gick åt när vi firade jul på annandagen och nu ligger jag på soffan och äter upp det sista.
Ett paket innehöll även två ljuvligt söta armband i lila nyanser.
Hur kunde Tomten veta att jag älskar lila?

Av ledtrådarna att döma så gissar jag på att Anma är min Tomte??
[attachment=57042:secretsanta.jpg]

Jajamen det är jag! yes.gif

Porslinspärlorna har jag hittat på loppis, det var en stor burk med såna i olika färger. Köpte en grej som kostade ett par hundra och frågade vad de ville ha för pärlorna, då sa de att jag kunde ta dem på köpet. De hade nog legat länge i den öppna burken för de var jättedammiga och smutsiga. Jag la allihopa i en tvättpåse i nät och skickade in allt i diskmaskinen. Pärlorna blev som nya.

Vilken tur att du gillar lila, hade dessa två färdiga sedan en tid så just de fick åka med bara därför.
det är jätteroligt att göra smycken, men jag fixar inte riktigt det med nacken och alla besvär med händerna, men med lite hjälp av maken med det pilligaste får jag ihop en då och då.
Klura
Vilken härlig historia Anma.
Jag älskar ju loppisar oxå och hittar både det ena och det andra som kan bli användbart vid tillfälle.
De var jättefina och just att det är så tunga ger en xtra känsla.
TACK rara du smiley_small_hug.gif
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 26-12-2010, 23:55) *
Ledtråd: mjukt o hårt

Kanske en förvirrad gissning confused.gif , men tänkte att enebestick kan ju användas i margarin som är mjukt eller marmelad som är hårt... g.gif
Biggan är du min tomte? santa.gif Paketet var stämplat i Malmö, så geografiskt stämmer det ju! giggle.gif

Ledtråd från mig: två delar, säsongsrelaterat.

edit: felstav
Chamomille
CITAT (Monaxe @ 28-12-2010, 05:57) *
Ledtråd från mig: två delar, säsongsrelaterat.

Jahapp. Då gissar jag att du är min tomte Monaxe?

Ledtråd från mig - Stark
sommarhumla
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2010, 18:10) *
Vad fick du?

Alltså jag fick en superfin grej och vill ha revansch snarast. När är nästa högtid vi kan fira;)

Fick senap o 2 små tomtar. Senapen var jättegod och fint inslagen! smile.gif

TACK tomten! santa.gif

Brukar det inte hoppa en påskhare här??? Där kanske vi kan få revansch xlxl67 för jag håller med dig, det här var otroligt roligt (tycker jag som var med för första gången i år). Lite tråkigt med de som ännu inte fått veta vem som är deras tomte, men kan det vara så att tomten varit bortrest, kanske är det första gången man är med och inte riktigt har greppat att man måste gå in och lämna ledtrådar...bara lite funderingar...
Men Anma, är det inte så att du till slut avslöjar alla tomtarna?

Vill också passa på att säga ett stort tack till Anma som fixat det här, en stor smiley_small_hug.gif och blomma.gif till dig och även ett stort tack till alla oss tomtar och för alla fina, roliga, finurliga klappar och ledtrådar vi kommit på. En stor smiley_small_hug.gif till oss alla.
Skruttis
CITAT (xlxl67 @ 27-12-2010, 18:10) *
Vad fick du?

Jag fick en förpackning Virvatell.
Monaxe
CITAT (Chamomille @ 28-12-2010, 06:54) *
Jahapp. Då gissar jag att du är min tomte Monaxe?

Jaja, det var ju typiskt att det skulle bli för lätta ledtrådar!
Javisst är jag din tomte Chamomille! God Jul!

Nu gäller det bara att hitta min santa.gif
hattstugan

Blomkronan fröna du fick är blandade färger för de är tagena i min trädgård!!!

Lycka till med blomsterna i vår!
Chamomille
CITAT (Monaxe @ 28-12-2010, 08:47) *
Jaja, det var ju typiskt att det skulle bli för lätta ledtrådar!
Javisst är jag din tomte Chamomille! God Jul!

Nu gäller det bara att hitta min santa.gif

smiley_small_hug.gif Tack snälla santa.gif . Tomten sitter i julblomman och hjärtat hänger i en annan blomma smile.gif
mojan
CITAT (Skruttis @ 28-12-2010, 07:12) *

Jag var tvungen att googla för jag visste inte vad det var.
Härlig nostalgi!
ninnisky
Kan jag inte få en endaste ledtråd till, snälla, snälla.... jag går bet annars help.gif
titti49zon6
Eftersom jag fått både blom och grönsaksfröer så gissar jag att min tomte inte känner till mig(pga min sjukdom kan jag ju inte odla längre,så synd) och den enda som jag hittar då i min efterforskning som skrivit om grönsaker är Lillpluttan.
Är du min tomte Lillpluttan?
Sylvia
Jasså, Julius Tomten - då är kanske Farbror Blå min tomte???

CITAT (Meriona @ 26-12-2010, 10:26) *
Jag gissade ju på Sylvia, men hon har inte hunnit svara som jag sett. Kan det var Dykunderytan som är min tomte? unsure.gif

Tyvärr är jag inte din tomte....
Jag hade ju ett ledråd tidigare om att mina saker var små, små....

CITAT (sommarhumla @ 25-12-2010, 08:46) *
Vem är min secret santa...är det månne Sylvia? Jag fick ett litet paket med ett armband i...jisses så svårt det här är men ack så kul!!!!!

Nää, jag är inte din tomte heller....
Skruttis
Jag ska inte ringla mig längre. Även om det kan vara sött ibland. flirting.gif
Hälften köpt, hälften hemgjort.
ninnisky
CITAT (Skruttis @ 28-12-2010, 12:46) *
Jag ska inte ringla mig längre. Även om det kan vara sött ibland. flirting.gif
Hälften köpt, hälften hemgjort.

Skruttis - du är min Santa såklart - den har snart ringlat ut smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Eva-Helene @ 27-12-2010, 16:09) *
ÅÅÅÅHHH! Vem var det som hade fått en luffarslöjdad hand??? crazy.gif

Det är ju jag!
Jag har varit inne på att det är Irene flera gånger, men hon skriver ju inte sådana G:n!

Foton på min fådda julklapp:

[attachment=57110:IMG_3893a.jpg]

[attachment=57111:IMG_3892b.jpg]

[attachment=57112:IMG_3890c.jpg]

Visst är det inte du Irene? shy.gif

CITAT (Monaxe @ 28-12-2010, 05:57) *
Kanske en förvirrad gissning confused.gif , men tänkte att enebestick kan ju användas i margarin som är mjukt eller marmelad som är hårt... g.gif
Biggan är du min tomte? santa.gif Paketet var stämplat i Malmö, så geografiskt stämmer det ju! giggle.gif

Tyvärr inte Monaxe!
Skruttis
CITAT (ninnisky @ 28-12-2010, 12:53) *
Skruttis - du är min Santa såklart - den har snart ringlat ut smiley_small_hug.gif

Javisst. Det är jag som är skyldig!
ninnisky
TACK! Hur visste du att jag är sååå förtjust i sega ormar och råttor????????
Biggan_
Ny ledtråd: torrt o varmt
Irene_L
[quote name='Biggan_' date='28-12-2010, 13:00' post='1341022']
Det är ju jag!
Jag har varit inne på att det är Irene flera gånger, men hon skriver ju inte sådana G:n!

Foton på min fådda julklapp:

[attachment=57110:IMG_3893a.jpg]

[attachment=57111:IMG_3892b.jpg]

[attachment=57112:IMG_3890c.jpg]

Visst är det inte du Irene? shy.gif
..................................................(citeringen blev lite fel)
Joooo visst är det jag! Jag försökte att ändra min handstil så du inte skulle känna igen den! giggle.gif
kompiskram.gif
AnnammA
CITAT (Irene_L @ 27-12-2010, 14:47) *
Dom här ledtrådarna har jag redan gett:
* något smått
* vinkvink

Här kommer ytterligare en:
* en...två...tre...fyra...fem

Jag fick något smått, men det där med vink, vink, kan jag inte få till...
...Och jag har inte hunnit med att forska så mycket...än...Var ledig igår efter hela helgens jobb(delade turer bägge dagarna)och då var jag inte ens inne på datorn...
Jag har funderat på att göra något bloginlägg med dett småttiga, däremot...
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 28-12-2010, 13:21) *
Joooo visst är det jag! Jag försökte att ändra min handstil så du inte skulle känna igen den! giggle.gif
kompiskram.gif

Din lilla lurifax! naughty.gif santa.gif
Med detsamma jag fick paketet så tyckte jag att jag kände igen handstilen. Tror t.o.m jag skrev det i mitt första inlägg när jag fått paketet. Sedan vet jag inte hur många gånger jag jämfört texten på och i paketet mot din handstil på försändelser jag fått av dej! Ledtrådarna stämde men inte G:na! slap.gif
Tack goa Irene för den fina klappen! thanks.gif smiley_small_hug.gif kram2.gif

Jättefint smycke! Jag har redan använt det, och det var så snyggt på! tummenupp.gif
Resultatet av fröerna får vi se lite senare. Dahlior och borstnejlikor är inga problem. Primulor och törnrosas kjortel har jag ingen erfarenhet av. Efter helgerna skall jag läsa på om dem så får vi se vad det blir så småningom.
Irene_L
Vassego, Biggan!
Jag läste det där om att du tyckte du kände igen handstilen och blev så full i skratt! laugh.gif
Skruttis
CITAT (ninnisky @ 28-12-2010, 13:03) *
TACK! Hur visste du att jag är sååå förtjust i sega ormar och råttor????????

Varsågod! smiley_small_hug.gif
Om jag inte minns fel så hittade jag det i tråden om vilket favoritgodis vi har.
Sen har jag snokat runt i vilka inlägg du gjort och kom fram till att du verkar läsa mycket och gillar asien i alla former.
Då kom idén om att göra ett bokmärke med magnolior och bambu, samt de kinesiska tecknen för lycka (magnoliasidan) och älska (bambusidan).
Lite godis är ju aldrig fel heller..... flirting.gif

Hoppas du får någon nytta av bokmärket.
Sylvia
Är mitt ledtråd för svår att gissa till (smått, smått...), så stort kan det bli av de små...
Klura
Ledtrådar från mig:
Fler än en. Lite hårt och lite mjukare.
Jag tror min mottagare gillar en speciell sorts blommor.
Fotografering verkar vara ett annat intresse.
H*n behöver inte svälta ihjäl.
Monaxe
Jag behöver mer ledtrådar!

Mina knivar av ene är så fina, men vem VEM, har skickat dem? Snälla santa, ge mig lite mer ledtrådar!
ninnisky
CITAT (Skruttis @ 28-12-2010, 16:00) *
Varsågod! smiley_small_hug.gif
Om jag inte minns fel så hittade jag det i tråden om vilket favoritgodis vi har.
Sen har jag snokat runt i vilka inlägg du gjort och kom fram till att du verkar läsa mycket och gillar asien i alla former.
Då kom idén om att göra ett bokmärke med magnolior och bambu, samt de kinesiska tecknen för lycka (magnoliasidan) och älska (bambusidan).
Lite godis är ju aldrig fel heller..... flirting.gif

Hoppas du får någon nytta av bokmärket.

Godiset är på väg att försvinna och det jättefina bokmärket har hamnat i julklappsboken Min Kamp av Karl Ove Knausgard. Tack snalla rara Skruttis smiley_small_hug.gif
Kajsa i Arvika
Näe hjälp mej.. jag fick en finfin grytvante.. men har inte hittat nån ledtråd som passat..

min mottagare har jag inte sett till i den här tråden sedan för jul nån gång.. no.gif
Klint
Hej min mottagare!
Många små blir 2.
2 är klara
är det för svårt har jag några fler på lager!
Monaxe
CITAT (Klint @ 29-12-2010, 04:44) *
Hej min mottagare!
Många små blir 2.
2 är klara
är det för svårt har jag några fler på lager!

Många små blir 2... g.gif jag chansar!

Är du min Santa santa.gif Klint?
xlxl67
CITAT (Skruttis @ 28-12-2010, 07:12) *

sos.gif Det var från mig! sos.gif
titti49zon6
CITAT (Meriona @ 14-11-2010, 19:45) *
Eller så är det förra årets tråkiga avslutning när en del bara valde att lämna Odla hals över huvud och det var många som inte fick svar på sina gissningar? Själv var jag ju i Mexico och hade lejt ut gissandet till Wilmer och ledtrådandet till Myo. Hihi, det var kul.

Verkar som att det upprepar sig! En del har inte givit några ledtrådar alls och en del svarar inte på frågan om dom är Secret Santa.
Trist tycker jag att det inte fungerar...är ju annars en kul grej och det är ju själva gissandet som höjer spänningen.
Myosotis
CITAT (titti49zon6 @ 29-12-2010, 10:27) *
Trist tycker jag att det inte fungerar...

Men jag tycker att det fungerar. Alla kan väl inte vara här hela tiden, någon kanske är sjuk eller bara inte så pratsam av sig. Min tomte i fjor mådde inte riktigt bra, därför dröjde det lite innan jag fick svar, vad gör det? Det ska inte vara någon press, särskilt inte på dem som inte mår bra, annars är det inte kul längre. Om det bara gick ut på att få reda på sin tomte så fort som möjligt kunde Anma bara avslöja alltihopa, det skulle inte vara kul alls. Ha lite tålamod!
titti49zon6
Jag menar inte att man ska vara här hela tiden men nån gång kan man ju titta in och besvara frågor. Alla kan väl inte må dåligt och vi skulle ju börja ge ledtrådar den 25:e eller har jag missuppfattat ? Isåfall ber jag om ursäkt.
Sylvia
Visst vore det kul att få svar om man har gissat rätt.
Hoppas nu inte någon misstänker mig i onödan, för jag har försökt både svara och ledtråda... men ingen har gissat rätt ännu!! giggle.gif
Chamomille
Nya ledtrådar från mig.

Stark
2 röda
Någonting att dricka ur

Nu kan det inte vara svårt...
Anma
Jag påminner om lite regler.

Om någon gissat på dig och det är rätt måste du avslöja dig.
Du ska ge ledtrådar när julafton gått, om du är bortrest eller av någon annan anledning inte kan vara vid datorn är du förlåten, men annars.
Du ska leta på ledtrådar och gissa på din tomte också.
Secret santa leken är inte slut i och med att du öppnat ditt paket. Secret santa leken är slut när du hittat din tomte och när din tomte hittat dig.

Det brukar vara någon gång i januari som alla hittat sina tomtar tror jag, så ingen panik ännu mina vänner! smile.gif

Ha en härlig jakt! Ni som har kvar den. jag är ju klar för i år, snabbt gick det, jämfört med förra året. giggle.gif
Sylvia
Ja, det vore kul att veta om man gissat rätt.... men alla tycks inte gå in här o kolla, så även min förmådda tomte.... så jag vet inte om jag gissat rätt.

Om någon inte gissar rätt trots flera ledtrådar, vad gör man då?? Säger rent ut, eller??
Anma
CITAT (Sylvia @ 29-12-2010, 12:17) *
Ja, det vore kul att veta om man gissat rätt.... men alla tycks inte gå in här o kolla, så även min förmådda tomte.... så jag vet inte om jag gissat rätt.

Om någon inte gissar rätt trots flera ledtrådar, vad gör man då?? Säger rent ut, eller??

Vi ger inte upp ännu inte. Om en vecka eller två kan vi säga rent ut. Inte ännu.
Jag ska försöka PMa till dem som inte varit aktiva under dagen om jag hinner, för att påminna.
mojan
Och vi som hittat och blivit hittade kan ju hjälpa till. (Men om man inte får svar om det är rätt eller fel så hjälper det ju inte.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon