Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Skruttis
Nej nej nej, det får inte vara julafton än. -fear-.gif
Jag har ju inte fått något paket.
DykUnderYtan
Fick ett paket igår, får man öppna då? tongue.gif
Meriona
Får får man naturligtvis. smile.gif Men lite tråkigt är det väl att inte ha den kvar? Fulpappret ska man ta bort direkt iallafall, det tycker jag.
Anma
Jag har inte fått nåt paket... Det låg en kartong utanför dörren idag, men det var inget OHT-paket, det var foton till en utställning. crying.gif
DykUnderYtan
CITAT (Meriona @ 13-12-2011, 11:52) *
Får får man naturligtvis. smile.gif Men lite tråkigt är det väl att inte ha den kvar? Fulpappret ska man ta bort direkt iallafall, det tycker jag.

Meronia, hur visste du att det satt fulpapper på mitt? wink.gif
Meriona
Det sitter väl fulpapper på alla paket tror jag? biggrin.gif
DykUnderYtan
santa.gif
CITAT (Meriona @ 13-12-2011, 12:43) *

Blomstertanten
CITAT (hattstugan @ 13-12-2011, 07:39) *
Vet att paketet är postat men inte av mig! Hur blev det här nu då?

Hm, är det nån som postat ditt paket i Alvesta? unsure.gif
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 12-12-2011, 14:13) *
Ja det kanske vi har gjort! Minns inte just det. Däremot vet jag med säkerhet att man talat om när man hittat sin tomte.

Just det ja. Nu minns jag! Först har jag skrivit
"xxx har fått sitt paket." sen när man hittat tomten har jag lagt till "av yyy"
eller nåt sånt.

Men alltså!!!! Det finns ju ingen xxx eller yyy här! nono.gif
Den som är närmast är väl xlxl67 sleep.gif Men vi andra då? Får inte vi vara med? -cry-.gif
Eva i Skåne
Idag har jag fått mitt paket yahoo.gif Är så nyfiken!!! Det luktar gott, lite julkryddigt. Det har inte fulpapper, ett julkuvert och söta klistermärken. Undrar om det inuti är inslaget så jag kan öppna kuvertet? Poststämpeln såg ut att var tydbar, men när jag fick på mig glasögonen så är det "POSTTERMINAL" jag kan läsa. Ingen ledtråd där alltså. dunno.gif

Jag har öppnat kuvertet och det var två paket inuti. Två paket - det betyder dubbelt nyfiken!!!

wub.gif

Jag har en liten gissning på vem min tomte kan vara bara för att mina paket, kuvert och allt, ser så pyssligt ut och jag vet en tjej som är väldigt pysslig...
Blomstertanten

Kan nån vara vänlig och förklara för mej hur fulpapper ser ut confused.gif unsure.gif
Meriona
CITAT (Blomstertanten @ 13-12-2011, 14:06) *
Kan nån vara vänlig och förklara för mej hur fulpapper ser ut confused.gif unsure.gif

Typ gråpapper. Tråkigt. smile.gif

Skyddspapper liksom, klart skilt från finpapper.
Blomstertanten
CITAT (Meriona @ 13-12-2011, 14:11) *
Typ gråpapper. Tråkigt. smile.gif

Skyddspapper liksom, klart skilt från finpapper.

Jag tror att mitt paket hade "fulpapper" men inte var det grått och tråkigt! sleep.gif
Myosotis
Jag tror hon menar xl. Inte så lätt att stava rätt alla gånger. Men jag undrar också vem yyy är, kan det vara Myyyosotis? Innebär det att jag får alla klapparna och att det är xl som har skickat dem? Men han bor väl inte i Norrland? Idag har jag inte fått någon post alls, det borde jag väl ha gjort om jag ska få jättemånga klappar? - Nu vet jag! Postbilen gick sönder för den var så överlastad med mina klappar! Så nu har de tagit fram hästen ur det ena paketet och spänt för postbilen så posten kommer lite senare. smile.gif

Men hallå slap.gif ni måste ju sluta prata och lyssna på mig, nu blev det helt fel ju!!

CITAT (Blomstertanten @ 13-12-2011, 13:38) *
Men alltså!!!! Det finns ju ingen xxx eller yyy här! nono.gif
Den som är närmast är väl xlxl67 sleep.gif Men vi andra då? Får inte vi vara med? -cry-.gif

Anma
Mäh.

xxx står för Tomtemor (alltså jag)
och yyy för odlas hemliga tomte.
Detta innebär att alla ska skicka sina paket till mig.
Ok?
Margith
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 14:28) *
Mäh.

Ok?

Självklart!
Myosotis
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 14:28) *
Mäh.

Ok?

Åh nej!! Nu har jag skickat till TRODDE NI JAG SKULLE SKRIVA NAMNET?!!, då var det ju fel!!
Anma
CITAT (Myosotis @ 13-12-2011, 14:44) *
Åh nej!! Nu har jag skickat till TRODDE NI JAG SKULLE SKRIVA NAMNET?!!, då var det ju fel!!

Hah! Då är inte du min tomte i alla fall! biggrin.gif
(Eller så luras du som vanligt).

Nu ska ni få höra.
Jag har faktiskt alldeles själv skickat min adress till min tomte, men nu minns jag inte vem det var. confused.gif Så jag är med på samma villkor som ni andra! Ja, eller nästan. Jag vet med säkerhet att det inte var några av er, kanske 5-6 stycken som jag är säker på. Men då är det fortfarande ett tjugotal att gissa på.
Ibland är det bra att ha dåligt minne. Eller inte, beror på hur man ser det. wacko.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 14:52) *
Hah! Då är inte du min tomte i alla fall!

Nej det var väl tur det, du tar ju så lång tid på dig att gissa. sleep.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 13-12-2011, 14:54) *
Nej det var väl tur det, du tar ju så lång tid på dig att gissa. sleep.gif

Du hade ju lite väl kluriga ledtrådar då! biggrin.gif
Fattade inte ens att jag skulle leta i tråden bakåt ju. biggrin.gif
ninnisky

På mitt som kom idag satt det bara finpapper fast avsändaren kallar det för fulpapper thumbdown.gif och sedan fanns det ingen poststämpel på det heller. Mycket mystiskt ?!?
mojan
Avsändaren var lätt att läsa på mitt paket. w00t.gif
Det stod tydligt Postterminal, sen var det lite annat suddigt, men min tomte bor i Postterminal. biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 15:29) *
Du hade ju lite väl kluriga ledtrådar då! biggrin.gif
Fattade inte ens att jag skulle leta i tråden bakåt ju. biggrin.gif

Men du klarade det! tummenupp.gif
xlxl67
Härligt att läsa alla inlägg här. Det osar julklappsfeber het klart. santa.gif yaay.gif

Har ivf fått min julklapp idag! yahoo.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 13-12-2011, 18:36) *
Härligt att läsa alla inlägg här. Det osar julklappsfeber het klart. santa.gif yaay.gif

Har ivf fått min julklapp idag! yahoo.gif

Men undrar om inte tomten gjort ett misstag sleep.gif
Har du verkligen varit snäll hela året? naughty.gif
Noak
Har fått!
sommarhumla
Mitt paket är så hemligt så jag vet inte om det är skickat eller inte... ninja.gif
Meriona
Jag har fått ett märkligt litet runt paket idag. Det står ingen avsändare, så helt säker på att det är från OHT är jag inte, men jag misstänker! Och det är stämplat i Malmö! AHA! w00t.gif
omk
JAG HAR FÅTT PAKET !! yahoo.gif

Det var så fint fulpapper att min Tomte t.o.m hade påpekat att det verkligen VAR fulpapper, så jag vågade mig på att öppna ...

Inuti låg inte ett, inte två, inte heller tre utan HELA FYRA PAKET !! FYRA !!! w00t.gif
Vackert inslagna var de också ! Nu kan julen komma, helst om några dar, bara !
mojan
Vackra finpapper. Om du blir min tomte nästa år så kan du ge mig dem i julklapp. crazy.gif
Myosotis
CITAT (Blomstertanten @ 13-12-2011, 14:06) *

Fult.
Anma
CITAT (Myosotis @ 13-12-2011, 22:45) *
Fult.

Fast ibland är det tydligen fint! Kolla omk:s paket! biggrin.gif
Myosotis
Ja men då är det väl inte fulpapper??

Vad snäll hon måste ha varit då som fick 4 paket. Skulle det inte bara vara ett?
xlxl67
CITAT (omk @ 13-12-2011, 21:43) *
JAG HAR FÅTT PAKET !! yahoo.gif

Det var så fint fulpapper att min Tomte t.o.m hade påpekat att det verkligen VAR fulpapper, så jag vågade mig på att öppna ...

Inuti låg inte ett, inte två, inte heller tre utan HELA FYRA PAKET !! FYRA !!! w00t.gif
Vackert inslagna var de också ! Nu kan julen komma, helst om några dar, bara !

Underbara bilder...smile.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 13-12-2011, 22:49) *
Ja men då är det väl inte fulpapper??

Vad snäll hon måste ha varit då som fick 4 paket. Skulle det inte bara vara ett?

Hennes tomte kan nog inte räkna... unsure.gif
Monaxe

Eller vadderade ful kuvert...

Jag har fått paket!!! thanks.gif

Det står klart och tydligt att fulpappret skall bort, men efter bubbleplasten var det stopp! Undrar om man får smälla bubblorna...
Anma
Nu är det bevisat!
Jag HAR varit snäll! naughty.gif
Skruttis
Det har tydligen inte jag.... wink.gif Eller så har tomten halkat av vägen. ohmy.gif
Myosotis
CITAT (Monaxe @ 13-12-2011, 23:19) *
Undrar om man får smälla bubblorna...

Det måste man väl få, jag skulle då inte kunna behärska mig i alla fall biggrin.gif
Biggan_
[attachment=66698:0happycoeur.gif]
Jag har varit megasnäll! Fick fyra paket! [attachment=66698:0happycoeur.gif]
Undrar om det ändå inte skett ett misstag? innocent.gif
Myosotis
Nog för att du är snäll, men FYRA paket?!! Det är ju naturligtvis jättetrevligt att få, men nu ska jag vara tråkig och påminna alla om att det från början var något litet, det ska vara tanken som räknas och jag är lite rädd att det håller på att bli lite inflation i det hela, ingen vågar skicka något litet längre.
hattstugan

yahoo.gif har fått paket!!!! Inte ett utan TVÅ fina silvriga paket och ett fint Ängelkort också!

Är det Julafton nu????
Myosotis
CITAT (hattstugan @ 14-12-2011, 19:27) *
Är det Julafton nu????

nono.gif nejnejnej du får inte öppna nu nono.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 14-12-2011, 19:27) *
Nog för att du är snäll, men FYRA paket?!! Det är ju naturligtvis jättetrevligt att få, men nu ska jag vara tråkig och påminna alla om att det från början var något litet, det ska vara tanken som räknas och jag är lite rädd att det håller på att bli lite inflation i det hela, ingen vågar skicka något litet längre.

Jag kunde säkert kunnat få ihop 10 paket om jag velat, men det kostade 30 kr! biggrin.gif
Blomstertanten
Mitt kostade kanske inte 30 kronor! blush.gif Men det är ju bara för att jag glömde packa med en av sakerna flirting.gif OCH det är ju faktiskt tanken som räknas tongue.gif
Wilmer
Jag har inte varit snäll -cry-.gif

Håller med Monaxe, kuverten kan ju vara fulpappret! Så man vågar öppna och glutta innuti kan man påpeka att det är fult. Så har det varit tidigare..

Och Myo, man kan ju ha massa små paket, jag vet att jag slagit in egna fröer som lite bonus tex. de kostar ju inget! Men blir lite kul att få (?).
Chamomille
Jag har fått paket från en jättehemlig tomte yahoo.gif Kan man inte få öppna bara ett liiitet hål unsure.gif
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 14-12-2011, 19:27) *

tummenupp.gif precis likadant kände jag!
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 14-12-2011, 20:07) *
tummenupp.gif precis likadant kände jag!

Ska du säga som skickat en så fin och värdefull present till mig en gång!! kompiskram.gif

CITAT (Chamomille @ 14-12-2011, 20:01) *
Jag har fått paket från en jättehemlig tomte yahoo.gif Kan man inte få öppna bara ett liiitet hål unsure.gif

Nänänä du är ju inte ens med! unsure.gif Har du skickat till dig själv? tongue.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 14-12-2011, 17:22) *
[attachment=66698:0happycoeur.gif]
Jag har varit megasnäll! Fick fyra paket! [attachment=66698:0happycoeur.gif]
Undrar om det ändå inte skett ett misstag? innocent.gif

FYRA???

CITAT (Myosotis @ 14-12-2011, 20:12) *
Nänänä du är ju inte ens med! unsure.gif Har du skickat till dig själv? tongue.gif

Det är jag visst det. På mitt sätt. Läs på första sidan Myo... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon