Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Monaxe
Ledtråd: Jag har redan lämnat en (eller två) ledtrådar. Inget rim...
Irene_L
En ledtråd från mig: något smått......
ninnisky
CITAT (Meriona @ 21-12-2010, 21:37) *
Välkommen hem Ninnisky! smile.gif SKönt att du kom tillbaka till oss! wub.gif wub.gif wub.gif

GOA Dig smiley_small_hug.gif
DykUnderYtan
Såå, då är det bara Nostalgia som inte fått sitt paket än eller inte hört av sig nåt!?

Snart får man öppna klappen, kanske blir lättare att gissa då! Jippiiiii!! biggrin.gif
Biggan_
Ledtråd: Inget rim!

Nostalgia
yahoo.gif Jag fick mitt paket igår yahoo.gif av min granne som hade fått det i sin låda under tiden dom varit på solsemester, så det kan bli blink.gif trodde nästan jag hade blivit utan smile.gif

thanks.gif till min Tomte smiley_small_hug.gif var du nu finns g.gif stämpeln är suddig med slutar på STAD g.gif Hm kan det vara så nära som Karlstad confused.gif

Mitt paket har ett fint klassiskt julpapper och på etiketten finns ett rim wub.gif också står det KLÄM EJ, ska försöka låta bli rolleyes.gif

HÄR ÄR RIMMET : Hoppas du gillar lite pill, detta är inget för kockar, varken persilja eller dill, nej här får du 2........
Hm, har gissat nu några timmar sedan jag fick paketet g.gif g.gif SILL kan det va två sill i paketet njaa luktar inte så iaf laugh.gif

Är lite stressad just nu så jag har inte läst igenom hela tråden men förstår att ni börjat gissa tomtar och lämnat ledtrådar får återkomma och gå igenom dem senare.......

Jag lämnade iaf en ledtråd redan i mitt första inlägg här whistling.gif tror jag om jag inte minns fel unsure.gif

santa.gif santa.gif santa.gif

Anma
Jamen vad skönt! ALLA har fått sina paket! Kanoners ju.
Nu kan tomtemor vila lite.
santa.gif
Skruttis
Jipppiiiiie! Nu är det snart JULAFTON yahoo.gif och alla har fått sina paket!!!

Här ligger mitt paket/brev och väntar på att öppnas. (Har maskerat adressen)
Chamomille
Och ni håller på att ge ledtrådar innan man ens har öppnat paketet. Knäppisar. Jag kan ju säga då att jag minns inte ens vad jag skickade.
Meriona
Och jag har glömt var jag har lagt paketet jag fått. -fear-.gif
Chamomille
CITAT (Meriona @ 22-12-2010, 21:39) *
Och jag har glömt var jag har lagt paketet jag fått. -fear-.gif

Det kanske är en liten råtta som tuggat i sig det?
Nostalgia
Asch vad dum jag är SILL duh.gif står ju klart och tydligt INTE för kockar fast å andra sidan behöver man ju inte vara kock för att äta wink.gif makrill rimmar det också på g.gif Neeej nu får jag sluta tänka mat blush.gif

Pill...... Dill....... sweatingbullets.gif Kanske frön till en blomma smile.gif att så är ju pilligt tummenupp.gif men blomma som slutar på ill g.gif ................ santa.gif santa.gif santa.gif
Meriona
Gerbill? giggle.gif
Med tanke på att någon trodde att gerbil var en växt.
Klura
Har äntligen fått in ett bildbehandlingsprogram i datorn.
Här kommer poststämpeln.
Undras om jag ska spara frimärkena, dom kanske är värda en förmögenhet rolleyes.gif

[attachment=56955:stampel.jpg]

Chamomille
CITAT (Klura @ 23-12-2010, 22:03) *
Har äntligen fått in ett bildbehandlingsprogram i datorn.
Här kommer poststämpeln.
Undras om jag ska spara frimärkena, dom kanske är värda en förmögenhet rolleyes.gif

[attachment=56955:stampel.jpg]

[attachment=56958:gapflabb.gif]
hattstugan

Nu är det bara 1,5 timmar kvar sedan är det JULAFTON och då får vi öppna våra paket!!! yahoo.gif
Meriona
Snart bara EN timme, men jag väntar nog till imorgon bitti. Frågan är om jag ska öppna det före eller efter stora julbadet? sleep.gif
Tikka
CITAT (Meriona @ 23-12-2010, 17:56) *
Gerbill? giggle.gif
Med tanke på att någon trodde att gerbil var en växt.

O det var jag som trodde gerbill va en blomma whistling.gif
omk
CITAT (Nostalgia @ 22-12-2010, 13:59) *
HÄR ÄR RIMMET : Hoppas du gillar lite pill, detta är inget för kockar, varken persilja eller dill, nej här får du 2........

Ska det inte rimma på "kockar" ??? coolgleam.gif
Wilmer
Jag som nattsuddare har som regel att jag får öppna ett paket innan jag lägger mig- nuförtiden har det blivit det mest spännande paketet av alla. Odlas Secret santa tummenupp.gif Nu har jag öppnat... Har inte gjort någon lista och exkluderat omöjliga givare eller något annat än. Men denna exklusiva present från min hemliga tomte var de mest underbara stickade vantar jag sett! En helt vild gissning, Eva-Helen är du min tomta?

thanks.gif santa.gif yahoo.gif
omk
CITAT (Wilmer @ 24-12-2010, 01:12) *
Jag som nattsuddare har som regel att jag får öppna ett paket innan jag lägger mig ...

Jag ska anamma din filosofi. Jag är också en nattsuddare.
Ska GENAST öppna mitt Santa-paket !! Trots allt är det ju Julafton nu !!
Klint
Nämen...Här sitter jag på jobbet och har inget paket -cry-.gif
omk
OH, LYCKA !!! yahoo.gif

Trädgårdshandskar, modell längre !! Passar som, ja, som hand i handske ... PERFEKTA för mina relativt nystartade försök med rosor och vresros !!
SAMT fingerborgsblomme-frön !! Längtar VERKLIGEN till våren nu !!!

TACK min alldeles egna Secret Santa !!! smiley_small_hug.gif wub.gif
Eva-Helene
CITAT (Wilmer @ 24-12-2010, 01:12) *
Jag som nattsuddare har som regel att jag får öppna ett paket innan jag lägger mig- nuförtiden har det blivit det mest spännande paketet av alla. Odlas Secret santa tummenupp.gif Nu har jag öppnat... Har inte gjort någon lista och exkluderat omöjliga givare eller något annat än. Men denna exklusiva present från min hemliga tomte var de mest underbara stickade vantar jag sett! En helt vild gissning, Eva-Helen är du min tomta?

thanks.gif santa.gif yahoo.gif

Nej Wilmer, det är jag inte. Jag skickade något helt annat till min mottagare, larvigt nog. smiley_small_hug.gif

Jag har öppnat! I paketet var det: 1 handduk, 1 grytlapp och 1 grillvante!!! Såå fina, med solrosor på! thanks.gif Där var ett litet litet paket också, i det fanns en reflex som ser ut som en flugsvamp biggrin.gif Och så var det ett brev, som sa att jag skulle få en ledtråd...sen att jag redan hade fått den confused.gif Det här tål att funderas på! g.gif
Wilmer
giggle.gif Härligt med flera nattsuddare kompiskram.gif

Okeeeey... Då får jag anstränga mig i allafall help.gif Det var i allafall värt ett försök med E-H utan att anstränga mig angel_not.gif I morgon är det nog fullt upp, men sedan blir det lista då. Och fotouppläggning, före och efterbilder utlovas.

GOD JUL alla tomtar på ODLA wub.gif santa.gif

CITAT (Klint @ 24-12-2010, 01:22) *
Nämen...Här sitter jag på jobbet och har inget paket -cry-.gif

trostar.gif Dubbel olycka, jobb och paketlös...
Klint
Äsch det är egentligen inget synd om mej fjompade mej bara lite jag vet ju att det finns ett blått vackert paket hemma yes.gif
omk
Och när du kommer hem, Klint, imorronbitti (?) så tar du dej en vörtbrödsmacka med julskinka, samt lite glögg OCH ÖPPNAR PAKET !!!!!! w00t.gif
God jul !!
Klint
Är väl hemma vid 1/2 7,7 ja det var nog ingen dum ide den som väntar på nåt gott...
God jul på dej med! santa.gif Sänder dej en tanke imorgon när du jobbar smile.gif
omk
Tack Klint !! kompiskram.gif

Det blir nog en rätt okej Julafton, trots att jag jobbar natten, är ju hemma på eftermiddagen (vilket jag inte varit på säkert 10 år !!).
Ska riktigt gona mej och äta praliner o skinka o Jansson o dricka glögg o äta pepparkakor o elda i kaminerna o promenera (om vädret tillåter) o gosa med både katter o make ... OCH Kalle Anka !! MÅSTE komma ihåg att se detta, för en gångs skull !!

Att man sen åker hemifrån vid 2030-tiden, äsch, det får man ta ...
Klint
jomen så är det ju vi är friska har ett jobb katt/er och gubbe mysigt hus med kaminer och fullt med gott av alla slag så nej inga klagolåtar här!
kompiskram.gif
titti49zon6
Gomorron och God Jul på er alla Secret Santa´s. Jag har gluttat i min julklapp nu på morgonen giggle.gif
5 påsar med frö hittade jag i paketet och med ledning av dom ledtrådar som jag har så gissar jag att
omk är min secret santa.gif
hattstugan

Nu har jag öppnat mitt paket!

Innehållet är en DVD om perenner och en fröpåse med blommor som Humlorna gillar från Naturskyddsföreningen!

Vild gissning på att det är Olle A som är min Secret Santa?
sommarhumla
Jag har inte öppnat mitt paket....inte förrän efter Kalle Anka...ska bli så spännande!!!

Vänta...jag har en ledtråd på gång...det som finns i mitt paket kan man använda giggle.gif
Anma
Yee! Jag fick en jättefin man till mitt kök! Fotar sen för jag hinner inte nu. Först trodde jag att det var fryspåsar, men det var det inte. giggle.gif
Olle A
CITAT (hattstugan @ 24-12-2010, 08:11) *
Nu har jag öppnat mitt paket!

Innehållet är en DVD om perenner och en fröpåse med blommor som Humlorna gillar från Naturskyddsföreningen!

Vild gissning på att det är Olle A som är min Secret Santa?

Var det så lätt? confused.gif
Jag som gav paketet till en akvariekompis från Brålanda och bad honom posta det där för att eliminera alla risker att det skulle stå "Stenungsund" på stämpeln.

GOD JUL Hattstugan! smiley_small_hug.gif

Mitt paket tänker jag öppna i kväll, när vi ska öppna alla julklapparna som ligger under granen.

Olle
emmas matte
ÖPPNAT.... en nej 2 handdukar och 2 värmeljus av metall ....TACK SNÄLLA SANTA.......DET ÄR MYCKET FIIIINT. santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif santa.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif
hattstugan
Tack Olle! Ja jo det var lite lätt då jag kände igen din handstil!

Men det gör inget att det var lätt klappen var lika välkommen ändå!

Ledtråd: Varmt och blommigt
Meriona
Då kan jag utesluta Hattstugan och Olle. smile.gif
Jag fick världens underbaraste keramikråtta med magnet! Den är så tuff, jag hinner inte fota nu, men det kommer. Den är bara för snygg, tack snälla snälla tomten! thanks.gif thanks.gif wub.gif

Får försöka gissa vem som är min givmilda tomte senare, Marita Palm hette keramikern och hon är tydligen från Eskilstuna, paketet är postat i Västerås tror jag. Jag ledtrådar lite åt mig själv, fyll gärna på här under tiden tomten! tongue.gif naughty.gif

ninnisky
Öppnar min klapp - som förrresten är två - i den allmänna öppningen tillsammans med barn och barnbarn.

Har inte en aning vem som är tomten??
Irene_L
Nu har jag öppnat mina julklappar...ja det var 4 st! I paketen var det sååå mycket fint: Te "Himlagott (doftar underbart), söta änglaservetter, mumsig chokladkaka och härligt doftande värmeljus!!

thanks.gif så jättemycket min hemliga tomte!! kram2.gif Jag har ingen aning vem du är!

[attachment=56963:julklapp...anta_ram.jpg]
Biggan_
Jag skall öppna min paket när jag kommer hem från julfirandet hos dottern!
En riktigt God Jul till alla hemliga tomtar på tråden! santa.gif
Chamomille
giggle.gif Jag öppnade mitt paket kl 00.00. En jättefin porslinstomte med en pinne i arslet som jag har satt i blomkrukan, samt ett trähjärta med ett snöre som hänger i en annan blomma. smiley_small_hug.gif Tack snälla hemliga tomten. thanks.gif

Biggan? Är du min tomte?
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 24-12-2010, 13:30) *
En jättefin porslinstomte med en pinne i arslet

giggle.gif

Jag har precis packat upp en jättesöt orm/larv så med tanke på

CITAT (Eva-Helene @ 24-12-2010, 01:29) *
...larvigt nog...

undrar jag om du Eva-Helene är min tomte igen?!

Vem det än är - tack så mycket!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
mojan
Jag fick ett fint anteckningsblock av min tomte.
Tack, snälla tomten! thanks.gif thanks.gif thanks.gif
Monaxe
har fått 2 jättefina smörknivar, som doftar underbart av ene! Tack snälla tomten!
sommarhumla
[attachment=56975:20101224051.JPG]

Har öppnat mitt paket och....jisses vilket läckert armband!!!!!!!! Tack snälla snälla snälla secret santa thanks.gif smiley_small_hug.gif . Bilden ovan gör inte rättvisa för hur snyggt armbandet är.

Nu bara till den svåraste biten...vem är min secret santa confused.gif Hmmm....får bläddra tillbaka i tråden efter ledtrådar...
Sylvia
Tack snälla Santa för den söta, vita ängeln! Den sitter nu på fönsterbrädan och tittar på mig!

Men vem är min Santa???????????????????? Kan inte komma på av de ledtrådar vi fått hittills...

En ledtråd från mig: något riktigt smått......
anne-li i olofstorp
Nuuuu har jag öppnat min klapp!!! En härlig diskhandduk med en underbar toomte på och broderat "God Jul"
Tack snälla tomten smiley_small_hug.gif

Nu är bara resten kvar!!!!!
malcolm
Nästa år skall jag minsann vara med på Secret Santa, kände mig lite för ny i år och visste inte om jag skulle accepteras men som sagt se upp för mig om ett år. coolgleam.gif
anne-li i olofstorp
Malcolm, du kanske får chansen att vara med redan till påsk, om nu någon tar på sig att vara samordnare!!! Det är jättekul, verkligen!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon