Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
mojan
CITAT (Klint @ 17-11-2011, 17:03) *
dunno.gif ni är ju nästan lika besvärliga nono.gif

...är vi ju inte... a0a.gif
Meriona
CITAT (Lokan @ 17-11-2011, 17:22) *
Hästar och hästar - jag vill ha en midja!! Det har jag aldrig haft mad.gif
(Fast jag är ju inte med i 'tomtegänget' förstås... blush.gif )

ÄR DU INTE? -fear-.gif
Det måste vi ju ändra på! smiley_small_hug.gif
Skruttis
CITAT (Lokan @ 17-11-2011, 17:22) *
Hästar och hästar - jag vill ha en midja!! Det har jag aldrig haft mad.gif
(Fast jag är ju inte med i 'tomtegänget' förstås... blush.gif )

Nämen, häng på då.
Du kanske kan få en midja från någon tomte, här vet man aldrig vad som händer....
Det är ju inte svårt att hitta på vad man ska ge bort heller, vi har ju inga höga krav i det här sammanhanget. tongue.gif
Två hästar, nya kroppsdelar, en jaguar, en årstid mm mm.
Bara att välja....... g.gif
Wilmer
OJOJOJ, här har jag chansen att bli av med hästen ser jag! Någon liten shettis kan jag nog skicka med på köpet. Akta er ni som önskat er häst naughty.gif Går det bra utan papper? Han skulle nog gluffa i sig det?
Skruttis
CITAT (Wilmer @ 18-11-2011, 09:06) *
OJOJOJ, här har jag chansen att bli av med hästen ser jag! Någon liten shettis kan jag nog skicka med på köpet. Akta er ni som önskat er häst naughty.gif Går det bra utan papper? Han skulle nog gluffa i sig det?

Jag vill, jag vill, jag vill....... yes.gif
Han får så gärna komma utan papper till mig.
Vi har massor av gräs han får glufsa i sig till sommaren.
Wilmer
Då får du hålla tummarna Skruttis tummenupp.gif Det KAN hända att jag smugglar tillbaka honom i vår, men shettisen lämnar jag whistling.gif Utan papper får du ju svårt att bevisa att jag stulit tillbaka blush.gif
Myosotis
Vad är det för shettis? Wriggs kompis eller?
Wilmer
Nä, hrm, jag år väl sno en någonstans ninja.gif känner ingen shettis.
Meriona
Det gör du väl, Har inte O och C en shettiskompis?
Wilmer
slap.gif Ja, och två till på egendomen, jag känner ju fem shettisar whistling.gif

CITAT (Meriona @ 18-11-2011, 21:04) *
Det gör du väl, Har inte O och C en shettiskompis?

Nej, men svärfar har tre..
Meriona
Då kan du ju skicka lite hit och dit utan att det märks. biggrin.gif
Wilmer
tummenupp.gif Ja, mindre porto också! Ganska mycket mindre...
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 17-11-2011, 17:15) *
ohmy.gif Är han inte ren menar du?

Nä. Den har han framför släden.
Myosotis
[attachment=66246:ren.gif]
mojan
CITAT (Wilmer @ 18-11-2011, 21:06) *
slap.gif Ja, och två till på egendomen, jag känner ju fem shettisar whistling.gif
Nej, men svärfar har tre..

Man kan INTE ge bort andras saker! ranting.gif

CITAT (Myosotis @ 19-11-2011, 11:23) *
[attachment=66246:ren.gif]

Hur gör man nya, roliga bilder? Hur sparar man dem? confused.gif
Myosotis: Om du blir min tomte så önskar jag mig en privatlektion i "datoranimering". flirting.gif
Myosotis
CITAT (mojan @ 19-11-2011, 11:57) *
Hur gör man nya, roliga bilder? Hur sparar man dem? confused.gif
Myosotis: Om du blir min tomte så önskar jag mig en privatlektion i "datoranimering". flirting.gif

Nej nej jag kan inte, jag har INTE gjort dem själv!!! Var det inte *Ulrika* som var duktig på det här? Jag sparar bara ner söta smilisar jag hittar (högerklicka, spara som) och sen bifogar jag dem vid behov, inget märkvärdigt. Om du orkar leta i meningslösa tråden så ska det finnas länksamlingar till smiliesiter där.

[attachment=66252:4gr_neM_tzen.gif]
Meriona
När var det man skulle få reda på sitt offer? biggrin.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 19:32) *
När var det man skulle få reda på sitt offer? biggrin.gif

Senast 30 november.
Sista anmälningsdag 27 november. Börjar bli dags att ragga lite fler deltagare, annars får jag det allt för lätt.
Meriona
Jag får göra en ansträngning igen då i undertexten. sad.gif Hur SVÅRT kan det va att anmäla sig?
Anma
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 19:37) *
Jag får göra en ansträngning igen då i undertexten. sad.gif Hur SVÅRT kan det va att anmäla sig?

JÄTTEsvårt tydligen.
Meriona
Den som inte ammäler sig får välja mellan stryk eller bladlöss! tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Meriona @ 19-11-2011, 21:38) *
Den som inte ammäler sig får välja mellan stryk eller bladlöss! tongue.gif

rotfl.gif Vilken tur att jag redan anmält mej! -fear-.gif
DykUnderYtan
Drygt en vecka kvar, kom igen nu ni som ännu inte anmält er!!! biggrin.gif
omk
OIIIH, nu är det snart dags !!!!

Har 5 kul idéer, men det beror HELT på min ev mottagare !!!

Edit; tråden Odlarnas hemliga liv, har hjälpt till lite ...
Myosotis
CITAT (omk @ 20-11-2011, 02:02) *
Edit; tråden Odlarnas hemliga liv, har hjälpt till lite ...

Ska jag få en bogserbåt??! w00t.gif
Margith
OK, jag är med.
Efter mycken tvekan, eftersom jag inte har en susning om vad jag ska hitta på i år.

Men jag tänker på julaftonsmorgonen, jag är alltid först uppe, jag sätter på kaffet och släpper ut hunden. När hunden är färdig är kaffet klart. Då tar jag med mig kaffekoppen till mitt arbetsrum och öppnar paketet.
Det har blivit tradition. Ingen jul utan OHT tongue.gif
Myosotis
CITAT (Margith @ 20-11-2011, 12:49) *
Ingen jul utan OHT tongue.gif

tummenupp.gif
mojan
CITAT (omk @ 20-11-2011, 02:02) *
Har 5 kul idéer, men det beror HELT på min ev mottagare !!!

Har inga idéer. Kan jag få låna en av de som blir kvar? flirting.gif
Anma
CITAT (Margith @ 20-11-2011, 12:49) *
OK, jag är med.
Efter mycken tvekan, eftersom jag inte har en susning om vad jag ska hitta på i år.

Men jag tänker på julaftonsmorgonen, jag är alltid först uppe, jag sätter på kaffet och släpper ut hunden. När hunden är färdig är kaffet klart. Då tar jag med mig kaffekoppen till mitt arbetsrum och öppnar paketet.
Det har blivit tradition. Ingen jul utan OHT tongue.gif

Superkul! smile.gif
Har man turen att inte få samma mottagare kan man ju skicka samma sak! giggle.gif
Margith
Nu har jag försökt att sammanställa önskningarna så här långt.
Wilmer vill ha insekter. Jag har ett getingbo någonstans i pannrummet. Du kan få det, om jag bara hittar igen det och du nöjer dig med fulpapper.
Mariona vill ha gnagar-tugg. Jag kan samla mängder av toapappersrullar, äggkartonger och dvs annat. Den önskningen var ju bara för enkel.
Anma vill ha en ny man i köket. Vad säger JÄMO om det?
Mojan vill ha ett nytt kök. För 30 kr!! Tror nog att det kök du har är bättre.
xlxl67 vill ha praktiska saker på fjäll och myr. Ledsen men jag ger inte bort mitt gevär.
Myosotis och Anki på Öland vill ha en häst eller två, eventuellt går det lika bra med två åsnor. Jag är inte helt säker på att jag förstod det här...
Monaxe vill ha en jaguar, 2 eller 4-bent var tydligen oväsentligt.
Blomstertanten vill ha vår eller sommar lagom till julafton.
Skruttis önskan förstår jag inte riktigt: vill hon verkligen ha en död katt?
Eva-Helen vill ha min hund (och det kan du glömma!)

Min önskelista till jultomten:
En V75-rad som ger 23 millar i utdelning. Funkar inte det kan jag tänka mig en triss-lott som ger mig 25´/mån i 25 år.
En ny bil, men jag vill ha en 4-hjulsdriven Golf, ingen annan bil.
Men jag skulle faktiskt bli jätteglad för en bok, inköpt på antikvariat, en handarbetsbok: stickning, vävning, broderi... en bok tryckt någon gång före 1950.

Blomstertanten
CITAT (Margith @ 20-11-2011, 13:59) *
Nu har jag försökt att sammanställa önskningarna så här långt.
Wilmer vill ha insekter. Jag har ett getingbo någonstans i pannrummet. Du kan få det, om jag bara hittar igen det och du nöjer dig med fulpapper.
Mariona vill ha gnagar-tugg. Jag kan samla mängder av toapappersrullar, äggkartonger och dvs annat. Den önskningen var ju bara för enkel.
Anma vill ha en ny man i köket. Vad säger JÄMO om det?
xlxl67 vill ha praktiska saker på fjäll och myr. Ledsen men jag ger inte bort mitt gevär.
Myosotis och Anki på Öland vill ha en häst eller två, eventuellt går det lika bra med två åsnor. Jag är inte helt säker på att jag förstod det här...
Monaxe vill ha en jaguar, 2 eller 4-bent var tydligen oväsentligt.
Blomstertanten vill ha vår eller sommar lagom till julafton.
Eva-Helen vill ha min hund (och det kan du glömma!)

Min önskelista till jultomten:
En V75-rad som ger 23 millar i utdelning. Funkar inte det kan jag tänka mig en triss-lott som ger mig 25´/mån i 25 år.
En ny bil, men jag vill ha en 4-hjulsdriven Golf, ingen annan bil.
Men jag skulle faktiskt bli jätteglad för en bok, inköpt på antikvariat, en handarbetsbok: stickning, vävning, broderi... en bok tryckt någon gång före 1950.

En väldigt bra sammanfattning! tummenupp.gif
mojan

Det ska du inte vara för säker på. Jag kanske lagar mat ute över öppen eld och diskar porslinet i en bäck. devil.gif
Margith
CITAT (mojan @ 20-11-2011, 18:01) *
Det ska du inte vara för säker på. Jag kanske lagar mat ute över öppen eld och diskar porslinet i en bäck. devil.gif

Stackars liten, diska porslinet i en bäck mitt i vintern. Ska du inte önska dig en begagnad yxa i stället? Eller en tändsticksask? Eller ett par vattentåliga, varma handskar?
Om tomten inte inser ditt dilemma, är du välkommen hem till mig och värma fingrarna kompiskram.gif
Anma
25 är vi nu! smile.gif
mojan
CITAT (Margith @ 20-11-2011, 18:21) *
Om tomten inte inser ditt dilemma, är du välkommen hem till mig och värma fingrarna kompiskram.gif

Tack! giggle.gif
Skruttis

En död katt? fear.gif sick.gif -fear-.gif Nej nej nej nej nej. För (k)attsingen, NEJ!!!
Jag vill bara ha några fjuttiga gram päls, om det är någon som har en långhårig katt som ändå ska klippas, och kan avvara lite.
Vår lilla jamare är rakad på huvudet och fryser när han går ut. Tänkte jag kunde limma dit lite i väntan på hans egen ska växa ut. flirting.gif
Annars kan det gå lika bra med en liten mössa med plats för ett öra och ett halv huvud.
Meriona
Knuff!
mojan
CITAT (Skruttis @ 21-11-2011, 09:14) *
Vår lilla jamare är rakad på huvudet och fryser när han går ut. Tänkte jag kunde limma dit lite i väntan på hans egen ska växa ut. flirting.gif
Annars kan det gå lika bra med en liten mössa med plats för ett öra och ett halv huvud.

En kattoupé, alltså! sos.gif
Blomstertanten
Jag kan nog knåpa ihop en katt-tupé! Ska bara jaga rätt på nån av grannens katter och rycka lite päls naughty.gif
Skruttis, spelar det nån roll vilken färg det är på tupén? Så jag vet om jag jagar rätt katt tongue.gif
Skruttis
CITAT (mojan @ 21-11-2011, 14:07) *
En kattoupé, alltså! sos.gif

giggle.gif yes.gif

CITAT (Blomstertanten @ 21-11-2011, 14:57) *
Jag kan nog knåpa ihop en katt-tupé! Ska bara jaga rätt på nån av grannens katter och rycka lite päls naughty.gif
Skruttis, spelar det nån roll vilken färg det är på tupén? Så jag vet om jag jagar rätt katt tongue.gif

Det låter ju jättebra!
Jag tror han föredrar beige/ljusorange. Men det kan nog även funka med vit. biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (Skruttis @ 21-11-2011, 15:05) *
giggle.gif yes.gif
Det låter ju jättebra!
Jag tror han föredrar beige/ljusorange. Men det kan nog även funka med vit. biggrin.gif

Orange kan jag fixa lätt, finns två att rycka från då naughty.gif
Margith
CITAT (Skruttis @ 21-11-2011, 09:14) *
En död katt? fear.gif sick.gif -fear-.gif Nej nej nej nej nej. För (k)attsingen, NEJ!!!
Jag vill bara ha några fjuttiga gram päls, om det är någon som har en långhårig katt som ändå ska klippas, och kan avvara lite.

Det var ju för väl.
Jag blev lite orolig att du behövde nya vantar och behövde ett kattskinn för att fixa det.
Jag är lite "blödig" när det gäller våra husdjur.
Hade du behövt nya vantar hade jag kunnat föreslå ett par lovikka-vantar istället, men en liten mössa till katten är väl inte en helt omöjlig önskning? Nu har jag ingen katt, men jag har en väldigt långhårig, vit hund. Kan det duga? Du kan få hur många kilo som helst laugh.gif
Skruttis
CITAT (Blomstertanten @ 21-11-2011, 15:15) *
Orange kan jag fixa lätt, finns två att rycka från då naughty.gif

Härligt! Vi tackar och bockar! tongue.gif
Myosotis
Varför har du rakat katten? Nu måste du faktiskt sticka en mössa till den.
Skruttis
CITAT (Margith @ 21-11-2011, 15:18) *
Det var ju för väl.
Jag blev lite orolig att du behövde nya vantar och behövde ett kattskinn för att fixa det.
Jag är lite "blödig" när det gäller våra husdjur.
Hade du behövt nya vantar hade jag kunnat föreslå ett par lovikka-vantar istället, men en liten mössa till katten är väl inte en helt omöjlig önskning? Nu har jag ingen katt, men jag har en väldigt långhårig, vit hund. Kan det duga? Du kan få hur många kilo som helst laugh.gif

Om du bara visste hur "daltig" jag är med våran katt.... happy.gif Han tycker nog jag är jobbig som kommer med förmaningar hela tiden: Gå inte för långt, gå inte ner i skogen, gå inte ut det är alldeles för mörkt, stanna inne det regnar, nu är du inte borta för länge, du äter för dåligt......

Blomstertanten verkar kunna fixa orange katthår men om hennes grannkatter är för snabba så tar vi gärna vit päls istället. Måste bara övertyga Måns om att det är katthår. Han avskyr nämligen hundar tyvärr. tongue.gif
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 21-11-2011, 17:05) *
Varför har du rakat katten? Nu måste du faktiskt sticka en mössa till den.

Nej nej nej, det är inte jag som rakat honom. -fear-.gif
Veterinären rakade bort en del när de opererade hans öra.
Det mest avancerade jag någonsin stickat är ett par lovikavantar, och det var 25 år sedan. Tror inte han skulle uppskatta om jag gjorde ett försök att göra en mössa som han skulle tvingas ha på sig. tongue.gif Stackars kraken, jag kan bara föreställa mig hur det skulle se ut.
Grannkatterna skulle reta honom....
Blomstertanten
Av någon outgrundlig anledning så verkar alla katter i grannskapet sky mej som pesten just nu unsure.gif dunno.gif
Men eftersom jag är en envis rackare så har jag inte gett upp än! tongue.gif
Meriona
jag önskar att den söte killen på "mitt" bageri vore 10 år äldre, singel och kär i mig. wub.gif Ordna det snälla tomten!
Blomstertanten
CITAT (Meriona @ 22-11-2011, 20:13) *
jag önskar att den söte killen på "mitt" bageri vore 10 år äldre, singel och kär i mig. wub.gif Ordna det snälla tomten!

Varför 10 år äldre??????? confused.gif
Bara han är lovlig så....... naughty.gif
Biggan_
Det är farligt att äta för mycket bröd och kakor Meriona! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon