|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Eva i Skåne
11-12-2011, 18:13
CITAT (Biggan_ @ 11-12-2011, 18:05)   Är jag inte?  Men det är jag väl visst det!  Lugn, lugn Biggan. Jag har kollat och du är anmäld. Skickar du till mig???  Du kan antagligen räkna bort Myo som din OHT, om hon inte bluffar...
Myosotis
11-12-2011, 18:21
Ville bara skrämmas lite  Hon hade väl inte behövt lyfta upp den här gamla tråden, inte konstigt alla blir förvirrade. jag tycker vi håller oss i 2011 års tråd
Biggan_
11-12-2011, 18:25
CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2011, 18:13)  Lugn, lugn Biggan. Jag har kollat och du är anmäld. Skickar du till mig??? Du kan antagligen räkna bort Myo som din OHT, om hon inte bluffar... Jag skickar minst en tanke till dej!  Tanken slog mej att Myo kanske bluffar, ja...... CITAT (Myosotis @ 11-12-2011, 18:21)  Ville bara skrämmas lite  Hon hade väl inte behövt lyfta upp den här gamla tråden, inte konstigt alla blir förvirrade. jag tycker vi håller oss i 2011 års tråd   Det är nåt lurt med dej Myo!
CITAT (Eva i Skåne @ 10-12-2011, 22:54)  Och snögubbar kan bli lite väl kylslaget och julbockar vill jag inte ens tänka på hur det kan gå  Nu börjar jag känna igen er...  Imorgon är väl sista dag för att skicka?! Är alla redo vid brevlådorna?  Eller har redan skickat?
CITAT (mojan @ 11-12-2011, 18:39)  Nu börjar jag känna igen er...  Imorgon är väl sista dag för att skicka?! Är alla redo vid brevlådorna?  Eller har redan skickat?  Brevlådan var för liten. Vet inte hur jag ska lösa det.
Skickat eller inte skickat, det är frågan, jag har i varje fall inget fått, tror jag...  Om jag borde ha fått kan väl den som skickat meddela detta, så jag kan göra efterforskningar! Tänkbart är ju att lantbrevbäraren kan ha lagt rabarber på paketet, så meddela mej om det är skickat!
Eftersom det skulle vara hemligt så skrev jag ingen adress på paketet. Hoppas jag inte gjort ngt fel?
CITAT (xlxl67 @ 11-12-2011, 21:31)  Eftersom det skulle vara hemligt så skrev jag ingen adress på paketet. Hoppas jag inte gjort ngt fel?   CITAT (Monaxe @ 11-12-2011, 19:40)  Skickat eller inte skickat, det är frågan, jag har i varje fall inget fått, tror jag... Om jag borde ha fått kan väl den som skickat meddela detta, så jag kan göra efterforskningar! Tänkbart är ju att lantbrevbäraren kan ha lagt rabarber på paketet, så meddela mej om det är skickat! Om du väntar till imorgon så har ALLA skickat!  CITAT (Anma @ 11-12-2011, 18:52)  Brevlådan var för liten. Vet inte hur jag ska lösa det. Du kan väl knö?
Blomstertanten
11-12-2011, 21:50
CITAT (xlxl67 @ 11-12-2011, 21:31)  Eftersom det skulle vara hemligt så skrev jag ingen adress på paketet. Hoppas jag inte gjort ngt fel?  Du är såå otroligt smart du!! Hemligare än så kan det inte bli ju Jag gjorde nog en liten miss, skrev inget namn eller adress men ... eftersom jag är så ordentlig så skrev jag nog avsändare  Undrar om det innebär att jag får mitt egna paket?  CITAT (mojan @ 11-12-2011, 21:39)  Men hon kan väl inte knö ner en hä oooops! Höll på att försäga mej nu ju
Det går inte att knö toapappersrullar heller...
Blomstertanten
11-12-2011, 21:56
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 21:54)  Det går inte att knö toapappersrullar heller...  JOOdå! Fast det kanske inte är rullar sen
CITAT (Blomstertanten @ 11-12-2011, 21:56)  JOOdå! Fast det kanske inte är rullar sen  Nä precis, det blir toapappersplättar och det var ju inte det jag ville ge bort!
CITAT (Blomstertanten @ 11-12-2011, 21:50)  Du är såå otroligt smart du!! Hemligare än så kan det inte bli ju Jag gjorde nog en liten miss, skrev inget namn eller adress men ... eftersom jag är så ordentlig så skrev jag nog avsändare  Undrar om det innebär att jag får mitt egna paket?  Men hon kan väl inte knö ner en hä oooops! Höll på att försäga mej nu ju  Kanske därför du fått så mycket toapapper nedtryckt nu då?
I morgon har jag skickat, eller i allafall senast 24.00 i morgon. Men jag kan ha skickat redan. Jag tror nog det blir fulpapper i år också. Eller slog jag in direkt tro  Jag skcikade ju redan första dagen, svårt att komma ihåg. Eller gjorde jag det?
Alltså. Nu ska jag vara helt ärlig. Jag minns vad personen heter som jag skickat till. Men jag minns inte vad den personen har för nick! Så om rätt person gissar på mig sen kan jag nog inte svara om det är rätt.
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 22:02)  Alltså. Nu ska jag vara helt ärlig. Jag minns vad personen heter som jag skickat till. Men jag minns inte vad den personen har för nick! Så om rätt person gissar på mig sen kan jag nog inte svara om det är rätt.   Börjar bli rörigt nu. De flesta får toapapper, sedan får blomstertanten en av sig själv plus att ytterligare en får en present som ingen vet vem den är från plus den från mig som går till ngn som ingen känner till här...
Har julklappsrimmat till mitt paket !!  CITAT (xlxl67 @ 11-12-2011, 22:40)  ... som går till ngn som ingen känner till här...  Brevbäraren ?
Adressen på blocket bredvid mig går till min mottagare.
Myosotis
11-12-2011, 23:23
CITAT (Wilmer @ 11-12-2011, 22:47)  Adressen på blocket bredvid mig går till min mottagare. Va?! Ska du sälja julklappen på blocket?!  CITAT (Biggan_ @ 11-12-2011, 18:25)  Det är nåt lurt med dej Myo!   CITAT (xlxl67 @ 11-12-2011, 21:31)  Eftersom det skulle vara hemligt så skrev jag ingen adress på paketet. Hoppas jag inte gjort ngt fel?  Smart!  CITAT (Anma @ 11-12-2011, 22:02)  Alltså. Nu ska jag vara helt ärlig. Jag minns vad personen heter som jag skickat till. Men jag minns inte vad den personen har för nick! Så om rätt person gissar på mig sen kan jag nog inte svara om det är rätt. 
Min mottagare får gissa vilken av alla prylar på blocket som jag lagt ut till denne, om mottagaren gissar rätt skickar jag presenten
Myosotis
11-12-2011, 23:30
Jag gissar på den här, har jag rätt?
 Har jag missat prislappen på paketet? Nu blir jag orolig, trode inte det var runt 1000 kr.. vi skulle köpa för  Så, NEJ det var fel gissning. Rätt person måste gissa också, förstås...
Myosotis
11-12-2011, 23:39
Men hur vet rätt person vem h*n är? Är jag fel alltså, då kan jag stryka dig?
Myosotis
12-12-2011, 09:56
Jag har fått paket!!
Myosotis
12-12-2011, 10:07
Och jag gick inte ens ut på en gång när posten kom! Avsändaren är så här hemlig: [attachment=66661:OHT.jpg]  och måste vara väldigt rik, för h*n har lagt en förmögenhet på portot  Eller inte nu längre kanske, var rik ska jag säga fram tills h*n betalade portot. [attachment=66662:paket.jpg] Men hur ska jag nu veta om det är fulpapper?  Får nog vänta. Tack snälla tomten!
Fulpapper var det verkligen inte Myo! fast om det är finpapper under det vet ju inte jag. Min mottagare skulle få precis det den ville ha jag har slått in ett fint paket och sen i ett fult skrivit adress men nu blir jag orolig,massäcken var inte med till jobbet  jag kan väl inte ha skickat den  ja det är så mycket att tänka på så här i juletider och det var väldigt bra smörgåsar med leverpastej  så frågan är om inte mottagaren är att gratulera??Nu vet jag inte ut eller in och inte blir det bättre av hungern
Myosotis
12-12-2011, 10:33
Ojdå, du måste nog berätta vem du har skickat till, för det möglar ju om det ska ligga fram till jul!
Och med tanke på hur stort mitt paket är kanske det är en levande häst, då borde jag också öppna. Men det sprattlar eller låter inte.
Blomstertanten
12-12-2011, 10:40
CITAT (Klint @ 12-12-2011, 10:23)  Fulpapper var det verkligen inte Myo! fast om det är finpapper under det vet ju inte jag. Min mottagare skulle få precis det den ville ha jag har slått in ett fint paket och sen i ett fult skrivit adress men nu blir jag orolig,massäcken var inte med till jobbet  jag kan väl inte ha skickat den  ja det är så mycket att tänka på så här i juletider och det var väldigt bra smörgåsar med leverpastej  så frågan är om inte mottagaren är att gratulera??Nu vet jag inte ut eller in och inte blir det bättre av hungern  Jag gillar leverpastej, men om det är jag som fått din matsäck så vet i sjutton om jag vill äta det  Var ju rätt längesedan min julklapp kom på posten!
CITAT (xlxl67 @ 11-12-2011, 22:40)   Börjar bli rörigt nu. De flesta får toapapper, sedan får blomstertanten en av sig själv plus att ytterligare en får en present som ingen vet vem den är från plus den från mig som går till ngn som ingen känner till här...  Precis som vanligt alltså... Allvarligt: Brukar vi inte tala om för tomtemor Anma när vi fått paket. Sen lägger hon in det på första sidan så att vi ser att ingen blivit utan.
tomas99
12-12-2011, 13:45
Får man skrika i rubriker?
CITAT (mojan @ 12-12-2011, 13:40)  Precis som vanligt alltså... Allvarligt: Brukar vi inte tala om för tomtemor Anma när vi fått paket. Sen lägger hon in det på första sidan så att vi ser att ingen blivit utan.  Ja det kanske vi har gjort! Minns inte just det. Däremot vet jag med säkerhet att man talat om när man hittat sin tomte. Just det ja. Nu minns jag! Först har jag skrivit "xxx har fått sitt paket." sen när man hittat tomten har jag lagt till "av yyy" eller nåt sånt.
Meriona
12-12-2011, 15:37
jag kommer inte ihåg om jag har skickat eller inte!  Eller jo, här ligger ju en paket! Är det den jag fått eller den jag ska skicka?
CITAT (Anma @ 12-12-2011, 14:13)  Just det ja. Nu minns jag! Först har jag skrivit "xxx har fått sitt paket." sen när man hittat tomten har jag lagt till "av yyy" eller nåt sånt. Precis så menar jag! Jag kan dessutom meddela att tomten har varit här så jag har fått paket!
Jag kan nu bekräfta att jag har skickat mitt paket. Men när det hände kan jag tyvärr inte yppa om utan min advokat. Min advokat är för närvarande på julledighet och återkommer i mitten av Januari.
Myosotis
12-12-2011, 17:28
CITAT (Anma @ 12-12-2011, 15:42)  Jag kan nu bekräfta att jag har skickat mitt paket. Men när det hände kan jag tyvärr inte yppa om utan min advokat. Min advokat är för närvarande på julledighet och återkommer i mitten av Januari.  Jag har också skickat  inte så långt denna gången heller. Något köpt och något hemmagjort. Jag tycker det står Sundsvall på mitt paket (så vackra frimärken!).
Margith
12-12-2011, 18:41
Och jag kan berätta att jag tydligen varit snäll hela året, för tomten hade lagt ett paket i min brevlåda idag
emmas matte
12-12-2011, 19:07
Jag har fått ett paket, eller det var flera, dom rasslar...en skallra eller en skallerorm... talar om efter jul....
Meriona
12-12-2011, 20:06
Nu har jag inget paket kvar längre, undrar var det tog vägen???
Nu har jag med all säkerhet skickat.
Meriona
12-12-2011, 21:14
Jag är lite osäker på mitt paket, jag lämnade det med en kollega som skulle förbi en brevlåda, men kan man lita på såna?
Jag har nog varit jätte-elak, för hos mig låg det bara räkningar i brevlådan....
Inget här heller, jag har säkert varit elak..
ninnisky
12-12-2011, 21:37
Bara reklam i lådan idag!
Men då måste något vara fel, för DU om någon är väl inte elak Ninnisky?!?
Jag HAR varit elak (i alla fall enligt vissa) och således har jag inte fått något paket. Ännu i alla fall.
Biggan_
12-12-2011, 22:12
Inget i brevlådan, tänk om tomten inte hittar hit Tänk om tomten skickar tillbaka det som jag skickat, det skulle lite bortåt långtsådär, tomten kanske inte hittar dit heller? Adressen är jag säker på...eller vänta nu..skrev jag bara avsändaren tro...
hattstugan
13-12-2011, 07:39
Vet att paketet är postat men inte av mig! Hur blev det här nu då?
Anki på Öland
13-12-2011, 09:31
Å jag har både skickat och fått - och är nyfiken.... är det inte julafton idag??????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|