|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Ledtråd: Jag har redan lämnat en (eller två) ledtrådar. Inget rim...
Irene_L
22-12-2010, 08:56
En ledtråd från mig: något smått......
ninnisky
22-12-2010, 09:19
CITAT (Meriona @ 21-12-2010, 21:37)  GOA Dig
DykUnderYtan
22-12-2010, 10:39
Såå, då är det bara Nostalgia som inte fått sitt paket än eller inte hört av sig nåt!? Snart får man öppna klappen, kanske blir lättare att gissa då! Jippiiiii!!
Biggan_
22-12-2010, 12:29
Ledtråd: Inget rim!
Nostalgia
22-12-2010, 13:59
 Jag fick mitt paket igår  av min granne som hade fått det i sin låda under tiden dom varit på solsemester, så det kan bli  trodde nästan jag hade blivit utan  till min Tomte  var du nu finns  stämpeln är suddig med slutar på STAD  Hm kan det vara så nära som Karlstad Mitt paket har ett fint klassiskt julpapper och på etiketten finns ett rim  också står det KLÄM EJ, ska försöka låta bli HÄR ÄR RIMMET : Hoppas du gillar lite pill, detta är inget för kockar, varken persilja eller dill, nej här får du 2........ Hm, har gissat nu några timmar sedan jag fick paketet  SILL kan det va två sill i paketet njaa luktar inte så iaf Är lite stressad just nu så jag har inte läst igenom hela tråden men förstår att ni börjat gissa tomtar och lämnat ledtrådar får återkomma och gå igenom dem senare....... Jag lämnade iaf en ledtråd redan i mitt första inlägg här  tror jag om jag inte minns fel
Jamen vad skönt! ALLA har fått sina paket! Kanoners ju. Nu kan tomtemor vila lite.
Skruttis
22-12-2010, 16:01
Jipppiiiiie! Nu är det snart JULAFTON  och alla har fått sina paket!!! Här ligger mitt paket/brev och väntar på att öppnas. (Har maskerat adressen)
Chamomille
22-12-2010, 16:17
Och ni håller på att ge ledtrådar innan man ens har öppnat paketet. Knäppisar. Jag kan ju säga då att jag minns inte ens vad jag skickade.
Meriona
22-12-2010, 21:39
Och jag har glömt var jag har lagt paketet jag fått.
Chamomille
23-12-2010, 09:48
CITAT (Meriona @ 22-12-2010, 21:39)  Och jag har glömt var jag har lagt paketet jag fått.  Det kanske är en liten råtta som tuggat i sig det?
Nostalgia
23-12-2010, 13:24
Asch vad dum jag är SILL  står ju klart och tydligt INTE för kockar fast å andra sidan behöver man ju inte vara kock för att äta  makrill rimmar det också på  Neeej nu får jag sluta tänka mat Pill...... Dill.......  Kanske frön till en blomma  att så är ju pilligt  men blomma som slutar på ill  ................
Meriona
23-12-2010, 17:56
Gerbill? Med tanke på att någon trodde att gerbil var en växt.
Har äntligen fått in ett bildbehandlingsprogram i datorn. Här kommer poststämpeln. Undras om jag ska spara frimärkena, dom kanske är värda en förmögenhet  [attachment=56955:stampel.jpg]
Chamomille
23-12-2010, 22:21
CITAT (Klura @ 23-12-2010, 22:03)  Har äntligen fått in ett bildbehandlingsprogram i datorn. Här kommer poststämpeln. Undras om jag ska spara frimärkena, dom kanske är värda en förmögenhet  [attachment=56955:stampel.jpg] [attachment=56958:gapflabb.gif]
hattstugan
23-12-2010, 22:32
Nu är det bara 1,5 timmar kvar sedan är det JULAFTON och då får vi öppna våra paket!!!
Meriona
23-12-2010, 22:46
Snart bara EN timme, men jag väntar nog till imorgon bitti. Frågan är om jag ska öppna det före eller efter stora julbadet?
CITAT (Meriona @ 23-12-2010, 17:56)  Gerbill? Med tanke på att någon trodde att gerbil var en växt. O det var jag som trodde gerbill va en blomma
CITAT (Nostalgia @ 22-12-2010, 13:59)  HÄR ÄR RIMMET : Hoppas du gillar lite pill, detta är inget för kockar, varken persilja eller dill, nej här får du 2........ Ska det inte rimma på "kockar" ???
CITAT (Wilmer @ 24-12-2010, 01:12)  Jag som nattsuddare har som regel att jag får öppna ett paket innan jag lägger mig ... Jag ska anamma din filosofi. Jag är också en nattsuddare. Ska GENAST öppna mitt Santa-paket !! Trots allt är det ju Julafton nu !!
Nämen...Här sitter jag på jobbet och har inget paket
OH, LYCKA !!! Trädgårdshandskar, modell längre !! Passar som, ja, som hand i handske ... PERFEKTA för mina relativt nystartade försök med rosor och vresros !! SAMT fingerborgsblomme-frön !! Längtar VERKLIGEN till våren nu !!! TACK min alldeles egna Secret Santa !!!
Eva-Helene
24-12-2010, 01:29
CITAT (Wilmer @ 24-12-2010, 01:12)  Nej Wilmer, det är jag inte. Jag skickade något helt annat till min mottagare, larvigt nog. Jag har öppnat! I paketet var det: 1 handduk, 1 grytlapp och 1 grillvante!!! Såå fina, med solrosor på!  Där var ett litet litet paket också, i det fanns en reflex som ser ut som en flugsvamp  Och så var det ett brev, som sa att jag skulle få en ledtråd...sen att jag redan hade fått den  Det här tål att funderas på!
 Härligt med flera nattsuddare Okeeeey... Då får jag anstränga mig i allafall  Det var i allafall värt ett försök med E-H utan att anstränga mig  I morgon är det nog fullt upp, men sedan blir det lista då. Och fotouppläggning, före och efterbilder utlovas. GOD JUL alla tomtar på ODLA  CITAT (Klint @ 24-12-2010, 01:22)  Nämen...Här sitter jag på jobbet och har inget paket   Dubbel olycka, jobb och paketlös...
Äsch det är egentligen inget synd om mej fjompade mej bara lite jag vet ju att det finns ett blått vackert paket hemma
Och när du kommer hem, Klint, imorronbitti (?) så tar du dej en vörtbrödsmacka med julskinka, samt lite glögg OCH ÖPPNAR PAKET !!!!!! God jul !!
Är väl hemma vid 1/2 7,7 ja det var nog ingen dum ide den som väntar på nåt gott... God jul på dej med!  Sänder dej en tanke imorgon när du jobbar
Tack Klint !! Det blir nog en rätt okej Julafton, trots att jag jobbar natten, är ju hemma på eftermiddagen (vilket jag inte varit på säkert 10 år !!). Ska riktigt gona mej och äta praliner o skinka o Jansson o dricka glögg o äta pepparkakor o elda i kaminerna o promenera (om vädret tillåter) o gosa med både katter o make ... OCH Kalle Anka !! MÅSTE komma ihåg att se detta, för en gångs skull !! Att man sen åker hemifrån vid 2030-tiden, äsch, det får man ta ...
jomen så är det ju vi är friska har ett jobb katt/er och gubbe mysigt hus med kaminer och fullt med gott av alla slag så nej inga klagolåtar här!
titti49zon6
24-12-2010, 07:58
Gomorron och God Jul på er alla Secret Santa´s. Jag har gluttat i min julklapp nu på morgonen 5 påsar med frö hittade jag i paketet och med ledning av dom ledtrådar som jag har så gissar jag att omk är min secret
hattstugan
24-12-2010, 08:11
Nu har jag öppnat mitt paket!
Innehållet är en DVD om perenner och en fröpåse med blommor som Humlorna gillar från Naturskyddsföreningen!
Vild gissning på att det är Olle A som är min Secret Santa?
sommarhumla
24-12-2010, 08:56
Jag har inte öppnat mitt paket....inte förrän efter Kalle Anka...ska bli så spännande!!! Vänta...jag har en ledtråd på gång...det som finns i mitt paket kan man använda
Yee! Jag fick en jättefin man till mitt kök! Fotar sen för jag hinner inte nu. Först trodde jag att det var fryspåsar, men det var det inte.
CITAT (hattstugan @ 24-12-2010, 08:11)  Nu har jag öppnat mitt paket!
Innehållet är en DVD om perenner och en fröpåse med blommor som Humlorna gillar från Naturskyddsföreningen!
Vild gissning på att det är Olle A som är min Secret Santa? Var det så lätt? Jag som gav paketet till en akvariekompis från Brålanda och bad honom posta det där för att eliminera alla risker att det skulle stå "Stenungsund" på stämpeln. GOD JUL Hattstugan! Mitt paket tänker jag öppna i kväll, när vi ska öppna alla julklapparna som ligger under granen. Olle
emmas matte
24-12-2010, 09:24
hattstugan
24-12-2010, 09:31
Tack Olle! Ja jo det var lite lätt då jag kände igen din handstil!
Men det gör inget att det var lätt klappen var lika välkommen ändå!
Ledtråd: Varmt och blommigt
Meriona
24-12-2010, 09:53
ninnisky
24-12-2010, 10:02
Öppnar min klapp - som förrresten är två - i den allmänna öppningen tillsammans med barn och barnbarn.
Har inte en aning vem som är tomten??
Irene_L
24-12-2010, 10:30
Nu har jag öppnat mina julklappar...ja det var 4 st! I paketen var det sååå mycket fint: Te "Himlagott (doftar underbart), söta änglaservetter, mumsig chokladkaka och härligt doftande värmeljus!!  så jättemycket min hemliga tomte!!  Jag har ingen aning vem du är! [attachment=56963:julklapp...anta_ram.jpg]
Biggan_
24-12-2010, 11:14
Jag skall öppna min paket när jag kommer hem från julfirandet hos dottern! En riktigt God Jul till alla hemliga tomtar på tråden!
Chamomille
24-12-2010, 13:30
 Jag öppnade mitt paket kl 00.00. En jättefin porslinstomte med en pinne i arslet som jag har satt i blomkrukan, samt ett trähjärta med ett snöre som hänger i en annan blomma.  Tack snälla hemliga tomten.  Biggan? Är du min tomte?
Myosotis
24-12-2010, 13:39
CITAT (Chamomille @ 24-12-2010, 13:30)  En jättefin porslinstomte med en pinne i arslet  Jag har precis packat upp en jättesöt orm/larv så med tanke på CITAT (Eva-Helene @ 24-12-2010, 01:29)  ...larvigt nog... undrar jag om du Eva-Helene är min tomte igen?! Vem det än är - tack så mycket!!
Jag fick ett fint anteckningsblock av min tomte. Tack, snälla tomten!
har fått 2 jättefina smörknivar, som doftar underbart av ene! Tack snälla tomten!
sommarhumla
24-12-2010, 20:10
[attachment=56975:20101224051.JPG] Har öppnat mitt paket och....jisses vilket läckert armband!!!!!!!! Tack snälla snälla snälla secret santa  . Bilden ovan gör inte rättvisa för hur snyggt armbandet är. Nu bara till den svåraste biten...vem är min secret santa  Hmmm....får bläddra tillbaka i tråden efter ledtrådar...
Tack snälla Santa för den söta, vita ängeln! Den sitter nu på fönsterbrädan och tittar på mig!
Men vem är min Santa???????????????????? Kan inte komma på av de ledtrådar vi fått hittills...
En ledtråd från mig: något riktigt smått......
anne-li i olofstorp
24-12-2010, 21:51
Nuuuu har jag öppnat min klapp!!! En härlig diskhandduk med en underbar toomte på och broderat "God Jul" Tack snälla tomten Nu är bara resten kvar!!!!!
malcolm
24-12-2010, 22:01
Nästa år skall jag minsann vara med på Secret Santa, kände mig lite för ny i år och visste inte om jag skulle accepteras men som sagt se upp för mig om ett år.
anne-li i olofstorp
24-12-2010, 22:17
Malcolm, du kanske får chansen att vara med redan till påsk, om nu någon tar på sig att vara samordnare!!! Det är jättekul, verkligen!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|