Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Myosotis
CITAT (Noak @ 30-12-2011, 14:13) *
Visst är jag din tomte Myosotis! Nu får du öppna ditt hemliga paket, om du nu inte redan gjort det!

Vi kommer nog att vara strömlösa till veckan efter nyår efter vad det verkar.
Strömlöst=tröstlöst.

yahoo.gif TACK så mycket för mitt fina paket! wub.gif Nej, jag har såklart inte öppnat den hemliga klappen, ska göra det nu medetsamma! Oj så länge utan el trostar.gif hur klarar du dig? Har du fått grejorna i frysen förstörda? Hoppas du inte fryser, skickar en värmande kram för säkerhets skull: smiley_small_hug.gif
Meriona
Jag tycker att det ska vara krav på att den som är med i OHT och Påskharen ska vara närvarande och delaktig i tråden, annars vill inte jag vara med nån mer gång. Sen kan det ju finnas förmildrande omständigheter (som elavbrott, sjukdom osv), men när samma person låtit bli att återkoppla efter trådstarten två gånger om så tycker jag att man ska inse att man bör låta bli att vara med nån mer gång. Den som känner sig träffad får gärna bli sur, men det är min högst personliga åsikt att det är A och O att man är aktiv, åtminstone hyfsat.

/Surkarten

Monaxe
CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 19:24) *
Jag tycker att det ska vara krav på att den som är med i OHT och Påskharen ska vara närvarande och delaktig i tråden, annars vill inte jag vara med nån mer gång. Sen kan det ju finnas förmildrande omständigheter (som elavbrott, sjukdom osv), men när samma person låtit bli att återkoppla efter trådstarten två gånger om så tycker jag att man ska inse att man bör låta bli att vara med nån mer gång. Den som känner sig träffad får gärna bli sur, men det är min högst personliga åsikt att det är A och O att man är aktiv, åtminstone hyfsat.

/Surkarten

Håller oavkortat med. Det finns det vissa regler angivna och om man vill delta så ska man väl följa dessa? Det är inte roligt att få eller ge paket till någon som inte ger sig tillkänna öht. Speciellt inte när man ser att det finns en trend...
Självfallet finns det förmildrande omständigheter! Stormarna som just nu drar fram över vårt land har kan ingen rå över ooch att bli utan el i flera dagar är verkligen inte kul.

/Surkart nr 2
Meriona
Nej strömlös, jag vet inte om jag skulle överleva ens några timmar. ohmy.gif Tur man bor i en kraftverksstad!
ninnisky

/Surkarten

Helt rätt smiley_small_hug.gif Meriona - det är oförskämt att inte följa upp - och den åsikten står jag för!
Råkade själv ut för något liknande förra året....................

Meriona
Jösses, här vimlar ju av surkartar... rotfl.gif
Sylvia
Om min ledråd var för svårt så prövar vi så här. Den ursprungliga:
12.55,
13.50,
Du behöver båda två

Den lättare varianten:
Fem i ett
Tio i två
Du behöver båda två!

Fast min mottagare har inte varit inne på länge nu...
Anma
Ja, det får nog bli en tydligare regel då. Vill man vara med SKA man vara delaktig, även när gissningarna börjar.
Eva-Helene
Jag håller med "surkartarna". Dessutom har jag ett förslag: Nästa gång (även vid påskharen isf) så kan vi väl ha en särskild ledtråds- och gissnings-tråd? Det finns visst dom som tycker det är jobbigt att leta leta leta leta leta...(för det mesta tycker jag det är kul...)
ninnisky
CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 19:49) *
Jösses, här vimlar ju av surkartar... rotfl.gif

jag hoppas du vet att det inte är dig jag är sur på - aldrig , never ever, kompiskram.gif det var liksom min mottagare som var problemet....
Meriona
CITAT (ninnisky @ 30-12-2011, 21:05) *
jag hoppas du vet att det inte är dig jag är sur på - aldrig , never ever, kompiskram.gif det var liksom min mottagare som var problemet....

NÄ då. Nog för att jag inte är klok, men helkorkad är jag ju inte. whistling.gif
Biggan_

/Surkarten

tummenupp.gif
Ytterligare en surkart! [attachment=66961:wink.gif]
DykUnderYtan
Har ju sett att min mottagare varit inne flera gånger... men varför gissar h*n inte på mig?

Ledtrådar hittills:
1. dolda talanger (har jag alltså)
2. prickigt utanpå (paketet) grönt inuti (iallafall delvis)

3. Ny ledtråd: Onnellista uutta vuotta! wink.gif
Sylvia
CITAT (DykUnderYtan @ 30-12-2011, 22:29) *
Har ju sett att min mottagare varit inne flera gånger... men varför gissar h*n inte på mig?

Ledtrådar hittills:
1. dolda talanger (har jag alltså)
2. prickigt utanpå (paketet) grönt inuti (iallafall delvis)

3. Ny ledtråd: Onnellista uutta vuotta! wink.gif

Jaha! Tack!! Du ÄR min tomta, och jag HAR frågar om det är du!!! Onnellista Uutta Vuotta itsellesi, hihi!
Wilmer
Jag är sur santa.gif ger man sig in i leken får man leken leka. Klart att det alltid finns orsaker man inte kan råda över, men att vara tvär och avig är inte en sådan.

Hursomhelst blev Meriona så sugen på min klapp och frågade var min tomte köpt dem, men det kommer jag aldrig kunna svara på då jag aldrig kommer veta svaret. Så Meriona får dela klapp med mig så vi får varsin mus. (varsin till då, för en var har vi redan tror jag whistling.gif )
Meriona
Inte sysslingar, men muslingar då? rolleyes.gif laugh.gif
DykUnderYtan
CITAT (Sylvia @ 30-12-2011, 22:47) *
Jaha! Tack!! Du ÄR min tomta, och jag HAR frågar om det är du!!! Onnellista Uutta Vuotta itsellesi, hihi!

Nämen, har jag missat din gissning? Eller menar du den där du skrev vi fem som var kvar? Hihi... spelar ingen roll, nu är jag här och funnen i alla fall! Hoppas handskarna kommer till användning! smile.gif

Hängde du med på ledtrådarna? Dolda talanger (finskan, om än väldigt knagglig, förstår mycket men pratar väldigt lite). smile.gif

Prickarna på julpappret och handskarna i grönt, eller i alla fall delvis. tongue.gif
Wilmer
"Naturligtvis får inte julklappen öppnas förrän julafton! Det är nu gissningsleken börjar.

Berätta vad du fått och gissa från vem det är. Alla som är med ska ge små ledtrådar till mottagarna, på så sätt kommer alla att tillslut hitta sin tomte.

- var noga med att posta julklappen SENAST den 12 december för att den säkert ska hinna fram innan julafton."

Några klipp från första sidan, instruktioner som brukar vara med och är rätt tydliga för mig i allafall. Det där med öppnas TIDIGAST julafton är många som verkar missa, ett jäkla tjöt om katter och hundar som ska öppna i förtid sweatingbullets.gif

Sådärja, pust, pust..

Gott nytt år alla goa tomtar yaay.gif alla sura och illasinnade likaså smiley_small_hug.gif

CITAT (Meriona @ 30-12-2011, 23:38) *
Inte sysslingar, men muslingar då? rolleyes.gif laugh.gif

Japp, små söta reflexiga muslingar kompiskram.gif
Meriona
Här sover allt oknytt så det är dags att göra dem sällskap. Ni har morgondagen på er att knäcka nöten, skönt vore det om alla tomtar vore avslöjade innan nyåret!
Wilmer
Om inte något är allvarligt fel är min tomte Farbror blå för alla andra har sagt nej... Han kommer säkert aldrig gissa på sin så den lär bli över.
Anma
Dessa har inte blivit avslöjade.

Farbror Blå
Klint
Sylvia

Dessa har inte avslöjat sin tomte ännu.

Farbror Blå
blomkronan
Wilmer

Så här ser det ut nu.
mojan
Håller med alla andra surkarter. crying.gif
(Jag har både hittat och blivit hittad i rimlig tid.)

Gott Nytt År alla OHT-vänner! yaay.gif
Och tack Anma för väl genomfört Tomteri! smiley_small_hug.gif
Myosotis
Håller bara delvis med de sura, för det kan finnas skäl utöver strömavbrott som vi inte vet något om, som sjukdom, sorg, depression eller liknande som man kanske inte känner för att hänga ut i tråden men som plötsligt och oväntat tar livsglädjen ifrån en, sånt kan man ju inte veta när man anmäler sig. Jag kan inte garantera att jag kommer att vara 100% glad och delaktig alla gångerna, ändå tänker jag anmäla mig igen. Om man skulle hamna i en sådan situation kanske man kan försöka komma ihåg att skicka ett pm till Anma? (eller vem som nu organiserar)

Är det någon som bara struntar i att vara med så är det ju synd och rätt obegripligt.
Myosotis
Jag har öppnat min hemliga klapp! Vad roligt det var att få en klapp till yaay.gif Och nu förstår jag varför jag inte fick öppna på julafton, det hade blivit alldeles för lätt då, för det är filmen "Godnatt Mister Tom", och Noak och jag hade precis diskuterat boken i boktråden. Igår hade jag migrän light och i kväll ska vi fira nyår med grannarna, men jag ser fram emot att titta på filmen nästa år, förmodligen på nyårsdagen. Tack än en gång Noak! smiley_small_hug.gif
anne-li i olofstorp
Håller med alla "surkartar" Men samtidigt inser jag att det kan finnas skäl!!! Men att gå in i en lek och förklara att man inte kommer att deltaga är liiiiite udda!!!!
Tack Tomtemor för en väl genomförd satsning, strålande som vanligt!
Tack min tomte! gläder mig åt den fina halmkonsten!
Tack min mottagare för snabbt avslöjande! (-eller det kunde varit kul att få ge en ledtråd,,,,,smile.gif))) )
smiley_small_hug.gif och Gott Nytt År till er alla!!!!
Eva-Helene
*putt* (nyfiken på vem som gav vem av dom som är kvar) tongue.gif
Sylvia
Min mottagare har inte varit inne på ett tag och trots flera ledtrådar inte gissat på mig... hmpff!! confused.gif
Biggan_
CITAT (Sylvia @ 02-01-2012, 09:29) *
Min mottagare har inte varit inne på ett tag och trots flera ledtrådar inte gissat på mig... hmpff!! confused.gif

trostar.gif Tråkigt när det blir så!
Wilmer
CITAT (Sylvia @ 02-01-2012, 09:29) *

Jag kan gissa på dig en gång till smiley_small_hug.gif min tomte kommer aldrig svara ändå rolleyes.gif
mojan
Har ni som söker skickat PM och ändå inte fått svar?
Vet Tomtemor vem som fått från vem?

Anma
Tomtemor vet om tomtemor kollar. Frågan är när tomtemor ska avslöja?
mojan
Då kanske vi måste bestämma ett datum?
Eller ska det få förbli en hemlighet?

Jag röstar på att Tjugondedag Knut, när julen är slut, är gissningstiden också slut.
Men ska Tomtemor avslöja? g.gif
blomkronan
CITAT (Sylvia @ 30-12-2011, 19:58) *
Om min ledråd var för svårt så prövar vi så här. Den ursprungliga:
12.55,
13.50,
Du behöver båda två

Den lättare varianten:
Fem i ett
Tio i två
Du behöver båda två!

Fast min mottagare har inte varit inne på länge nu...

NU! fattar jag! När du skrev 12,55 och 13,50 fattade jag INGENTING! fem i en och tio i två... det måste vara mina handskar =)

Jag måste få förklara... om det är mig ni är sura på... blush.gif men jag har inte mått så bra den sista veckan. Jag opererade min högra axel den 28:e december och jag tålde inte medicinen jag fick, den gjorde att jag har sovit mycket, och har bara koncentrerat mig på att bli bra, så jag la inte mycket tid på att gå in här på odla. Operationen blev planerad i mitten på december så jag visste inte att jag skulle bli opererad då jag anmälde mig till OHT.

Så min fråga är till dig Sylvia... är du min Tomta smiley_small_hug.gif
Myosotis
Jaha! Vilken bra ledtråd biggrin.gif när man väl fattat den rolleyes.gif
Hoppas axeln blir bra och du har fått annan medicin trostar.gif Det kan väl inte vara någon som är sur på dig!! smiley_small_hug.gif
blomkronan
CITAT (Myosotis @ 04-01-2012, 13:17) *
Jaha! Vilken bra ledtråd biggrin.gif när man väl fattat den rolleyes.gif
Hoppas axeln blir bra och du har fått annan medicin trostar.gif Det kan väl inte vara någon som är sur på dig!! smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif Tack, jag blev lite orolig där...
Axeln är betydligt bättre nu och jag fick en annan medicin (värktablett) i måndags, så nu går det bättre biggrin.gif
anne-li i olofstorp
Krya på dig smiley_small_hug.gif
Det är inte kul när man drabbas!!!! Hoppas du blir bra nu!
mojan
CITAT (blomkronan @ 04-01-2012, 13:13) *
Jag måste få förklara... om det är mig ni är sura på... blush.gif men jag har inte mått så bra den sista veckan.

Så klart vi inte är sura. Det kan sannerligen kallas "force majeur"!
Krya på dig! blomma.gif
Eva i Skåne
Sjukdom och olycksfall kan man aldrig förutsäga Blomkronan. Skönt att det är bättre nu trostar.gif
Wilmer
CITAT (blomkronan @ 04-01-2012, 13:25) *
smiley_small_hug.gif Tack, jag blev lite orolig där...
Axeln är betydligt bättre nu och jag fick en annan medicin (värktablett) i måndags, så nu går det bättre biggrin.gif

Inte sur inte och sådant kan hända! Det var mer att gå med i detta gång efter gång och tala om att man inte kommer delta, då förstår jag inte vad man gör i leken. Krya på dig smiley_small_hug.gif
Anma
Dessa har inte blivit avslöjade.

Farbror Blå
Klint

Dessa har inte avslöjat sin tomte ännu.

Farbror Blå
Wilmer
Meriona
Det var jag som började gnälla och det var absolut inte på Blomkronan. Men nu vet vi ju att Wilmer fått från Blå och Blå har fått från Klint så då kan vi väl skriva det så är det bra med det?
Monaxe
CITAT (Meriona @ 04-01-2012, 20:20) *
nu vet vi ju att Wilmer fått från Blå och Blå har fått från Klint så då kan vi väl skriva det så är det bra med det?

Man kan kanske se en trend? giggle.gif
Wilmer
Att om man får sitt paket sent och man inte hittar sin tomte så är det blå rolleyes.gif ? naughty.gif
Anma
Blå har inte varit inloggad sen juldagen, det kan ju ha hänt nåt som hindrar?
Lokan
Man kan ju vara bortrest... dunno.gif
Meriona
Då får man utse en standin.
Wilmer
CITAT (Farbror Blå @ 25-12-2011, 23:18) *
Jag tänker då alls icke lämna ledtrådar!
Vaba? Jag en farbror i mina bästa år?

Skall en sagofigur som jag behöva bekänna FÄRG?

Tror inte fabborn är speciellt bortrest, och är han det har han i allafall tillgång till internet har jag sett whistling.gif

CITAT (Meriona @ 04-01-2012, 22:10) *
Då får man utse en standin.

Precis, det är helt OK och har hänt förr! Oplanerade saker kan man inte göra något åt giovetvis, men att vara med och tomta och resa bort, det går bra om man utser en standin!
Myosotis
Det citatet tog jag för ett skämt. Det var det tydligen inte. sad.gif Tråkigt!!
blomkronan
CITAT (Skruttis @ 29-12-2011, 08:39) *
smiley_small_hug.gif Tack snälla Blomkronan, eh jag menar, Tomtan!
Jättefina smörknivar och precis vad vi behövde fler av. En extra bonus att det var en katt målad på två av dem. yes.gif
Det var jättebra med fröna också. tummenupp.gif Sista 4 åren har vi odlat minst 4-5 plantor av Ricin. Tycker de passar väldigt bra i kruka och de är väldigt ståtliga. De agerar lite av parasoll åt de lägre växterna.

Din "smöriga" ledtråd var klurig. Den gick mig helt förbi.
Eller så är det jag som inte har alla indianerna i kanoten.... tongue.gif

Å, jag hade missat ditt svar... Vad roligt att du gilla smörknivarna, dom går... att använda året om flirting.gif
Ja, min "smöriga" ledtråd var lite klurig giggle.gif men det är ju meningen... biggrin.gif
du kanske redan vet... men i början av mars kan du sätta fröna blöttlägg ett dygn innan.
Bra ide att sätta i kruka, det ska jag göra i år så kan jag ha en på min framsida på altan tummenupp.gif tack för tipset.
smiley_small_hug.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 05-01-2012, 13:02) *
Det citatet tog jag för ett skämt. Det var det tydligen inte. sad.gif Tråkigt!!

Men det har varit så varje gång, så... Det var nog sant denna gången också!

Nej, nu överdrev jag, jag har inte koll på varje gång, men minns att det varit tjöt om det innan med Blå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon